Eğitim Bilgileri
2016 - 2016
2016 - 2016Post Doktora
Universiteit van Tilburg, Tilburg School of Social and Behavioral Sciences, Department of Methodology, Hollanda
2011 - 2015
2011 - 2015Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
TIMSS 2011 fen uygulamasında cinsiyete göre farklılaşan madde fonksiyonunu madde, öğrenci ve okul düzeyinde açıklayan değişkenler
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
Türk öğrencilerin PISA başarı düzeylerinin veri zarflama analizi ile yıllara göre karşılaştırılması
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2019 - 2025
2019 - 2025Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - 2019
2011 - 2019Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2016
2016 - 2016Araştırmacı
Universiteit van Tilburg, School of Social and Behavioral Sciences, Methodology and Statistics
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorStratejik Planlama Koordinasyon Grubu Üyesi
Ankara Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Ankara Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektörlük Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Ankara Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Ankara Üniversitesi, Rektörlük
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Ankara Üniversitesi, Rektörlük
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Ankara Üniversitesi, Rektörlük
Verdiği Dersler
Doktora
Gizil Değişken Modelleri ve Ölçme Uygulamaları
Geniş Ölçekli Testlerde Psikometri Uygulamaları
Bilim Okuryazarlığı ve Etik
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Açık uçlu matematik sorularının değerlendirilmesinde yapay zekâ ve öğretmen puanlamalarının karşılaştırılması
Yalçın S. (Danışman)
S.SEZİN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Psikolojik testlerde genişletilmiş likert tipi ölçek ile klasik likert tipi ölçeklerin psikometrik özelliklerinin karşılaştırılması
Yalçın S. (Danışman)
S.GÖZLÜGÖL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Çevrimiçi Ortamda Akran Geri Bildiriminin İşbirlikli Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi
Yalçın S. (Danışman)
Y.KARADAĞ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Kişilik Testlerinde Sahte Yanıtlama Davranışını Tespit Etmede Kullanılan Kümeleme Analizi ve Gizil Sınıf Analizinin Karşılaştırılması
Yalçın S. (Danışman)
İ.ŞAHİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
KARMA TESTLERDE BOYUT SAYISINI BELİRLEME TEKNİKLERİNİN FARKLI ÖRNEKLEM BÜYÜKLÜKLERİ VE MADDE TÜRÜ ORANLARINDA KARŞILAŞTIRILMASI
Yalçın S. (Danışman)
F.GÜNDÜZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerini Ölçmeyi Amaçlayan Bir Durumsal Yargı Testi Geliştirilmesi
Yalçın S. (Danışman)
D.ALİ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
ZEKÂ OYUNLARININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNDEKİ BİLİŞSEL DÜZEYLERİNE VE KENDİNE GÜVENLERİNE ETKİSİ
Yalçın S. (Danışman)
R.AŞIK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Sadeleştirilmiş matematik maddeleriyle öğrenci performansı ve madde anlaşılırlığı arasındaki ilişki
YALÇIN S. (Danışman)
Ö.AVCI(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Evaluating the effectiveness of 3D-printed bone models as educational tools in veterinary anatomy: Insights from students and teachers
Bakıcı C., Yunus H. A., Batur B., Yalçın S., Ekim O., Oto Ç.
VETERINARY JOURNAL , cilt.314, sa.106460, ss.1-12, 2025 (SCI-Expanded)
2025
20252. Comparative Examination of Exams Used in Applying to Postgraduate Programs: The Case of GRE, GMAT and ALES Lisansüstü Programlara Başvuruda Kullanılan Sınavların Karşılaştırmalı İncelenmesi: GRE, GMAT ve ALES Örneği
Alan T., YALÇIN S.
Milli Egitim
, cilt.54, sa.247, ss.1802-1833, 2025 (Scopus)
2025
20253. Psychometric properties of the Turkish short mood and feelings questionnaire parent form
Calisir Ö., Emir Öksüz E., Can N., Yalçın S.
CHILDRENS HEALTH CARE
, cilt.54, sa.4, ss.488-504, 2025 (SSCI)
2024
20244. Effect of Differential Item Functioning on Computer Adaptive Testing Under Different Conditions
Kursad M. S., Yalçın S.
