Yayınlar & Eserler

Makaleler 16
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (5)
Scopus (4)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (4)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 40

1. Educators’ analysis of the instructional sensitivity of constructed-response science test items

2024 National Council on Measurement in Education (NCME) Special Conference on Classroom Assessment, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 20 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2. The instructional sensitivity of constructed-response items in international large-scale assessments

13th Conference of the International Test Commission, Granada, İspanya, 2 - 05 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)

3. Developing reading literacy through cognitive, intrapersonal, and interpersonal competencies: A new measurement and assessment approach

23rd European Conference on Literacy & 7th Panhellenic Literacy Conference, Hania, Yunanistan, 24 - 26 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

4. Investigating Changes in Students’ PISA Performances from the Perspective of Socioeconomic Status

EGE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, cilt.2, ss.4400-4408, (Tam Metin Bildiri)

5. Variation in Students’ Proficiency Levels Across PISA Reading, Mathematics, and Science

EGE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, cilt.2, ss.4392-4399, (Tam Metin Bildiri)

6. From the Perspective of High School Students “My Dream University”

SELÇUK 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2023, ss.1249-1260, (Tam Metin Bildiri)

7. Evaluation of a Common Examination Application Consisting of Open-Ended Questions based on The Perspectives of High School Students

SELÇUK 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2023, ss.1241-1248, (Tam Metin Bildiri)

8. Graduate Students’ Views on Graduate Education in the Digital Age

EU 3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMANITY AND SOCIAL SCIENCES, Tirane, Arnavutluk, 17 - 19 Kasım 2023, cilt.1, ss.126-135, (Tam Metin Bildiri)

9. Opinions of Teacher Candidates on Artificial Intelligence

EU 3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMANITY AND SOCIAL SCIENCES, Tirane, Arnavutluk, 17 - 19 Kasım 2023, cilt.1, ss.136-145, (Tam Metin Bildiri)

10. Examination of the Opinions of Measurement and Evaluation Specialists on Simulation Studies in the Field

CUMHURIYET 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Ankara, Türkiye, 29 Ekim 2023, ss.78-87, (Tam Metin Bildiri)

11. University Students’ Opinions and Expectations Regarding Statistics Course

CUMHURIYET 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Ankara, Türkiye, 29 Ekim 2023, ss.69-77, (Tam Metin Bildiri)

12. Characteristics That Future Teachers Should Possess

FAREAST 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Manila, Filipinler, 20 - 22 Ekim 2023, ss.98-104, (Tam Metin Bildiri)

13. University Students’ Perspectives on the Attributes Required to Assert “I Am Here in the Future”

FAREAST 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Manila, Filipinler, 20 - 22 Ekim 2023, ss.105-113, (Tam Metin Bildiri)

14. Proposal for an Evaluation Form That Can Be Used in Oral Presentations of Thesis Defenses

EGE 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCE, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2023, ss.1447-1452, (Tam Metin Bildiri)

15. Opinions of Doctorate Students About the Characteristics That a Thesis Advisor Should Have

EGE 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2023, ss.1440-1446, (Tam Metin Bildiri)

16. Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testlerin Yükseköğretime Uluslararası Öğrenci Seçmede Uygulanabilirliği

International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.77-79, (Özet Bildiri)

17. Okuma Metinlerine Dayalı Maddelerin Çok Aşamalı Bireyselleştirilmiş Hibrit Test Desenlerine Uyarlanması

I. Bireye Uyarlanmış Test Araştırmaları Ulusal Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, ss.58-61, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

18. Bireye Uyarlanmış Hibrit Test Desenlerinde Kullanılan Test BirleştirmeStratejilerinin Karşılaştırılması: “Anında” ve “Dinamik” Test Birleştirme

I. Bireye Uyarlanmış Test Araştırmaları Ulusal Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, ss.49-52, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

19. Comparing Ability Parameters in Performance Factor Analysis and Item Response Theory using Kullback- Leibler Divergence

International Meeting of the Psychometric Society (IMPS) 2023, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Temmuz 2023, ss.226, (Özet Bildiri)

20. A New Item Design Approach to the Measurement of Mental Processes

The Ideas In Testing, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Kasım 2022, ss.1-23, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

21. 21. Yüzyılda Bilişsel, İçsel ve Kişilerarası Becerilerin Ölçülmesi ve Durum Belirleme

VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.518-520, (Özet Bildiri)

22. Gelişen Zihin Yapısının Akademik Başarıya Etkisinin Aracılık Modelleriyle PISA 2018 Bağlamında İncelenmesi

VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.66-70, (Özet Bildiri)

