Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2004 - 2010
2004 - 2010Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Türkçe metinlerin okunabilirlik düzeylerinin tanımlanması ve sınıflandırılması
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dilbilim
2004
2004Yüksek Lisans
Anadilinde ve yabancı dilde okuma sürecine yönelik gözlemler: Okuma -anlama stratejileri üzerine uygulamalı bir çalışma
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dilbilim
Araştırma Alanları
Türkçe Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2021 - 2024
2021 - 2024Prof. Dr.
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2018 - 2021
2018 - 2021Doç. Dr.
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Doç. Dr.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2011 - 2016
2011 - 2016Yrd. Doç. Dr.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEtik Kurul Üyesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2022 - 2024
2022 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2019 - 2024
2019 - 2024Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2016 - 2018
2016 - 2018Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi
2012 - 2018
2012 - 2018Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Rektörlük
2012 - 2018
2012 - 2018Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2011 - 2018
2011 - 2018Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2012 - 2016
2012 - 2016Fakülte Kurulu Üyesi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2012 - 2016
2012 - 2016Bölüm Başkanı
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2011 - 2015
2011 - 2015Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Faültesi, Türkçe Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
1999 - 2011
1999 - 2011Öğretmen
Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Okul, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Özetleme Stratejilerinin Kullanımı ile Özetleme Özyeterlik Algısı Arasındaki İlişki: Ortaokul Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme
Çetinkaya G. (Danışman)
M.AL(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Değerlendirme Görev Biçimleri: Ders Kitaplarındaki Görünümü, Öğretim Elemanı ve Öğrencilerin Öğretici Bulma Durumları, Öğretim ve Öğrenim Sürecine Etkisi Konusundaki Algıları Üzerine Bir İnceleme
Çetinkaya G. (Danışman)
Ö.YOLCUSOY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin konuşma stratejilerini kullanma sıklıklarının cinsiyet yaş ve dil düzeyi açısından incelenmesi
Çetinkaya G. (Danışman)
V.BALAT(Öğrenci)
Tasarladığı Dersler
Makaleler
2025
20251. Yedi İklim Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Okuduğunu Anlama Sorularının Bilişsel Aşaması: Barrettin Aşamalı Sınıflandırması Temelinde Bir İnceleme
YOLCUSOY Ö., Altun Alkan H., ÇETİNKAYA G.
Uluslararası Filoloji Bengü , cilt.5, sa.1, ss.1-37, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Özetleme Stratejilerinin Kullanımı ile Özetleme Özyeterlik Algısı Arasındaki İlişki: Ortaokul Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme
Merve A., Çetinkaya G.
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.31-45, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Pre-Service Turkish and English Teachers’ Achievement Levels, Perceptions of Self-Efficacy and Attitudes in relation to Summarizing Skills
Atmaca Ç., Çetinkaya G., Polat B.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.162-180, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Alıcı ve Üretici Eşdizimlilik Bilgisini Değerlendirme Aracının Geliştirilmesi
ÇETİNKAYA G., KESİCİ S., POLAT B.
Dil Dergisi , cilt.174, sa.2, ss.23-44, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Çıkarım Becerilerini Değerlendirme Aracının Geliştirilmesi
ÇETİNKAYA G., YALINKILIÇ K., KARAKOÇ YURTSEVEN T., AYDIN M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.473-490, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Özetleme Özyeterlik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi
Çetinkaya G., Dikici A.
Diyalektolog-Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , sa.32, ss.13-33, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. L1 and L2 summarizing strategies used by EFL learners
ALTUN EVCİ H., ÇETİNKAYA G.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.189-202, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma ve anlama becerisine yönelik sınıf içi tamamlayıcı değerlendirme: Öğretim elemanı uygulamaları üzerine bir inceleme
ÇETİNKAYA G., YOLCUSOY Ö., BAYINDIR Z. N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.10, sa.4, ss.268-283, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin konuşma stratejilerini kullanma sıklıklarının cinsiyet yaş ve dil düzeyi açısından incelenmesi
Balat V., Çetinkaya G.