APPLIED PSYCHOLOGICAL MEASUREMENT , cilt.48, sa.7-8, ss.303-322, 2024 (SSCI)
2024
20245. Psychometric Properties of the Turkish Version of the Short Mood and Feelings Questionnaire-Child Self-Report
Can N., Calisir Ö., Oksuz E. E., YALÇIN S.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR THE ADVANCEMENT OF COUNSELLING
, cilt.46, sa.2, ss.369-384, 2024 (ESCI)
2024
20246. Comparison of Cluster Analysis and Latent Class Analysis for the Detection of Fake Responses on Personality Tests
ŞAHİN İ., YALÇIN S.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology , cilt.15, sa.1, ss.35-49, 2024 (ESCI)
2024
20247. The Role of Phonological Processing and Language Skills in the Longitudinal Development of Reading Fluency *
ERGÜL C., Akoglu G., YALÇIN S., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., BAHAP KUDRET Z.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, sa.219, ss.27-48, 2024 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2023
20238. Geri Bildirim Türleri ve Teknolojik Gelişmeler
YALÇIN S.
İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi , cilt.4, ss.52-57, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Özel Yetenekliler İle Çalışan BİLSEM Öğretmenlerine Uygulanan Eğitici Eğitimi Proje Programının Etkililik Değerlendirmesi
Göksu D. Y., Yalçın S.
MILLI EGITIM , cilt.52, sa.240, ss.2863-2886, 2023 (Scopus)
2023
202310. The impact of peer feedback on collaborative problem-solving skills in the online environment
Karadağ Y., Yalçın S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION , cilt.10, sa.3, ss.563-579, 2023 (ESCI)
2023
202311. Early cognitive and home environmental predictors of reading fluency and reading comprehension in Turkish-speaking children
Ergül C., Ökcün Akçamuş M. Ç., Akoglu G., Yalçın S., Kılıç Tülü B., Bahap Kudret Z.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.60, sa.1, ss.234-254, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
202212. Comprehensive Observations and Opinions by Teachers and Researchers About Finnish Schools
YÜREĞİLLİ GÖKSU D., YALÇIN S., KÖKSAL M. S.
Education Sciences & Psychology , cilt.64, sa.4, ss.37-58, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. The Relationship Between Simplified Mathematics Items with Student Performance and Item Comprehensibility
AVCI Ö., YALÇIN S.
MILLI EGITIM
, cilt.51, sa.236, ss.3315-3344, 2022 (Scopus)
2022
202214. DETERMINING THE COMPETENCIES AND EFFICIENCY OF ACADEMIC UNITS OF ANKARA UNIVERSITY: FACULTY OF DENTISTRY PILOT STUDY
ORHAN K., GÖNÜLDAŞ F., ŞENTÜRK A., YALÇIN S., GÜZ N., SINAĞ A., et al.
Verimlilik Dergisi
, cilt.4, ss.781-796, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. GENİŞ ÖLÇEKLİ DEĞERLENDİRMELERDE OLASI DEĞERLERİN KULLANIMINA İLİŞKİN BİR ÖNERİ: GRİ İLİŞKİ ANALİZİ
YALÇIN S., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
MILLI EGITIM
, cilt.51, sa.234, ss.1613-1637, 2022 (Scopus)
2022
202216. Examining Students' Item Response Times in eTIMSS According to their Proficiency Levels, Self-Confidence and Item Characteristics
YALÇIN S.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.13, sa.1, ss.23-39, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
202217. Multi-level classification of literacy of educators using PIAAC data
YALÇIN S.
RESEARCH PAPERS IN EDUCATION
, cilt.37, sa.3, ss.441-456, 2022 (SSCI)
2022
202218. Latent profile analysis of COVID-19 fear, depression, anxiety, stress, mindfulness, and resilience
Yalçın İ., Can N., Mançe Çalışır Ö., Yalçın S., Çolak B.
CURRENT PSYCHOLOGY
, cilt.41, ss.459-469, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202119. Comparison of PISA and PIAAC Participants 2019 Reading Habits and Strategies in Terms of Reading Achievement
YALÇIN S., BAYRAKTAR A.
International Journal of Contemporary Educational Research , cilt.8, sa.4, ss.159-169, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202120. Comparison of PISA and PIAAC participants’ reading habits and strategies in terms of reading achievement.
YALÇIN S., BAYRAKTAR A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.8, sa.4, ss.158-169, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202121. Comparison of the Consistency between Parents and Teachers in Scales Used in Autism Spectrum Disorder According to Different Techniques
Yalçın S., Bakkaloğlu H., Ökcün Akçamuş M. Ç., Demir Ş., Bahap Kudret Z.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.0, sa.52, ss.360-388, 2021 (ESCI)
2021
202122. Turkish Adaptation of Social Responsiveness Scale-2-Preschool Turkish Form: A Reliability and Validity Study
Bakkaloğlu H., Bahap Kudret Z., Ökcün Akçamuş M. Ç., Yalçın S., Demir Ş.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.50, sa.1, ss.535-560, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
202123. The Usage of Mixed Item Response Theory in Determining Item Bias
YALÇIN S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.36, sa.2, ss.393-405, 2021 (ESCI)
2021
202124. Trafikten Şikâyetim Var! Yaya ve Sürücü Gözüyle
ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., AYAN C., ŞAHİN KÜRŞAD M., KAMIŞ Ö.
