Publications & Works

Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

İşitme kayıplı çocuklarla çalışan öğretmenlerin etkileşimli kitap okuma davranışları

34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 23 - 26 October 2024, pp.23, (Summary Text)

Sözel dil ölçümleri, hızlı isimlendirme ile erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkiler

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 - 29 May 2022, (Summary Text)

Okuduğunu anlama performansını etkileyen değişkenler: Sözel dil, çalışma belleği ve okuma akıcılığı

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 - 29 May 2022, (Summary Text)

Sözel dil, hızlı isimlendirme ve erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkiler

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 May 2022, (Summary Text)

Okuduğunu anlamanın anasınıfındaki yordayıcıları

Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 May 2022, (Summary Text)

İşitme yetersizliği olan 5-6 yaş çocukların erken okuryazarlık becerileri

8th International Eurasian Educational Research Congress, Turkey, 7 - 10 July 2021, (Summary Text)

Erken matematik becerilerini etkileyen bilişsel faktörler: Sözel olmayan zekâ, çalışma belleği ve hızlı isimlendirme

8th International Eurasian Educational Research Congress, Turkey, 7 - 10 July 2021, (Summary Text)

Erken matematik becerilerinde farklı düzeylerde başarı gösteren çocukların çalışma belleği performanslarının karşılaştırılması

7th International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Turkey, 10 - 13 September 2020, (Summary Text)

İlkokul İkinci Sınıflar İçin Yazılan Okunabilirlikleri Benzer Otuz Bir Hikâyenin Yazılma Süreci

VIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, 10 - 13 September 2020, (Summary Text)

Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzu: “Madde ve Doğası” Örneği

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Turkey, 12 - 14 April 2019, pp.372-378, (Full Text)

Fen Bilimleri ve Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Yönelik Öğretim Süreçlerinin İncelenmesi

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Turkey, 12 - 14 April 2019, pp.364-371, (Full Text) Sustainable Development

Hızlı İsimlendirme Testi: Geçerlik, Güvenirlik ve Norm Çalışması.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.1074-1075, (Summary Text)

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİNOKUDUĞUNU ANLAMA PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ

II. ULUSLARARASI SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER BERLİN KONFERANSI, 17 - 20 May 2018, pp.58, (Summary Text)

View of Teachers About Computation Errors of Students with and Without Learning Disabilities

3rd International Conference on Social Sciences EducationResearch, Roma, Italy, 27 - 29 April 2017, vol.3, pp.218-128, (Summary Text)

Examination of Addition and Subtraction Performances of Students with and Without Learning Disabilities

3rd International Conference on Social Sciences and Education Research, Roma, Italy, 27 - 29 April 2017, vol.3, pp.24, (Summary Text)

İlk Okul 4. Sınıf Ders Kitaplarının Okunabilirliklerinin Değerlendirilmesi

Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017, (Summary Text)

Öğrenme güçlüğü olan çocukların duyguları tanıma becerileri

26. ulusal özel eğitim kongresi, Turkey, 3 - 05 November 2016, (Summary Text)

Erken Okuryazarlık Becerileri ve Değerlendirilmesi

Uluslararası Katılımlı 3. Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi', 31 March - 03 April 2016, (Full Text)

A study for develoing the test of early literacy for Turkish kindergarten children

10th international technology, education and development conference, Valencia, Spain, 7 - 09 March 2016 Sustainable Development

A STUDY FOR DEVELOPING THE TEST OF EARLY LITERACY FOR TURKISH KINDERGARTEN CHILDREN

10th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, Spain, 7 - 09 March 2016, pp.4972, (Full Text) Sustainable Development identifier

Sınıf ve aile temelli etkileşimli kitap okuma uygulamalarının erken okuryazarlık ve okuma becerilerine etkileri

Uluslararası Katılımlı III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 12 - 14 May 2015, (Summary Text)

The Long Term Effectiveness of Dialogic Reading Intervention in the Acquisition of Reading Skills

