Prof. Dr. SEHER YALÇIN


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim

Metrikler

Yayın

131

Yayın (WoS)

29

Yayın (Scopus)

26

Atıf (WoS)

148

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

129

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

505

H-İndeks (Scholar)

8

Atıf (TrDizin)

12

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

5

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

72

Proje

21

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2016 - 2016

2016 - 2016

Post Doktora

Universiteit van Tilburg, Tilburg School of Social and Behavioral Sciences, Department of Methodology, Hollanda

2011 - 2015

2011 - 2015

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

TIMSS 2011 fen uygulamasında cinsiyete göre farklılaşan madde fonksiyonunu madde, öğrenci ve okul düzeyinde açıklayan değişkenler

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)

2011

2011

Yüksek Lisans

Türk öğrencilerin PISA başarı düzeylerinin veri zarflama analizi ile yıllara göre karşılaştırılması

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2019 - 2025

2019 - 2025

Doç. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2011 - 2019

2011 - 2019

Araştırma Görevlisi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2016 - 2016

2016 - 2016

Araştırmacı

Universiteit van Tilburg, School of Social and Behavioral Sciences, Methodology and Statistics

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Stratejik Planlama Koordinasyon Grubu Üyesi

Ankara Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü

Ankara Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Rektörlük Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Ankara Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Ankara Üniversitesi, Rektörlük

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

Ankara Üniversitesi, Rektörlük

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

Ankara Üniversitesi, Rektörlük

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Gizil Değişken Modelleri ve Ölçme Uygulamaları

Geniş Ölçekli Testlerde Psikometri Uygulamaları

Bilim Okuryazarlığı ve Etik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Davranış Bilimlerinde İstatistik

Geniş Ölçekli Uluslararası Testler Ve Ölçme Yaklaşımları

Geniş Ölçekli Uluslararası Testler Ve Ölçme Yaklaşımları

Davranış Bilimlerinde Araştırma

Lisans

Lisans

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

MSB306 Ölçme ve Değerlendirme

GSÖ202 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

GOÖ301 İSTATİSTİK

BBY119 Bilimsel Bibliyografik Değerlendirme

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (60)
SCI-E, SSCI, AHCI (15)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (28)
ESCI (13)
Scopus (26)
TRDizin (36)
Diğer Yayınlar (11)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

KARAMAN N., BERBER K., TOKER S. N., ÇOK F., YALÇIN S., ATİK G., et al.

III. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Aydın, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, ss.114-115, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Latent Class Analysis of Students' Empathy and Decision-Making Skills

YALÇIN S., İLGÜN DİBEK M., AYAN C., KARAMAN N.

AERA Annual Meeting Conference, Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. Empathy Unveiled: The Impact of Item and Student Characteristics on Empathy Skills in Turkish Adolescents

İLGÜN DİBEK M., YALÇIN S., AYAN C., KARAMAN N.

AERA Annual Meeting Conference, Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Lisansüstü Programlara Başvuruda Kullanılan Sınavların Karşılaştırmalı İncelenmesi

ALAN T., YALÇIN S.

Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Yaşam Becerileri Alt Testlerinde Yer Alan Maddelerin Cinsiyete Göre Yanlılık Gösterme Durumunun İncelenmesi

AYAN C., İLGÜN DİBEK M., YALÇIN S., KARAMAN N.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. PISA 2022 Türkiye Verilerine Göre Matematik Okuryazarlık Performanslarının Öğrenci ve Okul Özellikleri Açısından İncelenmesi

Şimşek A. İ., Sarıhan Koçak B., YALÇIN S.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 03 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

7. Zzz's, curious, and anxious in longitudinal study: indirect effects of self-esteem and self control

KARAMAN N., Vazsonyi A. T., YALÇIN S., YAVUZ ŞALA F. C., KAŞIKCI F.

27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portekiz, 16 - 20 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

8. Beyond the scores: an examination of socioeconomic factors affecting PISA results in Turkiye and OECD countries

YALÇIN S., KARAMAN N., YAVUZ ŞALA F. C.