Trafik ve Ulaşım Araştırmaları Dergisi (Online) , cilt.4, sa.1, ss.15-27, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202125. Teachers' Attitudes and Opinions about Design and Skill Workshops and Ranking of Workshops by Teachers
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.1, ss.106-119, 2021 (ESCI)
2020
202026. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLERİ İÇİN GELİŞTİRİLEN YENİLİKÇİ YÖNTEM VE TEKNİKLERE İLİŞKİN PROGRAMIN ETKİLİLİĞİ
Yüreğilli Göksu D., YALÇIN S., GELİŞLİ Y., TAŞPINAR M.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi , cilt.55, sa.4, ss.2704-2720, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202027. İlkokul Üçüncü Sınıf Matematik Ders Kitaplarının İçerdiği Etkinlikler ve Sorular Bağlamında İncelenmesi
YALÇIN S.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.18-34, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202028. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için Sosyal İletişim Kontrol Listesi-Revize’nin Türkçeye uyarlama ve geçerlik-güvenirlik çalışması
İNAN B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., BAKKALOĞLU H., YALÇIN S.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.172-196, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202029. Development of a Computerized Adaptive Version of the Turkish Driving Licence Exam
Cikrikci N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.7, sa.4, ss.570-587, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201930. Competence Differences in Literacy, Numeracy, and Problem Solving According to Sex
YALÇIN S.
ADULT EDUCATION QUARTERLY
, cilt.69, sa.2, ss.101-119, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201931. Öğretmen adaylarının 21. yy. becerilerini ölçmek için kullanabilecekleri araçlar hakıinda farkındalıkları ve yeterlik algıları
YALÇIN S.
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.383-398, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201932. Use of mixed item response theory in rating scales
YALÇIN S.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.11, sa.3, ss.273-278, 2019 (Scopus)
2019
201933. Examining Preservice Teachers' Questioning and Feedback in Teaching Practicum Course
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, sa.16, ss.17-28, 2019 (ESCI)
2019
201934. Özel eğitimde ölçme, değerlendirme ve ölçme araçlarının taşıması gereken özellikler
YALÇIN S.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.8, ss.8-13, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2018
201835. 21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar
YALÇIN S.
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
, cilt.51, sa.1, ss.183-201, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201836. Multilevel Classification of PISA 2015 Research Participant Countries’ Literacy and These Classes’ Relationship with Information and Communication Technologies
YALÇIN S.
International Journal of Progressive Education
, cilt.14, sa.1, ss.165-176, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201837. Data Fit Comparison of Mixture Item Response Theory Models and Traditional Models
YALÇIN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.5, sa.2, ss.301-313, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201838. Determining Differential Item Functioning with the Mixture Item Response Theory
YALÇIN S.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.2018, sa.74, ss.187-206, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2017
201739. The Effect of Latent Classes Formed According to the Affective Characteristics of Students on Differential Item Functioning Based on Sex
YALÇIN S.
İlköğretim Online , cilt.16, sa.4, ss.1917-1931, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201740. The Effect of Teacher and Student Characteristics on TIMSS 2011 Mathematics Achievement of Fourth-and Eighth-Grade Students in Turkey
YALÇIN S., DEMİRTAŞLI R. N., İLGÜN DİBEK M., YAVUZ H. Ç.
International Journal of Progressive Education , cilt.13, sa.3, ss.79-94, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201741. Teacher Behaviours Explaining Turkish and Dutch Students’Mathematic Achievements
YALÇIN S.
International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) , cilt.6, sa.2, ss.174-182, 2017 (Scopus)
2017
201742. Adaptation of the Relationship and Motivation Scale to the Turkish Culture
İLGÜN DİBEK M., YAVUZ H. Ç., TAVŞANCIL E., YALÇIN S.
Journal of Education and Learning
, cilt.6, sa.3, ss.181-193, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201743. Motivational relations with peers and teachers among German and Turkish adolescents: A cross-cultural perspective
Raufelder D., Bakadorova O., YALÇIN S., Dibek M. I., Yavuz H. C.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
, cilt.55, ss.13-20, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201744. Relationship between drive and motivation features and pisa 2012 mathematics literacy of Turkish and Vietnamese students Türk ve Vietnamlı öğrencilerin PISA 2012 matematik okuryazarlığı ile dürtü ve güdülenme özellikleri arasındaki ilişkiler
Yavuz H. Ç., İlgün Dibek M., YALÇIN S.