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.86-107, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Ortaokul öğrencilerinin özetleme başarıları ile özetlemeye yönelik tutumları ve özyeterlik algıları arasındaki ilişki
Bahçıvan H. K., ÇETİNKAYA G.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
, cilt.4, sa.1, ss.137-162, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Okuma Sürecinde Bilinmeyen Sözcüklerle Karşılaşınca Başvurdukları Çıkarım Stratejilerine İlişkin Görünümleri
Ülper H., Çetinkaya G.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.107-121, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Okuduğunu Anlamayı Değerlendirmeye Dönük Ölçünleştirilmiş Görev Biçimleri: Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitapları Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme
ÇETİNKAYA G., YOLCUSOY Ö.
Hayef:journal of education (Online) , cilt.17, sa.2, ss.1-23, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Özetleme Stratejilerinin Kullanımı ile Özetleme Başarımı Arasındaki İlişki
ÇETİNKAYA G., ŞENTÜRK R., DİKİCİ A.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.583-600, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. A Comparative Evaluation on Silent and Read-Aloud Revisions of Written Drafts
ÇETİNKAYA G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.12, sa.2, ss.560-572, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Ortaokul Matematik Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirliği ve Anlaşılabilirliği Üzerine ÖğretmenÖğrenci Görüşleri
Çelik T., Çetinkaya G., AYDOĞAN YENMEZ A.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.53, sa.1, ss.1-28, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Exploring Preservice Teachers’ Writing Culture
ZORBAZ M., ÇETİNKAYA G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.8, sa.3, ss.202-220, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. The Relationship Between Inference Skills and Reading Comprehension
BAYAT N., Cetinkaya G.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.45, sa.203, ss.177-190, 2020 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201918. The Effect of Organized Scaffolding Technique on Note-Taking Skills and Academic Achievement of Pre-Service Teachers
Aslandag B., Cetinkaya G.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.45, ss.190-210, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
201919. Örgütleyici Yapı İskelesi Tekniğinin Öğretmen Adaylarının Not Alma Becerilerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
ASLANDAĞ B., ÇETİNKAYA G.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.45, ss.195-210, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201820. Readability and understandability of andrology questionnaires
ATALAY H. A., ÇETİNKAYA G., AGALAROV S., ÖZBİR S., ÇULHA G., CANAT L.
TURKISH JOURNAL OF UROLOGY
, cilt.45, ss.1-6, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201821. Examination of Factors Affecting Students' Reading-Comprehension Achievement with Structural Equation Modeling
Ulper H., Cetinkaya G., Dikici A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.5, sa.3, ss.428-442, 2018 (ESCI)
2018
201822. Readability of Texts in Secondary School Mathematics Course Books
Çetinkaya G., Aydoğan Yenmez A., Çelik T., Özpınar İ.
ASIAN JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING , cilt.4, sa.4, ss.250-256, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201823. Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Tercihleri
BAYAT N., ÇETİNKAYA G.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.17, sa.2, ss.984-1001, 2018 (Scopus)
2017
201724. Şiirsel Yapı Açısından Çocuk Şiirleri
Bayat N., Çetinkaya G.
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.67-76, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. Okuduğunu Anlama Testinin Geliştirilmesi
Ülper H., Çetinkaya G., Bayat N.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.175-190, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201626. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim Sürecinde Yazılı Düzeltme Geribildirimleri ve Öğrencilerin Edimsel Çıkarımları
Çetinkaya G., Bayat N., ALACA S.
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.85-98, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. Türkçe Öğretmen Adaylarının Metaforları Anlama ve Üretme Becerilerinin İncelenmesi
Bayat N., Çetinkaya G.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.38, ss.31-47, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201628. Gülten Dayıoğlu nun Öykülerindeki Deyimlerin Tanınırlık ve Saydamlık Dereceleri Bakımından İncelenmesi
Uçgun D., Çetinkaya G.
