Makaleler
23
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (9)
Scopus (13)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (4)
6. Farklı okuma düzeylerindeki çocukların okuma, okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin boylamsal karşılaştırması
Milli Eğitim Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.212-245, 2022 (Hakemli Dergi)
10. Do Phonological Processing Skills Predict the Beginning Reading Performance of Turkish-Speaking Children? Longitudinal Results
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.527-543, 2021 (ESCI, Scopus, TRDizin)
15. Anne Eğitim Düzeyi, Sözcük Bilgisi ve Sesbilgisel Farkındalık Becerilerinde Bir Risk Faktörü mü?
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.4, ss.711-735, 2020 (ESCI, TRDizin)
18. The validity and reliability study of the Repetitive Behavior Scale-Revised Turkish Version in autism spectrum disorder
ANADOLU PSIKIYATRI DERGISI-ANATOLIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY
, cilt.20, ss.65-72, 2019 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
21. Ev Erken Okuryazarlık Ortamı Ölçeği EVOK Geçerlik ve GüvenirlikÇalışması
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.6, sa.2, ss.444-459, 2014 (Hakemli Dergi)
23. Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığı sorunları ve öğretmenlerinin bu sorunlara yönelik öğretim uygulamaları
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.11, sa.3, ss.778-789, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
47
1. Anasınıfında Harf Bilgisi Düşük ve Yüksek Olan Grupların İlkokuldaki Okuma, Okuduğunu Anlama ve Yazma Performanslarının Karşılaştırılması
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.23-24, (Özet Bildiri)
2. ANASINIFINDA HARF BİLGİSİ DÜŞÜK VE YÜKSEK OLANGRUPLARIN İLKOKULDAKİ OKUMA, OKUDUĞUNU ANLAMA VE YAZMA PERFORMANSLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
3. Türkçe konuşan çocuklarda okuma başarısının boylamsal değişimi: Gizil Markov Modeli analiz sonuçları
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
4. İkinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Başarısına Göre Gizil Sınıfları ve Erken Yordayıcı Değişkenleri
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
5. Anasınıfında harf bilgisi düşük ve yüksek olan çocukların ilkokuldaki okuma, okuduğunu anlama ve yazma başarılarının karşılaştırılması.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 Kasım - 04 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
6. İyi ve zayıf okuyucularda okuma ve okuduğunu anlama gelişiminin yordayıcılarının boylamsal olarak incelenmesi.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
7. İkinci sınıfa devam eden çocukların okuduğunu anlama performansının anasınıfındaki bazı değişkenler açısından incelenmesi.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
8. Fonolojik işlemleme ile alıcı ve ifade edici dil becerilerinin metin okuma akıcılığının gelişimine katkısının incelenmesi
IXth. International Eurasian Educational Research Congress, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
11. Okuduğunu anlamanın anasınıfındaki yordayıcıları
Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
12. Sözel dil, hızlı isimlendirme ve erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkiler
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
13. Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Etkileşimli Kitap Okumanın Etkililiği
10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, Türkiye, 13 Nisan 2013 - 14 Mart 2022, (Tam Metin Bildiri)
21. Otizm spektrum bozukluğunda Tekrarlayıcı Davranışlar Ölçeği’nin Türkçe Versiyonunun psikometrik özellikleri
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
22. Okuma yazmayı öğrenme süreci: Farklı sosyoekonomik düzeylerden gelen çocuklardaki başarı farklılıkları
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
23. Çocukların erken okuryazarlık becerilerinin profil analizi: Sosyoekonomik düzeyin rolü
Uluslarası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
24. OSB olan çocuklar için öğretmenler tarafından doldurulan Tekrarlayıcı Davranışlar Ölçeği-R-Türkçe Versiyonunun psikometrik özelliklerinin incelenmesi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
25. Okul Öncesi Dönemde Sosyoekonomik Özelliklerin Çalışma Belleği Performansına Etkisi
VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
26. Erken Okuryazarlık Becerilerinin Ediniminde Sosyoekonomik Düzeye İlişkin Farklılıklar
VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
27. Çalışma Belleği ve Bileşenlerinin Okuma ve Yazma Becerilerinin Kazanımındaki Etkileri
