Prof. Dr. İSMAİL GÜVEN


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

90

Yayın (WoS)

12

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

82

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

130

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

2490

H-İndeks (Scholar)

21

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Proje

4

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2016 - 2021

2016 - 2021

Doktora

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, History, Türkiye

1992 - 1998

1992 - 1998

Doktora

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Curriculum and Instruction, Türkiye

1990 - 1992

1990 - 1992

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Curriculum and Instruction, Türkiye

1985 - 1989

1985 - 1989

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1998

1998

Doktora

Relationships between structural changes and ideology in formal education in Turkey between 1950-1980 (A study in terms of secondary and higher education)

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Curriculum and Instruction

1992

1992

Yüksek Lisans

History of Economics Education in Turkey

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Almanca

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2013 - 2018

2013 - 2018

Enstitü Müdürü

Ankara Üniversitesi

2002 - 2005

2002 - 2005

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Ankara Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitim Akımları

Lisans

Lisans

Sosyal Bilgiler Eğitimi

türk eğitim tarihi

Makaleler

Tümü (43)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (2)
Scopus (11)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (16)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

3. Bibliometric review of computational thinking and mathematical thinking

ÖZTÜRK H. T., GÜVEN İ., AYANTAŞ T.

Annual Conference of Association for Learning Technology, Manchester, İngiltere, 3 - 05 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Promoting Computational Thinking of Prospective Social Studies Teachers

KELEŞOĞLU S., GÜVEN İ.

10. International Symposium on Social Studies Education, Rize, Türkiye, 09 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Building Digital Learning Culture into Pre-service Teacher Education

GÜVEN İ., GÜLBAHAR GÜVEN Y.

Society for Information Technology Teacher Education International Conference - SITE 2019, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 22 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. Preservice Teachers Training from International Perspective: An Inside Examination of Turkish Training Programs

GÜLBAHAR GÜVEN Y., GÜVEN İ., Callaway R., Ibrahim M.

Arkansas Association of Teacher Educators ArATE Fall Conference, Searcy, Amerika Birleşik Devletleri, 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Yaratıcı Drama Öğretimde Nasıl Etkili Kullanılabilir?

GÜVEN İ.

28. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

9. Güzel Sanatlar Fakültesi Mezunlarının İstihdam Sorunları

GÜVEN İ.

International Music and Dance Congress, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

10. Education Teaching Activities in Ankara University Vocational School

ULUSOY DENİZ M., GÜVEN İ.

International Symposium on Post-Secondary Vocational Education and Training, 12 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

11. Öğretmen Yetiştirme Politikaları

GÜVEN İ.

Köy Enstitüleri 75 Yaşında, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

4. Proje Tabanlı Tarih Öğretimi

GÜVEN İ.

Kanıt Temelli Tarih Öğretimi, Yıldız Deveci Bozkuş, Tolgahan Ayantaş, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.85-95, 2023

2023

2023

5. Aktarmacı Tarih Öğretimi Anlayışından Kanıt Temelli Tarih Öğretimine

GÜVEN İ.

Kanıt Temelli Tarih Öğretimi, , Editör, PEGEMA, Ankara, ss.1-21, 2023

2023

2023

6. Ortaçağı Hazırlayan Koşullar

GÜVEN İ.

KIsa Ortaçağ Tarihi, , Editör, PEGEMA, Ankara, ss.1-13, 2023

2022

2022

7. Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Kadının Kamusal Alanda Görünürlüğü ve Eğitimin Rolü: Tarihsel Bir Bakış|

GÜVEN İ.

AKADEMİDE 40 YIL: Prof. Dr. Meral Uysal’a Armağan, Ahmet Yıldız, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.393-427, 2022

2022

2022

8. Erken Cumhuriyet Döneminde İnsan Yetiştirme Anlayışı

GÜVEN İ.

Çağdaş Cumhuriyet ve Eğitim, Ahmet Yıldız, Editör, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul, ss.53-75, 2022

2022

2022

9. The Possibilities and Challenges of Graduate Education in Social Studies in Turkey

GÜVEN İ.

Curriculum, Teacher and Technology: a Turkish Context, Fatma Bıkmaz-Fatma Mızıkacı, Editör, Cambridge Scholar, Newcastle, ss.122-140, 2022

2022

2022

10. Learning, in Perspective:A Brief History of Learning and Brain Sciences

GÜVEN İ.

Towards Third Generation learning and Teaching: Contours of the New Learning,, John Wissema- Murat Yülek, Editör, Anthem, London, ss.15-32, 2022

2021

2021

11. Halk Dansları Öğretim Yöntemleri

GÜVEN İ.

Halk Dansları Öğretim, Serkan Keleşoğlu, Öyküm Lumalı, Editör, izge yayıncılık, Ankara, ss.60-91, 2021

2021

2021

12. Türkiye'de Halk Dansları Eğitiminin Tarihsel Evrimi

GÜVEN İ.

Halk Dansları Öğretimi, Serkan Keleşoğlu, Öyküm Lumalı, Editör, izge yayıncılık, Ankara, ss.34-44, 2021

2021

2021

13. Yetişkin Eğitimi Kavramına Antropolojik Bir Bakış: Batıda ve Türk Toplumunda Yetişkin Eğitiminde Dönüşümler

GÜVEN İ.

Mehmet Bilir'e Armağan, Ahmet Yıldız-Meral Uysal, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.249-270, 2021

2020

2020

14. Building a Digital LearningCulture by RethinkingPedagogies for the 21st Century

GÜVEN İ., GÜLBAHAR GÜVEN Y.

