Eğitim Bilgileri
1988 - 1993
1988 - 1993Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1986 - 1988
1986 - 1988Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1981 - 1985
1981 - 1985Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1993
1993Doktora
Eğitim yönetiminde stres kaynakları
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Planlaması (Dr)
1988
1988Yüksek Lisans
Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu gereğince Sümerbank banka şubelerinde ticaret lisesi öğrencilerine yaptırılan beceri eğitimi
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Planlaması (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1998 - 2003
1998 - 2003Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1993 - 1997
1993 - 1997Yrd. Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1988 - 1993
1988 - 1993Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorHizmet İçi Eğitim Koordinatörü
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2008 - 2016
2008 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ankara Üniversitesi
2009 - 2012
2009 - 2012Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
1998 - 2001
1998 - 2001Enstitü Müdür Yardımcısı
Ankara Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
ATÖLYE VE LABORATUVAR ÖĞRETMENLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME MODEL ÖNERİSİ
Aydın İ. (Danışman)
İ.Okan(Öğrenci)
2023
2023Doktora
OKUL YÖNETİMİNDE VERİYE DAYALI KARAR VERME DAVRANIŞI VE MESLEKİ İŞBİRLİĞİNİN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ
Aydın İ. (Danışman)
B.TOPTAŞ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Eğitim fakültesi yöneticilerinin stratejik düşünme becerileri ve yükseköğretimde yenileşmeye ilişkin yönetici ve öğretim üyesi görüşleri
Aydın İ. (Danışman)
S.DEMİRKAN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Okul müdürlerinin mentörlük becerileri ile okul iklimine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
Aydın İ. (Danışman)
D.İRBAN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Öğretim elemanlarının görüşlerine göre örgütsel gurur ve kurumsal aidiyet ilişkisi
Aydın İ. (Danışman)
T.GÜNER(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Öğretmenlerin iş yerinde öğrenmesi ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki
Aydın İ. (Danışman)
M.NURİ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Ortaokul müdürlerinin öğretmenler üzerindeki tahakküm davranışları ve etik liderlik becerilerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
Aydın İ. (Danışman)
M.TAŞ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Okul yöneticilerinin öğrenme çevikliği ile yönetsel yaratıcılık becerileri arasındaki ilişki
Aydın İ. (Danışman)
Ö.ERDEMLİ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Yükseköğretimde holakrasi ve akademik özgürlük ile ilişkisi
Aydın İ. (Danışman)
M.TURPÇU(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
İlkokul velilerinin okullardan, yöneticilerden, öğretmenlerden beklentileri ve öğretmenlerin ve yöneticilerin bu beklentilerin karşılanmasına ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
S.GALOLAR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
İlkokul müdür yardımcılarının işe uyum sorunları ve bu sorunların çözülmesinde okul müdürlerinin rolleri
AYDIN İ. (Danışman)
C.ÇAKIR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Kamu ilkokulları yönetici ve öğretmenlerinin Iraklı göçmen öğrencilerin eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
AYDIN İ. (Danışman)
Ö.KOLAY(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Uluslararası Bakalorya diploma programının Türk okullarındaki uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
AYDIN İ. (Danışman)
M.PEHLİVAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Denizli ili sınıf öğretmenlerinin takım rollerine ilişkin algıları ve takımların okula etkilerine ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
Y.YILDIRIM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul yöneticilerinin kültürel sermaye düzeyleri ile okul kültürü arasındaki ilişki
AYDIN İ. (Danışman)
S.ERDOĞAN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
İlkokul yönetici ve öğretmenlerinin informal gruplara ve yöneticilerin informal grupları yönetme tarzlarına ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
A.BEYHAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Lise öğretmenlerinin koçluk davranışlarını benimseme ve uygulama durumlarına ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
Ö.ÖZMEN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ankara ili kamu ortaokullarında görev yapan öğretmenlerin sosyal kaytarma davranışları
AYDIN İ. (Danışman)
D.BAYRAM(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Okul müdürlerinin paternalist (babacan) liderlik davranışları ile Hofstede'nin kültür boyutları arasındaki ilişki
AYDIN İ. (Danışman)
A.SAYLIK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İlkokul yönetici ve öğretmenlerinin okul güvenliğine ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
L.GÜLBAZ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ankara ili kamu ilkokullarında görev yapan öğretmenlerin işlerini anlamlı bulma düzeyleri
AYDIN İ. (Danışman)
B.TOPTAŞ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Lise müdürlerinin ders denetim görevine ilişkin öğretmen görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
A.DUYKULUOĞLU(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin denetiminde yaşanan sorunlar (Gelir destekli ruhsat uygulaması örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
H.ACER(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Afyonkarahisar ili ilköğretim okullarının 1930-1940 ve 2000-2010 yıllarına ait teftiş raporlarına göre eğitim öğretim sorunları ve çözüm önerileri
AYDIN İ. (Danışman)
M.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Ankara ili devlet ilköğretim okul müdürlerinin koçluk davranışı ve öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri ile ilişkisi
AYDIN İ. (Danışman)
K.IŞIKLAR(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Lise yöneticilerinin öğretmenleri güçlendirmesi ve öğretmenlerin kayıtsızlık (sinizm) davranışı ile ilişkisi
AYDIN İ. (Danışman)
B.KIRAL(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmenlerin işten geri çekilme davranışları ve çalışma etiği ile ilişkisi
AYDIN İ. (Danışman)
Ö.ERDEMLİ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmenlerin sergiledikleri rol fazlası davranışlar ve bireysel değerler ile ilişkisi
AYDIN İ. (Danışman)
T.GÜNER(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Türkiye bursları kapsamında yükseköğrenim için Türkiye'ye gelen öğrencilerin sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüm öenerileri
AYDIN İ. (Danışman)
M.AKDAĞ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Uluslararası Bakalorya Diploma Programı mezunlarının programa ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
F.BÜYÜKGENÇ(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Eğitim örgütlerinin örgütsel ağbağ düzeneğindeki konumunun işbirliği düzeylerine etkisi
AYDIN İ. (Danışman)
Z.UĞURLU(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Kamu ilköğretim okulu müdürlerinin kişisel inisiyatif alma durumları ve öz-yeterlikleriyle ilişkisi
AYDIN İ. (Danışman)
U.AKIN(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Kamu ve özel ilköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin psikolojik sözleşme algıları ve iş çevresine uyum düzeyleri ile ilişkisi
AYDIN İ. (Danışman)
N.DEMİRKASIMOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Kriminal polis laboratuvarlarında çalışan adli bilim (kriminalistik) uzmanları ve olay yeri inceleme görevlilerinin etik ilkeleri ve etik eğitimi
AYDIN İ. (Danışman)
H.BEYAZ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Bilim ve sanat merkezlerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin iş doyumu
AYDIN İ. (Danışman)
O.AGAOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Kosova eğitim deneticilerinin Türk eğitim denetimi sisteminin Kosova eğitim sisteminde uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
