Duyurular & Dokümanlar
Ders Dökümanları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2006 - 2013
2006 - 2013Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Erken okuryazarlık becerilerini değerlendirme aracı'nın geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Gazi Üniversitesi, Radyofarmasi Anabilim Dalı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (5)
2025
20251. An experimental study to develop early literacy skills: establishing a dialog, play and tell-Early literacy skills support practices with mother involvement (DPT-ELP)
Baş T., Teke N., KARAMAN BENLİ G.
Early Child Development and Care
, cilt.195, sa.9-10, ss.959-982, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20232. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıflarındaki Çocuklarla Kitap Okuma Öncesindeki Hazırlık Süreçlerinin İncelenmesi
Karaman G., AYŞEGÜL E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.888-910, 2023 (TRDizin)
2022
20223. Erken çocukluk dönemine seslenen müzikle ilgili çocuk kitaplarının içerik, müziksel kavramlar ve görselleri açısından incelenmesi
Sever G., Karaman Benli G.
JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD STUDIES , cilt.6, sa.1, ss.229-252, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İsim Yazma Becerileri: “İşte Benim Harflerim!”
KARAMAN BENLİ G.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi
, cilt.35, sa.1, ss.294-310, 2021 (TRDizin)
2019
20195. Description of Turkish Children's Drawing, Early Writing and Narrative Skills Using A Picture Book
ACER ÇAKAR D., KARAMAN BENLİ G.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.52, sa.2, ss.495-523, 2019 (TRDizin)
2019
20196. Description of Turkish Children’xxs Drawing, Early Writing and Narrative Skills Using A Picture Book.
ACER D., KARAMAN G.
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences , 2019 (TRDizin)
2019
20197. Okul Öncesi Dönem Çocuklarla Bibliyoterapi : Bir Uygulama Örneği
AKGÜN E., KARAMAN G.
psikiyatride Güncel Yaklaşımlar , cilt.11, sa.1, ss.100-111, 2019 (TRDizin)
2017
20178. Effects of Dialogic Reading Program on Later Reading Skills: Follow-Up Study/ Anasınıfında uygulanan etkileşimli kitap okuma programının sonraki okuma becerilerine etkisi: İzleme çalışması.
Ergül C., Akoğlu G., Karaman G., Sarıca A. D.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.191-219, 2017 (TRDizin)
2017
20179. Anasınıfında Uygulanan Etkileşimli Kitap Okuma Programının Sonraki Okuma Becerilerine Etkisi: İzleme Çalışması
ERGÜL C., AKOĞLU G., KARAMAN G., SARICA A. D.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.191-219, 2017 (TRDizin)
2017
201710. The home literacy environments of Turkish kindergarteners: Does SES make a difference? International Journal of Instruction, 10 (1), p. 187-202.
Ergül C., Sarıca A. D., Akoğlu G., Karaman G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.10, sa.1, ss.187-202, 2017 (Scopus)
2017
201711. The Home Literacy Environments of Turkish Kindergarteners: Does SES Make a Difference?
ERGÜL C., SARICA A. D., AKOĞLU G., KARAMAN BENLİ G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.10, sa.1, ss.187-202, 2017 (ESCI, Scopus)
2016
201612. Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme Aracı nın EOBDA Geliştirilmesi
KARAMAN G., GÜNGÖR AYTAR F. A.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.516-541, 2016 (TRDizin)
2016
201613. An Adapted Dialogic Reading Program for Turkish Kindergarteners from Low Socio economic Backgrounds
Ergül C., Akoğlu G., Sarıca A. D., Karaman G., Tufan M., Bahap Kudret Z., et al.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.4, sa.7, ss.179-194, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201514. Anasınıflarında Gerçekleştirilen Birlikte Kitap Okuma Etkinliklerinin Etkileşimli Kitap Okuma Bağlamında İncelenmesi
Ergül C., Akoğlu G., Sarıca A. D., Tufan M., Karaman G.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.603-619, 2015 (TRDizin)
2014
201415. Okul öncesi öğretmenlerinin erken okuryazarlık kavramına ilişkin bilgi düzeyleri ve sınıf uygulamaları
ERGÜL C., KARAMAN G., AKOĞLU G., TUFAN M., SARICA A. D., BAHAP KUDRET Z.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.13, sa.4, ss.1449-1472, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201416. Ev Erken Okuryazarlık Ortamı Ölçeği EVOK Geçerlik ve GüvenirlikÇalışması
Sarıca A. D., Ergül C., Akoğlu G., Deniz K. Z., Karaman G., Bahap Kudret Z., et al.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.6, sa.2, ss.444-459, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201317. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi ve MEB Mobil Anaokulu Projesi nin Birlikte Yürütülmesi İle Çocukların Gelişimlerinin Desteklenmesi Peçenek Köyü Örneği
HAKTANIR G., AKGÜN E., KARAMAN G., DUMAN G.
