TÜRKÇE ÖĞRENEN YABANCI ÖĞRENCİLERİN YAZILI TASLAK METİNLERİNE YÖNELİK GERİBİLDİRİM ALMAYA İLİŞKİN BEKLENTİLERİ


Ülper H., Çetinkaya G.

Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.13, sa.33, ss.1-17, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Yazma sürecinde geribildirim vermek çok önemlidir. Çünkü öğrenciler sunulan geribildirimlerden yararlanarak metinlerini geliştirebilirler. Ancak sunulan geribildirimlerin öğrencilerin beklentileriyle uyumlu olması gerekir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında bu konuda yapılan çalışma sayısı çok azdır. O nedenle bu araştırmada Türkçe öğrenirken yabancı öğrencilerin ürettikleri metinlere ilişkin geribildirim alma beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Betimsel nitelikli bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunda Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 181 öğrenci yer almıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen sormaca yoluyla toplanmıştır. Sonuç olarak, alan yazında yer alan ilgili çalışmalar ve bu çalışmanın sonuçları birlikte düşünüldüğünde, öğrencilerin taslak metinlerine öğretmenin yazma bittikten sonra yazılı olarak ayrıntılı açıklama yaparak gelişim yolunu göstermesi sürecin etkili olabilmesi açısından önemlidir. Öğretmenin yalnızca yanlışın altını çizerek ya da belli sembollerle yanlışı işaret etmesi öğrencilerin bekledikleri bir yöntem olarak karşımıza çıkmamaktadır
To provide feedback in the process of writing is very important since students can develop their text via utilizing the feedback provided. But feedback provided must be compatible with expectations of students. There are few studies on this subject in teaching Turkish as a foreign language area. Therefor this study aimed to investigate students' preferences of receiving feedback while learning Turkish as a foreign language. The participants of the study included 181 students learning Turkish as a foreing language. The data were collected through the questionnaire developed by the researchers. As a result,the findings of the related studies in literature and this study together indicate that the students are waiting for written feedback provided by teachers after finishing the writing of the draft text. Besides, for the success of the process teachers should demonstrate the improvement way by giving detailed written explanation. Indicating the error by underlyning or symbols was not found a preferred method by the students