Makaleler
35
Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (15)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (26)
ESCI (11)
Scopus (23)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (1)
12. Farklı okuma düzeylerindeki çocukların okuma, okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin boylamsal karşılaştırması
Milli Eğitim Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.212-245, 2022 (Hakemli Dergi)
17. Do Phonological Processing Skills Predict the Beginning Reading Performance of Turkish-Speaking Children? Longitudinal Results
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.527-543, 2021 (ESCI, Scopus, TRDizin)
24. Anne Eğitim Düzeyi, Sözcük Bilgisi ve Sesbilgisel Farkındalık Becerilerinde Bir Risk Faktörü mü?
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.4, ss.711-735, 2020 (ESCI, TRDizin)
28. The validity and reliability study of the Repetitive Behavior Scale-Revised Turkish Version in autism spectrum disorder
ANADOLU PSIKIYATRI DERGISI-ANATOLIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY
, cilt.20, ss.65-72, 2019 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
31. The Relationship between Imitation Types and Play Complexity and Vocabulary in Children with Autism Spectrum Disorder
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.4, ss.747-775, 2018 (ESCI, TRDizin)
33. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Gelişimi ve Taklidin Gelişimsel Rolü
Hacettepe Universitesi Saglık Bilimleri Fakultesi Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.14-30, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
63
1. ANASINIFINDA HARF BİLGİSİ DÜŞÜK VE YÜKSEK OLANGRUPLARIN İLKOKULDAKİ OKUMA, OKUDUĞUNU ANLAMA VE YAZMA PERFORMANSLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Öncesi Dönem Çocukların Desteklenmesinde DATA Modelinin Kullanılması Çalıştayı
7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
3. İkinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Başarısına Göre Gizil Sınıfları ve Erken Yordayıcı Değişkenleri
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
4. Türkçe konuşan çocuklarda okuma başarısının boylamsal değişimi: Gizil Markov Modeli analiz sonuçları
International Education Congress (EDUcongress2023), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
5. Anasınıfında harf bilgisi düşük ve yüksek olan çocukların ilkokuldaki okuma, okuduğunu anlama ve yazma başarılarının karşılaştırılması.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 Kasım - 04 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
6. OSB’de Taklidin Ölçümlenmesinde Taklit Değerlendirme Aracı Güvenirlik Araştırması
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, ss.154-156, (Özet Bildiri)
7. İyi ve zayıf okuyucularda okuma ve okuduğunu anlama gelişiminin yordayıcılarının boylamsal olarak incelenmesi.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
8. OSB’de Oyun Gelişiminin Ölçümlenmesinde Gelişimsel Oyun Değerlendirme Aracı Güvenirlik Araştırması
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, ss.147-148, (Özet Bildiri)
9. İkinci sınıfa devam eden çocukların okuduğunu anlama performansının anasınıfındaki bazı değişkenler açısından incelenmesi.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
10. Fonolojik işlemleme ile alıcı ve ifade edici dil becerilerinin metin okuma akıcılığının gelişimine katkısının incelenmesi
IXth. International Eurasian Educational Research Congress, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
13. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Niyeti anlama ile İletişim İşlevleri, İletişim Davranışları ve Ortak Katılım Arasındaki İlişkiler
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2022, ss.990-992, (Özet Bildiri)
14. Sözel dil, hızlı isimlendirme ve erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkiler
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
15. Okuduğunu anlamanın anasınıfındaki yordayıcıları
Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
21. İkinci sınıfa devam eden otizm spektrum bozukluğu olan ve tipik gelişen çocukların okuma akıcılıklarının ve okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırılması
Ulusal 29. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
22. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda sesbilgisel işlemleme becerileri: Tipik gelişim gösteren çocuklarla karşılaştırmalı bir çalışma
Ulusal 29. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
23. OSB Olan Çocuklar İçin Geliştirilmiş Olan Sosyal İletişim Kontrol Listesi-Revize Versiyonunun Türkçe Uyarlama Çalışması
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
25. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Amaçlarına Göre İletişim Eylemleri ve Sözel Dil Arası İlişkiler
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
26. OSB Olan Çocuklarda Erken Okuryazarlık Becerileri ve Erken Okuryazarlık Becerilerinin İçsel ve Dışsal Yordayıcıları
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
31. Sesbilgisel İşlemleme Okumayı Öğrenme Sürecindeki Başarıyı Yorduyor mu? Boylamsal Bir Çalışma
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
32. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Geleneksel Jestlerin Yordayıcıları