Elementary Education Online
, cilt.16, sa.1, ss.178-196, 2017 (Scopus)
2017
201745. The Effects of Student and Teacher Level Variables on TIMSS 2007 and 2011 Mathematics Achievement of Turkish Students
Yavuz H. C., Demirtasli R. N., YALÇIN S., Dibek M. I.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.189, ss.27-47, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201746. Determining the relationships between selected variables and latent classes in students’ PISA achievement
YALÇIN S.
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.3, sa.2, ss.589-603, 2017 (Scopus)
2016
201647. Matematik Okuryazarlığı ile Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanım Becerileri Arasındaki İlişki PISA 2012
İLGÜN M., YALÇIN S., YAVUZ H. Ç.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.39-58, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201648. Attitudes of primary school prospective teachers towards art education
Tavşancıl E., YALÇIN S.
Global Journal on Humanites Social Sciences , cilt.3, ss.667-674, 2016 (Hakemsiz Dergi)
2016
201649. TIMSS 2011 FEN UYGULAMASINDA CİNSİYETE GÖREFARKLILAŞAN MADDE FONKSİYONUNU AÇIKLAYANDEĞİŞKENLER
YALÇIN S., Tavşancıl E.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi , cilt.14, sa.27, ss.1-21, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201650. The Development of IRT Based Attitude Scale towards Educational Measurement Course
Demirtasli N., YALÇIN S., AYAN C.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.7, sa.1, ss.133-144, 2016 (ESCI, TRDizin)
2016
201651. Ölçme ve Değerlendirme Alanındaki Dergilerde Yayımlanan Makalelerin İçerik Analizi
YALÇIN S.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.49, sa.1, ss.65-84, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201552. Content Analysis of Papers Published in Educational Journals with High Impact Factors
YALÇIN S., Yavuz H. C., Dibek M. I.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.182, ss.1-28, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201553. A Determination of Turkish Student's Achievement Using Hierarchical Linear Models in Trends in International Mathematics-Science Study (TIMSS) 2011
TAVŞANCIL E., YALÇIN S.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.22, sa.2, ss.390-396, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2015
201554. Determining the Parental Variables That Explain Students' Reading Success by Using CHAID Analysis
ŞENGÜL AVŞAR A., YALÇIN S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.179, ss.1-9, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201555. Content analysis of papers published in educational journals with high impact factors
YALÇIN S., Yavuz H. Ç., Dibek M. I.
Egitim ve Bilim
, cilt.40, sa.182, ss.1-28, 2015 (SSCI)
2014
201456. Eğitim Fakültesi Meslek Bilgisi Derslerinin Sıralama Yargıları Kanunuyla Ölçeklenmesi
YALÇIN S., ŞENGÜL AVŞAR A.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD , cilt.5, sa.2, ss.79-90, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201457. The Comparison of Turkish Students' PISA Achievement Levels by Year via Data Envelopment Analysis
YALÇIN S., TAVŞANCIL E.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.3, ss.961-968, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201158. The Role of Parents on Turkish Students Reading Achievement
YALÇIN S., ŞENGÜL AVŞAR A.
Procedia-Social and Behavioral Science , cilt.2, sa.116, ss.4393-4396, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201059. İlköğretim Programında Yer Alan Kazanımlara Dayalı Soru Yazma ve Puanlama Çalışması
KUTLU Ö., YALÇIN S., PEHLİVAN E. B.
İlköğretim Online , cilt.9, sa.3, ss.1201-1215, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201060. A Study on Writing and Scoring Open-Ended Questions Based on the Primary School Curriculum Objectives
KUTLU Ö., PEHLİVAN E. B., YALÇIN S.
Elementary Education Online , cilt.9, sa.3, ss.1201-1215, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
KARAMAN N., BERBER K., TOKER S. N., ÇOK F., YALÇIN S., ATİK G., et al.
III. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Aydın, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, ss.114-115, (Özet Bildiri)
2025
20252. Latent Class Analysis of Students' Empathy and Decision-Making Skills
YALÇIN S., İLGÜN DİBEK M., AYAN C., KARAMAN N.
AERA Annual Meeting Conference, Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Empathy Unveiled: The Impact of Item and Student Characteristics on Empathy Skills in Turkish Adolescents
İLGÜN DİBEK M., YALÇIN S., AYAN C., KARAMAN N.
AERA Annual Meeting Conference, Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, (Özet Bildiri)
2024
20244. Lisansüstü Programlara Başvuruda Kullanılan Sınavların Karşılaştırmalı İncelenmesi
ALAN T., YALÇIN S.
Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. Yaşam Becerileri Alt Testlerinde Yer Alan Maddelerin Cinsiyete Göre Yanlılık Gösterme Durumunun İncelenmesi
AYAN C., İLGÜN DİBEK M., YALÇIN S., KARAMAN N.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20246. PISA 2022 Türkiye Verilerine Göre Matematik Okuryazarlık Performanslarının Öğrenci ve Okul Özellikleri Açısından İncelenmesi
Şimşek A. İ., Sarıhan Koçak B., YALÇIN S.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 03 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20247. Zzz's, curious, and anxious in longitudinal study: indirect effects of self-esteem and self control
KARAMAN N., Vazsonyi A. T., YALÇIN S., YAVUZ ŞALA F. C., KAŞIKCI F.
27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portekiz, 16 - 20 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
20248. Beyond the scores: an examination of socioeconomic factors affecting PISA results in Turkiye and OECD countries
YALÇIN S., KARAMAN N., YAVUZ ŞALA F. C.
27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portekiz, 16 - 20 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
20249. Beyond the scores: An examination of socioeconomic factors affecting PISA results in Turkiye and OECD countries
YALÇIN S., KARAMAN N., YAVUZ ŞALA F. C.
27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portekiz, 16 - 20 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
202410. Zzz's, curious, and anxious in longitudinal study: indirect effects of self-esteem and self control
KARAMAN N., YALÇIN S., YAVUZ ŞALA F. C., KAŞIKCI F.
27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD 2024), Lizbon, Portekiz, 16 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2023
202311. Türkçe konuşan çocuklarda okuma başarısının boylamsal değişimi: Gizil Markov Modeli analiz sonuçları
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., BAHAP KUDRET Z., KILIÇ TÜLÜ B., AKOĞLU G.
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202312. İkinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Başarısına Göre Gizil Sınıfları ve Erken Yordayıcı Değişkenleri
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., YALÇIN S., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., KILIÇ TÜLÜ B.
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202313. Rastgele ve Ardışık Madde Parametre Sapmasının Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testlerde Test Etkililiği Üzerindeki Etkisi
ŞAHİN KÜRŞAD M., YALÇIN S.
I. Bireye Uyarlamış Test Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202314. Değişen Madde Fonksiyonunun Farklı Koşullarda Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testler Üzerindeki Etkisi
ŞAHİN KÜRŞAD M., YALÇIN S.
I. Bireye Uyarlamış Test Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202315. Çocukların Duygudurum Belirtilerinin Ebeveyn Algısına Göre Sınıflandırılması ve Sınıfları Açıklayan Değişkenlerin Değerlendirilmesi
CAN N., YALÇIN S.
II. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202316. Öğrencilerin Duygusal ve Davranışsal Sorunları: Ekran Maruziyeti, Zorbalık ve Yakın Arkadaşlık Etkisi
EMİR ÖKSÜZ E., MANÇE ÇALIŞIR Ö., YALÇIN S.
II. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
202217. İyi ve zayıf okuyucularda okuma ve okuduğunu anlama gelişiminin yordayıcılarının boylamsal olarak incelenmesi.
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., KILIÇ TÜLÜ B., AKOĞLU G., Bahap Kudret Z.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202218. BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLER İÇİN HAZIRLANAN PROJE EĞİTİM PROGRAMIN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ
YÜREĞİLLİ GÖKSU D., YALÇIN S.
6th INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES, Muğla, Türkiye, 13 - 16 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202219. Kişilik Testlerinde Sahte Yanıtlama Davranışını Tespit Etmede Kümeleme ve Gizil Sınıf Analizinin Karşılaştırılması
ŞAHİN İ., YALÇIN S.
VIII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202220. Karma Testlerde Boyut Sayısını Belirleme Tekniklerinin Farklı Örneklem Büyüklüğü ve Madde Türü Oranlarında Karşılaştırılması
Gündüz F., YALÇIN S.
VIII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202221. Çevrim İçi Ortamda Akran Geri Bildiriminin İşbirlikli Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi
Karadağ Y., YALÇIN S.
VIII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202222. Fonolojik işlemleme ile alıcı ve ifade edici dil becerilerinin metin okuma akıcılığının gelişimine katkısının incelenmesi
ERGÜL C., AKOĞLU G., YALÇIN S., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., Bahap Kudret Z.
IXth. International Eurasian Educational Research Congress, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202223. Bilim ve Sanat Merkezi Öğretmenlerinin Eğitim Aldıkları Yenilikçi Yöntem ve Yaklaşımlar Programı Hakkındaki Görüşleri
Yüreğilli Göksu D., YALÇIN S.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202224. Özel (üstün) Yetenekli Öğrencilerinin Dil Becerileri Atölyelerine İlişkin Deneyimleri
Yüreğilli Göksu D., YALÇIN S.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202225. Okuduğunu anlamanın anasınıfındaki yordayıcıları
ERGÜL C., KILIÇ TÜLÜ B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S., AKOĞLU G., BAHAP KUDRET Z.
Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
202126. COVİD Salgını Döneminde Türkiye’de Eğitimde Ölçme Alanında Yapılan Makalelerin İçerik Analizi
TAVŞANCIL E., YALÇIN S., ALPAYAR Ç.
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
202127. Matematik Maddelerinin Dilsel Özelliklerinin Sadeleştirilmesinin Maddelerin Anlaşılırlığı Üzerine Etkisi
AVCI Ö., YALÇIN S.
7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 01 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
202128. eTIMSS’e göre Türk Öğrencilerin Madde Tepki Sürelerinde Madde Özellikleri ve Bilgisayar Yeterliklerinin Etkisi
YALÇIN S.
Eğitim Sistemimizde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları: Tespitler, Çözüm Önerileri, Geleceğe Yönelik Projeksiyonlar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 08 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2019
201929. Tasarım ve Beceri Atölyelerinin Açıldığı Okullardaki Öğretmenlerin Bu Atölyelere İlişkin Tutumları
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201930. Birinci Sınıftaki Yazma Başarısını Yordayan Değişkenler: Dil, Erken Okuryazarık Ve Bilişsel Beceriler
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.
6th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201931. OSB olan çocuklar için geliştirilmiş olan Sosyal İletişim Kontrol Listesi-Revize-Okulöncesi Türkçe Versiyonu’nun Türkçe uyarlama çalışması
İNAN B., BAKKALOĞLU H., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., YALÇIN S.
6. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201932. Birinci Sınıftaki Okuma Becerileri Yazma Başarısını Ne Düzeyde Yorduyor?
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201933. Birinci sınıftaki yazma başarısını yordayan değişkenler: Dil, erken okuryazarlık ve bilişsel beceriler
ERGÜL C., BAHAP KUDRET Z., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., AKOĞLU G., KILIÇ TÜLÜ B., YALÇIN S.
6th International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201834. APPLICABILITY OF THE THEORETICAL EXAM FOR CANDIDATES OF DRIVING LICENCE TRAINEES AS THE COMPUTER ADAPTIVE TEST
DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201835. USE OF MIXED ITEM RESPONSE THEORY IN RATING SCALES
YALÇIN S.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, KOSOVA, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201836. Applicability of the Theoretıcal Exam for Candidates of Driving Licence Trainees As The Computer Adaptive Test
ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.
6th International Congress On Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201837. Examining Preservice Teachers’ Asked Questions and Given Feedback.
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201838. Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sinavi türkçe maddelerinin yanlilik açisindan değerlendirilmesi
YALÇIN S.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201839. Trafikten Şikayetim Var!: Yaya ve Sürücü Gözüyle
DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., AYAN C., ŞAHİN KÜRŞAD M., KAMIŞ Ö.
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201840. Development of Item Bank Based on Item Response Theory for Motor Vehicle Driver Trainees Theoretical (Written) Exam
ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., ŞAHİN KÜRŞAD M., et al.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201841. Öğretmen Adaylarının Öğrencilerin 21. yy Becerilerini Ölçmek İçin Kullanabilecekleri Araçlar Hakkında Yeterlik Algıları ve Farkındalıkları
YALÇIN S.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201842. Milli Eğitim Bakanlığı’nın Hazırladığı İlköğretim Üçüncü Sınıf Matematik Ders Kitaplarının İncelenmesi
YALÇIN S., kartal b.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201743. Multilevel Classification of PISA 2015 Research Participant Countries’ Literacy and These Classes’ Relationship with Information and Communication Technologies
YALÇIN S.
9th International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201744. Multi-level Classification of Literacy of Individuals in the Field of Educational Sciences and Teacher Training According to PIAAC Research
YALÇIN S.
9th International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201645. The Investigation of Effects of Teacher and Students Characteristics in Mathematics Achievement in TIMSS 2007 and TIMSS 2011
DEMİRTAŞLI R. N., YAVUZ H. Ç., YALÇIN S., İLGÜN M.
3th International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201646. Öğrencilerin PISA Başarısındaki Gizil Sınıfların ve Bazı Değişkenlerle Gizil Sınıfların İlişkilerinin Belirlenmesi
YALÇIN S.
V. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201647. The Effect of Teacher and Student Characteristics on TIMSS 2011 Mathematics Achievement or Fourth and Eighth Grade Students in Turkey
YALÇIN S., İLGÜN M., DEMİRTAŞLI R. N., YAVUZ H. Ç.
International Test Commission (ITC) Conference, Vancouver, Kanada, 1 - 04 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2015
201548. Attitudes of Primary School Prospective Teachers towards Art Education
tavşancıl e., YALÇIN S.
