Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

The Instructor Parameters of Transition to Fully Online Learning: Ankara University Case

5th International Open and Distance Learning Conference (IODL 2022), Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, ss.768-769

Getting Ready for Effective Online Learning Through Pandemic Term Experiences

European Distance and E-Learning Network (EDEN) Annual Conference 2022, 20 - 22 Haziran 2022, ss.43-49

Using Learning Analytics for Flipped Classrooms to Predict At-Risk Students in Objective Structured Clinical Examination (OSCE).

13th Academic International Conference on Social Sciences and Humanities, BOSTON, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Ağustos 2020

Tıp Eğitiminde Ters-Yüz Sınıf Modelinin Öğrenci Etkileşimleri Açısından İncelenmesi

VIth Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2544-2545

Öğrencilerin Sürdürülebilir Dikkat Düzeyleri ile Medya ve Teknoloji Kullanım Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2019), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2585-2586

Understanding how video interaction data predicts academic performance: A preliminary study

41st Annual Convention of the Association for Educational Communications and Technology (AECT), Kansas City, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Ekim 2018, ss.99-103

Who Enacts Leadership Actions?: A Systematic Review on Technology Leadership

The Association for Educational Communications and Technology, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 11 Kasım 2017

Bireysel Farklılıklar Kapsamında e-Öğrenme Araştırmalarına İlişkin Sistematik Bir Derleme

11th International Computer Instructional Technologies Symposium - ICITS 2017, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017

Why do learners choose online learning: The learners' voices

2017 International Conference on E-Learning, EL 2017, Lisbon, Portekiz, 20 - 22 Temmuz 2017, ss.130-136 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

Current Situation Of E Learning In Higher Education A Case Study

European Distance and E-Learning Network (EDEN) 2016 ANNUAL Conference, Budapest, Macaristan, 14 - 17 Haziran 2016, ss.640-647

Is Implicit Memory Independent from Sustained Attention An Eye Tracking Validation Study

Neuroscience and Education 2014 Meeting of the EARLI SIG 22, Göttingen, Almanya, 12 - 14 Haziran 2014

A cross cultural perspective on information communication technologies learning survey

11th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, CELDA 2014, Porto, Portekiz, 25 - 27 Ekim 2014, ss.265-269 identifier

The Contribution of Technology Acceptance and Community Feeling to Learner Satisfaction in Distance Education

4th International Conference on New Horizons in Education, Kuala-Lumpur, Malezya, 13 - 15 Mayıs 2013, cilt.106, ss.2671-2680

Eş Zamanlı Görüntülü ve Sesli İletişim Aracı Kullanılan Ortamlarda Öğretim Elemanlarının Öğretimsel Buradalıkları

1. International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES), 26 - 28 Haziran 2013

Uzaktan Eğitimde Ders Tasarımı Yüz Yüze Verilen Bir Dersin Uzaktan Eğitim Sürecine Hazır Hale Getirilmesi

5th International Computer Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.1037-1043

Uzaktan eğitimde ders tasarımı: Yüz yüze verilen bir dersin uzaktan eğitim sürecine hazır hale getirilmesi

5th International Computer Education and Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011

Sense of community feeling in a blended learning environment: Effect of demographics

IADIS International Conference WWW/Internet 2010, Timisoara, Romanya, 14 - 17 Ekim 2010, ss.262-266 identifier

BİT Entegrasyonu Açısından Öğretmen Yeterliklerinin İncelenmesi

4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010

Hacettepe Üniversitesi Web Sitesi Kullanılabilirlik Çalışması

International Educational Technology Conference (IETC), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010

Sayısal Uçurumun Boyutları ve Teknoloji Politikaları

International Educational Technology Conference (IETC), 26 - 28 Nisan 2010

Teachers Adoption of Laptops in the Stages of Innovation Decision Process

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia Telecommunications (ED-MEDIA), 30 Haziran - 04 Temmuz 2008