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
33. Birinci Sınıftaki Okuma Becerileri Yazma Başarısını Ne Düzeyde Yorduyor?
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
34. OSB olan çocuklarda erken okuryazarlık becerileri ve erken okuryazarlık becerilerinin içsel ve dışsal yordayıcıları
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
40. Otizm spektrum bozukluğunda Tekrarlayıcı Davranışlar Ölçeği’nin Türkçe Versiyonunun psikometrik özellikleri
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
41. Çocukların erken okuryazarlık becerileri profil analizi: Sosyoekonomik düzeyin rolü
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
42. Çocukların erken okuryazarlık becerilerinin profil analizi: Sosyoekonomik düzeyin rolü
Uluslarası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
43. Okuma yazmayı öğrenme süreci: Farklı sosyoekonomik düzeylerden gelen çocuklardaki başarı farklılıkları
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
44. OSB olan çocuklar için öğretmenler tarafından doldurulan Tekrarlayıcı Davranışlar Ölçeği-R-Türkçe Versiyonunun psikometrik özelliklerinin incelenmesi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
47. Okul Öncesi Dönemde Sosyoekonomik Özelliklerin Çalışma Belleği Performansına Etkisi
VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
48. Erken Okuryazarlık Becerilerinin Ediniminde Sosyoekonomik Düzeye İlişkin Farklılıklar
VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
49. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda oyun ve taklit becerileri ile alıcı ve ifade edici sözcük dağarcığı arasındaki ilişkinin incelenmesi.
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER2018), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
50. Sesbilgisel Farkındalık ve Hızlı İsimlendirme: Okuma Başarısını Yorduyor mu?
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
51. Çalışma Belleği ve Bileşenlerinin Okuma ve Yazma Becerilerinin Kazanımındaki Etkileri
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
52. Anasınıfına Devam Eden Çocukların Ev Erken Okuryazarlık Ortamı, Dil Gelişimi ve Çalışma Belleğinin Yıl Sonundaki Erken Okuryazarlık Düzeyini Yordama Gücü: Boylamsal Bir Çalışma
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
53. Erken çocukluk dönemindeki otizm spektrum bozukluğu olan çocukları değerlendirme protokolünün geliştirilme süreci
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
54. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Erken Sosyal İletişim Ölçeği’nin (ESİ) Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresinde, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
55. The practices of special education teachers with autistic children in pre-verbal communication
5th International Early Childhood Education Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
56. Çalışma Belleği ve Ev Erken Okuryazarlık Ortamı Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Etkili Mi? Türkçe Konuşan Çocuklar Örneği
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.510-511, (Özet Bildiri)
57. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Söz Öncesi İletişim Dönemindeki Otizmli Çocuklarla Yaptıkları Uygulamalar
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
59. Anasınıfına Devam Eden Çocuklarda Hızlı isimlendirme ve Sesbilgisel Farkındalık Becerileri İlişkili mi? Okuma Başarısını Etkileyen Temel Becerilere Bir Bakış
INTERNATIONAL CONGRESS ON POLITICAL, ECONOMIC AND SOCIAL STUDIES, 19 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
60. Anasınıfı çocuklarının sözcük bilgileri ile çalışma belleği performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
61. Okuma başarısının yordayıcıları olan çalışma belleği, hızlı isimlendirme ve sesbilgisel farkındalık becerilerinin alt SED’den gelen çocuklarda diğer SED düzeylerindeki akranları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
