Eğitim Bilgileri
2022 - 2023
2022 - 2023Post Doktora
Purdue University, College of Education, Educational Psychology and Research Methodology, Amerika Birleşik Devletleri
2010 - 2016
2010 - 2016Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye
2008 - 2010
2008 - 2010Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Ankara Ünı̇versı̇tesı̇ Yabancı Uyruklu Öğrencı̇ Seçme Testı̇’xxnı̇n ölçme değı̇şmezlı̇ğı̇nı̇n örtük sınıf ve Rasch modelı̇ne göre ı̇ncelenmesı̇
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
Lise son sınıf öğrencilerinin yükseköğretime öğrenci seçme sistemine ilişkin görüşleri ve tutumlarını etkileyen faktörler
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorKoordinatör Yardımcısı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorPerformans Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2023 - 2023
2023 - 2023Sınav Programı Hazırlama Komisyon Üyesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2015 - 2020
2015 - 2020Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Makaleler
2024
20241. Bilişsel Tanıya Dayalı Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testlerin Sınıf içi Değerlendirmelerde İzleme Amaçlı Kullanımı
Altıntaş Ö.
İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi , cilt.2024, sa.5, ss.13-22, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20222. The use of open-ended items for giving feedback during the formative assessment process
ALTINTAŞ Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.9, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
20213. Gelişen Zihin Yapısının Okuma Becerilerine Etkisinin İçsel ve Dışsal Motivasyon Kaynakları Aracılığıyla İncelenmesi: PISA 2018 Türkiye Örneği
Altıntaş Ö., Arıcı Ö.
Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.299-317, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Psikolojik Ölçmelerin Kısa Tarihi ve 21. Yüzyılda Sınıf İçi Durum Belirleme Anlayışı
Kutlu Ö., Altıntaş Ö.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.1599-1620, 2021 (TRDizin)
2021
20215. An Inquiry on the Third Mission of Universities: The Measurement of Universities' Contribution to the Social, Cultural and Economic Development of a City
Altıntaş Ö., Kutlu Ö.
International Journal of Progressive Education
, cilt.17, sa.4, ss.308-326, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Uluslararası Test Standartlarının ve Yönergelerinin Sistematik ve Karşılaştırmalı İncelenmesi
Mor Dirlik E., Altıntaş Ö., Kula S.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.18, sa.39, ss.804-830, 2021 (TRDizin)
2021
20217. Equality of admission tests using kernel equating under the non-equivalent groups with covariates design
Altintas Ö., Wallin G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.4, ss.729-743, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
20208. Investigating Measurement Invariance of Ankara University Foreign Students Selection Test According to Latent Class and Rasch Model
Altıntaş Ö., Kutlu Ö.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.45, sa.203, ss.287-308, 2020 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
20199. Investigating Differential Item Functioning of Ankara University Examination for Foreign Students by Recursive Partitioning Analysis in the Rasch Model
Altıntaş Ö., Kutlu Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.4, ss.602-616, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201810. Determination of the effectiveness of Istanbul strait-blue belt movement project
Kutlu Ö., Babadoğan M. C., Kumandas-Ozturk H., Altıntaş Ö.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.1-17, 2018 (ESCI, TRDizin)
2017
201711. An Investigation of the Programme for International Student Assessment 2012 in Terms of Formative Assessment Use: Turkey Example
Tavşancıl E., Altıntaş Ö., Ayan C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.190, ss.237-248, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201712. İzlemeye Dayalı Durum Belirlemenin Kullanımı Açısından 2012 Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programının İncelenmesi: Türkiye Örneği
TAVŞANCIL E., ALTINTAŞ Ö., AYAN C.
Eğitim ve Bilim , cilt.42, sa.190, ss.237-248, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201413. PISA 2009 Okuma Becerileri Yeterliklerinin Sosyoekonomik Alt Yapı ve Okul Öncesi Eğitime Katılım Açısından İncelenmesi “Türkiye Örneği”
Arıcı Ö., Altıntaş Ö.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.47, sa.1, ss.423-448, 2014 (TRDizin)
2013
201314. INVESTIGATION OF THE PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE TURKISH FORM OF SUBJECTIVE MEMORY COMPLAINTS QUESTIONNAIRE
ÖZEL KIZIL E. T., DUMAN B., ALTINTAŞ Ö., Kirici S., BAŞTUĞ G., BARAN Z., et al.
