SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Development of the Learned Helplessness Tendency Scale for Secondary School Students: Validity and Reliability Studies
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.774-800, 2023 (Hakemli Dergi)
Testing Bidirectional Relationship between Reading and Writing Skills
The International Journal of Progressive Education -IJPE
, cilt.16, sa.3, ss.253-269, 2020 (Hakemli Dergi)
İki ve Çok Kategorili Puanlanan Maddelerde Değişen Madde Fonksiyonlarının Karşılaştırılması
Başkent University Journal of Education
, cilt.5, sa.1, ss.40-50, 2018 (Hakemli Dergi)
Identifying the Relationships Between Perseverance, Openness to Problem Solving, and Academic Success in PISA 2012 Turkey
Journal of Educational Sciences Research
, cilt.7, sa.1, ss.263-274, 2017 (Hakemli Dergi)
Determining the Response Behaviors of Middle SchoolStudents for Open-Ended Questions
Journal of Educational Sciences Research
, cilt.7, sa.1, ss.243-252, 2017 (Hakemli Dergi)
Factors That Play a Role in the Academic Resilience of Academicians
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.131-150, 2016 (Hakemli Dergi)
Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarılarını Yordayan Faktörler
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.177-193, 2015 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesinde Geliştirilen Ölçme ve Değerlendirme Araç ve Yöntemlerin Tanıtımı
MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.74-83, 2015 (Hakemli Dergi)
Factors Related to the Reading Comprehension Skills of 4th Grade Students According to Data of PIRLS 2001 Turkey
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.61-75, 2015 (Hakemli Dergi)
High Stake Tests
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.1-18, 2015 (Hakemli Dergi)
Sosyal Beceri Eğitici Eğitim Programının Etkililiği
MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.1-10, 2014 (Hakemli Dergi)
Türkçe Test Maddelerinde Yanıtlama Davranışlarının İncelenmesi
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.61-71, 2014 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği Anne Baba Formuna Ait Norm Değerlerinin Belirlenmesi ve Yorumlanması
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.102-115, 2014 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi sosyal beceri değerlendirme ölçeği öğretmen formunun geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik analizleri
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum
, cilt.3, sa.8, ss.37-46, 2014 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Alanı Yeterliklerinin Yargıcı Kararlarına Dayalı Ölçeklenmesi
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.163-196, 2013 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Yeni Durum Belirleme Yöntemlerini Tercihlerinde etkili olan Öğrenmeye İlişkin Özellikler
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.19, sa. 2, ss.459-475, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Programında Yer Alan Kazanımlara Dayalı Soru Yazma ve Puanlama Çalışması
İlköğretim Online
, cilt.9, sa.3, ss.1201-1215, 2010 (Hakemli Dergi)
A Study on Writing and Scoring Open-Ended Questions Based on the Primary School Curriculum Objectives
Elementary Education Online
, cilt.9, sa.3, ss.1201-1215, 2010 (Hakemli Dergi)
İngilizce Öğretmenlik Sertifika Gruplarında Yürütülen Ölçme ve Değerlendirme Dersinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi
Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.111-125, 2009 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Performans Görevlerine İlişkin Tutumlarını Etkileyen Faktörler
İlköğretim Online
, cilt.9, sa.2, ss.714-722, 2009 (Hakemli Dergi)
Üst Düzey Zihinsel Sürçlerin Belirlenmesi: Performans Görevi Yazma
İlköğretmen
, ss.10-16, 2008 (Hakemsiz Dergi)
İlköğretim Programlarında ve Ders Kitaplarında HIV AIDS Konularının Yeri ve Ele Alınış Biçimi
Türk HIV AIDS Dergisi
, cilt.6, sa.3, ss.65-71, 2003 (Hakemli Dergi)
Öğretimde Sunu Becerilerinin Değerlendirilmesinde Dereceli Puanlama Anahtarı Rubric Kullanılmasına İlişkin Bir Araştırma
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.1-2, ss.25-36, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Eğitimde Gelişmişlik İndeksinin Bulanık C-Ortalama Kümeleme Algoritması Kullanılarak Geliştirilmesi ve PISA 2018 Okuma Becerileri Başarısıyla İlişkilendirilmesi
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.201-204
PISA 2018 Özyeterlik Ölçeği Maddelerine Verilen Tepkiler ile Okuma Performansı ve Başarısızlık Kaygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021
TIMSS 2015 Akran Zorbalığı Ölçeğinin Kategori Dağılımlarının İncelenmesi
VII. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020
Predicting Academic Performance of Foreign Students via Machine Learning Algorithms
11th International Statistics Congress, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Ekim 2019
Bilişsel Düzeyleri Farklı Maddelerdeki Yanıtlama Davranışlarının İncelenmesi
VI. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1780-1783
Application of Fuzzy C-means Clustering Algorithm for Prediction of Students’ Academic Performance