E.LESKOVCİ(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Mesleki etik ilkelere ilişkin Türkiye ve Moldova'daki ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
O.MANOLOVA(Öğrenci)
2010
2010Ankara ili kamu genel liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel muhalefete ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
M.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Mesleki açık öğretim lisesindeki öğrenci hizmetlerinin etkililiği konusunda öğrenci görüşleri (Ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
Ş.SARIHAN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Bilgi toplumunda geleceğin okullarına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
Ç.SAVAŞ(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Eleştirel kuram bakış açısından Ankara ili ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin eğitim yönetiminde otorite ve kültür analizine ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
S.GÜNGÖR(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Ankara ili kamu genel lise yönetici ve öğretmenlerinin örgütsel muhalefete ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
M.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Yönetici öğretmen veli ve öğrenci görüşlerine göre bilim ve sanat merkezlerinin örgütsel etkililiği
AYDIN İ. (Danışman)
D.ÖZKAN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Türkiye'de yatılı ilköğretim bölge okullarının sorunlarına ilişkin YİBO yöneticileri ve öğretmenlerinin görüş ve önerileri
AYDIN İ. (Danışman)
M.GÖKSEL(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Ankara ili Çankaya ilçesinde okul büyüklüğünün öğrencilerin akademik başarısı, okula devamı ve disiplini ile ilişkisi
AYDIN İ. (Danışman)
H.AKKALKAN(Öğrenci)
2009
2009Doktora
İlköğretim ve lise müdürlerinin okul yönetimde kullandığı güç türleri
AYDIN İ. (Danışman)
E.ASLANARGUN(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Ankara ilköğretim okullarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin takas kuramının uygulanmasına ilişkin algıları
AYDIN İ. (Danışman)
T.KUŞKONMAZ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Beden eğitimi öğretmenlerinin performansının değerlendirilmesine ilişkin ankara ili müfettiş, yönetici ve öğretmenlerinin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
M.YILDIZ(Öğrenci)
2008
2008Doktora
İlköğretim okulu yöneticilerinin liderlik stilleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişki
AYDIN İ. (Danışman)
E.OĞUZ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre Ankara ili genel lise ve meslek lisesi öğrencilerinin okul malına karşı gösterdikleri tahripçi davranışlar
AYDIN İ. (Danışman)
M.ORUÇ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Mamak ilçesi ilköğretim okulu yöneticilerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin kullandıkları yetki türü ve düzeyleri
AYDIN İ. (Danışman)
M.ÇALIŞIR(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Ankara ili genel liselerinde performansa dayalı denetimin uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
S.ÇİÇEK(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Yönetici, öğretmen ve velilere göre Ankara İli özel ve kamu ilköğretim okullarının kurumsal imajı
AYDIN İ. (Danışman)
S.GÜRBÜZ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Eğitim bilimleri alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan öğretmen, yönetici ve müfettişlerin karşılaştıkları sorunlar
AYDIN İ. (Danışman)
F.NAYIR(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Eğitim politikalarının sosyal adalet açısından sonuçları konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
S.POLAT(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda çalışan öğretmenler hakkında açılan soruşturmalar ve sonuçları
AYDIN İ. (Danışman)
S.SONER(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Çankaya ilçesi'inde görev yapan ilköğretim okul müdürlerinin yönetim işlevlerinde karşılaştıkları sorunlar ve sorun çözme uygulamaları ( Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
H.TURAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Federal Almanya cumhuriyetinde çalışan Türk öğretmenlerin mesleki, sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları
AYDIN İ. (Danışman)
A.NAŞİT(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Ankara ve Lefkoşa okul yöneticilerinin ve öğretmenlerinin örgütsel güvene ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
A.ERDEN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Hakkâri ilinde bulunan yatılı ilköğretim bölge okullarının olanakları ve sorunları
AYDIN İ. (Danışman)
Y.EMRE(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Avrupa birliği'ne uyum sürecinde Türkiye'de sınıf öğretmenlerinin seçim ölçütleri ve süreçleri (İstanbul ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
D.TEKİN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Ankara ili ilköğretim okulları ögretmen ve yöneticilerinin öfke kaynakları, öfkelerini ifade etme biçimleri ve öfke yönetimi stratejilerine ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
N.DEMİRKASIMOĞLU(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim okul yöneticilerinin bilişsel stilleri
AYDIN İ. (Danışman)
F.AKAR(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine göre öğretmenlerin okul yönetimine katılmaları (Düzce İli örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
Ş.UYAR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında çevresel baskı gruplarının etkinlikleri (Ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
N.GÜR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Ankara ili merkez ilçelerindeki ortaöğretim okulları yöneticilerinin, okul yöneticilerini işe güdüleyen etmenlerin önemi ve yeterli bulunması hakkındaki görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
A.AYDIN(Öğrenci)
2006
2006Doktora
Adana K. Maraş ve Hatay ili ilköğretim müfettişleri ve öğretmenlerinin farklılaştırılmış denetim modelini benimseme ve kamu ilköğretim okullarında uygulanabilir bulma düzeyleri
AYDIN İ. (Danışman)
A.İLĞAN(Öğrenci)
2006
2006Doktora
Kara ve Deniz Harp Okulu öğrencilerinin kurumsal disiplin kurallarını benimseme ve itaat düzeyleri
AYDIN İ. (Danışman)
M.KODAL(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Adana ili ilköğretim müfettişlerinin araştırma görevlerini gerçekleştirmelerine ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
T.FİKRET(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Zihinsel engelliler sınıf öğretmenlerinin performans değerlendirilmesine ilişkin görüşler ve öneriler
AYDIN İ. (Danışman)
Y.OKUMUŞ(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İngilizce öğretmenlerinin öğretimsel performanslarının değerlendirilmesine ilişkin müfettiş ve öğretmenlerin görüş ve önerileri (Ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
Z.İLBARS(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Ailelerin ve öğrencilerin lise seçimlerini etkileyen faktörler (Ankara ili Çankaya ilçesi örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
A.ZOBAR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Gezinerek yönetim tekniğinin ilköğretim okullarında uygulanabilirliğine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri (Ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
R.KASAPOĞLU(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Ankara ili lise birinci sınıf öğrencilerinin okula bağlılık durumlarına ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
G.ARASTAMAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Kahramanmaraş ili ilköğretim müfettişlerinin ders denetimi sürecinde gösterdikleri davranışların öğretmenleri güdülemesine ilişkin öğretmen ve müfettiş görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
M.CİĞER(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Adana ili, genel lise ve endüstri meslek lisesi öğrencilerinin okuldaki kural dışı davranışlarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
