Eğitim Bilgileri
2003 - 2007
2003 - 2007Doktora
Arizona State University, Özel Eğitim, Amerika Birleşik Devletleri
2001 - 2003
2001 - 2003Yüksek Lisans
Arizona State University, Özel Eğitim, Amerika Birleşik Devletleri
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
CURRICULUM BASED DECISION MAKING IN AN EARLY LITERACY PROGRAM
Arizona State University, Eğitim
2002
2002Yüksek Lisans
Language development and narrative skills of children with special health care needs
Arizona State University, Özel Eğitim
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2010 - 2014
2010 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEngelli Öğrenci Çalışma Grubu Üyeliği
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorEngelsiz Ankara Üniversitesi Koordinatörü
Ankara Üniversitesi
2018 - 2021
2018 - 2021Bölüm Başkanı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Bölüm Başkan Yardımcısı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetilen Tezler
2022
2022Doktora
ÇALIŞMA BELLEĞİ STRATEJİLERİNİN ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERE SÖZCÜK ÖĞRETİMİNDE ETKİLLİĞİ
Ergül C. (Danışman)
Ç.ÖZGÜR(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Öğretmenler İçin Üstün Yetenekliliğe Eşlik Eden Öğrenme Güçlüğü Aday Gösterme Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması
Ergül C. (Danışman)
Ö.MISIRLI(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Çevrimiçi sunulan bilişsel ögelerle zenginleştirilmiş hikâye yapısı öğretiminin koklear implantlı öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine etkisi
Ergül C. (Danışman)
H.AKÇAKAYA(Öğrenci)
2020
2020Doktora
3-5 yaş arası çocuklara yönelik Zihin Kuramı Ölçeğinin geliştirilmesi
ERGÜL C. (Danışman)
B.KILIÇ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İşitme yetersizliği olan 5-6 yaş çocukların erken okuryazarlık becerilerinin incelenmesi
ERGÜL C. (Danışman)
N.KAHRAMAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Erken matematik becerilerinde farklı düzeylerde başarı gösteren çocukların çalışma belleği performanslarının karşılaştırılması
ERGÜL C. (Danışman)
R.ÇAKIR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal kabul düzeyi düşük ve yüksek olan ilkokul 3. sınıf çocuklarının çalışma belleği performanslarının karşılaştırılması
ERGÜL C. (Danışman)
F.EMRE(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Küçük çocuklar için büyük matematik eğitim programının risk grubu çocukların erken matematik becerileri üzerindeki etkililiği
ERGÜL C. (Danışman)
Ö.ALTINDAĞ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde strateji öğretimi yazılımının okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesine etkisi
ERGÜL C. (Danışman)
A.BİLAL(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan çocuklarda akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
ERGÜL C. (Danışman)
G.ARABACI(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Okuma güçlüğü olan öğrencilerde okuma, sesbilgisel farkındalık, hızlı isimlendirme ve çalışma belleği becerilerinin incelenmesi
ERGÜL C. (Danışman)
Ç.PINAR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin sözcük bilgisi ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki
ERGÜL C. (Danışman)
Ş.DELİMEHMET(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Okuma öncesinde sırasında ve sonrasında düşün (3D) stratejisi öğretiminin öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduklarını anlama becerilerine etkisi
ERGÜL C. (Danışman)
T.FIRAT(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
5 - 10 yaş grubu çocuklarına yönelik çalışma belleği ölçeğinin geçerlik - güvenirlik çalışması
ERGÜL C. (Danışman)
Ç.ÖZGÜR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin toplama ve çıkarma işlemlerindeki performansları
ERGÜL C. (Danışman)
Ö.ALTINDAĞ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Öğrenme güçlüğü olan çocukların duygu durumlarına ilişkin sözel olmayan ipuçlarını algılama becerileri
ERGÜL C. (Danışman)
B.KILIÇ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Effectiveness of the prediction–observation–explanation strategy on students with mild intellectual disabilities
Coruhlu T. S., Calik M., Nas S. E., ÇEPNİ S., ERGÜL C., Almalı S. K.
Asia Pacific Education Review
, cilt.26, sa.3, ss.687-702, 2025 (SSCI)
2025
20252. The Role of Language, Cognitive Competence, and Working Memory in Theory of Mind in Children on the Autism Spectrum
ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., ERGÜL C.
FOCUS ON AUTISM AND OTHER DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, 2025 (SSCI)
2025
20253. Examining the reading and writing performances of students with learning disabilities and students with low and high reading achievement
Acikgoz M. H., ERGÜL C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.50, sa.223, ss.103-123, 2025 (SSCI)
2024
20244. Validity and Reliability of the Rapid Naming Test in Individuals Aged 20-49: Methodological Study
ERGÜL C., DEMİR E., HANÇER H., DENİZ SAKARYA M., ÇAKMAK E.
Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi , cilt.9, sa.4, ss.845-855, 2024 (TRDizin)
2024
20245. The Role of Phonological Processing and Language Skills in the Longitudinal Development of Reading Fluency *
ERGÜL C., Akoglu G., YALÇIN S., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., BAHAP KUDRET Z.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, sa.219, ss.27-48, 2024 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2023
20236. Investigation of Early Literacy Skills in Children on the Autism Spectrum: The Case of Turkish-Speaking Children
Kılıç Tülü B., Okcun-Akcamus M. Ç., Ergül C.
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, cilt.53, sa.6, ss.2395-2408, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20237. An examination of the early literacy skills of five- to six-year-old children who are deaf and hard of hearing
Evrenkaya N. K., ERGÜL C.
DEAFNESS & EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.25, sa.3, ss.160-181, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
20238. Does the Matthew effect have an impact on the reading skills of Turkish-speaking children?
Ergül C., Kılıç Tülü B., Aydın B., Ökcün Akçamuş M. Ç., Akoglu G., Bahap Kudret Z.
EDUCATION 3-13
, cilt.51, sa.7, ss.1103-1117, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
20239. Double-Deficit Hypothesis and Reading Difficulties: A Longitudinal Analysis of Reading and Reading Comprehension Performance of Groups Formed According to This Hypothesis
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., Akoglu G., DEMİR E., KILIÇ TÜLÜ B., et al.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.48, sa.213, ss.1-23, 2023 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2023
202310. Early cognitive and home environmental predictors of reading fluency and reading comprehension in Turkish-speaking children
Ergül C., Ökcün Akçamuş M. Ç., Akoglu G., Yalçın S., Kılıç Tülü B., Bahap Kudret Z.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.60, sa.1, ss.234-254, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
202211. Online Multi-Component Cognitive Strategy Instruction for Cochlear Implant Users: Reading Comprehension
Akcakaya H., Ergül C.
JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION
, cilt.27, ss.338-354, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202212. Effectiveness of Comprehension Strategies Mobile App (COSMA) on Reading Comprehension Performances of Students With Learning Disabilities
Özbek A. B., Ergül C.
JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION TECHNOLOGY
, cilt.37, sa.2, ss.297-309, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202213. Fen deney kılavuzunun öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin kavramsal anlamalarına etkisi: "Dünya ve evren" örneği
Er Nas S., Çalık M., İpek Akbulut H., Şenel Çoruhlu T., Ergül C., Tatlı Z., et al.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.100-123, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. 3-5 Yaş Grubu Çocuklara Yönelik Zihin Kuramı Testi: Geçerlik Güvenirlik Çalışması
Kılıç Tülü B., Ergül C.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.55, ss.35-61, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Farklı okuma düzeylerindeki çocukların okuma, okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin boylamsal karşılaştırması
Ergül C., Kılıç Tülü B., Akoğlu G., Ökcün Akçamuş M. Ç., Bahap Kudret Z.
Milli Eğitim Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.212-245, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202216. Deney Kılavuzunun Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliğe Sahip Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi
Şenel Çoruhlu T., Er Nas S., Çalık M., Ergül C., Çepni S., Karagöz G. N.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, ss.1-35, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
202217. The Contribution of Working Memory to Reading Fluency and Reading Comprehension Performance: Longitudinal Results
Ergül C., Akoglu G., Ökcün Akçamuş M. Ç., Kılıç Tülü B., Bahap Kudret Z., Demir E.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.47, sa.211, ss.249-271, 2022 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2022
202218. Anasınıfından dördüncü sınıfa kadar olan çocuklar için geliştirilmiş Hızlı İsimlendirme Testinin geçerlik ve güvenirliği
Ergül C., Demir E.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.176-192, 2022 (TRDizin)
2022
202219. How Do Phonological Awareness and Rapid Naming Predict Reading? Findings from a Highly Transparent Orthography
Ergül C., Bahap Kudret Z., Ökcün Akçamuş M. Ç., Akoğlu G., Demir E., Kılıç Tülü B.
Literacy Research and Instruction
, cilt.61, ss.41-60, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
202220. Investigation of Working Memory Performances of Children with Low Early Mathematics Achievement
Çakır R., Ergül C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.47, sa.209, ss.133-153, 2022 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2022
202221. Birinci ve ikinci sınıfta okuma becerilerinin gelişimi ve Matthew etkisi: Boylamsal bir çalışmanın sonuçları
Ergül C., Bahap Kudret Z., Akoğlu G., Ökcün Akçamuş M. Ç., Demir E., Kılıç Tülü B.
MILLI EGITIM
, cilt.51, ss.939-966, 2022 (Scopus)
2021
202122. Effectiveness of the big math for little kids program on the early mathematics skills of children with risk group
Kumaş Ö. A., Ergül C.
Athens Journal of Education
, cilt.8, sa.4, ss.385-400, 2021 (Scopus)
2021
202123. Longitudinal investigation of endogenous and exogenous predictors of early literacy in Turkish-speaking kindergartners
Ergül C., Ökcün Akçamuş M. Ç., Akoğlu G., Demir E., Kılıç Tülü B., Bahap Kudret Z.
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE
, cilt.191, sa.10, ss.1651-1667, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202124. Do Phonological Processing Skills Predict the Beginning Reading Performance of Turkish-Speaking Children? Longitudinal Results
Ergül C., Ökcün Akçamuş M. Ç., Akoglu G., Bahap Kudret Z., Kılıç Tülü B., Demir E., et al.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.527-543, 2021 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2021
202125. İlkokul Çocuklarına Yönelik Geliştirilmiş Okuma Yazma Değerlendirme Bataryasının (OYAB) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ergül C., Ökcün Akçamuş M. Ç., Akoğlu G., Kılıç Tülü B., Demir E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.740-770, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202126. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK HAZIRLANAN FEN DENEYLERİ KILAVUZUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ: MADDE VE DEĞİŞİM ÖRNEĞİ
Er Nas S., Çalık M., Usta Yılmaz H., Şenel Çoruhlu T., İpek Akbulut H., Ergül C., et al.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.34, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202127. 3D Stratejisi Öğretiminin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi
KILIÇ TÜLÜ B., ÖZBEK A. B., ERGÜL C.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202128. Longitudinal Results on Phonological Awareness and Reading Performance of Turkish-Speaking Children by Socioeconomic Status
Ergül C., Akoglu G., Ökcün Akçamuş M. Ç., Demir E., Kılıç Tülü B., Bahap Kudret Z.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.205, ss.49-68, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2020
202029. Anne Eğitim Düzeyi, Sözcük Bilgisi ve Sesbilgisel Farkındalık Becerilerinde Bir Risk Faktörü mü?
Ergül C., Kılıç Tülü B., Demir E., Akoğlu G., Ökcün Akçamuş M. Ç., Bahap Kudret Z.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.4, ss.711-735, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202030. 3D Strateji Öğretiminin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejileri Kazanmalarına Etkisi
Fırat T., Ergül C.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.28, sa.3, ss.1390-1406, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202031. Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sözcük Bilgisi ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişki
Delimehmet Dada Ş., Ergül C.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.21, sa.1, ss.1-22, 2020 (ESCI)
2020
202032. Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi
DEMİRTAŞ Ç. P., ERGÜL C.
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi , cilt.53, sa.1, ss.209-240, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202033. Vocabulary and Reading Comprehension Skills of Students with Learning Disabilities and with Typical Development
Delimehmet-Dada S., ERGÜL C.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.1, ss.1-22, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202034. Is Low Maternal Education Level a Risk Factor in Vocabulary and Phonological Awareness?
ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., DEMİR E., Akoglu G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., BAHAP KUDRET Z.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.4, ss.711-735, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201935. Effects of the TWA Strategy Instruction on Reading Comprehension of Students with Learning Disabilities
Fırat T., Ergül C.
EDUCATIONAL RESEARCH QUARTERLY , cilt.43, sa.2, ss.24-54, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201936. An Intervention to Improve the Writing Skills of Students With Learning Disabilities: Stop List Strategy
ÖZBEK A. B., KILIÇ TÜLÜ B., ERGÜL C.
Insights into Learning Disabilities , cilt.16, sa.2, ss.155-171, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201937. Investigating the Effectiveness of the Science Experiments Guidebook for Students with Learning Disabilities
Nas S. E., Coruhlu T. S., Calik M., Ergül C., Gulay A.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.3, ss.501-534, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201838. İlkokul 4. Sınıf Ders Kitaplarının Okunabilirliklerinin Değerlendirilmesi
ÖZBEK A. B., ERGÜL C.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.653-668, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201839. 5-10 Yaş Grubu Çocuklara Yönelik Geliştirilmiş Çalışma Belleği Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği
Ergül C., Özgür Yılmaz Ç., Demir E.
