Prof. Dr. DİLBER ULAŞ


Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi

Metrikler

Yayın

64

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

11

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

189

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

7

Proje

3

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1997 - 2002

1997 - 2002

Doktora

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye

1991 - 1996

1991 - 1996

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye

1988 - 1992

1988 - 1992

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2002

2002

Doktora

Uluslararası pazarlara giriş stratejisi olarak ortak girişimler ve Türkiye’xxde uygulamaları

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

1997

1997

Yüksek Lisans

Bir pazarlama ve dağıtım yöntemi olarak Franchising sistemi Sürdürülebilir Kalkınma

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli)

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2024

2024

Kadına Şiddet ve Şiddetle Mücadele Mekanizmaları, Toplumsal Cinsiyet Eşit (siz)liği

Eğitim Yönetimi ve Planlama

TTMOB İnşaat Mühendisleri Odası Ankara Şubesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi

1994 - 2002

1994 - 2002

Doç. Dr.

Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

Yönetimsel Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Ankara Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Sürdürülebilirlik ve Fikri Mülkiyet Haklarıyla Pazara Giriş Stratejileri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

ELEKTRONİK TİCARET VE İNTERNETTE PAZARLAMA

ULUSLARARASI PAZARLAMA

FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI YÖNETİMİ VE PAZAR STRATEJİSİ

ULUSLARARASI İŞLETME POLİTİKASI

ULUSLARARSI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ

Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri

Elektonik Ticaret ve İnternette Pazarlama

Uluslararsı Pazarlama

Lisans

Lisans

İŞLETME EKONOMİSİ

Uluslararası İşletme Politikası

Mühendislik çözümleri, Girişimcilik, Proje planlama ve organizasyonu

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

Hofstede'nin kültür boyutlarının tüketici etnosentrizmine etkisi

ULAŞ D. (Danışman)

S.ÖZDEMİR(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

Yüksek Lisans

Uluslararası Reklam Stratejileri: Azerbaycan`da Coca-Cola Örneği

ULAŞ D. (Danışman)

E.ZEYNALOV(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (12)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. A Qualitative Research on the Market Entry Strategies of Techno-Enterprises’ Using Digital Transformation Technologies

Genç C., ULAŞ D.

24th International Symposium for Production Research, ISPR 2024, Budva, Karadağ, 10 - 12 Ekim 2024, ss.239-258, (Tam Metin Bildiri) identifier

2022

2022

2. AYAKKABI SEKTÖRÜNDE TÜRK VE SURİYELİ GİRİŞİMCİLERİN REKABET KOŞULLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

ULAŞ D.

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON INNOVATIVE SCIENTIFIC APPROACHES, Samsun, Türkiye, 23 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. İŞ MODELLERİNİN GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE SÜRDÜRÜLEBİLİR VE YENİLİKÇİ ANLAYIŞLA DEĞİŞİMİ: AYAKKABI SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ

ULAŞ D.

7th INTERNATIONAL CONGRESS ON INNOVATIVE SCIENTIFIC APPROACHES, Samsun, Türkiye, 20 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Dijital Oyunların Etkilerine İlişkin Oyun Geliştiricilerle Sürdürülebilirlik Ekseninde Yapılan Bir Odak Grup Çalışması

ULAŞ D., Koca E.

INTERNATIONAL 19 MAY INNOVATIVE SCIENTIFIC APPROACHES CONGRESS-V, Samsun, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

5. Social Entrepreneurship For Innovative Solutions Related to Sustainability

ULAŞ D.

5. INTERNATIONAL 19 MAY INNOVATIVE SCIENTIFIC APPROACHES CONGRESS, Samsun, Türkiye, 22 Mayıs 2021, ss.145-163, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Korunan Alanlar ile Jeoparklarda Güvenliğin Sağlanmasında Sürdürülebilir Turizm ve Jeoturizmin Önemi

ULAŞ D.

Uluslararası Küresel Ekolojik Güvenlik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Korunan Alanların Güvenliğinin Sağlanmasında Sürdürülebilir Turizm Göstergeleri ve Jeoturizmin Önemi

ULAŞ D.

Küresel Ekolojik Güvenlik Uluslararası Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Korunan Alanların Yönetimi ve Sürdürülebilir Turizm

ULAŞ D.

Ankara’xxnın Jeolojik Mirası ve Jeoturizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi Çalıştayı, UNESCO Türkiye Millî Komisyonu, Ankara, Türkiye, 16 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Digital Transformation Process and SMEs

ULAŞ D.

3rd World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, WOCTINE 2019, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2019, cilt.158, ss.662-671, (Tam Metin Bildiri) identifier

2019

2019

10. Development of Nanotechnology in the World and Nanotechnology Standards in Turkey

ÇALIPINAR H., ULAŞ D.

3rd World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, WOCTINE 2019, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2019, cilt.158, ss.1011-1018, (Tam Metin Bildiri) identifier

2017

2017

11. Proje Tabanlı Öğrenme İle İşletme Ekonomisinin ve Çevre Bilincinin Öğretilmesi

ULAŞ D.

İnsanların Doğayla Kenetlenmesi - Kentte ve Doğal Alanda, Kutuplardan Ekvatora, Ankara, Türkiye, 8 - 09 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

12. Akademik ve İdari Personelin Gözünden Yöneticiler(i): Ankara Üniversitesi TÖMER Örneği

TUZCU M. A., ULAŞ D., SATICI E.