Learner Satisfaction on Blended Learning

E-Leader Conference, Krakow, Polonya, 19 - 21 Haziran 2008

Technology Acceptance Model and Teachers Adoption of Laptops

The Fourth Annual Conference of Learning International Networks Consortium (LINC), 28 - 30 Ekim 2007, ss.251-261

Kitap & Kitap Bölümleri

Uncovering Students’ Temporal Quiz-Taking Behavior Patterns Using Sequence Analysis

Assessment Analytics in Education. Advances in Analytics for Learning and Teaching., ŞAHİN MUHİTTİN, IFENTHALER DIRK, Editör, Springer, Cham, ss.19-34, 2024

Üretken Yapay Zekâ: Yükseköğretimde fırsat ve zorluklar

Yapay Zeka Okuryazarlığı, GÖKÇEARSLAN ŞAHİN,YILDIZ DURAK HATİCE, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.239-252, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

Online Assessment from a Broader Perspective with Practical Applications

Student Assessment in Digital and Hybrid Learning Environments, Hummel Sandra,Donner Mana-Teresa, Editör, Springer Nature, Wiesbaden, ss.131-159, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

Editors’ Perspectives of Educational Technology Research and Development (ETR&D) Journal: Reflecting the Growth of ETR&D through Editors’ Personal Journeys

AECT at 100: A Century of Leadership in Educational Technology, Miller Chris,Piña Anthony,Molenda Michael,Harris Phillip,and Lockee Barbara, Editör, Brill, Leiden , New York, ss.355-380, 2023

Uzaktan Öğrenci-Öğretmen İlişkisi

K-12 Sınıfları için Uzaktan Eğitim Başucu Kitabı, Altun Arif, Aşkar Petek, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.46-64, 2022

Uzaktan Öğrenci-Öğretim Üyesi İlişkisi

Üniversiteler için Uzaktan Eğitim Başucu Kitabı, Altun Arif, Aşkar Petek, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.44-61, 2022

Dijital Çağda Öğrenme

Dijital Okuryazarlık, Özel Nevzat, Editör, Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Ankara, ss.1-13, 2022

Sosyal Ağ Analizine Giriş

Sosyal Ağ Analizi, Yıldırım Denizer, Editör, Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Ankara, ss.8-19, 2022

Thinking from Different Perspectives: Academic Publishing Strategies and Management in the Field of Educational Technology

What Journal Editors Wish Authors Knew About Academic Publishing, Hartshorne, Richard; Ferdig, Richard.E.; Bull, Glen, Editör, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), North Carolina, ss.37-48, 2021

Güvenli İnternet Kullanımı

Bilişim Teknolojileri Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar, Bayram Servet,Cumaoğlu Gonca Kızılkaya,Aybar İlknur Kuşbeyzi, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.351-361, 2020

E-Öğrenmede Etkili Video Ders Tasarımları

E-öğrenmede Videolar: Uygulamalar ve Güncel Eğilimler, KOKOÇ, M. ILGAZ, H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-16, 2020

Individual cognitive differences and student engagement in video lectures and e-learning environments

Handbook of Research on Fostering Student Engagement with Instructional Technology in Higher Education, E. Alqurashi, Editör, IGI Global, Hershey, PA, ss.78-93, 2020

Bilişim Etiği ve Telif Hakları

Bilişim Teknolojileri Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar, Bayram Servet,Cumaoğlu Gonca Kızılkaya,Aybar İlknur Kuşbeyzi, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.363-367, 2020

A Qualitative Case Study of Tablet Use in a High School in Turkey

ICT in Education in Global Context The Best Practices in K 12 Schools, Zhang Jinbao, Yang Junfeng, Chang Maiga, Chang TingWen, Editör, Springer Singapore, ss.37-51, 2016

Metrikler

Yayın

65

Atıf (WoS)

198

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

307

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

1229

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

3

Proje

2

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları