Eğitim Bilgileri
2016 - 2021
2016 - 2021Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, History, Türkiye
1992 - 1998
1992 - 1998Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Curriculum and Instruction, Türkiye
1990 - 1992
1990 - 1992Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Curriculum and Instruction, Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
Relationships between structural changes and ideology in formal education in Turkey between 1950-1980 (A study in terms of secondary and higher education)
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Curriculum and Instruction
1992
1992Yüksek Lisans
History of Economics Education in Turkey
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüAlmanca
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2013 - 2018
2013 - 2018Enstitü Müdürü
Ankara Üniversitesi
2002 - 2005
2002 - 2005Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ankara Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Dersinde Çevre Okuryazarlığını Geliştirmeye Yönelik Akademisyen ve Öğretmen Görüşleri
GÜVEN İ. (Danışman)
C.ÇİNİKAYA(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Yetkinliklerinin Eğitim Yazılımlarını Kullanım Durumuna Etkisi
GÜVEN İ. (Danışman)
F.BALCI(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Fransız kaynakları ışığında Tanzimat Dönemi eğitimine Fransız etkileri
GÜVEN İ. (Danışman)
E.BOR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Tarih öğretmenlerinin eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin algı ve görüşlerinin incelenmesi
GÜLBAHAR GÜVEN Y. (Eş Danışman), GÜVEN İ. (Eş Danışman)
M.TAŞ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Çocuk tiyatrolarında içerik analizi: Ankara Devlet Tiyatrosu örneği
GÜVEN İ. (Danışman)
B.TARHAN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Tarih derlerinde öğrenci merkezli öğrenmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Afyon ili örneği)
GÜVEN İ. (Danışman)
B.ÇALIŞKAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (43)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (2)
Scopus (11)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (16)
2025
20251. Evaluating Interactive Tasks through the Lens of Computational and Algebraic Thinking, Interactivity Types, and Multimedia Design Principles
GÜLBAHAR GÜVEN Y., ÖZTÜRK H. T., Dagienė V., Parviainen M., GÜVEN İ., Bilbao J.
Olympiads in Informatics , cilt.19, ss.63-86, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Analytical Methods and Tools for Evaluating the Development of Computational Thinking Abilities
Bilbao J., Bilbao J., Bravo E., Pearls A., ÖZTÜRK H. T., Jankauskienė A., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.19, 2025 (ESCI)
2025
20253. Transformations in Social Studies Textbooks: An Analysis of Content on Gender, Religion, and Policy Concerns in Turkey
Ayantaş T., Güven İ.
Journal of Textbook Research , cilt.18, sa.1, ss.119-150, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Introducing Computational Thinking and Algebraic Thinking in the European Educational Systems
Bilbao J., Bravo E., Garcia O., Rebollar C., Laakso M., Kaarto H., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, ss.11-19, 2024 (ESCI)
2022
20225. Neo-liberalism and the Local Response Teacher Education Reform: A Specific Reference to Turkish Teacher Education
Güven İ.
ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.28, ss.12-27, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Osmanlı Toplumunda Halk Eğitiminin Düşünsel Temelleri ve Pratiği*
GÜVEN İ.
Yetişkin Eğitimi , cilt.4, sa.7, ss.5-32, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Osmanlı Devleti’nde Modern Eğitiminin Düşünsel Ve Bürokratik Temelleri: Mülkiye Sınıfının Eğitiminden Halkın Eğitimine Geçiş/
GÜVEN İ.
Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi , cilt.2, sa.50, ss.113-132, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Integrating Computational Thinking into Social Studies
GÜVEN İ., GÜLBAHAR GÜVEN Y.
The Social Studies , cilt.111, sa.5, ss.234-248, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Italian missionary schools in the Ottoman Empire since XVIII Century
GÜVEN İ., SEZER FEYZİOĞLU H.
HISTORY OF EDUCATION & CHILDRENS LITERATURE
, cilt.15, sa.1, ss.519-551, 2020 (AHCI)
2019
201910. Infusion of ICT into Adult Education in Turkey
GÜVEN İ.
European Online Journal of Natural and Social Sciences , cilt.8, sa.1, ss.95-108, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201911. NEO-CONSERVATIVE ISLAM AND TRANSITION OF SECULAR EDUCATION IN TURKEY
GÜVEN İ.
JOURNAL FOR THE STUDY OF RELIGIONS AND IDEOLOGIES
, cilt.18, sa.53, ss.37-59, 2019 (AHCI, Scopus)
2019
201912. A Tale of Two None-Conventional Approaches to Teach Cultural Competence to Preservice Teachers: Examples from the Republic of Turkey and the United States of America
GÜVEN İ., mohammed i.
