Dersin içeriğini, Türkçe eğitiminin geçmişi, geçmişten günümüze Türkçe öğretim programları, güncel Türkçe öğretim programının yapısı ve yaklaşımı, ortaokul Türkçe ders kitaplarının yapısı, ortaokul Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi, ortaokul Türkçe ders kitaplarında alt düzey ve üst düzey becerilere yönelik etkinlikler, ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin öğrenme çıktılarına uyumu, ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin dil, içerik, düzeye uygunluk, ilgi çekicilik gibi özellikler açısından incelenmesi, ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki görsellerin incelenmesi, ortaokul Türkçe ders kitaplarının okunabilirlik özelliklerinin incelenmesi, ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin kuramsal kaynağının belirlenmesi, ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki değerlendirme görev biçimlerinin incelenmesi, Genel değerlendirme