Sesbirimsel metin diktesi uygulamalarının a2 düzeyindeki öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkisi


Çetinkaya G., Hamzadayı E.

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), cilt.13, sa.49, ss.1-15, 2014 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 13 Sayı: 49
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-15
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu araştırmanın temel amacı, öğrencilerin bilgi düzeyindeki yazma davranışlarını uygulama düzeyineçıkarabilmelerinde sesbirimsel metin diktesi uygulamalarının etkili olup olmadığını belirlemektir. Araştır ma,Gaziantep Üniversitesi TÖMER de öğrenim görmekte olan Avrupa Dil Portfolyosuna göre A2 düzeyindeki 18kişiden oluşan bir sınıfta gerçekleştirilmiş olup bu öğrencilerden ön- test ve son-test uygulamalarına katılan 11öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmada deneysel desen kullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerikanalizi, frekans ve yüzde istatistikleriyle çözümlenmiştir. Araştırma nın verilerinden elde edilen bulgular ,öğrencilerin ön- uygulama ve son-uygulamaları arasında son uygulama lehine isim ve fiil soylu sözcüklerdekiünlü ses yanlışları açısından %60lık, ünsüz ses yanlışları açısından %65lik ve bu sözcüklere gelen eklerinyazımındaki yanlışlar açısından %65lik bir düzelmenin gerçekleştiğini ortaya koymaktadır. Sonuç olarak,s esbirimsel metin dikte si uygulamaları öğrencilerin ünlü ve ünsüz sesler ile sözcüklere gelen ekleri (şahıs,zaman, iyelik) doğru kullanabilmeleri açısından önemli ölçüde katkılar sağlamıştır.
The aim of this study was to determine whether phonemic text dictation is effective or not on putting in practicethe students knowledge about writing behaviors. The study was conducted on 18 A2 level (according to theEuropean language portfolio) students. 1 1 students who participated in pre -applications and post applicationswere included in the study. Experimental design was used in the study. The gathered data were analyzed byemploying the techniques of content analysis, frequency and percentage. According to the results of the study, itis determined that there is a total of 60 percent improvement at vowels, 65 percent improvement at consonantsand 65 percent improvement at writing suffixes on denominative and deverbative words in favor of postapplication between pre and post applications in terms of mistakes students made during the implementation ofwriting. Consequently, phonemic text dictations were very effective for students performance on writingvowels, consonants and suffixes on denominative and deverbative words.