Kastamonu Eğitim Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201318. TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ VE MEB MOBİL ANAOKULU PROJESİ NİN BİRLİKTEYÜRÜTÜLMESİ İLE ÇOCUKLARIN GELİŞİMLERİNİNDESTEKLENMESİ PEÇENEK KÖYÜ ÖRNEĞİ
Haktanır G., Akgün E., Karaman G., Duman G.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.69-82, 2013 (Hakemli Dergi)
2008
200819. The impact of drama-based literacy preparation program on the 5-6 year olds' phonological awareness skills
KARAMAN BENLİ G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY
, cilt.43, sa.3-4, ss.71, 2008 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Öyküye Dayalı Sesbilgisel Farkındalık Ölçeği’nin Geliştirilmesi (Bildiri no. 39)
KARAMAN BENLİ G., ŞAHİN F., DEMİR E., Kural Kınık E., Paslı H.
8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2013
20132. Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Etkileşimli Kitap Okumanın Etkililiği
ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., SARICA A. D., KARAMAN BENLİ G., BAHAP KUDRET Z.
10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, Türkiye, 13 Nisan 2013 - 14 Mart 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. Examination of Phonological Awareness Skills Support Programs for Preschool Children
KARAMAN BENLİ G.
8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.385-386, (Özet Bildiri)
2017
20174. 36-61 Aylık Türk Çocuklarının Çizim, Yazı Yazma ve Anlatım Becerilerinin İncelenmesi.
ACER D., KARAMAN G.
Al Farabi 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017
2017
20175. Age and Gender Differences Between Turkish Children’s Early Literacy Skills
KARAMAN G.
Society for Research in Child Development 2017 Biennial Meeting, Austin, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Video Analysis of Teacher and Children’s Conversation During Iterative Book Readings
KARAMAN G.
Middle Tennessee State University Literacy Conference 2017, Nashville, 28 Ocak 2017, (Özet Bildiri)
2015
20157. A Descriptive Study On The Implementation of The Method of Dialogic Reading by a Mother and a Child
KARAMAN G.
6Th World Conference On Learning, Teaching&Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015
2015
20158. Development of Early Literacy Skills Assessment Tool Validity and Reliability Study
KARAMAN G., GÜNGÖR AYTAR F. A.
The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
20159. The Long Term Effectiveness of Dialogic Reading Intervention in the Acquisition of Reading Skills
ERGÜL C., KARAMAN G., AKOĞLU G.
The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201410. Anasınıfı Öğrencilerinin Ev Ortamlarındaki Erken Okuryazarlık Deneyimleri Sosyo Ekonomik Düzey Açısından Bir Değerlendirme
ERGÜL C., SARICA A. D., AKOĞLU G., TUFAN M., BAHAP KUDRET Z., KARAMAN G.
International Congress on Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201311. Etkileşimli kitap okuma programının alıcı ve ifade edici dil becerilerine etkisinin incelenmesi
AKOĞLU G., ERGÜL C., TUFAN M., KESİKTAŞ A. D., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.
7. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2013
2013
201312. Etkileşimli kitap okuma
ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., KESİKTAŞ A. D., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.