ArATE (Arkansas Association of Teacher Educaiton) Electronic Journal , cilt.9, sa.1, ss.33-47, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201813. Cumhuriyet’xxe Geçişte Ankara’xxda Eğitimsel Gelişmeler
SEZER FEYZİOĞLU H., GÜVEN İ.
Atatürk Yolu , sa.62, ss.253-299, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Cumhuriyet’xxe Geçişte Ankara’da Eğitimsel Gelişmeler
SEZER FEYZİOĞLU H., GÜVEN İ.
Atatürk Yolu Dergisi , sa.62, ss.253-300, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Education as a power for constituting a new Nation: the relations of power and education in Turkey from the Republican period (1923) until today
GÜVEN İ.
HISTORY OF EDUCATION & CHILDRENS LITERATURE
, cilt.12, sa.1, ss.415-433, 2017 (AHCI, Scopus)
2015
201516. Türkiyede Öğretmen Eğitiminin Tarihsel Dönüşümüne Eleştirel Bir Bakış
GÜVEN İ.
ELEŞTİREL PEDAGOJİ , cilt.7, sa.40, ss.2-14, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2015
201517. Drama teachers: global encounters
GÜVEN İ., ADIGÜZEL Ö.
RIDE-THE JOURNAL OF APPLIED THEATRE AND PERFORMANCE
, cilt.20, sa.2, ss.219-224, 2015 (SSCI)
2014
201418. A Qualitative study towards infusing popular culture on teaching practice in classroom
GÜVEN İ., KELEŞOĞLU S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.171, ss.344-360, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201419. A Qualitative study towards infusing popular culture on teaching practice in classroom,Popüler kültür'ün sinif iÇi ögretim uygulamalarina adaptasyonuna yönelik niteliksel bir arastirma
Güven İ., Kelesoglu S.
JOURNAL OF EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, ss.344-360, 2014 (SSCI)
2012
201220. Güven İsmail The 4 4 4 school reform bill and the FATIH Project Is it a reform Elementary Education Online 11 3 2012 556 577
GÜVEN İ.
ilköğretim Online , cilt.11, sa.3, ss.556-577, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201021. Globalisation, Political Islam and the headscarf in education, with special reference to the Turkish educational system
GÜVEN İ.
COMPARATIVE EDUCATION
, cilt.46, sa.3, ss.377-390, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201022. 13 Uluslararası Eğitimde Drama Tiyatro Kongresi 21 23 Kasım 2008 Dorothy Heathcote ile Ömer Adıgüzel Söyleşisi
ADIGÜZEL Ö., ÖZEN Z., GÜVEN İ.
Yaratıcı Drama Dergisi , cilt.5, sa.9-10, ss.99-110, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200923. Osmanlı Devletinde Kadınlara Yönelik Tarih Öğretimi Çabaları ve Ali Seydi Bey in Kızlara Mahsus Tarih i Osmanı Adlı Eserinin değerlendirilmesi
GÜVEN İ., AKAGÜNDÜZ Ü.
Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi , cilt.26, ss.141-165, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200924. Yaratıcı Drama Yoluyla Öğrenme Stratejilerinin Geliştirilmesi
GÜVEN İ.
Yaratıcı Drama Dergisi , cilt.4, sa.7, ss.23-34, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200825. Teacher education reform and international globalization hegemony Issues and challenges in Turkish teacher education
GÜVEN İ.
International Journal of Human and Social Sciences
, cilt.3, sa.1, ss.8-17, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200826. Lisansüstü Öğretim Öğrencilerinin Akademik Sorunları
GÜVEN İ., TUNÇ B.
MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ , cilt.173, ss.157-172, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200827. A survey on ICT usage and the perceptions of social studies teachers in Turkey
GÜLBAHAR GÜVEN Y., GÜVEN İ.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
, cilt.11, sa.3, ss.37-51, 2008 (SSCI)
2007
200728. Postgraduate students' academic problems (the example of Ankara University Institute of Educational Sciences) Lisansüstü öǧretim öǧrencilerinin akademik sorunlari (Ankara Üniversitesi Eǧitim Bilimleri Enstitüsü Ömeǧi)
GÜVEN İ., Tunç B.
Milli Egitim
, sa.173, ss.157-172, 2007 (Scopus)
2006
200629. Yeni İlköğretim Programlarının Basına Yansımaları
GÜVEN İ., DEMİRHAN İŞCAN C.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.39, sa.2, ss.95-123, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200630. Yeni İlköğretim Programlarının Basına Yansıması
Güven İ., Demirhan İşcan C.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.39, sa.2, ss.95-123, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200531. The impact of Political Islam on education: "the revitalization of Islamic education in the Turkish educational setting"
Guven İ.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
, cilt.25, sa.3, ss.193-208, 2005 (SSCI, Scopus)
2005
200532. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin meslekî gelişim ve yeterlikleri
GÜVEN İ.
Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim , cilt.60, sa.10, 2005 (Hakemsiz Dergi)
2004
200433. "A qualitative study of perceptions of prospective social studies teachers towards school practices",
Güven İ.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE , cilt.4, ss.271-300, 2004 (SSCI)
2004
200434. Etkili bir öğretim için öğretmenden beklenenler
GÜVEN İ.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.164, ss.127-141, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200335. 1940 dan Günümüze Öğretmenlerin Ekonomik Sorunlarının Tarihsel Analizi Millî Eğitim Dergisi Sayı 160 Güz 2003
GÜVEN İ.
Milli Eğitim , sa.160, 2003 (Scopus)
2003
200336. Osmanlıdan Günümüze İzciliğin Gelişimi ve Türk Eğitim Tarihindeki Yeri
GÜVEN İ.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.36, sa.1/2, ss.65-73, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
200237. YENİ GELİŞMELER IŞIĞINDA YÜKSEK ÖĞRETİMDE YAPISAL DÖNÜŞÜMLER
GÜVEN İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.1-2, ss.93-110, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200138. Öğretmen Yetiştirmenin Uluslararası Boyutu
GÜVEN İ.
Milli Eğitim DErgisi , cilt.15, sa.10, 2001 (Hakemli Dergi)
2001
200139. Mustafa Necati nin Türk eğitiminin gelişimine katkıları
GÜVEN İ.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.149, 2001 (Hakemli Dergi)
1999
199940. Küreselleşme ve eğitim dizgesine yansımaları
GÜVEN İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.32, sa.1, ss.145-159, 1999 (Hakemli Dergi)
1998
199841. Ahmet Rıza nın Kadın Eğitimine İlişkin Görüşleri
GÜVEN İ.
Ankara Üniversites Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.1, ss.147-161, 1998 (Hakemli Dergi)
1992
199242. TÜRKIYE SELÇUKLULARI NDA MEDRESELER
GÜVEN İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , ss.125-146, 1992 (Hakemli Dergi)
1991
199143. Büyük Selçuklu Devletinde Eğitim ve Öğretime Genel Bir Bakış
GÜVEN İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , ss.833-848, 1991 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. DEVELOPING AND EVALUATING AN ONLINE ASSESSMENT OF COMPUTATIONAL AND ALGEBRAIC THINKING: PERSPECTIVES OF STUDENTS AND TEACHERS FROM SIX COUNTRIES
Lehtonen D., Satomaa E., Kaarto H., Parviainen M., Laakso M., Sarmasági P., et al.
EDULEARN25, İspanya, 30 Haziran 2025, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. ANALYTICS FOR THE ASSESSMENT OF COMPUTATIONAL THINKING
Bilbao J., Bravo E., Dagienė V., Kaarto H., GÜVEN İ., GÜLBAHAR GÜVEN Y., et al.
INTED2025, İspanya, 03 Mart 2025, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Bibliometric review of computational thinking and mathematical thinking
ÖZTÜRK H. T., GÜVEN İ., AYANTAŞ T.
Annual Conference of Association for Learning Technology, Manchester, İngiltere, 3 - 05 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. COMPUTATIONAL THINKING AND PROBLEM SOLVING IN THE PISA ERA
Bilbao J., Bravo E., García O., Rebollar C., Dagienė V., Masiulionytė-Dagienė v., et al.
INTED2024, Valencia, İspanya, 04 Mart 2024, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Promoting Computational Thinking of Prospective Social Studies Teachers
KELEŞOĞLU S., GÜVEN İ.
10. International Symposium on Social Studies Education, Rize, Türkiye, 09 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2019
20196. Building Digital Learning Culture into Pre-service Teacher Education
GÜVEN İ., GÜLBAHAR GÜVEN Y.
Society for Information Technology Teacher Education International Conference - SITE 2019, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 22 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Preservice Teachers Training from International Perspective: An Inside Examination of Turkish Training Programs
GÜLBAHAR GÜVEN Y., GÜVEN İ., Callaway R., Ibrahim M.
Arkansas Association of Teacher Educators ArATE Fall Conference, Searcy, Amerika Birleşik Devletleri, 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2017
20178. Yaratıcı Drama Öğretimde Nasıl Etkili Kullanılabilir?
GÜVEN İ.
28. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Güzel Sanatlar Fakültesi Mezunlarının İstihdam Sorunları
GÜVEN İ.
International Music and Dance Congress, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. Education Teaching Activities in Ankara University Vocational School
ULUSOY DENİZ M., GÜVEN İ.
International Symposium on Post-Secondary Vocational Education and Training, 12 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2015
201511. Öğretmen Yetiştirme Politikaları
GÜVEN İ.
Köy Enstitüleri 75 Yaşında, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20233. Kısa Orta Çağ Tarihi
AYANTAŞ T., GÜVEN İ., Deveci Bozkuş Y.
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2023
2023
20234. Proje Tabanlı Tarih Öğretimi
GÜVEN İ.
Kanıt Temelli Tarih Öğretimi, Yıldız Deveci Bozkuş, Tolgahan Ayantaş, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.85-95, 2023
2023
20235. Aktarmacı Tarih Öğretimi Anlayışından Kanıt Temelli Tarih Öğretimine
GÜVEN İ.
Kanıt Temelli Tarih Öğretimi, , Editör, PEGEMA, Ankara, ss.1-21, 2023
2023
20236. Ortaçağı Hazırlayan Koşullar
GÜVEN İ.
KIsa Ortaçağ Tarihi, , Editör, PEGEMA, Ankara, ss.1-13, 2023
2022
20227. Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Kadının Kamusal Alanda Görünürlüğü ve Eğitimin Rolü: Tarihsel Bir Bakış|
GÜVEN İ.
AKADEMİDE 40 YIL: Prof. Dr. Meral Uysal’a Armağan, Ahmet Yıldız, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.393-427, 2022
2022
20228. Erken Cumhuriyet Döneminde İnsan Yetiştirme Anlayışı
GÜVEN İ.
Çağdaş Cumhuriyet ve Eğitim, Ahmet Yıldız, Editör, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul, ss.53-75, 2022
2022
20229. The Possibilities and Challenges of Graduate Education in Social Studies in Turkey
GÜVEN İ.
Curriculum, Teacher and Technology: a Turkish Context, Fatma Bıkmaz-Fatma Mızıkacı, Editör, Cambridge Scholar, Newcastle, ss.122-140, 2022
2022
202210. Learning, in Perspective:A Brief History of Learning and Brain Sciences
GÜVEN İ.
Towards Third Generation learning and Teaching: Contours of the New Learning,, John Wissema- Murat Yülek, Editör, Anthem, London, ss.15-32, 2022
2021
202111. Halk Dansları Öğretim Yöntemleri
GÜVEN İ.
Halk Dansları Öğretim, Serkan Keleşoğlu, Öyküm Lumalı, Editör, izge yayıncılık, Ankara, ss.60-91, 2021
2021
202112. Türkiye'de Halk Dansları Eğitiminin Tarihsel Evrimi
GÜVEN İ.
Halk Dansları Öğretimi, Serkan Keleşoğlu, Öyküm Lumalı, Editör, izge yayıncılık, Ankara, ss.34-44, 2021
2021
202113. Yetişkin Eğitimi Kavramına Antropolojik Bir Bakış: Batıda ve Türk Toplumunda Yetişkin Eğitiminde Dönüşümler
GÜVEN İ.
Mehmet Bilir'e Armağan, Ahmet Yıldız-Meral Uysal, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.249-270, 2021
2020
202014. Building a Digital LearningCulture by RethinkingPedagogies for the 21st Century
GÜVEN İ., GÜLBAHAR GÜVEN Y.
Developing Technology Mediation in Learning Environments, Filomena Soares (Polytechnic of Porto, Portugal), Ana Paula Lopes (Polytechnic of Porto, Portugal), Ken Brown (Letterkenny Institute of Technology, Ireland) and Anne Uukkivi (TTK University of Applied Sciences, Estonia), Editör, IGI Global, Hershey PA, ss.150-170, 2020
2020
202015. 21. Yüzyıl Becerileri ve Öğretmenlerin Mesleki Becerileri
GÜVEN İ.
Eğitime Adanmış Yarım Asır, Dilşat Peker-Fatih Demir, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.433-444, 2020
2020
202016. John Dewey’İn Türk Eğitim Sisteminde Tanınmasının Tarihsel Arkaplanı Üzerine Bir Deneme
GÜVEN İ.
John Dewey’’xxin Demokrasi ve Eğitim Kitabının 100. Yılı, Hasan Ünder-Cengiz Aslan, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara, ss.19-27, 2020
2018
201819. Yeni Gelişmelerle Sosyal Bilgiler Öğretmen Eğitimi
GÜVEN İ., KELEŞOĞLU S.
Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 1, Arife Figen Ersoy, Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.197-217, 2018
2016
201621. HİNT UYGARLIĞI
GÜVEN İ.
UYGARLIK TARİHİ, İSMAİL GÜVE, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.265-272, 2016
2016
201622. 1933 Üniversite Reformu Sonrasında Üniversitedeki Öğretim Anlayışına Alman Bilim İnsanlarının Katkıları
GÜVEN İ.
İkinci Vatan ve Ankara Üniversitesi, Kasım Karakütük, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.131-159, 2016
2016
201623. REFORM
GÜVEN İ.
UYGARLIK TARİHİ, İSMAİL GÜVEN, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.412-420, 2016
2016
201624. COĞRAFİ KEŞİFLER VE SONUÇLARI
GÜVEN İ.
UYGARLIK TARİHİ, İSMAİL GÜVEN, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.379-394, 2016
2016
201625. TARİH ÖNCESİ VE UYGARLIK
ÜNDER H., GÜVEN İ., GÜRGEN G.
UYGARLIK TARİHİ, İSAMİL GÜVEN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.1-42, 2016
2016
201626. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi ve Eğitim-Öğretimde Alman Bilim Kadrosu (1936-1970)
Ertan T. F., Erichsen R., Kreft G., Kalaycıoğulları İ., Güven İ., Şenocak K., et al.
İkinci Vatan ve Ankara Üniversitesi 1933 1970, Prof.Dr.Kasım Karakütük, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.235-266, 2016
2016
201627. Yakındoğu Uygarlıkları
GÜVEN İ.
Uygarlık Tarihi, ismail güven, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.217-229, 2016
2016
201628. Eski Mısır
GÜVEN İ.
Uygarlık Tarihi, ismail güven, Editör, PegemA, Ankara, ss.65-83, 2016
2014
201429. Tarih Öğretimi Kavramsal Çerçeve
Güven İ., Bıkmaz F., Demirhan İşcan C., Keleşoğlu S.
Tarih Öğretiminde Değerler Eğitimi, İsmail Güven, Editör, PEGEMA, Ankara, ss.1-54, 2014
2008
200830. "Education and Islam in Turkey."
GÜVEN İ.
Education in Turkey, Arnd-Michael Nohl,Arzu Akkoyunlu, Editör, Waxmann, ss.151-174, 2008
2007
200731. "Recent initiatives in school effectiveness and improvement: the case of Turkey.
GÜVEN İ.
International handbook of school effectiveness and improvement, Tony Townsend, Editör, Springer, ss.363-378, 2007
2006
200633. Drama Öğrenme-Öğretme
GÜVEN İ.
Çocukta Yaratıcılık ve Drama kitabı içinde, . Ali Öztürk (Ed.), Editör, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1488, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 798, Eskişehir, ss.139-152, 2006
2005
200534. “Social Studies Teacher's ICT Usage in Turkey - Current State, barriers and Future Recommendations”
GÜVEN İ., GÜLBAHAR GÜVEN Y.
ICT and Teacher Education, Chaib M. and Svensson Ann-Katrin, Editör, Jönköping Universitiy, ss.198-209, 2005
2004
200435. EDUCATION, THE MILITARY, AND POLITICS IN TURKEY
GÜVEN İ.
Research on Education in Africa the Caribbean and the Middle East An Historic Overview, Cynthia Sunal and Kagendo Mutua, Editör, İnformation Age Publication, ss.242-256, 2004
Desteklenen Projeler
2022 - 2025
2022 - 2025Computational Thinking and Mathematical Problem Solving, an Analytics Based Learning Environment (Erasmus Plus KA220-SCH)
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
Karataş E., Güven İ. (Yürütücü), Öztürk H. T., Ayantaş T.
2022 - 2025
2022 - 2025Erasmus Plus. KA220-SCH Computational Thinking and Mathematical Problem Solving, an Analytics Based Learning Environment
Erasmus Projesi , Erasmus Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
Öztürk H. T., Güven İ. (Yürütücü)
2019 - 2022
2019 - 2022
Future Teachers Education: Computational Thinking and STEAM Project (Erasmus+ 220 HED Project)
Erasmus Projesi , Hayat Boyu Öğrenme Programı Projesi
Çabuk B., Güven İ., Bayraktar Sullıvan A., Keleşoğlu S., Karataş E., Doğan Karaoğlu D., et al.
2019 - 2022
2019 - 2022
Future Teacher Education: Computational Thinking and Steam
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Gülbahar Güven Y., Güven İ., Çabuk B., Bayraktar Sullıvan A., Keleşoğlu S., Karataş E., et al.