10th International Statistics Congress, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2017, ss.20
Developing a Software Module of Learning Outcomes, Qualifications and Measurement and Evaluation for the Bologna Process
5th International Congress on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017
Yükseköğretimde Öğrenci Başarısını Yordayan Etkenlerin Belirlenmesi: Bir Model Önerisi
II.Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017, ss.105-107
A study on the Interaction between Learning Strategies and Learning Styles of Pre-service Teachers
6th International Conference on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2017
Blue Belt Movement - Istanbul Strait Project Follow-up Evaluation Study
6th International Conference on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2017
PISA 2012 Türkiye Uygulamasında Öğrencilerin Matematik Başarıları ile Sosyoekonomik Düzeyleri Arasında Problem Çözmeye Açıklık ve Kararlılıklarının Aracılık Etkilerinin İncelenmesi.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 Nisan - 23 Haziran 2017
İlkokul 4 Sınıf İçin Hazırlanan Öğretim Programının Etkililiğinin İncelenmesi
5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
Çok Düzeyli Modellerle PISA 2012 Matematik Testinde Değişen Madde Fonksiyonu ve Potansiyel Kaynak Olarak Öğretmen Davranışı Özelliklerinin İncelenmesi
5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
PISA 2012 Türkiye Uygulamasında Kararlılık Problem Çözmeye Açıklık ve Akademik BAşarı arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi
5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
Research on Increasing the Awareness Level and Knowledge of Students towards Sea Pollution and Problems of Ecosystem as Part of Bosphorus Blue Belt Action Project
4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION, St. Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015
Development of Modular Program and Instruction Materials of Bosphorus Blue Belt Action Project
4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION, ST PETERSBURG, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015
Üniversiteye Giriş Sınavına Hazırlanırken Öğretmen Adaylarının Sosyal Yaşamlarının Etkilenme Durumu
Uluslararası I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 Nisan 2014
An evaluation of Ankara University Examination for Foreign Students scores in terms of chance success
6th World Conference on Educational Sciences (WCES), Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014
Sınav Kaygısının ve Sınav Baskısının Üniversiteye Giriş Sınavlarına Hazırlanırken Dershaneye Giden ve Gitmeyen 12 Sınıf Öğrencilerini Ayırmada Etkisi
IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, 9 - 13 Haziran 2013
The factor structure of the basic learning skills test used in Ankara University Examination for Foreign Students
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013
Ecology training with insect at elementary school level
Sis Catalyst & EUCU.NET Joint Conference, University of Ankara, 28 - 30 Kasım 2011
The view of management of five major universities in Ankara the capital of Turkey about these universities contribution to the city
International Conference UNlCA-Cities and Their Universities for Creation of Knowledge and Innovation, Varşova, Polonya, 26 - 27 Eylül 2011
Senior high school students attitudes in higher education student selection and placement system that the factors affecting
14th International Evaluation In Education In The Balkan Countries, Belgrade, Sırbistan, 16 - 18 Haziran 2011, ss.79
Değerlendirme tercihleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki İngilizce öğretmen adayları örneği
2. Ulusal Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2010, cilt.1, ss.60-68
Sınıf öğretmeni adayı öğrencilerin fakültelerinde yapılan sınavlara ilişkin görüşleri
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.1-14
Toprak Bilim Okulu Eğitim Programı
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2009
İlköğretim programında yer alan kazanımlara dayalı soru yazma çalışması
VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 Mayıs 2009 - 23 Mayıs 2019
Doğayı Öğrenmede Bir Proje Örneği Toprak Bilim Okulu
Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2008
Comparison of elementary school teachers attitudes towards alternative assessment methods
Paris İnternational Conference on Education, Economy and Society. Paris, Paris, Fransa, 13 - 15 Temmuz 2008
A modelling study about the factors affecting the elementary school teachers attitudes towards alternative assessment methods
International Conference of Educational Sciences. Eastern Mediterranean University Faculty of Educational Sciences, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Haziran 2008, cilt.2, ss.1300-1303
İlköğretim öğretmenlerin yeni değerlendirme yöntemlerine yönelik tutumlarını etkileyen faktörler
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Gazi Osman Paşa Üniversitesi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.1, ss.112-117
The Factors That Affect the Teaching Program Students'Attitudes Towards HIV&AIDS
10th EARA Conference, Antalya, Türkiye, 2 - 06 Mayıs 2006