A.İHSAN(Öğrenci)
2005
2005Doktora
Antrenörlerin mesleki etik ilkelere uyma düzeylerine ilişkin antrenör ve sporcu görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
S.DOLAŞIR(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Kara Kuvvetleri Komutanlığı`na bağlı askeri liselerde, klinik denetim modeline göre gösterilmesi gereken ve bölüm başkanları tarafından gösterilen davranışlara ilişkin öğretmen görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
S.ÜLGER(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Öğretim üyelerinin Kara Harp Okulu`nun bürokratik özellikleri ve işleyişine ilişkin görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
S.DEMİR(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
İlköğretim müfettişlerinin iş performanslarının değerlendirilmesine ilişkin görüşler ve öneriler (ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
S.YILDIRIM(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Eğitim yönetiminde paradigmalara ilişkin ilköğretim okul yöneticileri, öğretmenleri ve müfettişlerinin görüşleri (Ankara ili Çankaya, Keçiören ve Mamak ilçeleri örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
S.GÜNGÖR(Öğrenci)
2004
2004Doktora
İlköğretim okulları yönetici ve öğretmenlerinin örgütsel yurttaşlık davranışları
AYDIN İ. (Danışman)
A.FARUK(Öğrenci)
2004
2004Doktora
Milli Eğitim Bakanlığı`nda insan kaynakları uygulamalarının değerlendirilemsi
AYDIN İ. (Danışman)
E.TABANCALI(Öğrenci)
2003
2003İLKÖĞRETİM OKULLARINDA YÖNETİMİN DEMOKRATİKLİK DÜZEYİNİN KATILIM ÖZGÜRLÜK VE ÖZERKLİK BOYUTLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (Balıkesir İli Örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
İ.ZENCİRCİ(Öğrenci)
2003
2003Doktora
İlköğretim okulu yöneticilerinin empatik eğilimleri ve empatik becerileri ile çatışma yönetimi ve stratejileri arasındaki ilişki (Ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
A.YILDIRIM(Öğrenci)
2003
2003Doktora
İlköğretim okulu öğretmenlerinin işe yabancılaşması (Ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
C.ELMA(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu etik ilkelere uyma düzeyleri
AYDIN İ. (Danışman)
N.KAHRAMAN(Öğrenci)
2003
2003Doktora
İlköğretim okullarında yönetimin demokratiklik düzeyinin katılım, özgürlük ve özerklik boyutları açısından değerlendirilmesi: Balıkesir ili örneği
AYDIN İ. (Danışman)
İ.ZENCİRCİ(Öğrenci)
2003
2003Doktora
Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu ilkelere uyma düzeyleri
AYDIN İ. (Danışman)
O.ÖZBEK(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim okulu yönetici performansının değerlendirilmesine ilişkin görüşler ve öneriler
AYDIN İ. (Danışman)
E.OĞUZ(Öğrenci)
2002
2002Doktora
MEB ilköğretim okulları yönetici ve öğretmenlerinin personel geliştirmeye ilişkin görüşleri (Kayseri ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
İ.AYDOĞAN(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim okulu yöneticilerinin aday öğretmenleri işbaşında yetiştirmedeki rolleri ve yetiştirme uygulamaları (Yozgat ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
F.HAMARAT(Öğrenci)
2002
2002Doktora
İlköğretim okulu yöneticilerinin sınıf öğretmenlerini güdülemede kullandıkları yöntemlere ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
A.ÇİÇEK(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim okulu yöneticilerinin halkla ilişkiler rolü
AYDIN İ. (Danışman)
M.TAN(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim öğrencilerinde stres yaratan yönetici davranışları ve öğrencilerin başa çıkma davranışları
AYDIN İ. (Danışman)
A.HİKMET(Öğrenci)
2002
2002Doktora
Normal ve taşımalı eğitim yapan resmi ilköğretim okul yönetici, öğretmen ve sekizinci sınıf öğrencilerinin okul (örgütsel) etkililik algıları
AYDIN İ. (Danışman)
İ.BAŞTEPE(Öğrenci)
2002
2002Doktora
Müfredat laboratuvar okullarında stratejik planlama uygulamalarının değerlendirilmesi (Malatya ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
İ.BAKIR(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Aday öğretmenleri hizmet içinde yetiştirme sorunları
AYDIN İ. (Danışman)
Y.KOCADAĞ(Öğrenci)
2001
2001Doktora
Endüstri meslek liselerindeki uygulamaların toplam kalite yönetimi anlayışına uygunluğu hakkındaki yönetici öğretmen ve öğrenci görüşleri
AYDIN İ. (Danışman)
E.DOĞAN(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde bulunan Ankara Sanayi Odasına kayıtlı özel sektör işletmelerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri
AYDIN İ. (Danışman)
A.ÖZBEK(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
İlköğretim okulları yöneticilerinin koordinasyon yöntemlerini kullanma düzeyi
AYDIN İ. (Danışman)
A.URUNG(Öğrenci)
1999
1999Yüksek Lisans
Genel liselerde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin yönetim süreçlerine ilişkin yönetici davranışlarını demokratik olarak algılama düzeylerinin değerlendirilmesi
AYDIN İ. (Danışman)
S.OĞUR(Öğrenci)
1999
1999Yüksek Lisans
İlköğretim okulu müdürleri ve müfettişlerinin değerlendirme sürecinde gösterdikleri davranışların sınıf öğretmenlerini güdüleme düzeyi
AYDIN İ. (Danışman)
M.YÜKSEL(Öğrenci)
1999
1999Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında ailenin okula katılımı
AYDIN İ. (Danışman)
A.FARUK(Öğrenci)
1999
1999Yüksek Lisans
Sekiz yıllık ilköğretimin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar (Ankara ili Mamak ilçesi örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
Y.ÖZDEMİR(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
Ortaöğretim kurumlarında uygulanan ders geçme ve kredi düzeni ile sınıf geçme düzeninin değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
Ş.SAYIN(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
Özel okullarda yönetim süreçlerinin işleyişi (Kayseri ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
İ.AYDOĞAN(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında ders teftişinde karşılaşılan sorunlar (Ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
M.YILMAZ(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri ile branş öğretmenleri arasındaki çatışma nedenleri
AYDIN İ. (Danışman)
O.BOZKAN(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
Pedagojik formasyonu olmayan yüksek okul mezunu sınıf öğretmenlerinin örgütle bütünleştirilmesi
AYDIN İ. (Danışman)
M.SALİH(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
Ankara ili ilköğretim okulları öğretmenlerinin eğitim sendikalarından, sendikacıların öğretmenlerden beklentileri
AYDIN İ. (Danışman)
A.TAŞ(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
Genel liselerde uygulanmakta olan ders geçme ve kredi düzeni hakkında okul yöneticilerinin görüşleri, sorunlar ve çözüm önerileri (Ankara ili örneği)
AYDIN İ. (Danışman)
T.AYTAÇ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Why Do Teachers Join Informal Groups and How Are They Managed?: A Research on Informal Groups in Schools
Beyhan A., Aydın İ.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION
, sa.1, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Üniversitelerde Meslek Etiği Eğitiminin Önemi ve Yöntemleri
Aydın İ.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.14, sa.2, ss.136-146, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Kurumsal Sürüklenme ve Eğitim Sistemi
Aydın İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.57, sa.2, ss.853-900, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Okul İklimi Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İrban D., Aydın İ.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.608-626, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Yükseköğretimde Holakrasi ve Akademik Özgürlük Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Turpçu M., Aydın İ.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.219-256, 2024 (TRDizin)
2024
20246. Eğitim Teknolojisinde Etik Sorunlar
Aydın İ.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.32, sa.2, ss.861-881, 2024 (TRDizin)
2023
20237. Teknoloji Etiği: Teknolojinin Karanlık Yüzü
Aydın İ.
