Uluslararası otel zincirlerinin Madagaskar turizm pazarına giriş stratejileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GEHA ELUDOVİC RABENIRINA

Danışman: DİLBER ULAŞ

Özet:

Bu tezin ana amacı uluslararası otel zincirlerinin Madagaskar turizm pazarına girişimlerinde kullanabilecekleri uygun giriş stratejilerini tespit etmek ve öneriler sunmaktır. Bir örnek olay çalışmasına dayalı nitel araştırma kullanılmıştır ve veri toplama, şirketin yetkili kişilerden birisi ile telefonla yarı-yapılandırılmış mülakat form temel alarak yapılmıştır.Tezin birinci bölümü uluslararasılaşma teorilerine, hizmet işletmelerinin özellikleri ve firmaların yabancı pazarlara giriş nedenlerine odaklanmıştır. İkinci bölümde ise, otel zincirlerinin yabancı pazarlara giriş stratejilerine ve Madagaskar pazarında dikkate alınması gereken faktörlere ayrılmıştır. Son olarak üçüncü bölümde, Accor zincirinin Antananarivo’daki Ibis otel örnek olayında Madagaskar pazarına girerken kullandığı pazara giriş stratejileri, bu stratejileri seçmesinde dikkat ettiği kriterler ve Madagaskar pazarında ürün ve hizmetlerinin pazarlamasını tarif etmesi ve incelemesi olayı işlenmiştir.Sonuç olarak, uluslararası otel zincirlerinin Madagaskar pazarına uygun giriş stratejileri olarak: franchising, yönetim sözleşmesi veya ülkede bir ortak bulup ortak girişim oluşturmak olarak önerilmektedir.Abstract The major objective of this thesis is to identify and propose suitable entry strategies for international hotel chains in Madagascar’s tourism market. A qualitative research based on a case study was employed and the data was collected mainly during semi-structured interviews by telephone with a key-person in the company.The first part of the thesis focused on internationalization theories, the characteristics of service firms and firm’s motives to enter in foreign markets. The second part especially dealt with the market entry strategies of hotel chains in a foreign market and the factors that should be taken into consideration in Madagascar’s tourism market. Finally in the third part, a case study of Accor chain’s hotel Ibis in Antananarivo was undertaken in order to study and describe its entry strategies, the criteria which were taken into consideration when choosing those strategies and how they market their product and services in Madagascar.By way of summing up this study the following were proposed as appropriate entry strategies for international hotel chains to enter in Madagascar’s market: franchising, management contract or establish a joint venture with a local partner.