Bu araştırmanın amacı, öykünün dört temel bileşenini kullanarak öykü yazma sürecinde doğrulanmış yazma uygulamalarının Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerine etkilerini incelemektir. Araştırma, öntest sontest kontrol grupsuz desende kurgulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı içerisinde Doğu Akdeniz Üniversitesi, Türkçe Eğitimi Bölümü'nde eğitim görmekte olan 35 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda, doğrulanmış yazma uygulamalarının, çalışma grubunda yer alan öğrencilerin "varlıklar" ve "karakterler" temel bileşenlerini yazma becerilerinde istatistiksel olarak anlamlı bir gelişim sağladığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan, söz konusu uygulamalar öğrencilerin "duyu organları" ve "kurgu" temel bileşenlerini yazma becerilerinde ise istatistiksel olarak anlamlı bir gelişim sağlamamıştır
The aim of this study is to investigate the effect of proven instruction practices on Turkish teacher candidates’ writing skills. This study was designed according to pretest-posttest without control group model. The participants of the study are 35 first grade students at Eastern Mediterranean University, Department of Turkish Education in the 2011-2012 academic year. As a result of the analysed data, it was detected that proven instruction practices provided a statistical significant improvement on students’ “phenomenon” and “characters” basic components. On the other hand, such applications didn’t provide a statistical significant improvement on students’ “sensory organs” and “editing” basic components writing skills