FELSEFE DÜNYASI , cilt.77, sa.Ek, ss.5-37, 2023 (TRDizin)
2022
20228. OKULDA MENTÖRLÜK SÜRECİ ve YÖNETİCİLERİN MENTÖRLÜK ROLÜ
AYDIN İ.
Türkiye Özel Okullar Dergisi , cilt.15, sa.62, ss.27-31, 2022 (Hakemsiz Dergi)
2022
20229. Teachers and School Administrators on Public Service Motivation and their Relationship with Work Ethic Attitudes
AYDIN İ., DEMİRKASIMOĞLU N., GÜNER DEMİR T., ERDEMLİ Ö.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.47, sa.209, ss.335-356, 2022 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2021
202110. Okulda Hediye Sürecine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri
Aydın İ., Erdemli Ö., Toptaş B., Güner Demir T.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , sa.3, ss.891-927, 2021 (TRDizin)
2021
202111. Teachers' struggle with gifts: gift culture at schools and associated ethical problems
AYDIN İ., GÜNER DEMİR T., TOPTAŞ B., ERDEMLİ Ö.
ETHICS & BEHAVIOR
, cilt.31, sa.5, ss.335-349, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202112. Professional Development Needs Analysis of School Administrators and Teachers in Turkey
Aydın İ., Toptaş B., Kaysılı A., Tanrıverdi G., Güngören N., Topçu Ş.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.29, sa.2, ss.428-441, 2021 (TRDizin)
2020
202013. Okul Müdürlerinin Paternalist Liderlik Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
SAYLIK A., AYDIN İ.
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
, cilt.53, sa.1, ss.273-300, 2020 (TRDizin)
2019
201914. Public Service Motivation from the Point of View of Teachers and School Administrators: A Qualitative Study
AYDIN İ., DEMİRKASIMOĞLU N., ERDEMLİ Ö., GÜNER DEMİR T.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.47, ss.167-190, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
201915. Being an Expatriate Teacher in Turkish Private Schools: Opinions on Education, Teaching, and Administration Processes
AYDIN İ., TOPTAŞ B., GÜNER DEMİR T., ERDEMLİ Ö.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.200, ss.1-22, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
201816. Teacher career cycles and teacher professional developmentpÖğretmenlik kariyer evreleri ve öğretmenlerin mesleki gelişimi
AYDIN İ.
Journal of Human Sciences
, cilt.15, sa.4, ss.2047-2065, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Kamu Hizmet Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi
AYDIN İ., DEMİRKASIMOĞLU N., GÜNER DEMİR T., ERDEMLİ Ö.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.50, sa.2, ss.105-125, 2017 (TRDizin)
2017
201718. Eğitim Yönetiminde Kadının Yeri
AYDIN İ.
Öğretmen Dünyası , cilt.37, sa.444, ss.19-23, 2017 (Hakemsiz Dergi)
2016
201619. Prof Dr Mürüvvet Bilen Hasanoğlan Köy Enstitüsünden Akademisyenliğe Uzanan Bir Yaşam Öyküsü
AYDIN İ.
abece eğitim ve ekin dergisi , sa.342, ss.11-20, 2016 (Hakemsiz Dergi)
2016
201620. “Silence Belongs To the Young, Speech Belongs To the Old”: The Reason Why Research Assistants Remain Silent
AYDIN İ., ERDEMLİ Ö., GÜNER DEMİR T., TOPTAŞ B.
Journal of Education and Human Development
, cilt.5, sa.4, ss.109-118, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201521. Teacher's Views Regarding the Social Status of the Teaching Profession
AYDIN İ., GÜNER DEMİR T., ERDEMLİ Ö.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.22, sa.2, ss.146-156, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2014
201422. ÜNİVERSİTELERDE KARŞILAŞILAN ETİK DIŞI DAVRANIŞLARA İLİŞKİN AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİ
AYDIN İ., DEMİRKASIMOĞLU N., ALKIN ŞAHİN S.
AKADEMİK BAKIŞ Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi , sa.43, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201423. Türkiye’de e-okul yönetim bilgi sisteminin ilköğretim okulu müdür yardimcilarinin görüşlerine göre değerlendirilmesi
Erdoğan Ç., Aydın İ., Demirkasımoğlu N., Akın U.
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.113-129, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201424. Emotional labor and burnout among Turkish primary school teachers
AKIN U., AYDIN İ., ERDOĞAN Ç., Demirkasimoglu N.
AUSTRALIAN EDUCATIONAL RESEARCHER
, cilt.41, sa.2, ss.155-169, 2014 (SSCI, Scopus)
2013
201325. Respect in principal-teacher relations at primary schools in Turkey
Güngör S., AYDIN İ., Memduhoǧlu H. B., Oǧuz E.
International Journal of Qualitative Studies in Education
, cilt.26, sa.10, ss.1349-1372, 2013 (Scopus)
2013
201326. Çocuk İnternet ve Etik CHILDREN INTERNET AND ETHICS
AYDIN İ.
Gençlik Araştırmaları Dergisi/ Journal of Youth Research , cilt.1, sa.2, ss.98-118, 2013 (TRDizin)
2012
201227. Academic ethics in turkish universities: Perceptions of academicians from engineering, medicine and education colleges
AYDIN İ., Demirkasimoǧlu N., Alkin S.
Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research
, sa.49, ss.41-60, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201228. Organisational rules in schools: Teachers' opinions about functions of rules, rule-following and breaking behaviours in relation to their locus of control
Demirkasimoǧlu N., AYDIN İ., Erdoǧan Ç., Akin U.
Educational Studies
, cilt.38, sa.2, ss.235-247, 2012 (SSCI, Scopus)
2011
201129. Sources of Conflict Between Primary School Principals and School Counsellors in Turkey
AYDIN İ., Arastaman G., Akar F.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.36, sa.160, ss.199-212, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201130. Educational Problems and Solutions in Turkey: The Views of District Governors
Erdem M., AYDIN İ., TAŞDAN M., Akin U.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP
, cilt.39, sa.2, ss.242-256, 2011 (SSCI, Scopus)
2008
200831. Academic and non-academic staff's psychological contract in Turkey
AYDIN İ., Yilmaz K., Memduhoǧlu H. B., Oǧuz E., Güngör S.
Higher Education Quarterly
, cilt.62, sa.3, ss.252-272, 2008 (Scopus)
2008
200832. Principals' opinions of organisational justice in elementary schools in Turkey
AYDIN İ., Karaman-Kepenekci Y.
Journal of Educational Administration
, cilt.46, sa.4, ss.497-513, 2008 (Scopus)
2008
200833. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi nin Kurucularından Prof Dr Yaşar Karayalçın Yaşam ve Eğitim Bilimleri Fakültesi Öyküsü
KEPENEKCİ Y., AYDIN İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.41, ss.93-112, 2008 (TRDizin)
2008
200834. Prof Dr Ali Naim İnan ın Eğitim Bilimleri Fakültesi ne Katkıları
AYDIN İ., KEPENEKCİ Y.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.41, ss.317-333, 2008 (TRDizin)
2008
200835. Eğitim Bilimleri Fakültesi nin Kurucu Dekanı Prof Dr Hamide Topçuoğlu
AYDIN İ., KEPENEKCİ Y.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.41, ss.65-78, 2008 (TRDizin)
2007
200736. The process of supervision in the Turkish educational system: Purpose, structure, operation
Memduhoglu H. B., AYDIN İ., Yimaz K., Gungor S., Oguz E.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.8, sa.1, ss.56-70, 2007 (SSCI, Scopus)
2003
200337. İyi Hakem Olmak
Aydın İ.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , cilt.36, sa.36, ss.528-535, 2003 (TRDizin)
2003
200338. Tıp fakültelerinin eğitim işlevi ve etik Tıp fakültesi öğrencilerinin hak ve sorumlulukları
Aydın İ.
Tıp Eğitimi Dünyası , cilt.13, sa.13, ss.2-7, 2003 (TRDizin)
2000
200039. Ev Okulu Uygulaması:Amerika Bileşik Devletleri Örneği Homeschooling
Aydın İ., Pehlivan Z.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.33, sa.1, ss.91-97, 2000 (TRDizin)
1999
199940. İşgören Seçiminde Görüşme Yöntemi ve Öğretmen Seçiminde Kullanılabilecek Görüşme Soruları
Aydın İ.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , cilt.18, sa.18, ss.181-192, 1999 (TRDizin)
1997
199741. Örgütsel ve Bireysel Gelişme Aracı Olarak Hizmet İçi Eğitim
Aydın İ.
AMME IDARESI DERGISI , cilt.30, sa.4, ss.105-120, 1997 (SCI-Expanded, TRDizin)
1997
199742. Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım
Aydın İ.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , cilt.9, sa.9, ss.83-96, 1997 (TRDizin)
1997
199743. Türk Kamu Kesiminde Hizmet İçi Eğitim Sorunları Araştırması
Aydın İ.
Verimlilik Dergisi , cilt.1997, sa.3, ss.131-144, 1997 (TRDizin)
1997
199744. Türkiye’de Ulusal Kalkınma ve Kurumsal Verimliliğin En Önemli Araçlarından Biri Hizmet İçi Eğitimdir
Aydın İ.
MILLI EGITIM , cilt.133, sa.133, ss.15-17, 1997 (Scopus, TRDizin)
1995
199546. Türk Kamu Kesiminde 1985-1993 Yılları Arasında Hizmet İçi Eğitime İIişkin Sayısal Gelişmeler
Aydın İ.
AMME IDARESI DERGISI , cilt.28, sa.4, ss.105-120, 1995 (SCI-Expanded, TRDizin)
1994
199447. HİZMET İÇİ EĞİTİM SİYASASI (POLİTİKASI) VE GELİŞTİRİLMESİ
Aydın İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.27, sa.1, ss.353-360, 1994 (TRDizin)
1992
199248. Hizmet içi eğitim - verimlilik ilişkisi
AYDIN İ.
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.1-12, 1992 (TRDizin)
1991
199149. Avusturya Eğitim Sistemi
Aydın İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.777-789, 1991 (Hakemli Dergi)
1991
199150. Örgütsel stres kaynakları ve verimlilik
AYDIN İ.
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.1-12, 1991 (TRDizin)
1990
199051. ÖRGÜTÜN DAVRANIŞSAL SORUNLARINI AZALTMA YAKLAŞIMLARI
Aydın İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.163-173, 1990 (TRDizin)
1990
199052. SENDİKALAR VE İŞÇİ EĞİTİMİ
Aydın İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.175-193, 1990 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Türkiye'de Hukuk Eğitim Sisteminin "Eğitim Bilimleri" Bakış Açısı İle Değerlendirilmesi ve Bazı Öneriler
Aydın İ.
13. ULUSLARARASI HUKUK KURULTAYI, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Ocak 2024, (Yayınlanmadı)
2023
20232. CUMHURİYETİN AYDIN ÖĞRETMENLERİ VE MESLEK ETİĞİ
Aydın İ.
IV. INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Aralık 2023, (Yayınlanmadı)
2023
20233. Eğitim Teknolojisinde Etik Sorunlar
Aydın İ.
ICETOL- International Conference on Educational Technology and Online Learning, 20 - 23 Haziran 2023, (Yayınlanmadı)
2023
20234. Okul ve Üniversite İşbirliği İle Okul Geliştirme Uygulamaları
Aydın İ.
Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ankara Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Haziran 2023, (Yayınlanmadı)
2023
20235. Teknoloji Etiği: Teknolojinin Karanlık Yüzüne İlişkin Tartışmalar
Aydın İ.