Yeni İlköğretim Programlarının Öğrenci Başarı Gelişimini Değerlendirme Boyutu Açısından İncelenmesi
Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.64-71
İlköğretimde Sınava İlişkin Tutumların Belirlenmesi
4. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2003, ss.7-22
Türkiye’de demokrasi anlayışının gelişmesini sağlayacak bir yol: Okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi
Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2004
Kitap & Kitap Bölümleri
Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi, Ankara, 2023
Ankara Üniversitesi'nde Eğitim: Düşünce Atölyesi
Ankara Üniversitesi Yayınevi, 2023
Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi
Diş HekimliğindeKlinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, KUTLU,Ömer; ALTINTAŞ,Özge; AKALTAN,Funda Kadriye, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.1-30, 2023
Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi
Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu,Doç. Dr. Özge Altıntaş,Prof. Dr. K. Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.1-30, 2023
PISA’da Okuryazarlık Becerilerini Ölçme ve Durum Belirleme
Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Sevda DOLAPÇIOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.50-91, 2023
1. Bölüm: Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi
Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Kutlu Ömer, Altıntaş Özge, Akaltan Funda, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınları No: 833 Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Yayınları No: 35, Ankara, ss.1-30, 2023
PISA'da Okuryazarlık Becerilerini Ölçme ve Durum Belirleme
Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Sevda Dolapçıoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-94, 2022
Yükseköğretim
Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, AYŞEN APAYDIN, ÖMER KUTLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-10, 2021
Türkiye’de Yükseköğretim
Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, APAYDIN AYŞEN, KUTLU, ÖMER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.11-16, 2021
Bilimsel Düşünme Becerilerinin Ölçülmesi
Pegem Akademi, Ankara, 2020
Okuduğunu Anlama Becerisinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2019
Türkiye’nin Yakın Tarihinde Güvenilir Bir Kurum: Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek’e Armağan, Eğitimde 50 Yıl, Berna Aslan,Fatma Hazır Bıkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.323-341, 2019
Bilimsel Proje Hazırlama Rehberi
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2018
DENİZLERİ NEDEN VE NASIL KORUMALIYIM?
Deniz Temiz Derneği, İstanbul, 2018
MÜZEDE ÖĞRETMEN TUTUMLARI
ÇOCUK VE SANAT, AYŞE OKVURAN, CEREN KARADENİZ, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Ankara, ss.41-67, 2018
Ailelerin Sanat Eğitimine Yaklaşımları
Çocuk ve Sanat, Ayşe Okvuran, Ceren Karadeniz, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Ankara, ss.207-220, 2018
Bilimsel Proje Hazırlama Kitapçığı
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2017
Ölçme ve Değerlendirme: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme
PEGEM Akademi, Ankara, 2017
Pre-Service Teachers' Opinions on the Contribution of Secondary Education to Enter the Higher Education Institutions
Current Advances in Education, Emin Atasoy, Recep Efe, Iwona Jazdzewska, Hülya Yaldır, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.617-622, 2016
Determination of the Students' Characteristics on PISA 2009 Reading Performance (Comparison of the Netherlands, Korea and Turkey)
Developments in Educational Sciences, Recep Efe, İrina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St. Kliment Orhidski University Press, Sofija, ss.51-64, 2016
Diş Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi
Diş Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Ömer Kutlu ve Özge Altıntaş, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.1-15, 2015
Vergibilir 9-12. Sınıflar Öğretmen Kitabı
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2014
Vergibilir 3.4 Sıfıf Öğretmen Kitabı
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2014
Öğrenci Başarısının Belirlenmesi: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme
Pegem Akademi, Ankara, 2010
Vergibilir 5-8. Sınıf Öğretmen Ktabı
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2009
Vergibilir 3-5. Sınıflar Öğrenci Öğretmen Kitapları
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, 2009
Sınırsız Mavi 6-8 . Sınıflar Öğrenci El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2009
Vergibilir 3-5. Classes Student Teacher Books
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2009
Sınırsız Mavi 9-12. Sınıflar Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2009
Vergibilir Çocuklarda Vergi Bilinci Geliştirme Eğitimi Öğretmen El Kitabı
Gazi Mesleki Eğitim Merkezi Matbaası, 2009
Sınırsız Mavi 6-8 . Sınıflar Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2009
Sınırsız Mavi 4. 5. Sınıf Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2008
Sınırsız Mavi 2. 3. Sınıflar Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2007
Sınırsız Mavi 1. Sınıf Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2007