Milli Eğitim Dergisi (Söz Varlığı Özel Sayısı) , sa.210, ss.521-538, 2016 (Scopus)
2016
201629. Bağlayıcı Kullanımına İlişkin Yanlışların Çözümlenmesi
Çetinkaya G., Ülper H., Bayat N.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.198-213, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201630. TÜRKÇE ÖĞRENEN YABANCI ÖĞRENCİLERİN YAZILI TASLAK METİNLERİNE YÖNELİK GERİBİLDİRİM ALMAYA İLİŞKİN BEKLENTİLERİ
Ülper H., Çetinkaya G.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, sa.33, ss.1-17, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201631. Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Yazılı Taslak Metinlerine Yönelik Geribildirim Almaya İlişkin Beklentileri
ÜLPER H., ÇETİNKAYA G.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, sa.33, ss.1-17, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201632. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreten Öğretmenlerin Taslak Metinlere Yönelik Geribildirim Sunma Tercihleri
Ülper H., Çetinkaya G., Bayat N.
Aydın Tömer Dil Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.31-46, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201633. GÜLTEN DAYIOĞLU'NUN ÖYKÜLERİNDEKİ DEYİMLERİN TANINIRLIK VE SAYDAMLIK DERECELERİ BAKIMINDAN İNCELENMESİ
UÇGUN D., Çetinkaya G.
Milli Eğitim
, cilt.45, sa.210, ss.521-537, 2016 (Scopus)
2015
201534. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİM SÜRECİNDE SÖZEL DÜZELTME GERİBİLDİRİMLERİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ YEĞLEYİŞLERİ
Çetinkaya G., Hamzadayı E.
Turkish Studies (Elektronik)
, cilt.10, sa.3, ss.285-302, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201535. Yanlış Çözümlemesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen B2 Düzeyindeki Öğrencilerin Yazılı Metinlerine İlişkin Görünümler
Çetinkaya G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING , cilt.3, sa.1, ss.164-178, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201536. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim Sürecinde Sözel Düzeltme Geribildirimleri Öğretmen ve Öğrenci Yeğleyişleri
ÇETİNKAYA G., HAMZADAYI E.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.10, sa.3, ss.285-302, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201537. Anlatım Bozukluğu Taşıyan Tümcelerin Kabul Edilebilirliği ve Kavranılabilirliği Öğrenci Okurlar Üzerinden Karşılaştırmalı Bir İnceleme
Çetinkaya G., Ülper H.
Hayef:journal of education (Online) , cilt.12, sa.1, ss.251-264, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201538. Examining Teachers' Use of Creative Writing Activities
Cetinkaya G.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.19, sa.1, ss.111-121, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2015
201539. The Relationship Between Connectives and Readers Reading Comprehension Level
Gençer Y., Çetinkaya G.
READING IMPROVEMENT:A JOURNAL FOR THE IMPROVEMENT OF READING TEACHING , cilt.52, sa.2, ss.39-50, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201540. Relationship between Students' Accurate and Fluent Silent Word Reading Skills and Their Comprehension
Çetinkaya G., Ülper H., Yagmur K.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.14, sa.3, ss.993-1004, 2015 (Scopus)
2015
201541. Examining Characteristics of Teacher Feedback in Organizing Written Texts
Çetinkaya G.
International Journal of Social Sciences and Education , cilt.5, sa.2, ss.322-331, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201442. The Effect of Proven Instruction Practices on Turkish Teacher Candidates’ Writing Skills
Çelik T., Çetinkaya G.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.13, sa.1, ss.130-145, 2014 (Scopus)
2014
201443. Bağlayıcı Testinin Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Bağlayıcı Bilgisinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Çetinkaya G., Ülper H., Bayat N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.2, sa.3, ss.88-98, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201444. Ortaokul Türkçe ve Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilere Verdikleri Sözel Geribildirimlerin İncelenmesi
Çetinkaya G., Köğce D.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.113-136, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201445. Sesbirimsel metin diktesi uygulamalarının a2 düzeyindeki öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkisi
Çetinkaya G., Hamzadayı E.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.13, sa.49, ss.1-15, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201446. Tanınırlık ve saydamlık derecesi bakımından deyimlerin anlaşılabilirliği
Bayat N., Çetinkaya G.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, cilt.0, sa.17, ss.205-232, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201347. Dikte uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama becerilerine etkisi
Hamzadayı E., Çetinkaya G.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.3, ss.133-143, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201348. Gülen Ada Öyküsünün Göstergebilimsel Çözümlemesi
Bayat N., Hamzadayı E., Çetinkaya G., Ülper H.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.6, sa.16, ss.351-370, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201349. Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Türkçe Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerilerine Etkisi
Aykaç M., Çetinkaya G.