The International Symposium on Communication and Technology with its Philosophical Dimensions ISCT-PHD, İstanbul, Türkiye, 15 Ocak 2023, ss.56-57, (Özet Bildiri)
2017
20176. Okul Yöneticilerinin Sanata Yaklaşımı
AYDIN İ.
IX. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi- Çocuk ve Sanat, Ankara, Türkiye, 3 - 06 Ekim 2017, ss.181-205, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Change and Organizational Drift in Education System: The Views From Different Perspectives
AYDIN İ., TOPTAŞ B.
ECER Congress 2018, Bolzano, İtalya, 2 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2017
20178. International Education: Stakeholders’ Perspectives
TOPTAŞ B., AYDIN İ.
ECER Congress 2017, Kopenhag, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2016
20169. Eğitim Ortamlarında Örgütsel İkiyüzlülüğün Nedenleri ve Sonuçları
AYDIN İ., BOZGEYİK B.
III. International Eurasian Educational Research Congress. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.708-709, (Özet Bildiri)
2015
201510. ÇOCUKLARIN ÇEVRE ETİĞİ ALGISI
AYDIN İ., BOZGEYİK B., GÜNER DEMİR T., ERDEMLİ Ö.
VIII. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi; Çocuk ve Çevre”, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201511. Çocukların Cep Telefonu Kullanımına İlişkin Sözleşme
AYDIN İ.
Mobil Dünyada Çocuk ve Gençlerin Güvenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 Haziran 2015
2015
201512. Yabancı Öğretmenlerin Gözünden Türkiye de Öğrenme Ve Öğretme Kültürü Sorunlar ve Öneriler
AYDIN İ., BOZGEYİK B., GÜNER DEMİR T., ERDEMLİ Ö.
Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201513. Employee Silence in Universities Causes of Research Assistants Silence
AYDIN İ., ERDEMLİ Ö., BOZGEYİK B., GÜNER DEMİR T.
International Congress on Education for the future, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201414. Eğitim Denetiminde Farklı Modeller ve Yeni Paradigmalar
AYDIN İ.
Geçmişten Geleceğe Eğitim Denetimi ve Müfettişlik Paneli, Ankara, Türkiye, 18 Aralık 2014, (Tam Metin Bildiri)
2010
201015. Strategies and personality types used by primary school principals in Turkey to influence teachers (Ankara case)
AYDIN İ., Pehlivan Z.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3652-3659, (Tam Metin Bildiri)
2006
200616. Sosyal bilimlerde araştırmadan yayına etik değerler
Aydın İ.
Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık, I. Ulusal Kurultay Bildirileri, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2006, ss.71-80, (Tam Metin Bildiri)
2005
200517. Eğitim Bilimlerinin Dünyadaki Kurumsal Gelişimi
AYDIN İ., KEPENEKCİ Y., MEMDUHOĞLU H. B., OĞUZ E.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2001
200118. Eğitim ve Öğretimde Etik
AYDIN İ.
1. Ulusal Uygulamalı Etik Kongresi, Ankara, Türkiye, 12 Kasım 2001, ss.138-141, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20252. Etik ve Etik Sorumluluklar
Aydın İ.
SÜRDÜRÜLEBILIR KALKINMA YOLUNDA YÜKSEKÖĞRETIM KURUMLARININ ROLÜ, Esra Bayhantopçu,Çiğdem Gürsoy, Editör, Meteksan (Beta), İstanbul, ss.377-400, 2025
2024
20243. Üniversitelerde Örgütsel Atalet, Değişmeye Direnç ve Değişim Yönetimi
AYDIN İ.
Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Prof. Dr. Kasım Karakütük: Bilime Adanmış 40 Yıla Armağan, ÖZDEM GÜVEN, BÜLBÜL TUNCER, TUNÇ BİNALİ, ÖZDOĞAN ÖZBAL ECE, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara, ss.149-169, 2024
2023
20234. Bir Hoca Olarak Prof. Dr. Mahmut Adem
Aydın İ.
Çınarımızı Selamlama: Prof. Dr. Mahmut Adem'i Anma Toplantısı, Prof.Dr. Kasım Karakütük, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.87-93, 2023
2021
20216. Eğitim Yönetiminde KoçluK:Pozitif Psikoloji ve Okul Yöneticileri İçin Koçluk Uygulamaları
AYDIN İ.
Prof.Dr. Ali Balcı'ya Armağan, İnayet Aydın, İnci Öztürk, Tuğba Güner Denir, Özge Erdemli, Burcu Toptaş, Editör, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları. No: 235, Ankara, ss.81-92, 2021
2019
20197. Çocuk İstismar ve İhmalinde Etik
AYDIN İ.
Çocuk İstismarı ve İhmalinde Etik, Betül Ulukol, Editör, Punto Yayınları, İstanbul, ss.1049-1059, 2019
2018
20188. Hiyerarşi, Statü ve Güç İlişkisinin Etik Bağlamında Değerlendirilmesi
AYDIN İ.
Prof.Dr. Emine Akyüz’xxe Armağan Akademisyenlikte 50 Yıl, Prof. Dr. Yasemin Kepenekçi, Yrd. Doç.Dr. Pelin Taşkın, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.332-344, 2018
2018
20189. MÜZEDE ÖĞRETMEN TUTUMLARI
OKVURAN A., ÇAKIR İLHAN A., BUYURGAN S., ADIGÜZEL Ö., KUYUMCU F. N., AŞILIOĞLU E., et al.
ÇOCUK VE SANAT, AYŞE OKVURAN, CEREN KARADENİZ, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Ankara, ss.41-67, 2018
2018
201810. Ailelerin Sanat Eğitimine Yaklaşımları
OKVURAN A., KARADENİZ C., ÇAKIR İLHAN A., ALP K. Ö., CİHANER KESER S., ADIGÜZEL Ö., et al.
Çocuk ve Sanat, Ayşe Okvuran, Ceren Karadeniz, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Ankara, ss.207-220, 2018
2017
201711. Yönetimde Paternalizm.
AYDIN İ.
Prof.Dr. Mahmut Tezcan’a Armağan., Aytül Kasapoğlu, Ayşe Çakır İlhan, Zuhal Güler, Editör, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları, Ankara, ss.152-167, 2017
2017
201712. Çocukların Çevre Etiği Algısı
AYDIN İ.
Çocuk ve Çevre(si), Eylem Gökçe Türk, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.265-284, 2017
2017
201713. Cumhuriyet Döneminde Eğitim Denetimine İlişkin Paradigmalar ve Uygulanan Politikalar
AYDIN İ., TOPTAŞ B.
Cumhuriyetimizin Kültür ve Eğitim Politikaları, Prof. Dr. Fatma Bıkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.145-172, 2017
2016
201614. Bir Eğitim Çınarı Saadet Berna
AYDIN İ., Işıklar Pürçek K.
