Doç. Dr. GÖKÇE KARAMAN BENLİ


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

48

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

26

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

35

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

59

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

12

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

7

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

30

Proje

5

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2006 - 2013

2006 - 2013

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2003 - 2006

2003 - 2006

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Erken okuryazarlık becerilerini değerlendirme aracı'nın geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışması

Gazi Üniversitesi, Radyofarmasi Anabilim Dalı

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Erken Okuryazarlık Becerilerini Destekleme Sürecinde Aile, Oyun ve Çocuk Kitapları

Lisans

Lisans

ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMA

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I

Makaleler

Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Öyküye Dayalı Sesbilgisel Farkındalık Ölçeği’nin Geliştirilmesi (Bildiri no. 39)

KARAMAN BENLİ G., ŞAHİN F., DEMİR E., Kural Kınık E., Paslı H.

8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Examination of Phonological Awareness Skills Support Programs for Preschool Children

KARAMAN BENLİ G.

8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.385-386, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. 36-61 Aylık Türk Çocuklarının Çizim, Yazı Yazma ve Anlatım Becerilerinin İncelenmesi.

ACER D., KARAMAN G.

Al Farabi 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017

2017

2017

5. Age and Gender Differences Between Turkish Children’s Early Literacy Skills

KARAMAN G.

Society for Research in Child Development 2017 Biennial Meeting, Austin, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

6. Video Analysis of Teacher and Children’s Conversation During Iterative Book Readings

KARAMAN G.

Middle Tennessee State University Literacy Conference 2017, Nashville, 28 Ocak 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

7. A Descriptive Study On The Implementation of The Method of Dialogic Reading by a Mother and a Child

KARAMAN G.

6Th World Conference On Learning, Teaching&Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015

2015

2015

8. Development of Early Literacy Skills Assessment Tool Validity and Reliability Study

KARAMAN G., GÜNGÖR AYTAR F. A.

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

9. The Long Term Effectiveness of Dialogic Reading Intervention in the Acquisition of Reading Skills

ERGÜL C., KARAMAN G., AKOĞLU G.

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

12. Etkileşimli kitap okuma

ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., KESİKTAŞ A. D., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.

Eğitim Reformu Girişimi, 10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Nisan 2013

2012

2012

13. Effectiveness of Dialogic Book Reading to Improve Early Literacy Skills of Kindergartners

ERGÜL C., KARAMAN BENLİ G., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., SARICA A. D., TUFAN M.

The Division for Early Childhood Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2007

2007

15. Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Uygulama Derslerindeki Performanslarının Değerlendirilmesi

KARAMAN G., AKGÜN E., ACER D., ŞEN M., ERGÜL A., DİNÇER F. Ç., et al.

II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.313-319, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

16. I’m Going to Kindergarten “I’m Playing and Learning

DİNÇER F. Ç., AKGÜN E., ŞEN M., ACER D., ERGÜL A., KARAMAN G., et al.

International Congress on Early Childhood Education, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

17. I’xxm Going to Kindergarten I’xxm Playing and Learning

DİNÇER F. Ç., AKGÜN E., ŞEN M., ACER D., ERGÜL A., KARAMAN G., et al.

3. International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 Eylül - 15 Ekim 2012, ss.255-256, (Özet Bildiri)

2011

2011

18. A Sample Activity of Community Practices Course by Preschool Education Undergraduate Students

AKGÜN E., KARAMAN G., DİNÇER F. Ç.

EDULEARN11 -International Conference on Education and New Learning Technologies, 03 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

19. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi ile İlgili Örnek Bir Uygulama

HAKTANIR G., AKGÜN E., DUMAN G., KARAMAN G.

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, Türkiye, 17 Nisan 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

20. Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Okuma-Yazmaya Hazırlık ile İlgili Görüşlerinin Karşılaştırılması

KARAMAN G., ERDEM HARBELİOĞLU A.

Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

21. Erken Çocukluk Döneminde Öğretmenlerin Kullandığı Kavramların Değerlendirilmesi

KARAMAN G., ERGÜL A., ERDEM HARBELİOĞLU A.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Erken Okuryazarlık Becerilerini Desteklemeye Yönelik Kitap Okuma Programları

KARAMAN BENLİ G.

Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Kargın Tevhide, Altun Dilek, Güldenoğlu Birkan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.140-165, 2021

2021

2021

2. Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi

KARAMAN BENLİ G.

Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi, Aslan Durmuş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.121-131, 2021

2020

2020

3. Çocuk ve Kütüphane

KARAMAN BENLİ G.

Çocuk Edebiyatı, Ceylan Şehnaz, Editör, Eğiten, Ankara, ss.421-449, 2020

2017

2017

4. Erken Okuryazarlık Becerilerinin Tarihsel Gelişimi,Kuramsal Temelleri ve Kapsamı

KARAMAN G.

Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim Dil ve Erken Okuryazarlık, Prof. Dr. Fulya Temel, Editör, Hedef Cs, Ankara, ss.10-29, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

5. OKUL ÖNCESİ EĞİTİME YÖNELİK DRAMA ETKİNLİKLERİ

KARAMAN G., Göksel Ç.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DRAMA, AYSEL KÖKSAL AKYOL, Editör, HEDEF CS YAYINCILIK, Ankara, ss.158-193, 2015

2015

2015

6. ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ, KURAMSAL TEMELLERİ VE KAPSAMI

KARAMAN G.

DİL VE ERKEN OKURYAZARLIK, FULYA TEMEL, Editör, HEDEF CS YAYINCILIK, Ankara, ss.10-29, 2015


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 35

h-indeksi (SCOPUS): 2