4th WORLD CONFERENCE on DESIGN and ARTS, St. Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201549. Content Analysis of Research Articles in Measurement and Evaluation Journals
YALÇIN S.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201550. Content Analysis of Papers Published in Educational Journals with High Impact Factors
YALÇIN S., YAVUZ H. Ç., MÜNEVVER İ. D.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201451. Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Çok Kategorili Madde Tepki Kuramı Modellerine Dayalı Olarak Ölçeklenmesi
DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., AYAN C.
IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı), Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2013
201352. The role of parents on Turkish students' reading achievement
YALÇIN S., ŞENGÜL AVŞAR A., Demirtasli N., Baris-Pekmezci F., Pehlivan E. B.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.4393-4396, (Tam Metin Bildiri)
2012
201253. TIMSS 2007 Bilişsel Alan Testlerinde Öğrenci Başarılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
YALÇIN S.
EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME III. ULUSAL KONGRESİ, Bolu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2009
200954. İlköğretim programında yer alan kazanımlara dayalı soru yazma çalışması
KUTLU Ö., PEHLİVAN E. B., YALÇIN S.
VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 Mayıs 2009 - 23 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Araştırma: Araştırma Yolu ve Yöntemleri
Yalçın S.
Anormal Çocuk ve Ergen Psikolojisi, NESLİHAN KARAMAN,AYSEL ÇOBAN, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.66-83, 2025
2025
20252. Sosyal ve Duygusal Gelişimin Değerlendirilmesi ve İzlenmesi
CAN ANGIN N., YALÇIN S.
Sosyal-Duygusal Gelişim, KARAMAN NESLİHAN, ATIŞ AKYOL NEVRA, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.327-346, 2025
2024
20243. Kümeleme analizi
YALÇIN S.
Jamovi ile kolay istatistik, Asiye Şengül Avşar, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.80-95, 2024
2024
20244. Lojistik regresyon analizi
YALÇIN S.
Jamovi ile kolay istatistik, Asiye Şengül Avşar, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.100-120, 2024
2023
20235. Açımlayıcı Faktör Analizi
AYAN C., YALÇIN S.
Kuramdan Uygulamaya Tutum Ölçeği Geliştirme Kılavuzu, Deniz Gülleroğlu, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, ss.105-155, 2023
2023
20236. Doğrulayıcı Faktör Analizi
YALÇIN S., AYAN C.
Kuramdan Uygulamaya Tutum Ölçeği Geliştirme Kılavuzu, Deniz Gülleroğlu, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, ss.157-186, 2023
2022
20227. Eğitim Gündemi: Öğretmen Gözüyle Pandemi Sürecinde Eğitim
Yetişir M. İ., Yalçın S., Özdoğan Özbal E., Ernas S.
Ankara Üniversitesi, Ankara, 2022
2022
20228. Ankara Üniversitesi Yetkinlik Analizi: Anabilim Dalı ve Öğretim Üyesi Bazlı
ÜNÜVAR N., YALÇIN S., ERNAS S., SINAĞ A., ORHAN K.
Ankara Üniversitesi Basımevi, 2022
2022
20229. Öğretmen Gözü ile Pandemi Sürecinde Eğitim
YETİŞİR M. İ., YALÇIN S., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., ERNAS S.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2022
2022
202210. Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları
ÖĞÜLMÜŞ S., KARAMAN N., CEYLAN E., YALÇIN S., ÖZDOĞAN ÖZBAL E.
Ankara Üniversitesi Basımevi, 2022
2022
202211. COVID-19’un Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarına Yansımaları
Yalçın S.
Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları, seher yalçın, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.123-134, 2022
2021
202112. Eğitim Hedeflerinin Sınıflandırılması
YALÇIN S.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Özen Yıldırım, Seval Kula Kartal, Editör, Lisans Yayıncılık, Ankara, ss.63-90, 2021
2020
202013. Eğitim Bilimleri Bakışaçısıyla COVID 19' un eğitime yansıması
ÖĞÜLMÜŞ S., KARAMAN N., CEYLAN E., YALÇIN S., ÖZDOĞAN ÖZBAL E.
Ankara Üniversitesi, Ankara, 2020
2018
201814. Karma Yöntemler Araştırması Nedir?
ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., KOÇAK D., YALÇIN S., ŞAHİN KÜRŞAD M., TAŞDEMİR F.
KARMA YÖNTEMLER ARAŞTIRMASI - Alana Yönelik Bir Kılavuz / MIXED METHODS RESEARCH - A Guide to the Field, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editör, NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.55-77, 2018
2016
201615. Yaşantılar Evreninden Anılar Örneklemi Ölçmecilerden Geçerli ve Güvenilir Anılar
ALTINTAŞ Ö., AYAN C., DOĞAN C. D., DOĞAN Ç., GÜL E., Suna H. E., et al.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2016
Desteklenen Projeler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorLisanslı Akademik Uygulama Yazılımları Kullanımının Akademik Verimlilik Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Güdümlü
ORHAN K. (Yürütücü), YALÇIN S., ERNAS S., BAYRAKTAR M., GÖKDENİZ S. T.