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Turkey, 13 - 15 May 2015, (Summary Text) Sustainable Development

Etkileşimli kitap okuma uygulamaları

1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Turkey, 3 - 05 April 2015

Etkileşimli kitap okuma

Eğitim Reformu Girişimi, 10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Turkey, 15 - 17 April 2013

Effectiveness of Dialogic Book Reading to Improve Early Literacy Skills of Kindergartners

The Division for Early Childhood Conference, United States Of America, 28 - 30 October 2012, (Summary Text)

Validity reliability of the test of early literacy skills for Turkish children

DEC's 28th Annual International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families, Minneapolis, United States Of America, 22 - 24 October 2012 Sustainable Development

Effectiveness of dialogic book reading to improve early literacy skills of kindergartners

DEC's 28th Annual International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families, Minneapolis, United States Of America, 22 - 24 October 2012 Sustainable Development

Alt orta ve üst SED okullardaki anasınıflarında kitap okuma etkinlikleri Betimsel bir çalışma

Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Turkey, 20 - 22 February 2012

Sınıf öğretmenlerinin özgül öğrenme güçlüğüne ilişkin bilgi düzeyleri ve tanı almış öğrencilere yönelik uygulamaları

Uluslararası Katılımlı 1. Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Turkey, 1 - 05 February 2012, (Summary Text)

Öğrenme güçlüğü ile tanımlanma riskini azaltmaya yönelik bir erken eğitim programı

19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris, Turkey, 26 - 28 October 2009

Effectiveness of curriculum based decision making to enhance early literacy skills

CEC Convention and Expo, Seattle, United States Of America, 27 - 30 April 2009 Sustainable Development

Curriculum based decision making in an early literacy program

American Educational Research Association Annual Meeting, San Diego, United States Of America, 20 - 22 April 2009 Sustainable Development

Measuring Things that Matter Evaluating Community Based Initiatives

1st Annual Family Leadership Conference, Phoenix, United States Of America, 12 - 14 May 2008

Addressing the Early Literacy Development of Preschool English Language Learners in a Science Based Preschool Program

American Educational Research Association Annual Meeting, Chicago, United States Of America, 9 - 11 April 2007 Sustainable Development

Data driven early literacy instruction for young English language learners with special needs

American Educational Research Association Annual Meeting, San-Francisco, Costa Rica, 10 - 12 April 2006 Sustainable Development

Home based intervention for early language and behavior problems

28th Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders Conference, Tempe, United States Of America, 22 - 24 November 2004

Language development and narrative skills of young children with special health care needs

American Educational Research Association Annual Meeting, San Diego, United States Of America, 12 - 14 April 2004

Early assessment of behavioral problems in young children with special health care needs

27th Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders National Conference, Tempe, United States Of America, 17 - 19 November 2003

Symposium Secondary analysis of large data sets Perks and pitfalls for educational researchers

Arizona Educational Research Organization Annual Conference, Tempe, United States Of America, 20 - 22 October 2003
Books

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLER VE MESLEKİ BECERİLERİN EDİNİMİ

in: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÜRETEN NESİLLER KILAVUZU, Devrim Erginsoy Osmanoğlu, Editor, Vizetek, Ankara, pp.1-6, 2023

İki Gereksinimlilik: Öğrenme Güçlüğü ve Üstün Yetenek

in: Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Emine Rüya Özmen, Ayşegül Ataman, Editor, Maya Akademi, Ankara, pp.151-170, 2019
Metrics

Publication

174

Citation (WoS)

200

H-Index (WoS)

8

Citation (Scopus)

139

H-Index (Scopus)

7

Citation (Scholar)

2564

H-Index (Scholar)

26

Citiation (TrDizin)

28

H-Index (TrDizin)

3

Citiation (Sum Other)

80

Project

19

Thesis Advisory

18

Open Access

20
UN Sustainable Development Goals