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.14, sa.2, ss.187-214, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201740. Dinlediğini Anlama Becerisinin Okuduğunu Anlama Üzerindeki Yordayıcılığının Incelenmesi
Kargın T., Güldenoğlu İ. B., Ergül C.
Kastamonu Eğitim Dergisi. , cilt.25, sa.6, ss.2369-2384, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201741. View of Teachers about Computation Errors of Students Learning Disabilities and Mathematic Disabilities
Altındağ Kumaş Ö., Ergül C.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, sa.1, ss.167-190, 2017 (TRDizin)
2017
201742. Effects of Dialogic Reading Program on Later Reading Skills: Follow-Up Study/ Anasınıfında uygulanan etkileşimli kitap okuma programının sonraki okuma becerilerine etkisi: İzleme çalışması.
Ergül C., Akoğlu G., Karaman G., Sarıca A. D.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.191-219, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201743. The home literacy environments of Turkish kindergarteners: Does SES make a difference? International Journal of Instruction, 10 (1), p. 187-202.
Ergül C., Sarıca A. D., Akoğlu G., Karaman G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.10, sa.1, ss.187-202, 2017 (Scopus)
2017
201744. The Home Literacy Environments of Turkish Kindergarteners: Does SES Make a Difference?
ERGÜL C., SARICA A. D., AKOĞLU G., KARAMAN BENLİ G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.10, sa.1, ss.187-202, 2017 (ESCI, Scopus)
2017
201745. Early Literacy Profile of Kindergarten Children: Ankara Sample
Kargin T., Guldenoglu B., Ergül C.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.1, ss.61-87, 2017 (ESCI, TRDizin)
2017
201746. Examination of Addition and Subtraction Performances of Students with and without Learning Disabilities
Altındağ Kumaş Ö., Ergül C.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.9, sa.3, ss.806-820, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201647. An Adapted Dialogic Reading Program for Turkish Kindergarteners from Low Socio economic Backgrounds
Ergül C., Akoğlu G., Sarıca A. D., Karaman G., Tufan M., Bahap Kudret Z., et al.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.4, sa.7, ss.179-194, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201648. Recognition of Emotions in Children with Learning Disabilities
Kılıç Tülü B., Ergül C.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.17, sa.3, ss.207-229, 2016 (ESCI, TRDizin)
2016
201649. Effects of phonological awareness skills on reading and reading comprehension: A longitudinal study Sesbilgisel farkındalık becerilerinin okuma ve okuduğunu anlama üzerindeki etkisi: Boylamsal bir çalışma
Güldenoğlu B., Kargın T., Ergül C.
Elementary Education Online
, cilt.15, sa.1, ss.251-272, 2016 (Scopus)
2016
201650. Dialogic Reading: An Effective Method to Improve Language and Early Literacy Skills
Ergül C., Sarıca A. D., Akoğlu G.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.17, sa.2, ss.193-206, 2016 (ESCI, TRDizin)
2015
201551. WISC R temelinde üstün yeteneklilik profil analizi Ankara ili örneği
Mısırlı Taşdemir Ö., ERGÜL C.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.16, sa.3, ss.271-289, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201552. Perceiving Nonverbal Cues of Affect in Children with Learning Disabilities
Kılıç Tülü B., Ergül C.
TURK PSIKOLOJI DERGISI
, cilt.30, sa.76, ss.32-47, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201553. Anasınıflarında Gerçekleştirilen Birlikte Kitap Okuma Etkinliklerinin Etkileşimli Kitap Okuma Bağlamında İncelenmesi
Ergül C., Akoğlu G., Sarıca A. D., Tufan M., Karaman G.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.603-619, 2015 (TRDizin)
2015
201554. Study for Developing the Test of Early Literacy for Turkish Kindergarten Children
Kargın T., Ergül C., Büyüköztürk Ş., Güldenoğlu İ. B.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.1, sa.1, 2015 (ESCI, TRDizin)
2015
201555. The Giftedness Profile Analysis Based on WISC-R in Ankara City Sample
Tasdemir O. M., ERGÜL C.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.16, sa.3, ss.271-292, 2015 (ESCI, TRDizin)
2015
201556. Study for Developing the Test of Early Literacy for Turkish Kindergarten Children
Kargin T., ERGÜL C., Buyukozturk S., Guldenoglu B.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.16, sa.3, ss.237-270, 2015 (ESCI, TRDizin)
2014
201457. Etkileşimli kitap okuma Korunmaya muhtaç çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerine etkileri
AKOĞLU G., ERGÜL C., Duman Y.
İlköğretim Online , cilt.13, sa.2, ss.622-639, 2014 (TRDizin)
2014
201458. Dialogic reading: Its effectiveness on receptive and expressive language of children in need of protection Etkileşimli kitap okuma: Korunmaya muhtaç çocuklari{dotless}n ali{dotless}ci{dotless} ve İfade edici dil becerilerine etkileri
Akoǧlu G., ERGÜL C., Duman Y.
Elementary Education Online
, cilt.13, sa.2, ss.622-639, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201459. Ev Erken Okuryazarlık Ortamı Ölçeği EVOK Geçerlik ve GüvenirlikÇalışması
Sarıca A. D., Ergül C., Akoğlu G., Deniz K. Z., Karaman G., Bahap Kudret Z., et al.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.6, sa.2, ss.444-459, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201460. Early childhood teachers’ knowledge and classroom practices on early literacy Okul Öncesi Öğretmenlerinin “Erken okuryazarlık” kavramına İlişkin bilgi düzeyleri ve sınıf uygulamaları
ERGÜL C., Karaman G., Akoğlu G., Tufan M., Sarıca A. D., Kudret Z. B.
