Makaleler
16
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (5)
Scopus (4)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (4)
1. Bilişsel Tanıya Dayalı Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testlerin Sınıf içi Değerlendirmelerde İzleme Amaçlı Kullanımı
İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
, cilt.2024, sa.5, ss.13-22, 2024 (Hakemli Dergi)
7. Equality of admission tests using kernel equating under the non-equivalent groups with covariates design
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.4, ss.729-743, 2021 (ESCI, TRDizin)
12. İzlemeye Dayalı Durum Belirlemenin Kullanımı Açısından 2012 Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programının İncelenmesi: Türkiye Örneği
Eğitim ve Bilim
, cilt.42, sa.190, ss.237-248, 2017 (SSCI)
13. PISA 2009 Okuma Becerileri Yeterliklerinin Sosyoekonomik Alt Yapı ve Okul Öncesi Eğitime Katılım Açısından İncelenmesi “Türkiye Örneği”
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.47, sa.1, ss.423-448, 2014 (Hakemli Dergi)
14. INVESTIGATION OF THE PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE TURKISH FORM OF SUBJECTIVE MEMORY COMPLAINTS QUESTIONNAIRE
TURKISH JOURNAL OF GERIATRICS-TURK GERIATRI DERGISI
, cilt.16, sa.2, ss.150-154, 2013 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus, TRDizin)
16. Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Başarısında Etkili Olduğu Düşünülen Faktörlerin Sıralama Yargıları Kanunuyla Ölçeklenmesi
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
, cilt.2, sa.2, ss.200-209, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
40
1. Educators’ analysis of the instructional sensitivity of constructed-response science test items
2024 National Council on Measurement in Education (NCME) Special Conference on Classroom Assessment, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 20 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2. The instructional sensitivity of constructed-response items in international large-scale assessments
13th Conference of the International Test Commission, Granada, İspanya, 2 - 05 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)
3. Developing reading literacy through cognitive, intrapersonal, and interpersonal competencies: A new measurement and assessment approach
23rd European Conference on Literacy & 7th Panhellenic Literacy Conference, Hania, Yunanistan, 24 - 26 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
20. A New Item Design Approach to the Measurement of Mental Processes
The Ideas In Testing, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Kasım 2022, ss.1-23, (Özet Bildiri)
21. 21. Yüzyılda Bilişsel, İçsel ve Kişilerarası Becerilerin Ölçülmesi ve Durum Belirleme
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.518-520, (Özet Bildiri)
22. Gelişen Zihin Yapısının Akademik Başarıya Etkisinin Aracılık Modelleriyle PISA 2018 Bağlamında İncelenmesi
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.66-70, (Özet Bildiri)
23. Eğitimde Gelişmişlik İndeksinin Bulanık C-Ortalama Kümeleme Algoritması Kullanılarak Geliştirilmesi ve PISA 2018 Okuma Becerileri Başarısıyla İlişkilendirilmesi
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.201-204, (Özet Bildiri)
26. Predicting Academic Performance of Foreign Students via Machine Learning Algorithms
11th International Statistics Congress, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
29. Application of Fuzzy C-means Clustering Algorithm for Prediction of Students’ Academic Performance
10th International Statistics Congress, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2017, ss.20, (Özet Bildiri)
30. Yükseköğretimde Öğrenci Başarısını Yordayan Etkenlerin Belirlenmesi: Bir Model Önerisi
II.Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017, ss.105-107, (Özet Bildiri)
31. Blue Belt Movement - Istanbul Strait Project Follow-up Evaluation Study
6th International Conference on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
32. Research on Increasing the Awareness Level and Knowledge of Students towards Sea Pollution and Problems of Ecosystem as Part of Bosphorus Blue Belt Action Project
4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION, St. Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
34. An evaluation of Ankara University Examination for Foreign Students scores in terms of chance success
6th World Conference on Educational Sciences (WCES), Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
35. The factor structure of the basic learning skills test used in Ankara University Examination for Foreign Students
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, (Tam Metin Bildiri)
37. The view of management of five major universities in Ankara the capital of Turkey about these universities contribution to the city
International Conference UNlCA-Cities and Their Universities for Creation of Knowledge and Innovation, Varşova, Polonya, 26 - 27 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
38. Senior high school students attitudes in higher education student selection and placement system that the factors affecting
14th International Evaluation In Education In The Balkan Countries, Belgrade, Sırbistan, 16 - 18 Haziran 2011, ss.79, (Tam Metin Bildiri)
40. Sınıf öğretmeni adayı öğrencilerin fakültelerinde yapılan sınavlara ilişkin görüşleri
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.1-14, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
19
1. Optimizing maximum likelihood estimation in performance factor analysis: A comparative study of estimation methods
Quantitative Psychology, WIBERG MARIE, Editör, Springer Nature, ss.1-395, 2024
2. Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2023
4. Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi
Diş HekimliğindeKlinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Ömer Kutlu,Özge Altıntaş,K. Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.1-30, 2023
5. Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi
Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu,Doç. Dr. Özge Altıntaş,Prof. Dr. K. Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.1-30, 2023
6. periodontoloji
Diş Hekimliğinde Klinik öncesi ve klinik becerilerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi, Ömer Kutlu, Özge Altıntaş, K.Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımei, Ankara, ss.189-219, 2023
8. 1. Bölüm: Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi
Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Kutlu Ömer, Altıntaş Özge, Akaltan Funda, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınları No: 833 Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Yayınları No: 35, Ankara, ss.1-30, 2023
9. PISA'da Okuryazarlık Becerilerini Ölçme ve Durum Belirleme
Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Sevda Dolapçıoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-94, 2022
11. Akademik Başarı
Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, Prof. Dr. Ayşen Apaydın ve Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.17-26, 2021
12. Sınıflandırma Amaçlı Kullanılan Bazı Makine Öğrenmesi Yöntemleri
Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, Prof. Dr. Ayşen Apaydın ve Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.35-46, 2021
14. Okuduğunu Anlama Becerisinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2019
15. Türkiye’nin Yakın Tarihinde Güvenilir Bir Kurum: Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek’e Armağan, Eğitimde 50 Yıl, Berna Aslan,Fatma Hazır Bıkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.323-341, 2019
16. Bilimsel Proje Hazırlama Rehberi
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2018
17. Bilimsel Proje Hazırlama Kitapçığı
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2017
18. Yaşantılar Evreninden Anılar Örneklemi Ölçmecilerden Geçerli ve Güvenilir Anılar
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2016
19. Diş Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi
Diş Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Ömer Kutlu ve Özge Altıntaş, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.1-15, 2015