Education
2016 - 2016
2016 - 2016Post Doctorate
Universiteit van Tilburg, Tilburg School of Social and Behavioral Sciences, Department of Methodology, Netherlands
2011 - 2015
2011 - 2015Doctorate
Ankara University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Turkey
2009 - 2011
2009 - 2011Postgraduate
Ankara University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Turkey
2005 - 2009
2005 - 2009Undergraduate
Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Turkey
Dissertations
2015
2015Doctorate
TIMSS 2011 fen uygulamasında cinsiyete göre farklılaşan madde fonksiyonunu madde, öğrenci ve okul düzeyinde açıklayan değişkenler
Ankara University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)
2011
2011Postgraduate
Türk öğrencilerin PISA başarı düzeylerinin veri zarflama analizi ile yıllara göre karşılaştırılması
Ankara University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Academic Positions
2025 - Present
2025 - PresentProfessor
Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2019 - 2025
2019 - 2025Associate Professor
Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - 2019
2011 - 2019Research Assistant
Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2016
2016 - 2016Researcher
Universiteit van Tilburg, School of Social and Behavioral Sciences, Methodology and Statistics
Managerial Experience
2025 - Present
2025 - PresentMember of Strategic Planning Coordination Group
Ankara University, Rektörlük
2024 - Present
2024 - PresentManager of Research and Application Center
Ankara University, Rektörlük
2024 - Present
2024 - PresentUniversity Academic Incentive Evaluation Commission Member
Ankara University, Rektörlük
2024 - Present
2024 - PresentMember of the Rectorate Academic Performance Evaluation Commission
Ankara University, Rektörlük
2023 - Present
2023 - PresentMember of Commissions Affiliated to the Rectorate
Ankara University, Rektörlük
2023 - Present
2023 - PresentMember of Commissions Affiliated to the Rectorate
Ankara University, Rektörlük
Courses
Doctorate
Gizil Değişken Modelleri ve Ölçme Uygulamaları
Geniş Ölçekli Testlerde Psikometri Uygulamaları
Bilim Okuryazarlığı ve Etik
Supervised Theses
2022
2022Postgraduate
Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerini Ölçmeyi Amaçlayan Bir Durumsal Yargı Testi Geliştirilmesi
Yalçın S. (Advisor)
D.ALİ(Student)
2022
2022Postgraduate
ZEKÂ OYUNLARININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNDEKİ BİLİŞSEL DÜZEYLERİNE VE KENDİNE GÜVENLERİNE ETKİSİ
Yalçın S. (Advisor)
R.AŞIK(Student)
2022
2022Postgraduate
Çevrimiçi Ortamda Akran Geri Bildiriminin İşbirlikli Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi
Yalçın S. (Advisor)
Y.KARADAĞ(Student)
2022
2022Postgraduate
Kişilik Testlerinde Sahte Yanıtlama Davranışını Tespit Etmede Kullanılan Kümeleme Analizi ve Gizil Sınıf Analizinin Karşılaştırılması
Yalçın S. (Advisor)
İ.ŞAHİN(Student)
2022
2022Postgraduate
KARMA TESTLERDE BOYUT SAYISINI BELİRLEME TEKNİKLERİNİN FARKLI ÖRNEKLEM BÜYÜKLÜKLERİ VE MADDE TÜRÜ ORANLARINDA KARŞILAŞTIRILMASI
Yalçın S. (Advisor)
F.GÜNDÜZ(Student)
2021
2021Postgraduate
Sadeleştirilmiş matematik maddeleriyle öğrenci performansı ve madde anlaşılırlığı arasındaki ilişki
YALÇIN S. (Advisor)
Ö.AVCI(Student)
Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
2024
2024Effect of Differential Item Functioning on Computer Adaptive Testing Under Different Conditions
Kursad M. S., Yalçın S.
APPLIED PSYCHOLOGICAL MEASUREMENT , vol.48, no.7-8, pp.303-322, 2024 (SSCI)
2024
2024Psychometric properties of the Turkish short mood and feelings questionnaire parent form
Calisir Ö., EMİR ÖKSÜZ E., Can N., YALÇIN S.
CHILDRENS HEALTH CARE
, 2024 (SSCI)
2024
2024The Role of Phonological Processing and Language Skills in the Longitudinal Development of Reading Fluency *
ERGÜL C., Akoglu G., YALÇIN S., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., BAHAP KUDRET Z.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, no.219, pp.27-48, 2024 (SSCI)
2023
2023Early cognitive and home environmental predictors of reading fluency and reading comprehension in Turkish-speaking children
Ergül C., Ökcün Akçamuş M. Ç., Akoglu G., Yalçın S., Kılıç Tülü B., Bahap Kudret Z.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, vol.60, no.1, pp.234-254, 2023 (SSCI)
2022
2022Multi-level classification of literacy of educators using PIAAC data
YALÇIN S.
RESEARCH PAPERS IN EDUCATION
, vol.37, no.3, pp.441-456, 2022 (SSCI)
2022
2022Latent profile analysis of COVID-19 fear, depression, anxiety, stress, mindfulness, and resilience
Yalçın İ., Can N., Mançe Çalışır Ö., Yalçın S., Çolak B.