Developing Technology Mediation in Learning Environments, Filomena Soares (Polytechnic of Porto, Portugal), Ana Paula Lopes (Polytechnic of Porto, Portugal), Ken Brown (Letterkenny Institute of Technology, Ireland) and Anne Uukkivi (TTK University of Applied Sciences, Estonia), Editör, IGI Global, Hershey PA, ss.150-170, 2020

2020

2020

15. 21. Yüzyıl Becerileri ve Öğretmenlerin Mesleki Becerileri

GÜVEN İ.

Eğitime Adanmış Yarım Asır, Dilşat Peker-Fatih Demir, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.433-444, 2020

2020

2020

16. John Dewey’İn Türk Eğitim Sisteminde Tanınmasının Tarihsel Arkaplanı Üzerine Bir Deneme

GÜVEN İ.

John Dewey’’xxin Demokrasi ve Eğitim Kitabının 100. Yılı, Hasan Ünder-Cengiz Aslan, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara, ss.19-27, 2020

2019

2019

17. Eğitim Tarihi

GÜVEN İ.

PEGAMA, Ankara, 2019

2018

2018

18. Türk Eğitim Tarihi

GÜVEN İ.

PEGEMA, Ankara, 2018

2018

2018

19. Yeni Gelişmelerle Sosyal Bilgiler Öğretmen Eğitimi

GÜVEN İ., KELEŞOĞLU S.

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 1, Arife Figen Ersoy, Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.197-217, 2018

2016

2016

20. Uygarlık Tarihi

GÜVEN İ.

PEGEMA, Ankara, 2016

2016

2016

21. HİNT UYGARLIĞI

GÜVEN İ.

UYGARLIK TARİHİ, İSMAİL GÜVE, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.265-272, 2016

2016

2016

22. 1933 Üniversite Reformu Sonrasında Üniversitedeki Öğretim Anlayışına Alman Bilim İnsanlarının Katkıları

GÜVEN İ.

İkinci Vatan ve Ankara Üniversitesi, Kasım Karakütük, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.131-159, 2016

2016

2016

23. REFORM

GÜVEN İ.

UYGARLIK TARİHİ, İSMAİL GÜVEN, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.412-420, 2016

2016

2016

24. COĞRAFİ KEŞİFLER VE SONUÇLARI

GÜVEN İ.

UYGARLIK TARİHİ, İSMAİL GÜVEN, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.379-394, 2016

2016

2016

25. TARİH ÖNCESİ VE UYGARLIK

ÜNDER H., GÜVEN İ., GÜRGEN G.

UYGARLIK TARİHİ, İSAMİL GÜVEN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.1-42, 2016

2016

2016

26. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi ve Eğitim-Öğretimde Alman Bilim Kadrosu (1936-1970)

Ertan T. F., Erichsen R., Kreft G., Kalaycıoğulları İ., Güven İ., Şenocak K., et al.

İkinci Vatan ve Ankara Üniversitesi 1933 1970, Prof.Dr.Kasım Karakütük, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.235-266, 2016 Creative Commons License

2016

2016

27. Yakındoğu Uygarlıkları

GÜVEN İ.

Uygarlık Tarihi, ismail güven, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.217-229, 2016

2016

2016

28. Eski Mısır

GÜVEN İ.

Uygarlık Tarihi, ismail güven, Editör, PegemA, Ankara, ss.65-83, 2016

2014

2014

29. Tarih Öğretimi Kavramsal Çerçeve

Güven İ., Bıkmaz F., Demirhan İşcan C., Keleşoğlu S.

Tarih Öğretiminde Değerler Eğitimi, İsmail Güven, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.1-54, 2014

2008

2008

30. "Education and Islam in Turkey."

GÜVEN İ.

Education in Turkey, Arnd-Michael Nohl,Arzu Akkoyunlu, Editör, Waxmann, ss.151-174, 2008

2007

2007

31. "Recent initiatives in school effectiveness and improvement: the case of Turkey.

GÜVEN İ.

International handbook of school effectiveness and improvement, Tony Townsend, Editör, Springer, ss.363-378, 2007

2006

2006

33. Drama Öğrenme-Öğretme

GÜVEN İ.

Çocukta Yaratıcılık ve Drama kitabı içinde, . Ali Öztürk (Ed.), Editör, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1488, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 798, Eskişehir, ss.139-152, 2006

2005

2005

34. “Social Studies Teacher's ICT Usage in Turkey - Current State, barriers and Future Recommendations”

GÜVEN İ., GÜLBAHAR GÜVEN Y.

ICT and Teacher Education, Chaib M. and Svensson Ann-Katrin, Editör, Jönköping Universitiy, ss.198-209, 2005

2004

2004

35. EDUCATION, THE MILITARY, AND POLITICS IN TURKEY

GÜVEN İ.

Research on Education in Africa the Caribbean and the Middle East An Historic Overview, Cynthia Sunal and Kagendo Mutua, Editör, İnformation Age Publication, ss.242-256, 2004

Desteklenen Projeler

2022 - 2025

2022 - 2025

Computational Thinking and Mathematical Problem Solving, an Analytics Based Learning Environment (Erasmus Plus KA220-SCH)

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

(Proje Özeti)
Karataş E., Güven İ. (Yürütücü), Öztürk H. T., Ayantaş T.

2019 - 2022

2019 - 2022

Future Teacher Education: Computational Thinking and SteamSürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

Gülbahar Güven Y., Güven İ., Çabuk B., Bayraktar Sullıvan A., Keleşoğlu S., Karataş E., et al.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 121

h-indeksi (SCOPUS): 4