Elementary Education Online
, cilt.13, sa.4, ss.1449-1472, 2014 (Scopus, TRDizin)
2013
201361. Opinions of In-Service and Pre-Service Special Education Teachers on the Competencies of the Undergraduate Special Education Programs
ERGÜL C., Baydik B., DEMİR Ş.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.1, ss.518-522, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201262. Language and Narrative Skills in Young Children with Special Health Care Needs
ERGÜL C.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.12, sa.46, ss.63-80, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201263. Evaluation of Reading Performances of Students with Reading Problems for the Risk of Learning Disabilities
ERGÜL C.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.3, ss.2051-2057, 2012 (SSCI, TRDizin)
2012
201264. Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığı sorunları ve öğretmenlerinin bu sorunlara yönelik öğretim uygulamaları
Baydık B., Ergül C., Bahap Kudret Z.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.11, sa.3, ss.778-789, 2012 (TRDizin)
2009
200965. Öğretimsel düzenlemeler modelinin erken çocukluk özel eğitiminde kullanılması
ERGÜL C.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.10, sa.1, ss.41-53, 2009 (ESCI)
2009
200966. Using Instructional Adaptations Model in Early Childhood Special Education
ERGÜL C.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.43-57, 2009 (ESCI)
2008
200867. Who s Learning What Words and How Fast Preschoolers Vocabulary Growth in an Early Literacy Program
KATLEEN R., ERGÜL C., TANIS B., KAREN B., CHRISTIE J., MYAE H.
Journal of Research in Childhood Education
, cilt.22, sa.3, ss.275-290, 2008 (Scopus)
2007
200768. "Am I supposed to understand this stuff?" Youth with special health care needs readiness for transition
Bryan T., Stiles N., Burstein K., ERGÜL C., Chao P.
EDUCATION AND TRAINING IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.42, sa.3, ss.330-338, 2007 (SSCI, Scopus)
2006
200669. Family-centered intervention for young children at-risk for language and behavior problems
Pen-Chiang C., Tanis B., Karen B., Ergül C.
Early Childhood Education Journal
, cilt.34, sa.2, ss.147-153, 2006 (Scopus)
2006
200670. The relationship between health status language development and behavior in young children
Bryan T., Burstein K., Chao P., ERGÜL C.
Physical Disabilities: Education and Related Services , cilt.24, sa.2, ss.7-20, 2006 (Hakemli Dergi)
2004
200471. The social-emotional side of learning disabilities: A science-based presentation of the state of the art
Bryan T., Burstein K., ERGÜL C.
LEARNING DISABILITY QUARTERLY
, cilt.27, sa.1, ss.45-51, 2004 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. ANASINIFINDA HARF BİLGİSİ DÜŞÜK VE YÜKSEK OLANGRUPLARIN İLKOKULDAKİ OKUMA, OKUDUĞUNU ANLAMA VE YAZMA PERFORMANSLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
ERGÜL C., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., Bahap Kudret Z., KILIÇ TÜLÜ B.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Anasınıfında Harf Bilgisi Düşük ve Yüksek Olan Grupların İlkokuldaki Okuma, Okuduğunu Anlama ve Yazma Performanslarının Karşılaştırılması
Ergül C., Akoğlu G., Ökcün Akçamuş M. Ç., Bahap Kudret Z., Kılıç Tülü B.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.23-24, (Özet Bildiri)
2024
20243. İşitme kayıplı çocuklarla çalışan öğretmenlerin etkileşimli kitap okuma davranışları
Kahraman Evrenkaya N., Ergül C.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.23, (Özet Bildiri)
2024
20244. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler ile Düşük ve Yüksek Okuma Başarısı Gösteren Öğrencilerin Yazılı İfade Performanslarını Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi
Açıkgöz M. H., Ergül C.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.43, (Özet Bildiri)
2023
20235. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler ile Düşük ve Yüksek Okuma Başarısı Gösteren Öğrencilerin Okuma ve Yazma Performanslarının Karşılaştırılması
Açıkgöz M. H., Ergül C.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, ss.40, (Özet Bildiri)
2023
20236. Türkçe konuşan çocuklarda okuma başarısının boylamsal değişimi: Gizil Markov Modeli analiz sonuçları
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., BAHAP KUDRET Z., KILIÇ TÜLÜ B., AKOĞLU G.
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. İkinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Başarısına Göre Gizil Sınıfları ve Erken Yordayıcı Değişkenleri
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., YALÇIN S., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., KILIÇ TÜLÜ B.
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20228. Anasınıfında harf bilgisi düşük ve yüksek olan çocukların ilkokuldaki okuma, okuduğunu anlama ve yazma başarılarının karşılaştırılması.
Ergül C., Ökcün Akçamuş M. Ç., Kılıç Tülü B., Akoğlu G., Bahap Kudret Z.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 Kasım - 04 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
20229. İkinci sınıfa devam eden çocukların okuduğunu anlama performansının anasınıfındaki bazı değişkenler açısından incelenmesi.
ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., Bahap Kudret Z.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. İyi ve zayıf okuyucularda okuma ve okuduğunu anlama gelişiminin yordayıcılarının boylamsal olarak incelenmesi.
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., KILIÇ TÜLÜ B., AKOĞLU G., Bahap Kudret Z.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Fonolojik işlemleme ile alıcı ve ifade edici dil becerilerinin metin okuma akıcılığının gelişimine katkısının incelenmesi
ERGÜL C., AKOĞLU G., YALÇIN S., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., Bahap Kudret Z.
IXth. International Eurasian Educational Research Congress, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202212. Sözel dil ölçümleri, hızlı isimlendirme ile erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkiler
Ergül C., Ökcün Akçamuş M. Ç., Kahraman Evrenkaya N., Çakır R., Akoğlu G., Bahap Kudret Z., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202213. Okuduğunu anlama performansını etkileyen değişkenler: Sözel dil, çalışma belleği ve okuma akıcılığı
Ergül C., Ökcün Akçamuş M. Ç., Çakır R., Kahraman Evrenkaya N., Akoğlu G., Bahap Kudret Z., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202214. Sözel dil, hızlı isimlendirme ve erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkiler
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KAHRAMAN EVRENKAYA N., ÇAKIR R., AKOĞLU G., KILIÇ TÜLÜ B., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202215. Okuduğunu anlamanın anasınıfındaki yordayıcıları
ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., AKOĞLU G., BAHAP KUDRET Z.
Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
202116. İşitme yetersizliği olan 5-6 yaş çocukların erken okuryazarlık becerileri
KAHRAMAN EVRENKAYA N., ERGÜL C.
8th International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2021
202117. Doğal dil örneği ölçümlerinin birinci ve ikinci sınıftaki okuduğunu anlama performansını yordama gücü
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KAHRAMAN EVRENKAYA N., ÇAKIR R., KILIÇ TÜLÜ B., AKOĞLU G., et al.
8th International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2021
202118. Erken matematik becerilerini etkileyen bilişsel faktörler: Sözel olmayan zekâ, çalışma belleği ve hızlı isimlendirme
ÇAKIR R., ERGÜL C.
8th International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2021
202119. Otizm spektrum bozukluğu olan tipik gelişim gösteren çocukların çalışma belleği performanslarının karşılaştırılması ve çalışma belleğiyle sözdizimi anlama ve bilişsel yeterlik arasındaki ilişkilerin incelenmesi
ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., BİLEN B. N., ERGÜL C.