CURRENT PSYCHOLOGY
, vol.41, pp.459-469, 2022 (SSCI)
2019
2019Competence Differences in Literacy, Numeracy, and Problem Solving According to Sex
YALÇIN S.
ADULT EDUCATION QUARTERLY
, vol.69, no.2, pp.101-119, 2019 (SSCI)
2017
2017Motivational relations with peers and teachers among German and Turkish adolescents: A cross-cultural perspective
Raufelder D., Bakadorova O., YALÇIN S., Dibek M. I., Yavuz H. C.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
, vol.55, pp.13-20, 2017 (SSCI)
2017
2017The Effects of Student and Teacher Level Variables on TIMSS 2007 and 2011 Mathematics Achievement of Turkish Students
Yavuz H. C., Demirtasli R. N., YALÇIN S., Dibek M. I.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, vol.42, no.189, pp.27-47, 2017 (SSCI)
2015
2015Content Analysis of Papers Published in Educational Journals with High Impact Factors
YALÇIN S., Yavuz H. C., Dibek M. I.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, vol.40, no.182, pp.1-28, 2015 (SSCI)
2015
2015A Determination of Turkish Student's Achievement Using Hierarchical Linear Models in Trends in International Mathematics-Science Study (TIMSS) 2011
TAVŞANCIL E., YALÇIN S.
ANTHROPOLOGIST
, vol.22, no.2, pp.390-396, 2015 (SCI-Expanded)
2015
2015Determining the Parental Variables That Explain Students' Reading Success by Using CHAID Analysis
ŞENGÜL AVŞAR A., YALÇIN S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, vol.40, no.179, pp.1-9, 2015 (SSCI)
2015
2015Content analysis of papers published in educational journals with high impact factors
YALÇIN S., Yavuz H. Ç., Dibek M. I.
Egitim ve Bilim
, vol.40, no.182, pp.1-28, 2015 (SSCI)
2014
2014The Comparison of Turkish Students' PISA Achievement Levels by Year via Data Envelopment Analysis
YALÇIN S., TAVŞANCIL E.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, vol.14, no.3, pp.961-968, 2014 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2024
2024Psychometric Properties of the Turkish Version of the Short Mood and Feelings Questionnaire-Child Self-Report
Can N., Calisir Ö., Oksuz E. E., YALÇIN S.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR THE ADVANCEMENT OF COUNSELLING
, vol.46, no.2, pp.369-384, 2024 (ESCI)
2024
2024Comparison of Cluster Analysis and Latent Class Analysis for the Detection of Fake Responses on Personality Tests
ŞAHİN İ., YALÇIN S.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology , vol.15, no.1, pp.35-49, 2024 (ESCI)
2023
2023Geri Bildirim Türleri ve Teknolojik Gelişmeler
YALÇIN S.
İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi , vol.4, pp.52-57, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2023
2023Özel Yetenekliler İle Çalışan BİLSEM Öğretmenlerine Uygulanan Eğitici Eğitimi Proje Programının Etkililik Değerlendirmesi
Göksu D. Y., Yalçın S.
MILLI EGITIM , vol.52, no.240, pp.2863-2886, 2023 (Scopus)
2023
2023The impact of peer feedback on collaborative problem-solving skills in the online environment
Karadağ Y., Yalçın S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION , vol.10, no.3, pp.563-579, 2023 (ESCI)
2022
2022Comprehensive Observations and Opinions by Teachers and Researchers About Finnish Schools
YÜREĞİLLİ GÖKSU D., YALÇIN S., KÖKSAL M. S.
Education Sciences & Psychology , vol.64, no.4, pp.37-58, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022The Relationship Between Simplified Mathematics Items with Student Performance and Item Comprehensibility
AVCI Ö., YALÇIN S.
MILLI EGITIM
, vol.51, no.236, pp.3315-3344, 2022 (Scopus)
2022
2022DETERMINING THE COMPETENCIES AND EFFICIENCY OF ACADEMIC UNITS OF ANKARA UNIVERSITY: FACULTY OF DENTISTRY PILOT STUDY
ORHAN K., GÖNÜLDAŞ F., ŞENTÜRK A., YALÇIN S., GÜZ N., SINAĞ A., et al.
Verimlilik Dergisi
, vol.4, pp.781-796, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022GENİŞ ÖLÇEKLİ DEĞERLENDİRMELERDE OLASI DEĞERLERİN KULLANIMINA İLİŞKİN BİR ÖNERİ: GRİ İLİŞKİ ANALİZİ
YALÇIN S., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
MILLI EGITIM
, vol.51, no.234, pp.1613-1637, 2022 (Scopus)
2022
2022Examining Students' Item Response Times in eTIMSS According to their Proficiency Levels, Self-Confidence and Item Characteristics
YALÇIN S.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, vol.13, no.1, pp.23-39, 2022 (ESCI)
2021
2021Comparison of PISA and PIAAC Participants 2019 Reading Habits and Strategies in Terms of Reading Achievement
YALÇIN S., BAYRAKTAR A.