2024 - 2025
2024 - 2025DIGITAL ECOSYSTEM FOR TEACHER TRAINING PROJECT: RESEARCH CONSULTANCY-EDU/TURA/2024-HH
AB IPA Projesi
(Proje Özeti)
Karaman N. (Yürütücü), Yalçın S., Özdoğan Özbal E., Kalelioğlu F.
2024 - 2025
2024 - 2025Rüzgar Gülü
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Yalçın S., Demirtaş Zorbaz S., Atış Akyol N., Karaman N. (Yürütücü)
2024 - 2025
2024 - 2025Enhancing National Capacity on Life Skills and Social and Emotional Learning- UNICEF
Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı – UNDP Destekli Proje
Yalçın S., Çok F., Atış Akyol N., Ayan C., Demirtaş Zorbaz S., Karaman N. (Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024Yükseköğretimde Puanların Ötesinde Etkin Raporlama
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Yalçın S., Kalender İ.(Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024The Ecosystem of Digital Competence Development in Erasmus+ Programme Research Project
Erasmus Projesi , Hayat Boyu Öğrenme Programı Projesi
Yalçın S. (Yürütücü), Can N.
2023 - 2024
2023 - 2024Sosyal Duygusal Öğrenme Bağlamında Karne Davranış Notları ve Yaşam Becerileri Konusunda Ulusal Kapasitenin Geliştirilmesi
Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı – UNDP Destekli Proje
Karaman N. (Yürütücü), Çok F., Atik G., Yalçın S., Can N., İlgün Dibek M., et al.
2017 - 2024
2017 - 2024GCAT Psikolojik Ölçme Aracı Gelistirilmesi (Türk Ulusal Zeka Ölçeği'nin Geliştirilmesi, Bilgisayar Ortamında Bireyselleştirilmiş Test Olarak Uygulanabilirliği)
TÜBİTAK Projesi , 1007 - Kamu Kurumları Araştırma ve Geliştirme Projelerini D.P.
Gökmen D.(Yürütücü), Yalçın S., Elhan A. H., Doğanay B., Doğan C. D.
2023 - 2023
2023 - 2023Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Yalçın S., Sayın A.(Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 2022Yükseköğretimde Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi için Ölçme ve Değerlendirme Kavramları ile İstatistiksel Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Yalçın S., Kalender İ.(Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 2022Sosyal Duygusal Beceriler Çerçevesinde Karne Davranış Notlarının Değerlendirilmesi Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Karaman N. (Yürütücü), Yalçın İ., Yalçın S., Can N.
2021 - 2022
2021 - 2022Yes to High Quality of Instruction for the Special Education!
AB IPA Projesi
Yalçın S., Yüreğilli Göksu D.(Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 202121. yy Becerilerinin Tanıtımı ve Uygulamalı Ölçme Çalışmaları
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Yalçın S. (Yürütücü)
2020 - 2020
2020 - 2020
COVID-19 Korkusu ile Ruh Sağlığı Değişkenleri Arasındaki İlişkide Koruyucu ve Risk Faktörlerinin Moderatör Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇOLAK B., YALÇIN S., MANÇE ÇALIŞIR Ö., CAN N., YALÇIN İ. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Özel Yetenekliler İçin Küresel Yaklaşımlara Evet!
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Yalçın S., Yüreğilli Göksu D.(Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Motorlu Taşıtlar Sürücü Kursiyerleri Teorik (Yazılı) Sınavının Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test Olarak Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Çıkrıkcı R. N.(Yürütücü), Yalçın S., Kalender İ., Gül E.
2016 - 2016
2016 - 2016PISA 2012 Matematik Uygulamasına Türkiye ve Hollanda dan Katılan Öğrencilerin Başarılarını Açıklayan Öğretmen Özellikleri
TÜBİTAK Projesi
YALÇIN S.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - 2023
2019 - 2023Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Ödüller
Ocak 2023
Ocak 2023Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Alanı Üniversite Üçüncülüğü
Ankara Üniversitesi
Ocak 2023
Ocak 2023Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Alanı Üniversite Birinciliği
Ankara Üniversitesi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 129
h-indeksi (SCOPUS): 5
Jüri Üyelikleri
Kasım-2023
Kasım 2023Tez Savunma (Doktora)
Hatice GÜRDİL EGE Tez Savunması - Ankara Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Doktora)
Mustafa GÖKCAN Tez Savunması - Ankara Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023