8th International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2020
202020. Erken matematik becerilerinde farklı düzeylerde başarı gösteren çocukların çalışma belleği performanslarının karşılaştırılması
Çakır R., Ergül C.
7th International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202021. İlkokul İkinci Sınıflar İçin Yazılan Okunabilirlikleri Benzer Otuz Bir Hikâyenin Yazılma Süreci
AKÇAKAYA H., ERGÜL C.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
201922. İkinci sınıfa devam eden otizm spektrum bozukluğu olan ve tipik gelişen çocukların okuma akıcılıklarının ve okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırılması
ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KEYVAN Y., ERGÜL C., TAMUR E.
Ulusal 29. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201923. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda sesbilgisel işlemleme becerileri: Tipik gelişim gösteren çocuklarla karşılaştırmalı bir çalışma
ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KEYVAN Y., ERGÜL C., TAMUR E.
Ulusal 29. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201924. Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzu: “Madde ve Doğası” Örneği
ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., ÇALIK M., ERGÜL C., ÇEPNİ S., ASLAN A., et al.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.372-378, (Tam Metin Bildiri)
2019
201925. Fen Bilimleri ve Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Yönelik Öğretim Süreçlerinin İncelenmesi
ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., ÇALIK M., ERGÜL C., ÇEPNİ S., Pehlevan M.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.364-371, (Tam Metin Bildiri)
2019
201926. Birinci Sınıftaki Okuma Becerileri Yazma Başarısını Ne Düzeyde Yorduyor?
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201927. Sesbilgisel İşlemleme Okumayı Öğrenme Sürecindeki Başarıyı Yorduyor mu? Boylamsal Bir Çalışma
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., KILIÇ TÜLÜ B., AKKURT DENİZLİ Z., DEMİR E.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2187-2189, (Özet Bildiri)
2019
201928. Birinci Sınıftaki Yazma Başarısını Yordayan Değişkenler: Dil, Erken Okuryazarık Ve Bilişsel Beceriler
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.
6th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201929. OSB olan çocuklarda erken okuryazarlık becerileri ve erken okuryazarlık becerilerinin içsel ve dışsal yordayıcıları
ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., ERGÜL C.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201930. Öğrenme Güçlüğü olan Öğrencilerde Strateji Öğretimi Yazılımının Okuduğunu Anlama Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi
ÖZBEK A. B., ERGÜL C.
International EJER Congress 2019, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201931. Birinci sınıftaki yazma başarısını yordayan değişkenler: Dil, erken okuryazarlık ve bilişsel beceriler
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.
6th International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201932. Sesbilgisel işlemleme okumayı öğrenme sürecindeki başarıyı yorduyor mu? Boylamsal Bir Çalışma
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., KILIÇ TÜLÜ B., BAHAP KUDRET Z., DEMİR E.
6th International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201933. Developmental Profiles of Kindergarten Children’s Vocabulary and Phonological Awareness Skills by Maternal Education Level
ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., DEMİR E., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKKURT DENİZLİ Z.
International Conference on Education - EDU2019, Athens, Yunanistan, 13 - 16 Mayıs 2019, ss.50, (Özet Bildiri)
2019
201934. Developmental profiles of kindergarten children’s vocabulary and phonological awareness skills by maternal education level.
ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., DEMİR E., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., BAHAP KUDRET Z.
International Conference on Education (EDU2019), Atina, Yunanistan, 13 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201935. Madde ve doğası
ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., ÇALIK M., ERGÜL C., GÜLAY A.
FEGEM, 15 - 18 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201936. Anasınıfında Sesbilgisel Farkındalık ve Hızlı İsimlendirme Becerilerinde Farklı Düzeylerde Başarı Gösteren Çocukların Okuma Başarılarının Boylamsal Olarak İncelenmesi
ERGÜL C., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., DEMİR E.
X. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi - ULEAD, Alanya-Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.6, (Özet Bildiri)
2018
201837. Çocukların erken okuryazarlık becerileri profil analizi: Sosyoekonomik düzeyin rolü
ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E., BAHAP KUDRET Z.
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201838. Okuma yazmayı öğrenme süreci: Farklı sosyoekonomik düzeylerden gelen çocuklardaki başarı farklılıkları
ERGÜL C., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E., KILIÇ TÜLÜ B., BAHAP KUDRET Z.
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201839. Çocukların erken okuryazarlık becerilerinin profil analizi: Sosyoekonomik düzeyin rolü
ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E., BAHAP KUDRET Z.
Uluslarası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201840. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Sözel Öykülemelerinin Makro Yapısal Özellikleri: Akranları ile Karşılaştırmalı Bir Çalışma
ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., ERGÜL C.
Vth International Eurasian Educational Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201841. Aynı Dil Düzeyindeki Normal Gelişen ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Sözel Çalışma Belleği Performanslarının Karşılaştırılması
KILIÇ TÜLÜ B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., ERGÜL C.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201842. Hızlı İsimlendirme Testi: Geçerlik, Güvenirlik ve Norm Çalışması.
ERGÜL C., DEMİR E.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1074-1075, (Özet Bildiri)
2018
201843. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİNOKUDUĞUNU ANLAMA PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ
DELİMEHMET DADA Ş., ERGÜL C.
II. ULUSLARARASI SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER BERLİN KONFERANSI, 17 - 20 Mayıs 2018, ss.58, (Özet Bildiri)
2018
201844. Okul Öncesi Dönemde Sosyoekonomik Özelliklerin Çalışma Belleği Performansına Etkisi
ERGÜL C., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E., KILIÇ TÜLÜ B., BAHAP KUDRET Z.
VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201845. Erken Okuryazarlık Becerilerinin Ediniminde Sosyoekonomik Düzeye İlişkin Farklılıklar
ERGÜL C., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E., BAHAP KUDRET Z., KILIÇ TÜLÜ B.
VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201846. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Tanımsal Metin Yazma Becerilerinin Dur, Düşün, Listele Stratejisi ile Geliştirilmesi
ÖZBEK A. B., KILIÇ TÜLÜ B., ERGÜL C.
Vth International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201847. Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerisini geliştirilmesinde 3D stratejisi
FIRAT T., ERGÜL C.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201848. Sesbilgisel Farkındalık ve Hızlı İsimlendirme: Okuma Başarısını Yorduyor mu?
ERGÜL C., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., BAHAP KUDRET Z., DEMİR E., KILIÇ TÜLÜ B.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201849. Çalışma Belleği ve Bileşenlerinin Okuma ve Yazma Becerilerinin Kazanımındaki Etkileri
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., DEMİR E., KILIÇ TÜLÜ B., BAHAP KUDRET Z.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201850. Anasınıfına Devam Eden Çocukların Ev Erken Okuryazarlık Ortamı, Dil Gelişimi ve Çalışma Belleğinin Yıl Sonundaki Erken Okuryazarlık Düzeyini Yordama Gücü: Boylamsal Bir Çalışma
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., DEMİR E., KILIÇ TÜLÜ B., DEMİR Ş.