International Journal of Contemporary Educational Research , vol.8, no.4, pp.159-169, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Comparison of PISA and PIAAC participants’ reading habits and strategies in terms of reading achievement.
YALÇIN S., BAYRAKTAR A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , vol.8, no.4, pp.158-169, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Comparison of the Consistency between Parents and Teachers in Scales Used in Autism Spectrum Disorder According to Different Techniques
Yalçın S., Bakkaloğlu H., Ökcün Akçamuş M. Ç., Demir Ş., Bahap Kudret Z.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, vol.0, no.52, pp.360-388, 2021 (ESCI)
2021
2021The Usage of Mixed Item Response Theory in Determining Item Bias
YALÇIN S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, vol.36, no.2, pp.393-405, 2021 (ESCI)
2021
2021Trafikten Şikâyetim Var! Yaya ve Sürücü Gözüyle
ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., AYAN C., ŞAHİN KÜRŞAD M., KAMIŞ Ö.
Trafik ve Ulaşım Araştırmaları Dergisi (Online) , vol.4, no.1, pp.15-27, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Turkish Adaptation of Social Responsiveness Scale-2-Preschool Turkish Form: A Reliability and Validity Study
Bakkaloğlu H., Bahap Kudret Z., Ökcün Akçamuş M. Ç., Yalçın S., Demir Ş.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, vol.50, no.1, pp.535-560, 2021 (ESCI)
2021
2021Teachers' Attitudes and Opinions about Design and Skill Workshops and Ranking of Workshops by Teachers
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, vol.8, no.1, pp.106-119, 2021 (ESCI)
2020
2020ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLERİ İÇİN GELİŞTİRİLEN YENİLİKÇİ YÖNTEM VE TEKNİKLERE İLİŞKİN PROGRAMIN ETKİLİLİĞİ
Yüreğilli Göksu D., YALÇIN S., GELİŞLİ Y., TAŞPINAR M.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi , vol.55, no.4, pp.2704-2720, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020İlkokul Üçüncü Sınıf Matematik Ders Kitaplarının İçerdiği Etkinlikler ve Sorular Bağlamında İncelenmesi
YALÇIN S.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.22, no.1, pp.18-34, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için Sosyal İletişim Kontrol Listesi-Revize’nin Türkçeye uyarlama ve geçerlik-güvenirlik çalışması
İNAN B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., BAKKALOĞLU H., YALÇIN S.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, vol.4, no.1, pp.172-196, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Development of a Computerized Adaptive Version of the Turkish Driving Licence Exam
Cikrikci N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, vol.7, no.4, pp.570-587, 2020 (ESCI)
2019
2019Öğretmen adaylarının 21. yy. becerilerini ölçmek için kullanabilecekleri araçlar hakıinda farkındalıkları ve yeterlik algıları
YALÇIN S.
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.19, no.1, pp.383-398, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Examining Preservice Teachers' Questioning and Feedback in Teaching Practicum Course
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, no.16, pp.17-28, 2019 (ESCI)
2019
2019Use of mixed item response theory in rating scales
YALÇIN S.
International Electronic Journal of Elementary Education
, vol.11, no.3, pp.273-278, 2019 (Scopus)
2019
2019Özel eğitimde ölçme, değerlendirme ve ölçme araçlarının taşıması gereken özellikler
YALÇIN S.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , vol.1, no.8, pp.8-13, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
2018
201821. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar
YALÇIN S.
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
, vol.51, no.1, pp.183-201, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Multilevel Classification of PISA 2015 Research Participant Countries’ Literacy and These Classes’ Relationship with Information and Communication Technologies
YALÇIN S.
International Journal of Progressive Education
, vol.14, no.1, pp.165-176, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Data Fit Comparison of Mixture Item Response Theory Models and Traditional Models
YALÇIN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, vol.5, no.2, pp.301-313, 2018 (ESCI)
2018
2018Determining Differential Item Functioning with the Mixture Item Response Theory
YALÇIN S.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.2018, no.74, pp.187-206, 2018 (ESCI)
2017
2017The Effect of Latent Classes Formed According to the Affective Characteristics of Students on Differential Item Functioning Based on Sex
YALÇIN S.
İlköğretim Online , vol.16, no.4, pp.1917-1931, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017The Effect of Teacher and Student Characteristics on TIMSS 2011 Mathematics Achievement of Fourth-and Eighth-Grade Students in Turkey
YALÇIN S., DEMİRTAŞLI R. N., İLGÜN DİBEK M., YAVUZ H. Ç.
International Journal of Progressive Education , vol.13, no.3, pp.79-94, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Teacher Behaviours Explaining Turkish and Dutch Students’Mathematic Achievements
YALÇIN S.
International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) , vol.6, no.2, pp.174-182, 2017 (Scopus)
2017
2017Adaptation of the Relationship and Motivation Scale to the Turkish Culture
İLGÜN DİBEK M., YAVUZ H. Ç., TAVŞANCIL E., YALÇIN S.
