Doç. Dr. GÜLENDAM AKGÜL


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Psikolojisi Anabilim Dalı

Metrikler

Yayın

67

Yayın (WoS)

18

Yayın (Scopus)

18

Atıf (WoS)

115

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

110

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

490

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

7

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

123

H-İndeks (Sobiad)

5

Atıf (Diğer Toplam)

40

Toplam Atıf Sayısı

280

Proje

8

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2018

2014 - 2018

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri , Türkiye

1998 - 2001

1998 - 2001

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji, Türkiye

1993 - 1998

1993 - 1998

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Ergenlerde gelişimsel değişkenlerin siber zorbalık ve siber mağduriyet ile ilişkisinin incelenmesi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2001

2001

Yüksek Lisans

Effects of social support and locus of control on depressive and anxiety syptoms of dialysis patients

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2020 - 2023

2020 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Çankırı Karatekin Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Okullarda Psikososyal Gelişim Kuram ve Uygulamaları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitim Psikolojisi ve Öğrenme Sürdürülebilir Kalkınma

SHB 507 AİLE KURAMLARI

SHB 503 MEDYA VE SOSYAL HİZMET

HPH 511 PSYCHOPATHOLOGY

Lisans

Lisans

Psikolojiye Giriş

Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele

Gelişim Psikolojisi 2

Yetişkin Psikopatolojisi

Kişilik Kuramları

DHF107 DAVRANIŞ BİLİMLERİ 1-2

Aile içi şiddet

ÇGE 126 ÇOCUKLA İLETİŞİM

Okul Sosyal Hizmeti

ESP141 COLLEGE ADJUSTMENT AND WELLBEING PRACTICE

TIBBİ VE PSİKİYATRİK SOSYAL HİZMET

Travma Psikolojik Danışmanlığı

Ergenlik Psikolojisi

Anababa Eğitimi

SHB 211 ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞI

SHB 215 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

FZD115 Sağlık Bilimlerinde Psikoloji

SHB 210 KUŞAKLAR ARASI İLİŞKİ

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

School of Education Annual Staff/Student Education Research Conference

Kurumsal Temsil, University of Exeter, İngiltere, Exeter, 2024 - 2024

Makaleler

Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (18)
ESCI (10)
Scopus (18)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Sense of belonging among immigrant adolescents: the role of school

ULUCAN ÖZKAN E., AKGÜL G.

Migration and Societal Change Conference 2025, Utrecht, Hollanda, 19 - 20 Haziran 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. The Effects of Migration Experiences on Adolescents’ Narrative Identites

AKGÜL G.

Migration and Societal Change Conference 2025, Utrecht, Hollanda, 19 - 20 Haziran 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. Neuroeducational profiles of gifted children and adolescents: A Systematic Review

ATALAN ERGİN D., AKGÜL G.

Educational Neuroscience Collaboration and Research UK (ENCoRE)., London, Kanada, 24 - 25 Nisan 2025, ss.13, (Özet Bildiri)

2025

2025

4. Gençlerin çevrimiçi davranışlarının örtük profil analizi.

Köseman N., AKBAŞ B., AKGÜL G.

3. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araltırmaları Kongresi., Aydın, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

5. Teachers’ attitude towards educational neuroscience in Türkiye.

ATALAN ERGİN D., AKGÜL G., Morgül E.

Educational Neuroscience Collaboration and Research UK (ENCoRE), London, Kanada, 24 Nisan 2025, ss.14, (Özet Bildiri)

2023

2023

10. Ergenlerde Eğitim Stresi ile Okula Yabancılaşma Arasındaki İlişkide Bilişsel Esnekliğin Aracı Rolü

KAŞIKCI F., AKGÜL G.

24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

11. Ebeveynlerin üstün yetenekli çocukların eğitimine yönelik görüş ve tutumları

Köseman N., AKGÜL G.

8. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

12. The Role of Resilience and Coping Strategies in the Identity Development of Ethnic Minority and Majority Adolescents.

AKGÜL G., ATALAN ERGİN D., ÇOK F.

2. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

13. Do the Predictors of Adolescents Well-Being differ Online and Face-to-face Education?

ATALAN ERGİN D., AKGÜL G.

European Conference on Developmental Psychology 2023, Turku, Finlandiya, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

14. Parents’ Self-control Matters in the relationship between Parental Monitoring Adolescent Self-control

AKGÜL G., ATALAN ERGİN D.

European Conference on Developmental Psychology 2023, Turku, Finlandiya, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

15. PISA 2018 Verilerinde Göçmen Öğrencilerin İyi Oluşunun Kişilik Özellikleri ve Okul İçi Faktörler Bağlamında Değerlendirilmesi

ATALAN ERGİN D., AKGÜL G.

9th International Eurasian Educational Research Congress, 22 Haziran 2022 - 25 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

17. Teachers’ Competence in Gifted Education. 6th International Conference on Research in Education

AKGÜL G., ERTEN TATLI C., AKÇABOZAN KAYABOL N. B.

6th International Conference on Research in Education, viyana, Avusturya, 3 - 05 Mart 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

20. Pandemi Döneminde Duygusal Problemler ve Yaşam Doyumu: Kimlik Gelişimi, Kimlik Sıkıntısı ve Dijital İlgilerin Rolü

AKGÜL G.

8th International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

21. What predicts academic well-being of immigrants with pre-migration war traumas?

ATALAN ERGİN D., AKGÜL G.