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Karma Chameleon: Experiencing Business through Practice and Community Engagement

Ateş A. Ö., ULAŞ D.

Universality of Global Education Issues Conference 2017, 23 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Employee Based Brand Equity Why Ankara University TÖMER Brand Is So Strong

ULAŞ D., TUZCU M. A., SATICI E.

3rd Business & Management Conference, Lizbon, Portekiz, 22 - 25 Mart 2016, ss.265-278, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. EMPLOYEE-BASED BRAND EQUITY: WHY ANKARA UNIVERSITY, TOMER BRAND IS SO STRONG?

ULAŞ D., Tuzcu A., Satici E.

IISES 3rd Business and Management Conference, Lisbon, Portekiz, 22 - 25 Mart 2016, ss.265-278, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

17. Medical Tourism Roadmap by Benchmarking A Cross Country Approach

ULAŞ D., Yaprak R.

Second International Conference on Emerging Research Paradigm in Business and Soccial Sciences, 26 - 28 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

18. E Barter Applicability in Domestic Markets A Comparison Between UAE and Turkey

ressamoglu anadol y., ULAŞ D.

2nd International Conference on Emerging Research Paradigms in Business and Social Science (ERPBSS2013), 26 - 28 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. Geopark education and perception changes in Kızılcamam

ULAŞ D.

3. Uluslararası Jeokoruma, Jeoturizm ve Jeopark Yönetimi Çalıştayı, 16 - 18 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

20. KOBİ'lerİn Web'e Uyum Süreçleri ve Türk Ticaret Kanunu'ndaki Yeni Düzenlemeler

ÇOŞTAN H., ULAŞ D.

1.Ulusal Ünye İİBF İşletmecilik Sempozyumu, Ordu, Türkiye, 24 - 25 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

21. Kobi’lerin Web’e Uyum Süreçleri Ve Türk Ticaret Kanunundaki Yeni Düzenlemeler

ULAŞ D., ÇOŞTAN H.

1. Ulusal İşletmecilik Sempozyumu, Türkiye, 24 - 25 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

22. A Descriptive Study on Kızılcahamam Çamlıdere Geopark

YOLAL M., ULAŞ D.

2nd Interdisciplinary Tourism ResearchConference, 24 - 29 Nisan 2012, ss.1219-1233, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

24. Influencing Factors and The Adoption Of E Commerce and E Supply Chain in Turkish SMEs

ULAŞ D., ÇALIPINAR H.

5th Conference in The Series… International Conference on Intelligent Systems&Networks, 22 - 24 Şubat 2008, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

25. Marka Oluşturma Sürecinin Tedarik Zinciri Yönetimi İle İlişkisi Marka Desteği Alan Kobi ler Üzerinde Bir Araştırma

ULAŞ D., ÇALIPINAR H.

4. KOBİ'ler Ve Verimlilik Kongresi, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2007, ss.369-377, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

26. KOBİ ler İçin Marka Geliştirme Model Önerisi

ULAŞ D.

Marka, Kalite ve Teknoloji Yönetimi Sempozyumu, MARKATEK 2007, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2007, ss.23-36, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

27. Franchising Sistemi ve Girişimcilik

ULAŞ D.

Kültür Üniversitesi, KOBİ Verimlilik Kongresi, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

28. Küresel Rekabet Karsısında Samsun daki İhracatçı Firmaların Rekabet Stratejileri

ULAŞ D.

Geçmişten Geleceğe Samsun Sempozyumu, Samsun Büyükşehir Belediyesi, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2006, ss.585-598, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

29. Çin Tehdidine Yönelik Hazır Giyim Sektörünün Değerlendirilmesi

ULAŞ D., ÖZER A., KOÇAK F. A.

10. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 16 - 19 Kasım 2005, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

30. Bir Pazarlama ve Dağıtım Yöntemi Olarak Franchising Sistemi

ULAŞ D.

4.Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 18 - 21 Kasım 1999, ss.126-134, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Kültür ve Etnosentrizm

Ulaş D. (Editör)

Gazi Yayın Dağıtım, Ankara, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

4. Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi

ULAŞ D., BARIŞ G., ÖZHAN DEDEOĞLU A., ERSOY N. F., ALTINBAŞAK F. İ., NURTANIŞ VELİOĞLU M., et al.

Pazarlama Yönetimi, İbrahim Kircova, Editör, Beta, New Jersey, ss.217-243, 2018

2015

2015

5. Franchising Sistemi

ULAŞ D.

Nobel, Ankara, 2015

2008

2008

10. Franchising System As An Entry Strategy and Entrepreneurship: Case of Turkey

ULAŞ D.

International Business Theory and Strategy Large and Small Firms Perspectives, Nelson Oly Ndubisi, Editör, Arah Publications, ss.229-247, 2008

1999

1999

11. Franchising Sistemi

ULAŞ D.

Nobel, Ankara, 1999

Desteklenen Projeler

2014 - 2015

2014 - 2015

ANKARA ÜNİVERSİTESİ “TÖMER”İN MARKA DEĞERİNİN VE FRANCHISE OLANAKLARININ ARAŞTIRILMASI

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı

ULAŞ D. (Yürütücü)

2014 - 2015

2014 - 2015

TÖMER İN MARKA DEĞERİNİN VE FRANCHISE OLANAKLARININ ARAŞTIRILMASI PROJESİ

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ULAŞ D. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 189

h-indeksi (SCOPUS): 4