Journal of Education and Learning
, vol.6, no.3, pp.181-193, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Relationship between drive and motivation features and pisa 2012 mathematics literacy of Turkish and Vietnamese students Türk ve Vietnamlı öğrencilerin PISA 2012 matematik okuryazarlığı ile dürtü ve güdülenme özellikleri arasındaki ilişkiler
Yavuz H. Ç., İlgün Dibek M., YALÇIN S.
Elementary Education Online
, vol.16, no.1, pp.178-196, 2017 (Scopus)
2017
2017Determining the relationships between selected variables and latent classes in students’ PISA achievement
YALÇIN S.
International Journal of Research in Education and Science
, vol.3, no.2, pp.589-603, 2017 (Scopus)
2016
2016Matematik Okuryazarlığı ile Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanım Becerileri Arasındaki İlişki PISA 2012
İLGÜN M., YALÇIN S., YAVUZ H. Ç.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.17, no.3, pp.39-58, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Attitudes of primary school prospective teachers towards art education
Tavşancıl E., YALÇIN S.
Global Journal on Humanites Social Sciences , vol.3, pp.667-674, 2016 (Non Peer-Reviewed Journal)
2016
2016TIMSS 2011 FEN UYGULAMASINDA CİNSİYETE GÖREFARKLILAŞAN MADDE FONKSİYONUNU AÇIKLAYANDEĞİŞKENLER
YALÇIN S., Tavşancıl E.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi , vol.14, no.27, pp.1-21, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016The Development of IRT Based Attitude Scale towards Educational Measurement Course
Demirtasli N., YALÇIN S., AYAN C.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, vol.7, no.1, pp.133-144, 2016 (ESCI)
2016
2016Ölçme ve Değerlendirme Alanındaki Dergilerde Yayımlanan Makalelerin İçerik Analizi
YALÇIN S.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , vol.49, no.1, pp.65-84, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014Eğitim Fakültesi Meslek Bilgisi Derslerinin Sıralama Yargıları Kanunuyla Ölçeklenmesi
YALÇIN S., ŞENGÜL AVŞAR A.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD , vol.5, no.2, pp.79-90, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2011
2011The Role of Parents on Turkish Students Reading Achievement
YALÇIN S., ŞENGÜL AVŞAR A.
Procedia-Social and Behavioral Science , vol.2, no.116, pp.4393-4396, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010İlköğretim Programında Yer Alan Kazanımlara Dayalı Soru Yazma ve Puanlama Çalışması
KUTLU Ö., YALÇIN S., PEHLİVAN E. B.
İlköğretim Online , vol.9, no.3, pp.1201-1215, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010A Study on Writing and Scoring Open-Ended Questions Based on the Primary School Curriculum Objectives
KUTLU Ö., PEHLİVAN E. B., YALÇIN S.
Elementary Education Online , vol.9, no.3, pp.1201-1215, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2025
2025Empathy Unveiled: The Impact of Item and Student Characteristics on Empathy Skills in Turkish Adolescents
İLGÜN DİBEK M., YALÇIN S., AYAN C., KARAMAN N.
AERA Annual Meeting Conference, Denver, United States Of America, 23 - 27 April 2025, (Summary Text)
2025
2025Latent Class Analysis of Students' Empathy and Decision-Making Skills
YALÇIN S., İLGÜN DİBEK M., AYAN C., KARAMAN N.
AERA Annual Meeting Conference, Denver, United States Of America, 23 - 27 April 2025, (Summary Text)
2024
2024Lisansüstü Programlara Başvuruda Kullanılan Sınavların Karşılaştırmalı İncelenmesi
ALAN T., YALÇIN S.
Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Turkey, 4 - 06 October 2024, (Summary Text)
2024
2024Yaşam Becerileri Alt Testlerinde Yer Alan Maddelerin Cinsiyete Göre Yanlılık Gösterme Durumunun İncelenmesi
AYAN C., İLGÜN DİBEK M., YALÇIN S., KARAMAN N.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Turkey, 3 - 06 September 2024, (Summary Text)
2024
2024PISA 2022 Türkiye Verilerine Göre Matematik Okuryazarlık Performanslarının Öğrenci ve Okul Özellikleri Açısından İncelenmesi
Şimşek A. İ., Sarıhan Koçak B., YALÇIN S.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Turkey, 03 September 2024, (Summary Text)
2024
2024Beyond the scores: An examination of socioeconomic factors affecting PISA results in Turkiye and OECD countries
YALÇIN S., KARAMAN N., YAVUZ ŞALA F. C.
27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portugal, 16 - 20 June 2024, (Summary Text)
2024
2024Beyond the scores: an examination of socioeconomic factors affecting PISA results in Turkiye and OECD countries
YALÇIN S., KARAMAN N., YAVUZ ŞALA F. C.