23. Eğitimde Gelişmişlik İndeksinin Bulanık C-Ortalama Kümeleme Algoritması Kullanılarak Geliştirilmesi ve PISA 2018 Okuma Becerileri Başarısıyla İlişkilendirilmesi

VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.201-204, (Özet Bildiri)

24. The Measurement of Competences in the Bologna Process: An Example of Measurement and Evaluation Course

International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES), İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Aralık 2020, ss.27, (Özet Bildiri)

25. Comparison of the Applicability of Different Computerized Adaptive Testing Approaches to Non-Verbal Ability Tests

International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES), İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Aralık 2020, ss.24, (Özet Bildiri)

26. Predicting Academic Performance of Foreign Students via Machine Learning Algorithms

11th International Statistics Congress, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

28. Investigating differential item functioning of the Ankara university examination for foreign students by recursive partitioning analysis in the Rasch model

6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 5 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

30. Yükseköğretimde Öğrenci Başarısını Yordayan Etkenlerin Belirlenmesi: Bir Model Önerisi

II.Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017, ss.105-107, (Özet Bildiri)

33. An investigation of the Programme for International Student Assessment 2012 in terms of formative assessment usage Turkey example

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

34. An evaluation of Ankara University Examination for Foreign Students scores in terms of chance success

6th World Conference on Educational Sciences (WCES), Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

35. The factor structure of the basic learning skills test used in Ankara University Examination for Foreign Students

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, (Tam Metin Bildiri)

36. An investigation on the variables effective in predicting whether senior high school students' attitudes towards entrance system to higher education are positive or negative

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.1701-1705, (Tam Metin Bildiri) identifier

37. The view of management of five major universities in Ankara the capital of Turkey about these universities contribution to the city

International Conference UNlCA-Cities and Their Universities for Creation of Knowledge and Innovation, Varşova, Polonya, 26 - 27 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)

38. Senior high school students attitudes in higher education student selection and placement system that the factors affecting

14th International Evaluation In Education In The Balkan Countries, Belgrade, Sırbistan, 16 - 18 Haziran 2011, ss.79, (Tam Metin Bildiri)

39. The study on the attitudes towards the student selection system for higher education in terms of student characteristics

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2875-2880, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

40. Sınıf öğretmeni adayı öğrencilerin fakültelerinde yapılan sınavlara ilişkin görüşleri

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.1-14, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 19

3. PISA’da Okuryazarlık Becerilerini Ölçme ve Durum Belirleme

Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Doç. Dr. Sevda DOLAPÇIOĞLU, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.50-91, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

4. Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi

Diş HekimliğindeKlinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Ömer Kutlu,Özge Altıntaş,K. Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.1-30, 2023

5. Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi

Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu,Doç. Dr. Özge Altıntaş,Prof. Dr. K. Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.1-30, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

6. periodontoloji

Diş Hekimliğinde Klinik öncesi ve klinik becerilerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi, Ömer Kutlu, Özge Altıntaş, K.Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımei, Ankara, ss.189-219, 2023

7. Cerrahi

Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerinin Ölçülmesi Ve Değerlendirilmesi, Ömer Kutlu, Kadriye Funda Akaltan, Özge Altıntaş, Editör, Ankara Üiversitesi, Ankara, ss.1-5, 2023

8. 1. Bölüm: Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi

Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Kutlu Ömer, Altıntaş Özge, Akaltan Funda, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınları No: 833 Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Yayınları No: 35, Ankara, ss.1-30, 2023

9. PISA'da Okuryazarlık Becerilerini Ölçme ve Durum Belirleme

Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Sevda Dolapçıoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-94, 2022

11. Akademik Başarı

Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, Prof. Dr. Ayşen Apaydın ve Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.17-26, 2021

12. Sınıflandırma Amaçlı Kullanılan Bazı Makine Öğrenmesi Yöntemleri

Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, Prof. Dr. Ayşen Apaydın ve Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.35-46, 2021

13. Sınıflandırma Amaçlı Kullanılan Bazı Makine Öğrenmesi Yöntemleri

Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, Apaydın, Ayşen; Kutlu, Ömer, Editör, Pegem Yayınevi, Ankara, ss.35-45, 2021

15. Türkiye’nin Yakın Tarihinde Güvenilir Bir Kurum: Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi

Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek’e Armağan, Eğitimde 50 Yıl, Berna Aslan,Fatma Hazır Bıkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.323-341, 2019

16. Bilimsel Proje Hazırlama Rehberi

Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2018

19. Diş Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi

Diş Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Ömer Kutlu ve Özge Altıntaş, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.1-15, 2015