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
28. Sesbilgisel Farkındalık ve Hızlı İsimlendirme: Okuma Başarısını Yorduyor mu?
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
29. Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar için eğitsel değerlendirme protokolü geliştirme süreci
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
30. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Söz Öncesi İletişim Dönemindeki Otizmli Çocuklarla Yaptıkları Uygulamalar
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
31. Examining reading comprehension an summarizing strategy skills of successful and unsuccessful readers
6th Cyprus International Conference on Educational Research, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
32. Assessment of the writing skills of Turkish speaking first graders with reading difficulties
ISEI Children's Rights and Early Intervention Conference, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
33. School administrators opinions on special education teachers competencies
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
34. Anasınıfı Öğrencilerinin Ev Ortamlarındaki Erken Okuryazarlık Deneyimleri Sosyo Ekonomik Düzey Açısından Bir Değerlendirme
International Congress on Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
35. Etkileşimli kitap okuma programının alıcı ve ifade edici dil becerilerine etkisinin incelenmesi
7. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2013
36. Etkileşimli kitap okuma
Eğitim Reformu Girişimi, 10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Nisan 2013
37. Effectiveness of Dialogic Book Reading to Improve Early Literacy Skills of Kindergartners
The Division for Early Childhood Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
38. Bir Erken Müdahale Programı Olarak Etkileşimli Kitap Okuma Programının Etkililiğinin İncelenmesi
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
39. Alt orta ve üst SED okullardaki anasınıflarında kitap okuma etkinlikleri Betimsel bir çalışma
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Şubat 2012
40. Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinimli öğrencilere fen bilgisi öğretim Alanyazına bir bakış
Uluslararası katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
41. Sınıf öğretmenlerinin özgül öğrenme güçlüğüne ilişkin bilgi düzeyleri ve tanı almış öğrencilere yönelik uygulamaları
Uluslararası Katılımlı 1. Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
42. Examining views of teachers on the effects of use of phonics in teaching reading and writing
World Conference on Educational Technology, 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
43. Sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığı sorunlarına ve okuma akıcılığını artırmaya yönelik kullandıkları yöntemlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2010
44. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenler hizmet öncesi eğitimlerini ve yeterliliklerini nasıl değerlendiriyorlar
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
45. Sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığı sorunlarına ve akıcılığı artırmaya yönelik kullandıkları yöntemlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Türkiye, 21 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
46. Engelli çocuğu olan ve olmayan ailenin gelişim algıları
VI. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Türkiye, 13 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
47. Engelli çocuğu olan ve olmayan ailelerin engelli bireylerin gelişim özelliklerine ilişkin algılarının incelenmesi
6. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi-Türkiye’de Çocuk Yetiştirme, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
9
1. Öğrenme Güçlüğü Aile Eğitimi Kitap Seti 2. Kademe
T.C MEB-Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2024
2. Erken çocukluk özel eğitimine ilişkin temel konular
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk eğitimi el kitabı , Hatice Bakkaloğlu,Seçil Çelik,Gözde Tomris, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.3-43, 2022
3. Akademik özellikler
Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu el kitabı, Bülbin Sucuoğlu,Hatice Bakkaoğlu,Meral Çilem Ökcün Akçamuş, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.443-470, 2021
4. Özel öğrenme güçlüğü olan çocuğum için neler yapabilirim?
Özel Öğrenme Güçlüğü Aile Rehberi, Öğülmüş, Kürşat, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.115-148, 2021
5. Sayılar öğrenme alanı: Özellikler ve öğretimi
Özel eğitimde matematik öğretimi, Tevhide Kargın,Birkan Güldenoğlu, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.208-236, 2021
6. Yazma güçlüğünde yazılı anlatım boyutuna yönelik araştırma temelli müdahale yöntemleri ve stratejileri
DİSGRAFİ - YAZMA GÜÇLÜĞÜ: TANILAMA VE MÜDAHALE, MACİD AYHAN MELEKOĞLU, KÜRŞAT ÖĞÜLMÜŞ, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.153-180, 2021
7. Dünyada ve Türkiye’de Taklit Araştırmaları Eğilimi
Tipik Gelişimde ve Otizm Spektrum Bozukluğunda Taklit Gelişimi ve Araştırmaları, Gökhan Töret,Meral Çilem Ökcün Akçamuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.177-214, 2020
8. Çocuklarda Davranış Problemleri, Olası Nedenleri ve Konuyla İlgili Araştırmalar
Davranış Yönetimi, Gözde Akoğlu, Fatma Elibol, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.33-51, 2018
9. Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu: Ülkemizde Yasal Düzenlemeler ve Haklar
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, İbrahim H. Diken, Hatice Bakkaloğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.335-370, 2016
Metrikler
Yayın (WoS)
16
Yayın (Scopus)
13
Atıf (WoS)
48
H-İndeks (WoS)
5
Atıf (Scopus)
45
H-İndeks (Scopus)
5
Atıf (Scholar)
42
H-İndeks (Scholar)
3
Atıf (TrDizin)
11
H-İndeks (TrDizin)
3
Atıf (Sobiad)
59
H-İndeks (Sobiad)
3
Atıf (Diğer Toplam)
22
Proje
2
Tez Danışmanlığı
1