27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portugal, 16 - 20 June 2024, (Summary Text)
2024
2024Zzz's, curious, and anxious in longitudinal study: indirect effects of self-esteem and self control
KARAMAN N., Vazsonyi A. T., YALÇIN S., YAVUZ ŞALA F. C., KAŞIKCI F.
27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portugal, 16 - 20 June 2024, (Summary Text)
2024
2024Zzz's, curious, and anxious in longitudinal study: indirect effects of self-esteem and self control
KARAMAN N., YALÇIN S., YAVUZ ŞALA F. C., KAŞIKCI F.
27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portugal, 16 June 2024, (Summary Text)
2023
2023Türkçe konuşan çocuklarda okuma başarısının boylamsal değişimi: Gizil Markov Modeli analiz sonuçları
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., BAHAP KUDRET Z., KILIÇ TÜLÜ B., AKOĞLU G.
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Turkey, 20 - 23 September 2023, (Summary Text)
2023
2023İkinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Başarısına Göre Gizil Sınıfları ve Erken Yordayıcı Değişkenleri
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., YALÇIN S., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., KILIÇ TÜLÜ B.
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Turkey, 20 - 23 September 2023, (Summary Text)
2023
2023Değişen Madde Fonksiyonunun Farklı Koşullarda Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testler Üzerindeki Etkisi
ŞAHİN KÜRŞAD M., YALÇIN S.
I. Bireye Uyarlamış Test Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 14 - 15 September 2023, (Summary Text)
2023
2023Rastgele ve Ardışık Madde Parametre Sapmasının Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testlerde Test Etkililiği Üzerindeki Etkisi
ŞAHİN KÜRŞAD M., YALÇIN S.
I. Bireye Uyarlamış Test Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 14 - 15 September 2023, (Summary Text)
2023
2023Öğrencilerin Duygusal ve Davranışsal Sorunları: Ekran Maruziyeti, Zorbalık ve Yakın Arkadaşlık Etkisi
EMİR ÖKSÜZ E., MANÇE ÇALIŞIR Ö., YALÇIN S.
II. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Turkey, 6 - 08 September 2023, (Summary Text)
2023
2023Çocukların Duygudurum Belirtilerinin Ebeveyn Algısına Göre Sınıflandırılması ve Sınıfları Açıklayan Değişkenlerin Değerlendirilmesi
CAN N., YALÇIN S.
II. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Turkey, 6 - 08 September 2023, (Summary Text)
2022
2022İyi ve zayıf okuyucularda okuma ve okuduğunu anlama gelişiminin yordayıcılarının boylamsal olarak incelenmesi.
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., KILIÇ TÜLÜ B., AKOĞLU G., Bahap Kudret Z.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 02 November 2022, (Summary Text)
2022
2022BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLER İÇİN HAZIRLANAN PROJE EĞİTİM PROGRAMIN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ
YÜREĞİLLİ GÖKSU D., YALÇIN S.
6th INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES, Muğla, Turkey, 13 - 16 May 2022, (Summary Text)
2022
2022Kişilik Testlerinde Sahte Yanıtlama Davranışını Tespit Etmede Kümeleme ve Gizil Sınıf Analizinin Karşılaştırılması
ŞAHİN İ., YALÇIN S.
VIII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Turkey, 21 - 23 September 2022, (Summary Text)
2022
2022Çevrim İçi Ortamda Akran Geri Bildiriminin İşbirlikli Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi
Karadağ Y., YALÇIN S.
VIII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Turkey, 21 September 2022, (Summary Text)
2022
2022Karma Testlerde Boyut Sayısını Belirleme Tekniklerinin Farklı Örneklem Büyüklüğü ve Madde Türü Oranlarında Karşılaştırılması
Gündüz F., YALÇIN S.
VIII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Turkey, 21 September 2022, (Summary Text)
2022
2022Fonolojik işlemleme ile alıcı ve ifade edici dil becerilerinin metin okuma akıcılığının gelişimine katkısının incelenmesi
ERGÜL C., AKOĞLU G., YALÇIN S., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., Bahap Kudret Z.
IXth. International Eurasian Educational Research Congress, 22 - 25 June 2022, (Summary Text)
2022
2022Bilim ve Sanat Merkezi Öğretmenlerinin Eğitim Aldıkları Yenilikçi Yöntem ve Yaklaşımlar Programı Hakkındaki Görüşleri
Yüreğilli Göksu D., YALÇIN S.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Turkey, 22 June 2022, (Summary Text)
2022
2022Özel (üstün) Yetenekli Öğrencilerinin Dil Becerileri Atölyelerine İlişkin Deneyimleri
Yüreğilli Göksu D., YALÇIN S.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Turkey, 22 June 2022, (Summary Text)
2022
2022Okuduğunu anlamanın anasınıfındaki yordayıcıları
ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., AKOĞLU G., BAHAP KUDRET Z.
Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 May 2022, (Summary Text)
2021
2021COVİD Salgını Döneminde Türkiye’de Eğitimde Ölçme Alanında Yapılan Makalelerin İçerik Analizi
TAVŞANCIL E., YALÇIN S., ALPAYAR Ç.