Eğitim Reformu Girişimi, 10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Nisan 2013
2012
201213. Effectiveness of Dialogic Book Reading to Improve Early Literacy Skills of Kindergartners
ERGÜL C., KARAMAN BENLİ G., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., SARICA A. D., TUFAN M.
The Division for Early Childhood Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201214. Bir Erken Müdahale Programı Olarak Etkileşimli Kitap Okuma Programının Etkililiğinin İncelenmesi
ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., KARAMAN BENLİ G., BAHAP KUDRET Z., SARICA A. D.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2007
200715. Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Uygulama Derslerindeki Performanslarının Değerlendirilmesi
KARAMAN G., AKGÜN E., ACER D., ŞEN M., ERGÜL A., DİNÇER F. Ç., et al.
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.313-319, (Tam Metin Bildiri)
2012
201216. I’m Going to Kindergarten “I’m Playing and Learning
DİNÇER F. Ç., AKGÜN E., ŞEN M., ACER D., ERGÜL A., KARAMAN G., et al.
International Congress on Early Childhood Education, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201217. I’xxm Going to Kindergarten I’xxm Playing and Learning
DİNÇER F. Ç., AKGÜN E., ŞEN M., ACER D., ERGÜL A., KARAMAN G., et al.
3. International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 Eylül - 15 Ekim 2012, ss.255-256, (Özet Bildiri)
2011
201118. A Sample Activity of Community Practices Course by Preschool Education Undergraduate Students
AKGÜN E., KARAMAN G., DİNÇER F. Ç.
EDULEARN11 -International Conference on Education and New Learning Technologies, 03 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)
2010
201019. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi ile İlgili Örnek Bir Uygulama
HAKTANIR G., AKGÜN E., DUMAN G., KARAMAN G.
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, Türkiye, 17 Nisan 2010, (Özet Bildiri)
2009
200920. Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Okuma-Yazmaya Hazırlık ile İlgili Görüşlerinin Karşılaştırılması
KARAMAN G., ERDEM HARBELİOĞLU A.
Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200921. Erken Çocukluk Döneminde Öğretmenlerin Kullandığı Kavramların Değerlendirilmesi
KARAMAN G., ERGÜL A., ERDEM HARBELİOĞLU A.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Erken Okuryazarlık Becerilerini Desteklemeye Yönelik Kitap Okuma Programları
KARAMAN BENLİ G.
Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Kargın Tevhide, Altun Dilek, Güldenoğlu Birkan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.140-165, 2021
2021
20212. Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi
KARAMAN BENLİ G.
Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi, Aslan Durmuş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.121-131, 2021
2020
20203. Çocuk ve Kütüphane
KARAMAN BENLİ G.
Çocuk Edebiyatı, Ceylan Şehnaz, Editör, Eğiten, Ankara, ss.421-449, 2020
2017
20174. Erken Okuryazarlık Becerilerinin Tarihsel Gelişimi,Kuramsal Temelleri ve Kapsamı
KARAMAN G.
Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim Dil ve Erken Okuryazarlık, Prof. Dr. Fulya Temel, Editör, Hedef Cs, Ankara, ss.10-29, 2017
2015
20155. OKUL ÖNCESİ EĞİTİME YÖNELİK DRAMA ETKİNLİKLERİ
KARAMAN G., Göksel Ç.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DRAMA, AYSEL KÖKSAL AKYOL, Editör, HEDEF CS YAYINCILIK, Ankara, ss.158-193, 2015
2015
20156. ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ, KURAMSAL TEMELLERİ VE KAPSAMI
KARAMAN G.
DİL VE ERKEN OKURYAZARLIK, FULYA TEMEL, Editör, HEDEF CS YAYINCILIK, Ankara, ss.10-29, 2015
Desteklenen Projeler
2008 - 2009
2008 - 2009
Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum Projesi (European Union Project)
Avrupa İnovasyon ve Teknoloji Enstitüsü (EIT)
Çabuk B., Akgün E., Şen M., Güler Yıldız T., Acer Çakar D., Dinçer F. Ç.(Yürütücü), et al.