27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portekiz, 16 - 20 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

9. Beyond the scores: An examination of socioeconomic factors affecting PISA results in Turkiye and OECD countries

YALÇIN S., KARAMAN N., YAVUZ ŞALA F. C.

27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portekiz, 16 - 20 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

10. Zzz's, curious, and anxious in longitudinal study: indirect effects of self-esteem and self control

KARAMAN N., YALÇIN S., YAVUZ ŞALA F. C., KAŞIKCI F.

27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portekiz, 16 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

13. Rastgele ve Ardışık Madde Parametre Sapmasının Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testlerde Test Etkililiği Üzerindeki Etkisi

ŞAHİN KÜRŞAD M., YALÇIN S.

I. Bireye Uyarlamış Test Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

14. Değişen Madde Fonksiyonunun Farklı Koşullarda Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testler Üzerindeki Etkisi

ŞAHİN KÜRŞAD M., YALÇIN S.

I. Bireye Uyarlamış Test Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

15. Çocukların Duygudurum Belirtilerinin Ebeveyn Algısına Göre Sınıflandırılması ve Sınıfları Açıklayan Değişkenlerin Değerlendirilmesi

CAN N., YALÇIN S.

II. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

16. Öğrencilerin Duygusal ve Davranışsal Sorunları: Ekran Maruziyeti, Zorbalık ve Yakın Arkadaşlık Etkisi

EMİR ÖKSÜZ E., MANÇE ÇALIŞIR Ö., YALÇIN S.

II. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

18. BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLER İÇİN HAZIRLANAN PROJE EĞİTİM PROGRAMIN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ

YÜREĞİLLİ GÖKSU D., YALÇIN S.

6th INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES, Muğla, Türkiye, 13 - 16 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

19. Kişilik Testlerinde Sahte Yanıtlama Davranışını Tespit Etmede Kümeleme ve Gizil Sınıf Analizinin Karşılaştırılması

ŞAHİN İ., YALÇIN S.

VIII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

20. Karma Testlerde Boyut Sayısını Belirleme Tekniklerinin Farklı Örneklem Büyüklüğü ve Madde Türü Oranlarında Karşılaştırılması

Gündüz F., YALÇIN S.

VIII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

21. Çevrim İçi Ortamda Akran Geri Bildiriminin İşbirlikli Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi

Karadağ Y., YALÇIN S.

VIII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

23. Bilim ve Sanat Merkezi Öğretmenlerinin Eğitim Aldıkları Yenilikçi Yöntem ve Yaklaşımlar Programı Hakkındaki Görüşleri

Yüreğilli Göksu D., YALÇIN S.

IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

24. Özel (üstün) Yetenekli Öğrencilerinin Dil Becerileri Atölyelerine İlişkin Deneyimleri

Yüreğilli Göksu D., YALÇIN S.

IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

25. Okuduğunu anlamanın anasınıfındaki yordayıcıları

ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., AKOĞLU G., BAHAP KUDRET Z.

Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

26. COVİD Salgını Döneminde Türkiye’de Eğitimde Ölçme Alanında Yapılan Makalelerin İçerik Analizi

TAVŞANCIL E., YALÇIN S., ALPAYAR Ç.

VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

27. Matematik Maddelerinin Dilsel Özelliklerinin Sadeleştirilmesinin Maddelerin Anlaşılırlığı Üzerine Etkisi

AVCI Ö., YALÇIN S.

7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 01 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

28. eTIMSS’e göre Türk Öğrencilerin Madde Tepki Sürelerinde Madde Özellikleri ve Bilgisayar Yeterliklerinin Etkisi

YALÇIN S.

Eğitim Sistemimizde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları: Tespitler, Çözüm Önerileri, Geleceğe Yönelik Projeksiyonlar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 08 Nisan 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

29. Tasarım ve Beceri Atölyelerinin Açıldığı Okullardaki Öğretmenlerin Bu Atölyelere İlişkin Tutumları

BAYRAKTAR A., YALÇIN S.

VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

32. Birinci Sınıftaki Okuma Becerileri Yazma Başarısını Ne Düzeyde Yorduyor?

ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.

5th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

34. APPLICABILITY OF THE THEORETICAL EXAM FOR CANDIDATES OF DRIVING LICENCE TRAINEES AS THE COMPUTER ADAPTIVE TEST

DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.

6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

35. USE OF MIXED ITEM RESPONSE THEORY IN RATING SCALES

YALÇIN S.

6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, KOSOVA, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

36. Applicability of the Theoretıcal Exam for Candidates of Driving Licence Trainees As The Computer Adaptive Test

ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.

6th International Congress On Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

37. Examining Preservice Teachers’ Asked Questions and Given Feedback.

BAYRAKTAR A., YALÇIN S.

ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

38. Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sinavi türkçe maddelerinin yanlilik açisindan değerlendirilmesi

YALÇIN S.

1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

39. Trafikten Şikayetim Var!: Yaya ve Sürücü Gözüyle

DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., AYAN C., ŞAHİN KÜRŞAD M., KAMIŞ Ö.

Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

40. Development of Item Bank Based on Item Response Theory for Motor Vehicle Driver Trainees Theoretical (Written) Exam

ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., ŞAHİN KÜRŞAD M., et al.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

41. Öğretmen Adaylarının Öğrencilerin 21. yy Becerilerini Ölçmek İçin Kullanabilecekleri Araçlar Hakkında Yeterlik Algıları ve Farkındalıkları

YALÇIN S.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

42. Milli Eğitim Bakanlığı’nın Hazırladığı İlköğretim Üçüncü Sınıf Matematik Ders Kitaplarının İncelenmesi

YALÇIN S., kartal b.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

44. Multi-level Classification of Literacy of Individuals in the Field of Educational Sciences and Teacher Training According to PIAAC Research

YALÇIN S.

9th International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

45. The Investigation of Effects of Teacher and Students Characteristics in Mathematics Achievement in TIMSS 2007 and TIMSS 2011

DEMİRTAŞLI R. N., YAVUZ H. Ç., YALÇIN S., İLGÜN M.

3th International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

46. Öğrencilerin PISA Başarısındaki Gizil Sınıfların ve Bazı Değişkenlerle Gizil Sınıfların İlişkilerinin Belirlenmesi

YALÇIN S.

V. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

48. Attitudes of Primary School Prospective Teachers towards Art Education

tavşancıl e., YALÇIN S.

4th WORLD CONFERENCE on DESIGN and ARTS, St. Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

49. Content Analysis of Research Articles in Measurement and Evaluation Journals

YALÇIN S.

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

50. Content Analysis of Papers Published in Educational Journals with High Impact Factors

YALÇIN S., YAVUZ H. Ç., MÜNEVVER İ. D.

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

51. Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Çok Kategorili Madde Tepki Kuramı Modellerine Dayalı Olarak Ölçeklenmesi

DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., AYAN C.

IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı), Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

52. The role of parents on Turkish students' reading achievement

YALÇIN S., ŞENGÜL AVŞAR A., Demirtasli N., Baris-Pekmezci F., Pehlivan E. B.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.4393-4396, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

53. TIMSS 2007 Bilişsel Alan Testlerinde Öğrenci Başarılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

YALÇIN S.

EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME III. ULUSAL KONGRESİ, Bolu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2009

2009

54. İlköğretim programında yer alan kazanımlara dayalı soru yazma çalışması

KUTLU Ö., PEHLİVAN E. B., YALÇIN S.

VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 Mayıs 2009 - 23 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Araştırma: Araştırma Yolu ve Yöntemleri

Yalçın S.

Anormal Çocuk ve Ergen Psikolojisi, NESLİHAN KARAMAN,AYSEL ÇOBAN, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.66-83, 2025

2025

2025

2. Sosyal ve Duygusal Gelişimin Değerlendirilmesi ve İzlenmesi

CAN ANGIN N., YALÇIN S.