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Turkey, 1 - 04 September 2021, (Summary Text)
2021
2021Matematik Maddelerinin Dilsel Özelliklerinin Sadeleştirilmesinin Maddelerin Anlaşılırlığı Üzerine Etkisi
AVCI Ö., YALÇIN S.
7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Turkey, 01 September 2021, (Summary Text)
2021
2021eTIMSS’e göre Türk Öğrencilerin Madde Tepki Sürelerinde Madde Özellikleri ve Bilgisayar Yeterliklerinin Etkisi
YALÇIN S.
Eğitim Sistemimizde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları: Tespitler, Çözüm Önerileri, Geleceğe Yönelik Projeksiyonlar Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 08 April 2021, (Summary Text)
2019
2019Tasarım ve Beceri Atölyelerinin Açıldığı Okullardaki Öğretmenlerin Bu Atölyelere İlişkin Tutumları
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
2019
2019OSB olan çocuklar için geliştirilmiş olan Sosyal İletişim Kontrol Listesi-Revize-Okulöncesi Türkçe Versiyonu’nun Türkçe uyarlama çalışması
İNAN B., BAKKALOĞLU H., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S.
6. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
2019
2019Birinci Sınıftaki Okuma Becerileri Yazma Başarısını Ne Düzeyde Yorduyor?
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
2019
2019Birinci Sınıftaki Yazma Başarısını Yordayan Değişkenler: Dil, Erken Okuryazarık Ve Bilişsel Beceriler
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.
6th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
2019
2019Birinci sınıftaki yazma başarısını yordayan değişkenler: Dil, erken okuryazarlık ve bilişsel beceriler
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.
6th International Eurasian Educational Research Congress, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
2018
2018APPLICABILITY OF THE THEORETICAL EXAM FOR CANDIDATES OF DRIVING LICENCE TRAINEES AS THE COMPUTER ADAPTIVE TEST
DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Serbia, 5 - 08 September 2018, (Summary Text)
2018
2018USE OF MIXED ITEM RESPONSE THEORY IN RATING SCALES
YALÇIN S.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, KOSOVA, 5 - 08 September 2018, (Summary Text)
2018
2018Applicability of the Theoretıcal Exam for Candidates of Driving Licence Trainees As The Computer Adaptive Test
ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.
6th International Congress On Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Serbia, 5 - 08 September 2018, (Summary Text)
2018
2018Examining Preservice Teachers’ Asked Questions and Given Feedback.
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 September 2018, (Summary Text)
2018
2018Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sinavi türkçe maddelerinin yanlilik açisindan değerlendirilmesi
YALÇIN S.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 11 - 12 May 2018, (Summary Text)
2018
2018Trafikten Şikayetim Var!: Yaya ve Sürücü Gözüyle
DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., AYAN C., ŞAHİN KÜRŞAD M., KAMIŞ Ö.
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018, (Summary Text)
2018
2018Development of Item Bank Based on Item Response Theory for Motor Vehicle Driver Trainees Theoretical (Written) Exam
ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., ŞAHİN KÜRŞAD M., et al.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, (Summary Text)
2018
2018Milli Eğitim Bakanlığı’nın Hazırladığı İlköğretim Üçüncü Sınıf Matematik Ders Kitaplarının İncelenmesi
YALÇIN S., kartal b.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, (Summary Text)
2018
2018Öğretmen Adaylarının Öğrencilerin 21. yy Becerilerini Ölçmek İçin Kullanabilecekleri Araçlar Hakkında Yeterlik Algıları ve Farkındalıkları
YALÇIN S.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, (Summary Text)
2017
2017Multilevel Classification of PISA 2015 Research Participant Countries’ Literacy and These Classes’ Relationship with Information and Communication Technologies
YALÇIN S.
9th International Congress of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017, (Summary Text)
2017
2017Multi-level Classification of Literacy of Individuals in the Field of Educational Sciences and Teacher Training According to PIAAC Research
YALÇIN S.
9th International Congress of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017, (Summary Text)
2016
2016The Investigation of Effects of Teacher and Students Characteristics in Mathematics Achievement in TIMSS 2007 and TIMSS 2011
DEMİRTAŞLI R. N., YAVUZ H. Ç., YALÇIN S., İLGÜN M.
3th International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, (Summary Text)
2016
2016Öğrencilerin PISA Başarısındaki Gizil Sınıfların ve Bazı Değişkenlerle Gizil Sınıfların İlişkilerinin Belirlenmesi
YALÇIN S.
V. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Turkey, 1 - 03 September 2016, (Summary Text)
2016
2016The Effect of Teacher and Student Characteristics on TIMSS 2011 Mathematics Achievement or Fourth and Eighth Grade Students in Turkey
YALÇIN S., İLGÜN M., DEMİRTAŞLI R. N., YAVUZ H. Ç.
International Test Commission (ITC) Conference, Vancouver, Canada, 1 - 04 July 2016, (Summary Text)
2015
2015Attitudes of Primary School Prospective Teachers towards Art Education
tavşancıl e., YALÇIN S.