62. The relationship of social emotional engagement joint attention and imitation with conversational skills of children with ASD
International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
63. OSB olan çocuklarda erken dönem sözel olmayan sosyal iletişim becerilerinin sohbet becerileri ile ilişkisi
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
17
1. DATA (Developmentally Appropriate Treatment for Autism): Otizmde Gelişime Uygun Müdahale Modeli
Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke-Kürkçüoğlu,Burcu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.289-318, 2023
2. DATA (Developmentally Appropriate Treatment for Autism): Otizmde Gelişime Uygun Müdahale Modeli
Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Burcu Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anı yayıncılık, Ankara, ss.289-318, 2023
3. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Oyun ve Taklidin Değerlendirilmesi: Taklit Değerlendirme Aracı, Motor Taklit Skalası ve Gelişimsel, Oyun Değerlendirme Aracı
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi, Yalçın, Gülistan, Günlü Yasin, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.121-148, 2022
4. Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Değerlendirme
Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, H BAKKALOĞLU, S. ÇELİK, G. TOMRİS, Editör, Vize Tek, Ankara, ss.281-308, 2022
5. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Seçici Taklidi Nao Robot Aracılı Değerlendirme: Nao Robot Uygulama Rehberi
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi, Yalçın, Gülistan, Günlü Yasin, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.149-170, 2022
6. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Oyun Becerileri
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okulöncesi Dönem Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, İBRAHİM H. DİKEN, ERKAN KURNAZ, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.61-94, 2022
11. Dil ve İletişim Gelişimi
Tanıdan Müdahaleye Otizm Spektrum Bozukluğu El Kitabı, Bülbin Sucuoğlu, Hatice Bakakaloğlu, Meral Çilem Ökcün Akçamuş, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.255-279, 2021
12. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bir Öğrenci Olmak
Eğitimde Bütünleştirme: Herkes İçin Bir Okul Yaratmak, Ayşe Dolunay Sarıca, Arzu Tanrıverdi, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.173-202, 2021
13. Jestler
Tanıdan Müdahaleye Otizm Spektrum Bozukluğu El Kitabı, Bülbin Sucuoğlu, Hatice Bakakaloğlu, Meral Çilem Ökcün Akçamuş, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.329-353, 2021
14. Taklit Etme Süreci: Çocuklar Nasıl Taklit Eder
Çocuk ve Taklit: Tipik Gelişimde ve Otizm Spektrum Bozukluğunda Taklit Gelişimi ve Eğitimi Araştırmaları, Gökhan Töret, Meral Çilem Ökcün Akçamuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.149-176, 2020
15. Taklit ile Sembolik Yeterlilik İlişkisi: Dil, Oyun ve Temsili Jestler ile Taklit İlişkilerine Bakış
Çocuk ve Taklit: Tipik Gelişimde ve Otizm Spektrum Bozukluğunda Taklit Gelişimi ve Eğitimi Araştırmaları, Gökhan Töret, Meral Çilem Ökcün Akçamuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.33-52, 2020
16. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde İletişim ve Dil Özellikleri
Yetersizliği Olan Çocuklarda Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, Funda Acarlar, Özlem Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.101-127, 2019
17. Zihin Yetersizliği: Eğitim ve Öğretim Süreci
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, Diken İbrahim H., Bakkaloğlu Hatice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.95-127, 2016
Metrikler
Yayın (WoS)
26
Yayın (Scopus)
23
Atıf (WoS)
92
H-İndeks (WoS)
6
Atıf (Scopus)
63
H-İndeks (Scopus)
5
Atıf (Scholar)
110
H-İndeks (Scholar)
5
Atıf (TrDizin)
12
H-İndeks (TrDizin)
3
Atıf (Sobiad)
28
H-İndeks (Sobiad)
3
Atıf (Diğer Toplam)
20
Proje
7
Tez Danışmanlığı
3