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201851. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SÖZCÜK BİLGİSİ VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
DELİMEHMET DADA Ş., ERGÜL C.
2. ULUSLARARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (ICECI2018), 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201752. Çalışma Belleği ve Ev Erken Okuryazarlık Ortamı Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Etkili Mi? Türkçe Konuşan Çocuklar Örneği
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., DEMİR E., KILIÇ TÜLÜ B., DEMİR Ş.
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.510-511, (Özet Bildiri)
2017
201753. Anasınıfına Devam Eden Çocuklarda Hızlı isimlendirme ve Sesbilgisel Farkındalık Becerileri İlişkili mi? Okuma Başarısını Etkileyen Temel Becerilere Bir Bakış
ERGÜL C., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E.
INTERNATIONAL CONGRESS ON POLITICAL, ECONOMIC AND SOCIAL STUDIES, 19 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201754. Ortaokul öğrenme güçlüğü tanılı kaynaştırma öğrencilerine yönelik fen deneyleri kılavuzunun hazırlanması: “canlılar ve hayat” öğrenme alanı örneği
ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T., ÇALIK M., ERGÜL C., TATLI Z., PEHLAVAN M.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.188, (Özet Bildiri)
2017
201755. Anasınıfı çocuklarının sözcük bilgileri ile çalışma belleği performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E., AKOĞLU G., SARICA A. D.
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201756. Okuma başarısının yordayıcıları olan çalışma belleği, hızlı isimlendirme ve sesbilgisel farkındalık becerilerinin alt SED’den gelen çocuklarda diğer SED düzeylerindeki akranları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E., AKOĞLU G., SARICA A. D.
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201757. View of Teachers About Computation Errors of Students with and Without Learning Disabilities
ALTINDAĞ KUMAŞ Ö., ERGÜL C.
3rd International Conference on Social Sciences EducationResearch, Roma, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.3, ss.218-128, (Özet Bildiri)
2017
201758. Examination of Addition and Subtraction Performances of Students with and Without Learning Disabilities
ALTINDAĞ KUMAŞ Ö., ERGÜL C.
3rd International Conference on Social Sciences and Education Research, Roma, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.3, ss.24, (Özet Bildiri)
2017
201759. İlk Okul 4. Sınıf Ders Kitaplarının Okunabilirliklerinin Değerlendirilmesi
ÖZBEK A. B., ERGÜL C.
Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201660. Öğrenme güçlüğü olan çocukların duyguları tanıma becerileri
KILIÇ TÜLÜ B., ERGÜL C.
26. ulusal özel eğitim kongresi, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201661. Erken Okuryazarlık Becerileri ve Değerlendirilmesi
KARGIN T., ERGÜL C., GÜLDENOĞLU İ. B.
Uluslararası Katılımlı 3. Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi', 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201662. A study for develoing the test of early literacy for Turkish kindergarten children
KARGIN T., ERGÜL C., BÜYÜKÖZTÜRK Ş., GÜLDENOĞLU İ. B.
10th international technology, education and development conference, Valencia, İspanya, 7 - 09 Mart 2016
2016
201663. A STUDY FOR DEVELOPING THE TEST OF EARLY LITERACY FOR TURKISH KINDERGARTEN CHILDREN
Kargin T., ERGÜL C., Buyukozturk S., Guldenoglu B.
10th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 7 - 09 Mart 2016, ss.4972, (Tam Metin Bildiri)
2015
201564. Anasınıfı çocuklarına yönelik Erken Okuryazarlık Testi EROT geliştirme çalışması
KARGIN T., ERGÜL C., BÜYÜKÖZTÜRK Ş., GÜLDENOĞLU İ. B.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201565. ANASINIFI ÇOCUKLARINA YÖNELİK ERKEN OKURYAZARLIK TESTİ EROT GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
KARGIN T., ERGÜL C., BÜYÜKÖZTÜRK Ş., GÜLDENOĞLU İ. B.
25. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201566. SESBİLGİSEL FARKINDALIK BECERİLERİNİN OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ BOYLAMSAL BİR ÇALIŞMA
KARGIN T., ERGÜL C., BÜYÜKÖZTÜRK Ş., GÜLDENOĞLU İ. B.
25. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201567. Sınıf ve aile temelli etkileşimli kitap okuma uygulamalarının erken okuryazarlık ve okuma becerilerine etkileri
ERGÜL C., AKOĞLU G.
Uluslararası Katılımlı III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201568. The Long Term Effectiveness of Dialogic Reading Intervention in the Acquisition of Reading Skills
ERGÜL C., KARAMAN G., AKOĞLU G.
The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201569. Etkileşimli kitap okuma uygulamaları
ERGÜL C.
1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2015
2014
201470. Öğrenme güçlüğü olan çocukların duygu durumlarına ilişkin sözel olmayan ipuçlarını algılama becerileri
KILIÇ TÜLÜ B., ERGÜL C.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2014
2014
201471. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Sözel Olmayan İpuçları ileAktarılan Duyguları Algılama Becerileri
KILIÇ TÜLÜ B., ERGÜL C.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201472. Anasınıfı Öğrencilerinin Ev Ortamlarındaki Erken Okuryazarlık Deneyimleri Sosyo Ekonomik Düzey Açısından Bir Değerlendirme
ERGÜL C., SARICA A. D., AKOĞLU G., TUFAN M., BAHAP KUDRET Z., KARAMAN G.
International Congress on Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201473. 5 yaş grubundaki çocukların erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi Erken Okuryazarlık Testi EROT
KARGIN T., ERGÜL C., GÜLDENOĞLU İ. B.
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2014
2013
201374. Erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkileşimli kitap okuma EKO uygulamaları
ERGÜL C., AKOĞLU G., KESİKTAŞ A. D.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2013
2013
201375. Etkileşimli kitap okuma programının alıcı ve ifade edici dil becerilerine etkisinin incelenmesi
AKOĞLU G., ERGÜL C., TUFAN M., KESİKTAŞ A. D., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.
7. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2013
2013
201376. Etkileşimli kitap okuma
ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., KESİKTAŞ A. D., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.