Turkish Studies , cilt.8, sa.9, ss.671-682, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201150. Yazılı anlatımı düzenlemede akran dönütleri: dönüt türleri, öğrenci algıları
Hamzadayı E., Çetinkaya G.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.147-165, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sürecinde geribildirim
Çetinkaya G.
Yazılışının 950. Yılında Uluslararası Divanu Lugati't -Türk ve Türk Dünyası Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Aralık 2024, cilt.1, ss.337-343, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Yedi İklim Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitabındaki Okuduğunu Anlama Sorularının Düzeyi: Barrett'in Sınıflandırması Temelinde Bir İnceleme
Altun Alkan H., YOLCUSOY Ö., ÇETİNKAYA G.
XVI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Urfa, Türkiye, 24 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Deyimlerin Saydamlık Derecesi Bakımından Görünümü: Yedi İklim A1-A2 Ders Kitapları Üzerine Bir İnceleme
BAYINDIR Z. N., YOLCUSOY Ö., ÇETİNKAYA G.
XVI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Urfa, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2019
20194. Yazın Öğretimi Yaklaşımları: Öğretim Görevlilerinin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim SürecindekiKullanımlarına Yönelik Bir İnceleme
ÇETİNKAYA G., YOLCUSOY Ö.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.1845-1852, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Türkçe Öğretmen Adaylarının Not Alma Yönelimleri Üstüne Bir İnceleme
BAYAT N., ÇETİNKAYA G.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.1863-1871, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Yabancı Dilde Konuşma Kaygısı Kaynakları: B1 Düzeyinde Türkçe Öğrenenler Üzerine Bir İnceleme
ÇETİNKAYA G., ÜLPER H.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.491-496, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Kullandıkları Sözcük Öğrenme Stratejileri ile Sözcük Dağarcıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÜLPER H., ÇETİNKAYA G.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.631-637, (Tam Metin Bildiri)
2017
20178. Öğrencilerin Bağlayıcı Bilgisi ile Okuduğunu Anlama Becerisi Arasındaki İlişki
ÜLPER H., ÇETİNKAYA G.
9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, ss.529-535, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Ortaokul Kurumlarının Okuryazarlık Ortamlarına İlişkin Görünümler
ÇETİNKAYA G., BAYAT N.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.71, (Özet Bildiri)
2017
201710. Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Tercihleri
BAYAT N., ÇETİNKAYA G.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.41, (Özet Bildiri)
2016
201611. Özetlemeye Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
ÇETİNKAYA G., POLAT DEMİR B.
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Burdur, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.206-221, (Tam Metin Bildiri)
2017
201712. Taslak Metni Gözden Geçirme Sürecinde Sesli ve Sessiz Okuma
ÇETİNKAYA G., DUMANLI KADIZADE E.
IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1861-1862, (Özet Bildiri)
2017
201713. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Kazak Öğrencilerin Yaptıkları Diliçi ve Diller Arası Yanlışlar
ÇETİNKAYA G., YERTAYEVA P., KALİYEVA N.
4. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2017, cilt.3, ss.215-221, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. Türk Soylu Öğrencilerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar
ÜLPER H., ÇETİNKAYA G.
4. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2017, cilt.3, ss.310-317, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Konuşma ve Yazmada Kullanılan Eksiltili Yapıların İncelenmesi
Bayat N., Ülper H., Çetinkaya G.
International Conference on New Horizons in Education, Vienna, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.45, (Özet Bildiri)
2016
201616. Dil Öğretimi ve Çıkartmalı İşlem
Çetinkaya G., Bayat N.
3. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 25 - 27 Mayıs 2016, cilt.1, ss.239-243, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. Türkçe Öğretim Programlarında Akıcı Okuma Becerisine İlişkin Görünümler
Ülper H., Çetinkaya G.
3. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 25 - 27 Mayıs 2016, cilt.1, ss.269-274, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. Şiirsel Yapı Açısından Çocuk Şiirleri
Bayat N., Çetinkaya G.
1. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Konferansı-İnsan ve Toplum Bilimleri, Madrid, İspanya, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201519. Türkçe Öğretmen Adaylarının Metaforları Anlama ve Metafor Oluşturma Becerilerinin İncelenmesi
Çetinkaya G., Bayat N.
8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2015, ss.111, (Özet Bildiri)
2015
201520. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim Sürecinde Öğretmenlerin Sundukları Yazılı Düzeltme Geribildirimleri ve Öğrencilerin Edimsel Çıkarımlarının İncelenmesi
Çetinkaya G., Bayat N., Alaca S.
International Conference on New Horizons in Education, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, ss.439, (Özet Bildiri)
2015
201521. Okuma Anlama Testinin Geliştirilmesi
Ülper H., Çetinkaya G., Bayat N.
1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.201, (Özet Bildiri)
2014
201422. Bağlayıcı Kullanımına İlişkin Yanlışların Çözümlenmesi
Çetinkaya G., Ülper H., Bayat N.
3rd World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201323. Identifying the students' corrective textual actions towards teachers feedback
Ulper H., Cetinkaya G.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, ss.227-230, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme
Yolcusoy Ö., Çetinkaya G.
Anı Yayınevi, Ankara, 2024
2024
20242. Okuma Becerisini Ölçme ve Değerlendirme
ÇETİNKAYA G., BAYINDIR Z. N.
Okuma ve Eğitimi, HAMZADAYI ERGÜN, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.203-247, 2024
2023
20233. Yabancı dil ve anadili olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin alıcı sözcük dağarcıklarını üretici olarak kullanabilmelerine ilişkin görünümler.
ÜLPER H., ÇETİNKAYA G.
21. Yüzyılda Disiplinlerarasılık ve Uygulama Biçimleri, Murat Kalelioğlu, Betül Çanakpınar, Editör, Papatya Bilim, İzmir, ss.296-312, 2023
2022
20224. Türkçe Eğitimi Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme
Çetinkaya G. (Editör)
Anı Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
20225. Dinleme Eğitimi Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme
ÇETİNKAYA G.
Türkçe Eğitimi Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme, Çetinkaya, Gökhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.17-48, 2022
2022
20226. Ölçme ve Değerlendirme Sürecinde Döngüsel Etki
YOLCUSOY Ö., ÇETİNKAYA G.
Türkçe Eğitimi Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme, Çetinkaya, Gökhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.239-259, 2022
2021
20217. Sorularla Konuşma Eğitimi
YOLCUSOY Ö., ÇETİNKAYA G.
Sorularla Türkçe Eğitimi, Kara Ömer Tuğrul, Editör, ASOS Yayınları, Elazığ, ss.115-165, 2021
2021
20218. Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi Tartışmaları ve Türkçe Öğretimi Alanına Yansımaları-Etkinlik Örnekleri
YOLCUSOY Ö., ÇETİNKAYA G.
Etkinlik Temelli Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kuramdan Uygulamaya, Aktaş Elif, Halitoğlu Vedat, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.23-55, 2021
2021
20219. Okuma Çıraklığı Yaklaşımı
Altun Alkan H., ÇETİNKAYA G.
PISA ve Okuma Kültürü, Aydın İbrahim Seçkin, Yahşi Ömer, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.63-81, 2021
2021
202110. Dinleme Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
ÇETİNKAYA G., ŞENTÜRK R.
Dinleme ve Eğitimi, Bayat Nihat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.318-370, 2021
2020
202011. Dilbilgisi Öğretiminde Eğitim Bilimsel Yaklaşımlar
ÇETİNKAYA G., YOLCUSOY Ö.
