Relationship between Students' Accurate and Fluent Silent Word Reading Skills and Their Comprehension


Çetinkaya G., Ülper H., Yagmur K.

İlköğretim Online (elektronik), cilt.14, sa.3, ss.993-1004, 2015 (Scopus) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2015
  • Doi Numarası: 10.17051/io.2015.40893
  • Dergi Adı: İlköğretim Online (elektronik)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.993-1004
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin doğru ve akıcı sözcük okuma düzeyleri ile kavrama başarıları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırmanın katılımcılarını birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınfta öğrenimlerini sürdüren 401 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrenciler farklı sosyo ekonomik bölgede yer alan iki devlet okulu ve bir özel okulda eğitimlerini sürdürmektedirler. Katılımcıların doğru ve akıcı sözcük okuma becerilerine ilişkin veriler "Doğru ve Akıcı Sessiz Okuma Testi" (DASOT) ile; kavrama düzeylerine grailişkin veriler ise yine araştırmacılar tarafından geliştirilen kavrama testleri ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS promında çözümlenmiştir. Yapılan çözümleme sonucunda birinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin doğru ve akıcı sözcük okuma düzeyleri ile kavrama düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.
The aim of this study is to identify the relationship between students' accurate and fluent silent reading skills and their comprehension. The participants of the study were 401 students studying at 1st to 4thgrades. These students were from two state schools and a private school located in regions with different socioeconomic levels. The data on the participants' accurate and fluent reading skills were gathered using Accurate and Fluent Silent Reading Test (AFSRT) and the data on their comprehension levels were obtained through comprehension tests developed by the researchers. The obtained data were analysed using SPSS. As a result of the data analysis, there was a statistically significant relationship between the 1st and 3rd graders' accurate and fluent reading skills and their comprehension levels