Eğitim Reformu Girişimi, 10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Nisan 2013
2012
201277. Özgül öğrenme güçlüğü olan ilköğretim öğrencilerinin görsel ve işitsel algı ile okuma yazma ve matematik performanslarının incelenmesi
ERGÜL C., ALAK G., BAYRAKLI H., Seçkin Ş., ALTINDAĞ Ö.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2012
2012
201278. Bir erken müdahale programı olarak etkileşimli kitap okuma programının etkililiğinin incelenmesi
ERGÜL C., ALAK G., BAYRAKLI H., Seçkin Ş., ALTINDAĞ Ö.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2012
2012
201279. Effectiveness of Dialogic Book Reading to Improve Early Literacy Skills of Kindergartners
ERGÜL C., KARAMAN BENLİ G., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., SARICA A. D., TUFAN M.
The Division for Early Childhood Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201280. Validity relability of the test of early literacy skills for Turkish children
ERGÜL C., KARGIN T., GÜLDENOĞLU İ. B.
DEC's 28th Annual International Conference., 28 - 30 Ekim 2012
2012
201281. Validity reliability of the test of early literacy skills for Turkish children
ERGÜL C., KARGIN T., GÜLDENOĞLU İ. B.
DEC's 28th Annual International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families, Minneapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 24 Ekim 2012
2012
201282. Effectiveness of dialogic book reading to improve early literacy skills of kindergartners
ERGÜL C., KARGIN T., GÜLDENOĞLU İ. B.
DEC's 28th Annual International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families, Minneapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 24 Ekim 2012
2012
201283. Bir Erken Müdahale Programı Olarak Etkileşimli Kitap Okuma Programının Etkililiğinin İncelenmesi
ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., KARAMAN BENLİ G., BAHAP KUDRET Z., SARICA A. D.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201284. Alt orta ve üst SED okullardaki anasınıflarında kitap okuma etkinlikleri Betimsel bir çalışma
ERGÜL C., DEMİR Ş., BAHAP KUDRET Z.
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Şubat 2012
2012
201285. Sınıf öğretmenlerinin özgül öğrenme güçlüğüne ilişkin bilgi düzeyleri ve tanı almış öğrencilere yönelik uygulamaları
ERGÜL C., DEMİR Ş., BAHAP KUDRET Z.
Uluslararası Katılımlı 1. Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2011
201186. Okuma problemleri yaşayan 3 sınıf öğrencilerin alt SED okullardaki sıklığı ve okuma becerilerinin öğrenme güçlüğü riski açısından değerlendirilmesi
ERGÜL C.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 31 Ekim - 02 Kasım 2011
2010
201087. Sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığı sorunlarına ve okuma akıcılığını artırmaya yönelik kullandıkları yöntemlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi
BAYDIK B., ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2010
2010
201088. Özel eğitim öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin zihin engelliler öğretmenliği lisans programı yeterliklerine ilişkin görüşleri ve bu görüşlerin farklı değişkenler açısından incelenmesi
ERGÜL C., BAYDIK B., DEMİR Ş.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201089. Sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığı sorunlarına ve akıcılığı artırmaya yönelik kullandıkları yöntemlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi
BAYDIK B., ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Türkiye, 21 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2009
200990. Öğrenme güçlüğü ile tanımlanma riskini azaltmaya yönelik bir erken eğitim programı
ERGÜL C.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2009
2009
200991. Effectiveness of curriculum based decision making to enhance early literacy skills
ERGÜL C., Tanis B.
CEC Convention and Expo, Seattle, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 30 Nisan 2009
2009
200992. Curriculum based decision making in an early literacy program
ERGÜL C., Tanis B.
American Educational Research Association Annual Meeting, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Nisan 2009
2008
200893. Measuring Things that Matter Evaluating Community Based Initiatives
Karen B., ERGÜL C.
1st Annual Family Leadership Conference, Phoenix, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Mayıs 2008
2007
200794. Addressing the Early Literacy Development of Preschool English Language Learners in a Science Based Preschool Program
ERGÜL C., Tanis B.
American Educational Research Association Annual Meeting, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 11 Nisan 2007
2006
200695. Data driven early literacy instruction for young English language learners with special needs
ERGÜL C., Tanis B.
American Educational Research Association Annual Meeting, San-Francisco, Kostarika, 10 - 12 Nisan 2006
2004
200496. Home based intervention for early language and behavior problems
ERGÜL C., Pen C.
28th Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders Conference, Tempe, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 24 Kasım 2004
2004
200497. Language development and narrative skills of young children with special health care needs
ERGÜL C., Tanis B.
American Educational Research Association Annual Meeting, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Nisan 2004
2003
200398. Early assessment of behavioral problems in young children with special health care needs
ERGÜL C.
27th Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders National Conference, Tempe, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Kasım 2003
2003
200399. Symposium Secondary analysis of large data sets Perks and pitfalls for educational researchers
ERGÜL C.
Arizona Educational Research Organization Annual Conference, Tempe, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Ekim 2003
Kitaplar
2025
20251. Home Literacy Environment and Literacy Acquisition in Turkish
Ergül C., Akoğlu G., Ökcün M. Ç., Kılıç Tülü B.
Evidence from Different Languages and Contexts, George Georgiou,Tomohiro Inoue, Editör, Springer, London/Berlin , Glarus, ss.173-186, 2025
2023
20232. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLER VE MESLEKİ BECERİLERİN EDİNİMİ
Ergül C.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÜRETEN NESİLLER KILAVUZU, Devrim Erginsoy Osmanoğlu, Editör, Vizetek, Ankara, ss.1-6, 2023
2021
20213. ENGELİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN İLKOKUL DEĞERLENDİRME ÇERÇEVESİ ÖĞRETMEN KILAVUZU
ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2021
2021
20214. ENGELİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN DEĞERLENDİRME ÇERÇEVESİ İLKOKULLAR İÇİN AİLE KILAVUZU
ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2021
2021
20215. ENGELİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN DEĞERLENDİRME ÇERÇEVESİ OKUL ÖNCESİ AİLE KILAVUZU
ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2021
2021
20216. ENGELİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN OKUL ÖNCESİ DEĞERLENDİRME ÇERÇEVESİ ÖĞRETMEN KILAVUZU
ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2021
2019
20197. İki Gereksinimlilik: Öğrenme Güçlüğü ve Üstün Yetenek
Mısırlı Taşdemir Ö., ERGÜL C.
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Emine Rüya Özmen, Ayşegül Ataman, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.151-170, 2019
Bilirkişi Raporları
2015
20151. THE EFFECTIVENESS OF NEXT LIRA STRATEGY IN TEACHING PURCHASE SKILL BY USING MONEY FOR STUDENTS WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES
ERGÜL C.
2015
2015
20152. Okuma Güçlüğü Olan ve Olmayan İlkokul Öğrencilerinin Okuma Akıcılıkları 2
ERGÜL C.