Dil Bilgisi Öğretimi, Ahmet Pehlivan, İbrahim Seçkin Aydın, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.105-138, 2020
2019
201913. Konuşma Becerisi ve Yaratıcı Drama
AYKAÇ M., ÇETİNKAYA G.
Konuşma ve Eğitimi, Gökhan Çetinkaya, Editör, Pegem, Ankara, ss.259-283, 2019
2019
201914. Gözden Geçirme ve Düzeltme
Çetinkaya G.
Yazma ve Eğitimi, Bayat,Nihat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.135-158, 2019
2019
201915. Taslak Metin Geliştirme
ÇETİNKAYA G., ASLANDAĞ B.
Yazma ve Eğitimi, Bayat, Nihat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.115-134, 2019
2019
201916. Konuşma Eğitiminde Geribildirim
ÇETİNKAYA G.
Konuşma ve Eğitimi, Gökhan Çetinkaya, Editör, Pegem, Ankara, ss.285-302, 2019
2018
201817. Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri (Dil Öğretim Teknikleri): Gösteri
Çetinkaya G., Altıparmak H. M.
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Mustafa Durmuş,Alparslan Okur, Editör, Grafiker Yayınları, Ankara, ss.217-220, 2018
2018
201818. Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri (Dil Öğretim Teknikleri): Soru-Cevap
Çetinkaya G., Altıparmak H. M.
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Mustafa Durmuş,Alpaslan Okur, Editör, Grafiker Yayınları, Ankara, ss.213-216, 2018
2018
201819. Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri (Dil Öğretim Teknikleri):Benzetim
Çetinkaya G., Altıparmak H. M.
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Mustafa Durmuş,Alparslan Okur, Editör, Grafiker Yayınları, Ankara, ss.221-222, 2018
2018
201820. Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Özellikleri
ÇETİNKAYA G., UZUN G. L.
Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri, Hakan Ülper, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.141-156, 2018
2018
201821. Ortaokul Kurumlarının Okuryazarlık Ortamlarına İlişkin Görünümler
Çetinkaya G., Bayat N.
Çocuk Yazını Dersleri Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Bülent Özkan, Editör, Karahan Kitabevi, Adana, ss.289-300, 2018
2017
201722. Okuryazarlık Gelişimi Kuramları
Çetinkaya G.
Okumaya Genel Bir Bakış, Hakan Ülper, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.98-123, 2017
2017
201723. Okuryazarlık Gelişimi Kuramları
Çetinkaya G.
Okumaya Genel Bir BakışKuram ve Modellere Giriş, Hakan Ülper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.98-121, 2017
2014
201424. Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik özellikleri
ÇETİNKAYA G., UZUN G. L.
Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri, Hakan Ülper, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.141-152, 2014
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam Ediyor
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
Editörler Kurulu Üyesi
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam Ediyor
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Yayın Kurul Üyesi
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorPAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Editör
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam Ediyor
Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR)
Yayın Kurul Üyesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam Ediyor
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
Danışma Kurul Üyesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorDil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2025
Nisan 2025Uluslararası Filoloji Bengü
Diğer Dergiler
Şubat 2025
Şubat 2025Dil Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2025
Şubat 2025İbad Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024International Journal of Research in Teaching Turkish
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2024
Kasım 2024EGITIM VE BILIM
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024Avrasya Terim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024EGITIM VE BILIM
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024FOLKLOR/EDEBIYAT: HALKBILIM, ETNOLOJI, ANTROPOLOJI, EDEBIYAT
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Online)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2024
Mart 2024Uluslararası Filoloji Bengü Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER
SSCI Kapsamındaki Dergi
Etik Değerlendirmeler İçin Hakemlikler
Ocak 2025
Ocak 2025Başlatılacak Araştırma Projesi
Eğitim Bilimleri Bilimsel Etik Kurul, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Bilimsel Danışmanlıklar
2024 - 2024
2024 - 2024Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Milli Eğitim Bakanlığı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
04 Aralık 2024 - 06 Aralık 2024
04 Aralık 2024 - 06 Aralık 2024
Yazılışının 950. Yılında Uluslararası Divanu Lügati't - Türk ve Türk Dünyası Sempozyumu
Davetli Konuşmacı
Denizli-Türkiye
24 Ekim 2024 - 26 Ekim 2024
24 Ekim 2024 - 26 Ekim 2024XVI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu
Katılımcı
Şanlıurfa-Türkiye
24 Ekim 2024 - 26 Ekim 2024
24 Ekim 2024 - 26 Ekim 2024XVI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu
Katılımcı
Şanlıurfa-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Mayıs 2025
Mayıs 2025Yabancı Dil Olarak Türkçe Dilbilgisi Öğretimi Yaklaşımları
Seminer
T.C. Kahire Eğitim Müşavirliği-Mısır
Ocak 2025
Ocak 2025Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Ders Bazında Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları
Seminer
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçme ve Değerlendirme Birimi-Türkiye
Kasım 2024
Kasım 2024Türkiye Yüzyılında Yenilenmiş Öğretim Programları
Konferans
Pamukkale Üniversitesi-Türkiye
Mayıs 2024
Mayıs 2024Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Geliştirme Çalışmaları ve İlgili Programlar Doğrultusunda Eğitim Materyallerinin Hazırlanması Çalıştayı
Çalıştay
Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 14
h-indeksi (SCOPUS): 3
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2025
Mayıs 2025Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Tez İzleme Komitesi, Pamukkale Üniversitesi, Mayıs 2025 - Pamukkale Üniversitesi
Mayıs-2025
Mayıs 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yüksek Lisans Tez Savunması, Pamukkale Üniversitesi, Mayıs 2025 - Pamukkale Üniversitesi
Nisan-2025
Nisan 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yüksek Lisans Tez Savunması, Gaziantep Üniversitesi, Nisan 2025 - Gaziantep Üniversitesi
Nisan-2025
Nisan 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yüksek Lisans Tez Savunması, Pamukkale Üniversitesi, Nisan 2025 - Pamukkale Üniversitesi
Şubat-2025
Şubat 2025Akademik Kadroya Atama-Profesörlük
Profesörlük Kadrosuna Atama Jürisi, Şubat 2025 - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Aralık-2024
Aralık 2024Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
Doçentlik Sözlü Sınav Jürisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Aralık 2024 - Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Aralık-2024
Aralık 2024Akademik Kadroya Atama-Profesörlük
Profesörlük Atama Jürisi, Pamukkale Üniversitesi, Aralık 2024 - Pamukkale Üniversitesi
Aralık-2024
Aralık 2024Akademik Kadroya Atama-Profesörlük
Profesörlük Atama Jürisi, Çukurova Üniversitesi, Aralık 2024 - Çukurova Üniversitesi
Kasım-2024
Kasım 2024Akademik Kadroya Atama-Profesörlük
Profesörlük Atama Jürisi, Pamukkale Üniversitesi, Kasım 2024 - Pamukkale Üniversitesi
Kasım-2024
Kasım 2024Akademik Kadroya Atama-Profesörlük
Profesörlük Atama Jürisi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Kasım 2024 - Dokuz Eylül Üniversitesi
Nisan-2024
Nisan 2024Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
Akademik Kadroya Atama - Balıkesir Üniversitesi
Mart-2024
Mart 2024Doçentlik Sınavı
Doçentlik Eser Değerlendirme, Üniversitelerarası Kurul, Mart 2024 - Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı
Mart-2024
Mart 2024Doçentlik Sınavı
Doçentlik Eser Değerlendirme, Üniversitelerarası Kurul, Mart 2024 - Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı
Mart-2024
Mart 2024Doçentlik Sınavı
Doçentlik Eser Değerlendirme Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Mart 2024 - Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı
Mart-2024
Mart 2024Doçentlik Sınavı
Doçentlik Eser Değerlendirme Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Mart 2024 - Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı
Mart-2024
Mart 2024