PEGEM Akademi, Ankara, 2016
2016
201616. Eğitimde Duygusal Emek
AYDIN İ.
Prof Dr Mustafa Aydın a Armağan Eğitim Bilimleri Yazıları, Işıl Ünal, Yasemin KOçak Usluel, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.169-181, 2016
2016
201617. Etik Bir Kurum Olarak Okul
AYDIN İ.
Gelişen Öğretmen Gelişen Öğrenci Sempozyum Kitabı, Çağlayan Dinçer, Editör, Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Özel Okulları, Ankara, ss.17-26, 2016
2016
201618. Yönetimde Kuşak Farklılıkları, Birlikte Çalışma ve Kuşakların Yönetimi
AYDIN İ.
Prof Dr Ziya Bursalıoğlu na Armağan, Ali Balcı, İnayet Aydın, Editör, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları: 221, Ankara, ss.69-94, 2016
2015
201519. Demokratik Değerler, Okulda Demokrasi ve Sorumluluk Eğitimi
AYDIN İ.
Eğitim Ekonomisi ve Planlamasına Adanmış Bir Ömür Prof Dr Mahmut Adem e 80 Yaş Armağanı, Prof.Dr. Kasım Karakütük, Editör, Ankara Üniversitesi Eğitim Eğitim Bilimleri Yayınları: 214, Ankara, ss.154-167, 2015
2015
201520. Yönetim Modaları
AYDIN İ., BOZGEYİK B.
Prof Dr İbrahim Ethem Başaran a Armağan Eğitimde 52 Yıl, İnayet Aydın, Şakir ÇInkır, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.117-134, 2015
2014
201421. Değer Kavramı ve Değer Yükleme
AYDIN İ.
Prof Dr Haydar Taymaz Armağan Kitabı, Prof.Dr. İnayet Aydın, Doç.Dr. Kürşat Yılmaz, Editör, PEGEM-A Yayıncılık, Ankara, ss.42-52, 2014
2012
201222. Öğretimde Denetim Durum Saptama Değerlendirme ve Geliştirme
AYDIN İ.
Pegem Akademi, Ankara, 2012
2012
201225. What do we know about Assistant Principals? A Cross-National Examination of the Factors Affecting Task Performance, Discretionary Performance, and the Future Career Aspirations of Assistant Principals
Duyar İ., Aydın İ.
Discretionary Behavior and Performance in Educational Organizations: The Missing Link in Educational Leadership and Management, İbrahim Duyar,Anthony H. Normore, Editör, Emerald Ink Publishing, London, ss.299-330, 2012
2011
201126. Çeşitli Ülkelerde Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimi
AYDIN İ.
Prof.Dr. Yahya Akyüz'e Armağan/ Türk Eğitim Tarihi Araştırmaları Eğitim ver Kültür Yazıları, Cemil Öztürk, İlhami Fındıkçı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.335-345, 2011
2011
201127. İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Gelişimi
Aydın İ., Çınkır Ş.
Yönetimde İnsan Kaynakları çalışmaları, Atilla Yelboğa, Editör, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.319-362, 2011
2010
201028. İnsan Kaynaklarında Etik
AYDIN İ.
Yönetimde İnsan Kaynakları çalışmaları, Atilla Yelboğa, Editör, Turhan Kitabevi, Ankara, ss.17-50, 2010
2009
200929. Analyzing principal influence tactics from a cross-cultural perspective: Do preferred influence tactics and targeted goals differ by national culture?
Duyar İ., Aydın İ., Pehlivan Z.
Educational Leadership: Global Contexts and International Comparisons., Alexander W. Wiseman, Editör, Emerald Ink Publishing, London, ss.191-221, 2009
2009
200930. Analyzing principal influence tactics from a cross-cultural perspective: Do preferred influence tactics and targeted goals differ by national culture?
DUYAR İ., AYDIN İ., Pehlivan Z.
Educational Leadership: Global Contexts and International Comparisons, Alexander W. Wiseman, Editör, Emerald Books, Londrina, ss.191-220, 2009
2007
200731. Türkiye de Eğitim Yönetimi Alanının Sözlü Tarihi Öncü Akademisyenler
AYDIN İ., Karaman Kepenekçi Y.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2007
2007
200734. Türk Eğitim Sisteminde İlköğretimin Yönetimi ve Denetimi: Mevcut Durum ve Yeni Perspektifler
BALCI A., AYDIN İ., YILMAZ K., MEMDUHOĞLU H. B., APAYDIN Ç.
Türkiye de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi Temel Sorunları ve Çözüm Önerileri, Özdemir S., Bacanlı H., Sözer M., Editör, Türk Eğitim Derneği, Ankara, ss.126-176, 2007
2006
200635. Sosyal Bilimlerde Araştırmadan Yayına Etik Değerler
AYDIN İ.
SOSYAL BİLİMLERDE SÜRELİ YAYINCILIK I. ULUSAL KURULTAY BİLDİRİLERİ, Prof. Dr. Kasım Karakütük, Editör, TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı (SBVT) Kurulu, Ankara, ss.71-79, 2006
2005
200536. Okul Çevre İlişkileri
AYDIN İ.
Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı, Yüksel Özden, Editör, PEGEM-A Yayıncılık, Ankara, ss.161-185, 2005
2003
200337. Amerika Birleşik Devletlerinde EğitimYöneticilerinin Yetiştirilmesi Ve Yönetici Geliştirme Akademisi Örne
AYDIN İ.
21 YÜZYIL EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİNYETİŞTİRİLMESİ SEMPOZYUMU, Cervat Elma, Şakir Çınkır, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.275-292, 2003
Ansiklopedide Bölümler
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024"Eğitim Alanındaki Lisansüstü Öğrenciler İçin Bilimsel Araştırma Becerilerinin Geliştirilmesi-4"
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Aydın İ.
2020 - 2024
2020 - 2024“TÜRKİYE’DE ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM (AUÇ) YOLLARININ GELİŞTİRİLMESİ” AVRUPA BİRLİĞİ-AVRUPA KONSEYİ ORTAK PROJESİ
AB Destekli Diğer Projeler
Aydın İ.
2021 - 2022
2021 - 2022Yargıtayın Kurumsal Kapasitesinin Güçlendirilmesi
AB Destekli Diğer Projeler
Aydın İ.
2020 - 2021
2020 - 2021YEREL YÖNETİMLERDE SEÇİLMİŞ VE ATANMIŞ KAMU GÖREVLİLERİNİN ETİK FARKINDALIĞININ ARTIRILMASI İÇİN TEKNİK DESTEK PROJESİ (YEREL YÖNETİMLERDE ETİK FARKINDALIK PROJESİ)
AB Destekli Diğer Projeler
Aydın İ.