2015
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Hızlı İsimlendirme Müdahalesinin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Hızlı İsimlendirme Ve Akıcı Okuma Başarılarına Etkisi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Açıkgöz M. H.(Yürütücü), Ergül C.
2024 - 2025
2024 - 2025Erken Matematikte Risk Grubunda Olan Çocuklara Uygulanan Erken Sayı ve Çalışma Belleği Müdahalelerinin Matematik Başarısına Etkis
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Çakır R.(Yürütücü), Ergül C.
2023 - 2025
2023 - 2025Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Dijital Öykü Destekli Sanal Müze Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 3005 - Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Yenilikçi Çözümler Araştırma Projeleri Destek Programı
Ergül C., Tatlı Z.(Yürütücü)
2023 - 2025
2023 - 2025Normal Gelişim Gösteren ve Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Su Okuryazarlıklarının Geliştirilmesine Yönelik Aktif Öğrenme Tabanlı Öğretim Uygulamalarının Kavramsal Anlama, Sorumluluk, Karar Verme ve Kariyer Bilincine Etkisi
TÜBİTAK Projesi , 3005 - Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Yenilikçi Çözümler Araştırma Projeleri Destek Programı
Ursavaş N.(Yürütücü), Ergül C.
2023 - 2025
2023 - 2025Özel Eğitimde Mesleki Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Ergül C., Doğan M., Ökcün Akçamuş M. Ç.
2022 - 2025
2022 - 2025Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Yönelik Üreten Nesiller Kılavuzunun Tasarlanması, Uygulanması ve Psikolojik Dayanıklılık, Girişimcilik Becerisi, Kavramsal Anlama ve Doğa Bilinci Üzerindeki Etkisinin Değerlendirmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Ergül C., Osmanoğlu D. E.(Yürütücü)
2020 - 2023
2020 - 2023Bütünleştirici Eğitim İçin Özel Eğitim Hizmetlerinin Kalitesinin Artırılması İçin Teknik Yardım TREESP2.1.IQSES/P-01 (EuropeAid/139588/IH/SER/TR) kodlu AB projesi
AB IPA Projesi
Kılıç Tülü B., Ergül C., Melekoğlu M. A.
2021 - 2022
2021 - 2022Dijital Özel Eğitim
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Ergül C., Karasu N.(Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022Özel Gereksinim Olan Çocukların Aileleri için Bilgilendirme Rehberlerinin Oluşturulması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Ergül C. (Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020Hafif Düzeyde Zihinsel Öğrenme Engelli Tanılı Kaynaştırma Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma
TÜBİTAK Projesi , 3001 - Başlangıç Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Şenel Çoruhlu T.(Yürütücü), Ergül C.
2018 - 2020
2018 - 2020Engelli Çocuklar için Erken Çocukluk ve İlkokul Değerlendirme Çerçevesinin Geliştirilmesi
AB Destekli Diğer Projeler
Ergül C. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Destek Eğitim Programlarının Güncellenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Özmen E. R., Ergül C.
2016 - 2018
2016 - 2018Ortaokul Öğrenme Güçlüğü Tanılı Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Hazırlanması Uygulanamsı ve Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 3001 - Başlangıç Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Er Nas S.(Yürütücü), Ergül C.
2011 - 2013
2011 - 20135 6 Yaş Çocukların Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Etkileşimli Kitap Okuma Programı nın Etkililiğinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı
Ergül C. (Yürütücü), Deniz K. Z., Akoğlu G.
2008 - 2009
2008 - 2009
MDCERF The Mohave Desert Early Literacy Coalition
Diğer Uluslararası Fon Programları
ERGÜL C.
2003 - 2007
2003 - 2007Centers of Excellence in Arizona – An Early Reading First Project
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Burstein K.(Yürütücü)
2002 - 2003
2002 - 2003Youth-Centered Model for Transition of Arizona YSHN: Healthy and Ready to Work
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Bryan T.(Yürütücü)
2001 - 2003
2001 - 2003A Family-Centered Approach to Early and Prescriptive Assessment of Children at-Risk for Learning Disabilities and Behavior Disorders
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Bryan T.(Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Ocak 2024
Ocak 2024TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Ocak 2024
Ocak 2024TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Ocak 2024
Ocak 2024TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Ocak 2024
Ocak 2024TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Kasım 2023
Kasım 2023TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Kasım 2023
Kasım 2023TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Ekim 2023
Ekim 2023TÜBİTAK Projesi
3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Nisan 2023
Nisan 2023TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Nisan 2023
Nisan 2023TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Etik Değerlendirmeler İçin Hakemlikler
Eylül 2022
Eylül 2022Başlatılacak Araştırma Projesi
Klinik Araştırmalar Etil Kurulu, Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
25 Ekim 2023 - 27 Ekim 2023
25 Ekim 2023 - 27 Ekim 202333. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
Panelist
Trabzon-Türkiye
05 Ekim 2023 - 08 Ekim 2023
05 Ekim 2023 - 08 Ekim 20237.Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi
Panelist
Eskişehir-Türkiye
20 Eylül 2023 - 23 Eylül 2023
20 Eylül 2023 - 23 Eylül 2023EDU International Education Congress
Panelist
Ankara-Türkiye
21 Haziran 2022 - 22 Haziran 2022
21 Haziran 2022 - 22 Haziran 2022BEGEP Zirve
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
06 Haziran 2022 - 10 Haziran 2022
06 Haziran 2022 - 10 Haziran 2022Dijital Özel Eğitim Projesi
Oturum Başkanı
Ankara-Türkiye
23 Mayıs 2022 - 27 Mayıs 2022
23 Mayıs 2022 - 27 Mayıs 2022Dijital Özel Eğitim Projesi
Oturum Başkanı
Ankara-Türkiye
18 Nisan 2022 - 22 Nisan 2022
18 Nisan 2022 - 22 Nisan 2022Dijital Özel Eğitim Projesi
Oturum Başkanı
Ankara-Türkiye
15 Mart 2022 - 16 Mart 2022
15 Mart 2022 - 16 Mart 2022Özel Gereksinimi Olan Çocukların Aileleri için Bilgilendirme Rehberlerinin Oluşturulması Çalıştayı
Oturum Başkanı
Ankara-Türkiye
Burslar
2001 - 2009
2001 - 20091416 - Yurt Dışı Lisansüstü Eğitim Bursu
Milli Eğitim Bakanlığı
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 177
h-indeksi (SCOPUS): 7
Jüri Üyelikleri
Ocak-2024
Ocak 2024Doçentlik Sınavı
Metehan Kutlu - Doçentlik Sınavı - Ankara Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Atilla Tutuş Yeterlik Jüri Üyeliği - Ankara Üniversitesi
Mart-2022
Mart 2022