Sosyal-Duygusal Gelişim, KARAMAN NESLİHAN, ATIŞ AKYOL NEVRA, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.327-346, 2025

2024

2024

3. Kümeleme analizi

YALÇIN S.

Jamovi ile kolay istatistik, Asiye Şengül Avşar, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.80-95, 2024

2024

2024

4. Lojistik regresyon analizi

YALÇIN S.

Jamovi ile kolay istatistik, Asiye Şengül Avşar, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.100-120, 2024

2023

2023

5. Açımlayıcı Faktör Analizi

AYAN C., YALÇIN S.

Kuramdan Uygulamaya Tutum Ölçeği Geliştirme Kılavuzu, Deniz Gülleroğlu, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, ss.105-155, 2023

2023

2023

6. Doğrulayıcı Faktör Analizi

YALÇIN S., AYAN C.

Kuramdan Uygulamaya Tutum Ölçeği Geliştirme Kılavuzu, Deniz Gülleroğlu, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, ss.157-186, 2023

2022

2022

11. COVID-19’un Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarına Yansımaları

Yalçın S.

Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları, seher yalçın, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.123-134, 2022

2021

2021

12. Eğitim Hedeflerinin Sınıflandırılması

YALÇIN S.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Özen Yıldırım, Seval Kula Kartal, Editör, Lisans Yayıncılık, Ankara, ss.63-90, 2021

2018

2018

14. Karma Yöntemler Araştırması Nedir?

ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., KOÇAK D., YALÇIN S., ŞAHİN KÜRŞAD M., TAŞDEMİR F.

KARMA YÖNTEMLER ARAŞTIRMASI - Alana Yönelik Bir Kılavuz / MIXED METHODS RESEARCH - A Guide to the Field, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editör, NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.55-77, 2018

Desteklenen Projeler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Lisanslı Akademik Uygulama Yazılımları Kullanımının Akademik Verimlilik Üzerine Etkisinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Güdümlü

ORHAN K. (Yürütücü), YALÇIN S., ERNAS S., BAYRAKTAR M., GÖKDENİZ S. T.

2024 - 2025

2024 - 2025

Rüzgar Gülü

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

Yalçın S., Demirtaş Zorbaz S., Atış Akyol N., Karaman N. (Yürütücü)

2024 - 2025

2024 - 2025

Enhancing National Capacity on Life Skills and Social and Emotional Learning- UNICEF

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı – UNDP Destekli Proje

Yalçın S., Çok F., Atış Akyol N., Ayan C., Demirtaş Zorbaz S., Karaman N. (Yürütücü)

2024 - 2024

2024 - 2024

Yükseköğretimde Puanların Ötesinde Etkin Raporlama

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Yalçın S., Kalender İ.(Yürütücü)

2023 - 2024

2023 - 2024

The Ecosystem of Digital Competence Development in Erasmus+ Programme Research Project

Erasmus Projesi , Hayat Boyu Öğrenme Programı Projesi

Yalçın S. (Yürütücü), Can N.

2023 - 2023

2023 - 2023

Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesi

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Yalçın S., Sayın A.(Yürütücü)

2021 - 2021

2021 - 2021

21. yy Becerilerinin Tanıtımı ve Uygulamalı Ölçme Çalışmaları

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Yalçın S. (Yürütücü)

2018 - 2019

2018 - 2019

Özel Yetenekliler İçin Küresel Yaklaşımlara Evet!

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Yalçın S., Yüreğilli Göksu D.(Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - 2023

2019 - 2023

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Ödüller



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 129

h-indeksi (SCOPUS): 5

Jüri Üyelikleri

Kasım-2023

Kasım 2023

Tez Savunma (Doktora)

Hatice GÜRDİL EGE Tez Savunması - Ankara Üniversitesi

Haziran-2023

Haziran 2023

Tez Savunma (Doktora)

Mustafa GÖKCAN Tez Savunması - Ankara Üniversitesi

Ocak-2023

Ocak 2023

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Hatice Gürdil Ege TİK Üyeliği - Ankara Üniversitesi