4th WORLD CONFERENCE on DESIGN and ARTS, St. Petersburg, Russia, 26 - 28 June 2015, (Summary Text)
2015
2015Content Analysis of Papers Published in Educational Journals with High Impact Factors
YALÇIN S., YAVUZ H. Ç., MÜNEVVER İ. D.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Turkey, 13 - 15 May 2015, (Summary Text)
2015
2015Content Analysis of Research Articles in Measurement and Evaluation Journals
YALÇIN S.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Turkey, 13 - 15 May 2015, (Summary Text)
2014
2014Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Çok Kategorili Madde Tepki Kuramı Modellerine Dayalı Olarak Ölçeklenmesi
DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., AYAN C.
IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı), Ankara, Turkey, 9 - 13 June 2014, (Summary Text)
2013
2013The role of parents on Turkish students' reading achievement
YALÇIN S., ŞENGÜL AVŞAR A., Demirtasli N., Baris-Pekmezci F., Pehlivan E. B.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, Italy, 5 - 08 February 2013, vol.116, pp.4393-4396, (Full Text)
2012
2012TIMSS 2007 Bilişsel Alan Testlerinde Öğrenci Başarılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
YALÇIN S.
EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME III. ULUSAL KONGRESİ, Bolu, Turkey, 19 - 21 September 2012, (Summary Text)
2009
2009İlköğretim programında yer alan kazanımlara dayalı soru yazma çalışması
KUTLU Ö., PEHLİVAN E. B., YALÇIN S.
VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Turkey, 21 May 2009 - 23 May 2019, (Summary Text)
Books
2024
2024Kümeleme analizi
YALÇIN S.
in: Jamovi ile kolay istatistik, Asiye Şengül Avşar, Editor, Nobel Yayıncılık, pp.80-95, 2024
2024
2024Lojistik regresyon analizi
YALÇIN S.
in: Jamovi ile kolay istatistik, Asiye Şengül Avşar, Editor, Nobel Yayıncılık, pp.100-120, 2024
2023
2023Açımlayıcı Faktör Analizi
AYAN C., YALÇIN S.
in: Kuramdan Uygulamaya Tutum Ölçeği Geliştirme Kılavuzu, Deniz Gülleroğlu, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, pp.105-155, 2023
2023
2023Doğrulayıcı Faktör Analizi
YALÇIN S., AYAN C.
in: Kuramdan Uygulamaya Tutum Ölçeği Geliştirme Kılavuzu, Deniz Gülleroğlu, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, pp.157-186, 2023
2022
2022Eğitim Gündemi: Öğretmen Gözüyle Pandemi Sürecinde Eğitim
Yetişir M. İ., Yalçın S., Özdoğan Özbal E., Ernas S.
Ankara Üniversitesi, Ankara, 2022
2022
2022Ankara Üniversitesi Yetkinlik Analizi: Anabilim Dalı ve Öğretim Üyesi Bazlı
ÜNÜVAR N., YALÇIN S., ERNAS S., SINAĞ A., ORHAN K.
Ankara Üniversitesi Basımevi, 2022
2022
2022Öğretmen Gözü ile Pandemi Sürecinde Eğitim
YETİŞİR M. İ., YALÇIN S., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., ERNAS S.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2022
2022
2022Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları
ÖĞÜLMÜŞ S., KARAMAN N., CEYLAN E., YALÇIN S., ÖZDOĞAN ÖZBAL E.
Ankara Üniversitesi Basımevi, 2022
2022
2022COVID-19’un Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarına Yansımaları
Yalçın S.
in: Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları, seher yalçın, Editor, Ankara Üniversitesi, Ankara, pp.123-134, 2022
2021
2021Eğitim Hedeflerinin Sınıflandırılması
YALÇIN S.
in: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Özen Yıldırım, Seval Kula Kartal, Editor, Lisans Yayıncılık, Ankara, pp.63-90, 2021
2020
2020Eğitim Bilimleri Bakışaçısıyla COVID 19' un eğitime yansıması
ÖĞÜLMÜŞ S., KARAMAN N., CEYLAN E., YALÇIN S., ÖZDOĞAN ÖZBAL E.
Ankara Üniversitesi, Ankara, 2020
2018
2018Karma Yöntemler Araştırması Nedir?
ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., KOÇAK D., YALÇIN S., ŞAHİN KÜRŞAD M., TAŞDEMİR F.
in: KARMA YÖNTEMLER ARAŞTIRMASI - Alana Yönelik Bir Kılavuz / MIXED METHODS RESEARCH - A Guide to the Field, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editor, NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.55-77, 2018
2016
2016Yaşantılar Evreninden Anılar Örneklemi Ölçmecilerden Geçerli ve Güvenilir Anılar
ALTINTAŞ Ö., AYAN C., DOĞAN C. D., DOĞAN Ç., GÜL E., Suna H. E., et al.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2016
Funded Projects
2024 - Continues
2024 - ContinuesLisanslı Akademik Uygulama Yazılımları Kullanımının Akademik Verimlilik Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Project Supported by Higher Education Institutions
ORHAN K. (Executive), YALÇIN S., ERNAS S., BAYRAKTAR M., GÖKDENİZ S. T.