2020 - 2021
2020 - 2021 Strengthening Democratic Culture in Basic Education
AB Destekli Diğer Projeler
Aydın İ.
2018 - 2018
2018 - 2018Eğitim Alanındaki Lisanüstü Öğrenciler İçin Bilimsel Araştırma Becerilerinin Geliştirilmesi Kursu
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Aydın İ., Akın Sabuncu S.(Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Adalet Bakanlığı Personeli Etik Eğitim Modülünün Geliştirilmesi ve Etik Eğitici Yetiştirilmesi Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Aydın İ.
2018 - 2018
2018 - 2018Yargıtay Etik Şeffaflık ve Güven Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
AYDIN İ. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017“Yolsuzluğun Önlenmesi ve Etik Kültürünün Pekiştirilmesi Projesi
AB Destekli Diğer Projeler
Aydın İ.
2017 - 2017
2017 - 2017Yetişkin Göçmenler İçin Türkiye’ye Uyum Programımın ve Öğretim Materyalinin GeliştirilmesiPreparing a Full Harmonization Training Curricula for Migrants and Refugees Living In Turkey
Diğer Uluslararası Fon Programları
Aydın İ.
2017 - 2017
2017 - 2017Yetişkin Göçmenler İçin Türkiye’ye Uyum Programımın ve Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
BABADOĞAN M. C., MİSER R., AYDIN İ., TOPTAŞ B.
2017 - 2017
2017 - 2017Türkiye’xxdeki Yabancı Kişilerin Uyum Sürecine Destek Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
TOPTAŞ B., AYDIN İ.
2015 - 2016
2015 - 2016Kamu Hizmet Motivasyonu ve Çalışma Etiği
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Aydın İ. (Yürütücü), Demirkasımoğlu N.
2013 - 2014
2013 - 2014Zabıt Kâtibi Eğitim İhtiyacının Saptanması Kurum ve Görev Analizlerinin Belirlenmesi Determination of Clerk Training Needs Analysis and Determination of the Institutions and Task Analysis Adalet Bakanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Aydın İ.
2010 - 2011
2010 - 2011İnayet Aydın Nihan Demirkasımoğlu Senar Alkın SOBAG 109K594 Nolu Türk Kamu Üniversitelerinde Görev Yapan Öğretim Üyelerinin Akademik Etik İlkeleri Benimseme ve Meslektaşlarının Bu İlkelere Uyma Düzeylerine İlişkin Görüşleri
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Aydın İ. (Yürütücü), Demirkasımoğlu N., Şahin S. A.
2006 - 2007
2006 - 2007İnayet Aydın Kürşad Yılmaz Hasan Basri Memduhoğlu Sabri Güngör Ebru Oğuz SOBAG 106K375 Numaralı Türkiye de Akademik ve İdari Personelin Psikolojik Sözleşmesi Üzerine Bir Araştırma Eğitim Fakülteleri Örneği
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
(Proje Sonuç Raporu)
Aydın İ. (Yürütücü), Yılmaz K., Memduhoğlu H. B., Oğuz E., Güngör S.
1996 - 1996
1996 - 1996The Role Of School Principals In School Organisation And Principal Training
Dünya Bankası Destekli Proje
Aydın İ. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2025
Kasım 2025ETHICS & BEHAVIOR
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Research in Educational Administration and Leadership (REAL)
ESCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Kamu Görevlileri Etik Kurulu
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Ödüller
Ekim 2010
Ekim 2010Outstanding Author Contribution Award Winner at the Literati Network Awards for Excellence 2010.
Emerald Literati Network
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
11 Ocak 2024 - 14 Ocak 2024
11 Ocak 2024 - 14 Ocak 2024
Ankara Barosu XIII. Uluslararası Hukuk Kurultayı "Yargı Reformu
Panelist
Ankara-Türkiye
21 Aralık 2023 - 23 Aralık 2023
21 Aralık 2023 - 23 Aralık 2023ERTE 4. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi
Davetli Konuşmacı
Uşak-Türkiye
30 Kasım 2023 - 03 Aralık 2023
30 Kasım 2023 - 03 Aralık 2023“TÜM PAYDAŞLARI İLE AŞI VE İMMÜNİZASYON MEZUNİYET SONRASI EĞİTİM KURSU
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
20 Ekim 2023 - 22 Ekim 2023
20 Ekim 2023 - 22 Ekim 2023TRB2 International Congress on Educational Sciences-II (TRB2-ICES-2023).
Davetli Konuşmacı
Van-Türkiye
20 Haziran 2023 - 23 Haziran 2023
20 Haziran 2023 - 23 Haziran 2023International Conference on Educational Technology and Online Learning Symposium
Panelist
Balıkesir-Türkiye
28 Nisan 2023 - 30 Nisan 2023
28 Nisan 2023 - 30 Nisan 202316. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ – 2023
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
26 Ocak 2023 - 28 Ocak 2023
26 Ocak 2023 - 28 Ocak 2023
TÜRKİYE ÖZEL OKULLAR DERNEĞİ XXI. GELENEKSEL EĞİTİM SEMPOZYUMU "CUMHURİYETİN 100. YILI VE EĞİTİMİN GELECEĞİ"
Davetli Konuşmacı
Antalya-Türkiye
14 Ocak 2023 - 15 Ocak 2023
14 Ocak 2023 - 15 Ocak 2023
The International Symposium on Communication and Technology with its Philosophical Dimensions ISCT-PHD
Panelist
İstanbul-Türkiye
20 Kasım 2021 - 21 Kasım 2021
20 Kasım 2021 - 21 Kasım 2021IEXCEL 1st INTERNATIONAL CONGRESS ON EXCELLENCE IN EDUCATION
Davetli Konuşmacı
Aydın-Türkiye
01 Eylül 2021 - 04 Eylül 2021
01 Eylül 2021 - 04 Eylül 2021VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 146
h-indeksi (SCOPUS): 7
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2025
Mayıs 2025Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
Akademik Kadroya Atama, Anadolu üniversitesi - Anadolu Üniversitesi
Ocak-2025
Ocak 2025Doçentlik Sınavı
Gaziantep Üniversitesi Zeynep Yılmaz Öztürk Doçentlik Sözlü Sınavı - Ankara Üniversitesi
Mayıs-2024
Mayıs 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Siirt Üniversitesi Doktora Yeterlik Sınavı - Ankara Üniversitesi
Şubat-2024
Şubat 2024Doçentlik Sınavı
- Ankara Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Tez Savunma (Doktora)
- Ankara Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023