INTERNATIONAL ADOLESCENCE AND YOUTH RESEARCH CONGRESS, Aydın, Türkiye, 29 Nisan 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

22. Pandemi Günlerinde Beliren Yetişkinlik

AKGÜL G.

INTERNATIONAL ADOLESCENCE AND YOUTH RESEARCH CONGRESS, Aydın, Türkiye, 29 Nisan 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

23. Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Yayınlar Hakkında Veli Görüşleri

KAYA N. G., AKGÜL G.

VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.647-654, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

24. Ergenlerin İnternet Ortamında Risk Alma Davranışlarını Ayırt Edici Kimlik Gelişimi Boyutlarının Diskriminant Analizi İle Belirlenmesi

AKGÜL G.

21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

25. Siber Zorbalık ve Siber Mağduriyet: Ergenlerde Gelişimsel Değişkenlerle İlişkisinin İncelenmesi

AKGÜL G., ARTAR M.

6th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

26. Üstün Yetenekli Öğrencilerde Empati Düzeyinin Akran İlişkileri ile İlişkisi

AKGÜL G., KAYA N. G.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1271-1273, (Özet Bildiri)

2018

2018

28. The comparison of identity development of gifted adolescents with normally developing ones

AKGÜL G., ATALAN ERGİN D.

The Fifth International Gifted and Education Congress, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. Migration, Child, Art and Education Panel

AKGÜL G.

9th National Child Culture Congress, Ankara, Türkiye, 3 - 06 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Predictors of Social Anxiety in Female and Male High School Students

AKGÜL G., DİRİK G.

37th STAR (Stress and Anxiety Research) Congress, ZAGREP, Hırvatistan, 6 - 08 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

31. Predictors of teacher support: An evaluation on 2012 data of Program for International Students Assessment (PISA)” Oral presentation

ÇOKAMAY YILMAZ G., AKGÜL G., DEMİR E.

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

32. Predictors of Teacher Support An Evaluatıon on 2012 Data of Program for International Student Assessment

ÇOKAMAY G., Gülendam A., DEMİR E.

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges-ICEFIC 2015, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.30-32, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Ergenlik Döneminde Sosyal Duygusal Gelişim (12-18)

Akgül G., Yavuz Şala F. C.

Sosyal-Duygusal Gelişim, Neslihan Güney Karaman,Nevra Atış Akyol, Editör, Akademisyen Yayınevi Kitabevi, Ankara, ss.165-201, 2025

2021

2021

2. KİŞİLİK GELİŞİMİ

ÇOK F., AKGÜL G.

ÇOCUK VE ERGEN GELİŞİMİ ÇOK BOYUTLU BİR BAKIŞ, DİĞDEM MÜGE SİYEZ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.382-434, 2021

2020

2020

3. SON DÖNEM BÖBREK YETMEZLİĞİ

AKGÜL G.

SAĞLIK PSİKOLOJİSİ ALAN UYGULAMALARI KRONİK HASTALIKLAR, NURAN AYDEMİR VE AYLA HOCAOĞLU UZUNKAYA, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.491-532, 2020

2019

2019

4. Gelişen Çocuk/ Duygusal Bağlam: Mükemmeliyetçilik ve Olumsuzluklarla Baş Etme

AKGÜL G., SAFÖZ P. S.

Özel Yetenekli Çocuğum Var Ebeveyn Eğitim Programı, OKTAY KILIÇ VE ŞERİFE IŞIK, Editör, Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.57-66, 2019

2019

2019

5. E-beveyn Olmak: Ekran Maruziyeti

ÇİFTÇİ M., AKGÜL G.

Özel Yetenekli Çocuğum Var Ebeveyn Eğitim Programı, OKTAY KILIÇ VE ŞERİFE IŞIK, Editör, Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.70-77, 2019

2016

2016

6. Eleştirel Sağlık Psikolojisi

AKGÜL G.

Sağlık Psikolojisi, Dirik, Gülay, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.479-485, 2016

2016

2016

7. Sağlık İnançları

AKGÜL G.

Sağlık Psikolojisi, Dirik, Gülay, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.37-63, 2016

Desteklenen Projeler

2025 - 2026

2025 - 2026

Yüz Anomalisi Olan Bireylerin Kimlik Keşfi: Bir Fotoses Çalışması

TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı

Akgül G. (Yürütücü), Ulucan Özkan E.

2024 - 2025

2024 - 2025

Özel Gereksinimli Bireylere Sahip Ailelerin Psikolojik Şiddet Konusunda Farkındalığının Belirlenmesi

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

(Proje Özeti)
AKGÜL G., Sert E. S.(Yürütücü), Karaca Z., Açıkgöz E.

2024 - 2024

2024 - 2024

ÇOCUKLARDA VE GENÇLERDE KARŞILANMAYAN SOSYAL VE DUYGUSAL İHTİYAÇLARI YAKALAMAK

TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

Akgül G. (Yürütücü)

2016 - 2017

2016 - 2017

Su Bilginleri Mogan Gölü’nde (Proje Numarası: 116B365)

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Akgül G.

Öğrenci Projeleri

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Özel Gereksinimli Bireylere Sahip Ailelerin Psikolojik Şiddet Konusunda Farkındalığının Belirlenmesi

Diğer

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye


Burslar

2024 - 2024

2024 - 2024

A scoping review protocol of the Boxall Profile: a whole-school based model of capturing unmet social and emotional needs in children and young people

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 110

h-indeksi (SCOPUS): 6

Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Digital Mental Health For Young People (Youthdmh)Sürdürülebilir Kalkınma

https://youthdmh.eu

Ankara Üniversitesi, Turkey