2024 - 2025
2024 - 2025DIGITAL ECOSYSTEM FOR TEACHER TRAINING PROJECT: RESEARCH CONSULTANCY
AB IPA Project
(Project Abstract)
KARAMAN N. (Executive), YALÇIN S., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., KALELİOĞLU F.
2024 - 2025
2024 - 2025Rüzgar Gülü
Project Supported by Other Private Institutions
Yalçın S., Demirtaş Zorbaz S., Atış Akyol N., Karaman N. (Executive)
2024 - 2025
2024 - 2025Enhancing National Capacity on Life Skills and Social and Emotional Learning- UNICEF
United Nations Development Program - UNDP Supported Project
Yalçın S., Çok F., Atış Akyol N., Ayan C., Demirtaş Zorbaz S., Karaman N. (Executive)
2024 - 2024
2024 - 2024Yükseköğretimde Puanların Ötesinde Etkin Raporlama
TUBITAK Project
Yalçın S., Kalender İ.(Executive)
2023 - 2024
2023 - 2024The Ecosystem of Digital Competence Development in Erasmus+ Programme Research Project
Erasmus Project
Yalçın S. (Executive), Can N.
2023 - 2024
2023 - 2024Sosyal Duygusal Öğrenme Bağlamında Karne Davranış Notları ve Yaşam Becerileri Konusunda Ulusal Kapasitenin Geliştirilmesi
United Nations Development Program - UNDP Supported Project
Karaman N. (Executive), Çok F., Atik G., Yalçın S., Can N., İlgün Dibek M., et al.
2017 - 2024
2017 - 2024GCAT Psikolojik Ölçme Aracı Gelistirilmesi (Türk Ulusal Zeka Ölçeği'nin Geliştirilmesi, Bilgisayar Ortamında Bireyselleştirilmiş Test Olarak Uygulanabilirliği)
TUBITAK Project
Gökmen D. (Executive), Yalçın S., Elhan A. H., Doğanay B., Doğan C. D.
2023 - 2023
2023 - 2023Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesi
TUBITAK Project
Yalçın S., Sayın A.(Executive)
2022 - 2022
2022 - 2022Yükseköğretimde Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi için Ölçme ve Değerlendirme Kavramları ile İstatistiksel Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması
TUBITAK Project
Yalçın S., Kalender İ.(Executive)
2022 - 2022
2022 - 2022Sosyal Duygusal Beceriler Çerçevesinde Karne Davranış Notlarının Değerlendirilmesi Projesi
Other International Funding Programs
Karaman N. (Executive), Yalçın İ., Yalçın S., Can N.
2021 - 2022
2021 - 2022Yes to High Quality of Instruction for the Special Education!
AB IPA Project
Yalçın S., Yüreğilli Göksu D.(Executive)
2021 - 2021
2021 - 202121. yy Becerilerinin Tanıtımı ve Uygulamalı Ölçme Çalışmaları
TUBITAK Project
Yalçın S. (Executive)
2020 - 2020
2020 - 2020
COVID-19 Korkusu ile Ruh Sağlığı Değişkenleri Arasındaki İlişkide Koruyucu ve Risk Faktörlerinin Moderatör Etkisi
Project Supported by Higher Education Institutions
YALÇIN İ. (Executive), CAN N., MANÇE ÇALIŞIR Ö., YALÇIN S., ÇOLAK B.
2018 - 2019
2018 - 2019Özel Yetenekliler İçin Küresel Yaklaşımlara Evet!
TUBITAK Project
Yalçın S., Yüreğilli Göksu D.(Executive)
2016 - 2017
2016 - 2017Motorlu Taşıtlar Sürücü Kursiyerleri Teorik (Yazılı) Sınavının Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test Olarak Geliştirilmesi
TUBITAK Project
Çıkrıkcı R. N.(Executive), Yalçın S., Kalender İ., Gül E.
2016 - 2016
2016 - 2016PISA 2012 Matematik Uygulamasına Türkiye ve Hollanda dan Katılan Öğrencilerin Başarılarını Açıklayan Öğretmen Özellikleri
TUBITAK Project
YALÇIN S.
Activities in Scientific Journals
2019 - 2023
2019 - 2023Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Assistant Editor/Section Editor
Awards
January 2023
January 2023Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Alanı Üniversite Üçüncülüğü
Ankara Üniversitesi
January 2023
January 2023Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Alanı Üniversite Birinciliği
Ankara Üniversitesi
November 2018
November 2018U2020 Eşik Üstü Ödülü
Tübitak
Citations
Total Citations (SCOPUS): 121
h-index (SCOPUS): 4
Jury Memberships
November-2023
November 2023Doctorate
Hatice GÜRDİL EGE Tez Savunması - Ankara Üniversitesi
June-2023
June 2023Doctorate
Mustafa GÖKCAN Tez Savunması - Ankara Üniversitesi
January-2023
January 2023