TURKISH JOURNAL OF GERIATRICS-TURK GERIATRI DERGISI
, cilt.16, sa.2, ss.150-154, 2013 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201115. Scaling of Factors Considered to Be Effective in Leveling Exam (SBS) by the Laws of Sorting Judiciary
Altıntaş Ö.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.2, sa.2, ss.200-209, 2011 (ESCI)
2011
201116. Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Başarısında Etkili Olduğu Düşünülen Faktörlerin Sıralama Yargıları Kanunuyla Ölçeklenmesi
Altıntaş Ö.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology , cilt.2, sa.2, ss.200-209, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Educators’ analysis of the instructional sensitivity of constructed-response science test items
Traynor A., Altıntaş Ö., Chang Y., Koloı-Keaıkıtse S.
2024 National Council on Measurement in Education (NCME) Special Conference on Classroom Assessment, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 20 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. The instructional sensitivity of constructed-response items in international large-scale assessments
Altıntaş Ö., Traynor A., Chang Y., Koloı-Keaıkıtse S.
13th Conference of the International Test Commission, Granada, İspanya, 2 - 05 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Developing reading literacy through cognitive, intrapersonal, and interpersonal competencies: A new measurement and assessment approach
Altıntaş Ö., Kutlu Ö.
23rd European Conference on Literacy & 7th Panhellenic Literacy Conference, Hania, Yunanistan, 24 - 26 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. Investigating Changes in Students’ PISA Performances from the Perspective of Socioeconomic Status
ALTINTAŞ Ö., GÜLLEROĞLU H. D., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
EGE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, cilt.2, ss.4400-4408, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. Variation in Students’ Proficiency Levels Across PISA Reading, Mathematics, and Science
ALTINTAŞ Ö., GÜLLEROĞLU H. D., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
EGE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, cilt.2, ss.4392-4399, (Tam Metin Bildiri)
2023
20236. From the Perspective of High School Students “My Dream University”
ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., ALTINTAŞ Ö., GÜLLEROĞLU H. D.
SELÇUK 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2023, ss.1249-1260, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. Evaluation of a Common Examination Application Consisting of Open-Ended Questions based on The Perspectives of High School Students
ALTINTAŞ Ö., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., GÜLLEROĞLU H. D.
SELÇUK 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2023, ss.1241-1248, (Tam Metin Bildiri)
2023
20238. Graduate Students’ Views on Graduate Education in the Digital Age
GÜLLEROĞLU H. D., ALTINTAŞ Ö., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
EU 3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMANITY AND SOCIAL SCIENCES, Tirane, Arnavutluk, 17 - 19 Kasım 2023, cilt.1, ss.126-135, (Tam Metin Bildiri)
2023
20239. Opinions of Teacher Candidates on Artificial Intelligence
GÜLLEROĞLU H. D., ALTINTAŞ Ö., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
EU 3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMANITY AND SOCIAL SCIENCES, Tirane, Arnavutluk, 17 - 19 Kasım 2023, cilt.1, ss.136-145, (Tam Metin Bildiri)
2023
202310. Examination of the Opinions of Measurement and Evaluation Specialists on Simulation Studies in the Field
ALTINTAŞ Ö., GÜLLEROĞLU H. D., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
CUMHURIYET 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Ankara, Türkiye, 29 Ekim 2023, ss.78-87, (Tam Metin Bildiri)
2023
202311. University Students’ Opinions and Expectations Regarding Statistics Course
ALTINTAŞ Ö., GÜLLEROĞLU H. D., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
CUMHURIYET 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Ankara, Türkiye, 29 Ekim 2023, ss.69-77, (Tam Metin Bildiri)
2023
202312. Characteristics That Future Teachers Should Possess
ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., GÜLLEROĞLU H. D., ALTINTAŞ Ö.
FAREAST 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Manila, Filipinler, 20 - 22 Ekim 2023, ss.98-104, (Tam Metin Bildiri)
2023
202313. University Students’ Perspectives on the Attributes Required to Assert “I Am Here in the Future”
GÜLLEROĞLU H. D., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., ALTINTAŞ Ö.
FAREAST 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Manila, Filipinler, 20 - 22 Ekim 2023, ss.105-113, (Tam Metin Bildiri)
2023
202314. Proposal for an Evaluation Form That Can Be Used in Oral Presentations of Thesis Defenses
GÜLLEROĞLU H. D., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., ALTINTAŞ Ö.
EGE 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCE, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2023, ss.1447-1452, (Tam Metin Bildiri)
2023
202315. Opinions of Doctorate Students About the Characteristics That a Thesis Advisor Should Have
ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., GÜLLEROĞLU H. D., ALTINTAŞ Ö.
EGE 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2023, ss.1440-1446, (Tam Metin Bildiri)
2023
202316. Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testlerin Yükseköğretime Uluslararası Öğrenci Seçmede Uygulanabilirliği
Altıntaş Ö.
International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.77-79, (Özet Bildiri)
2023
202317. Okuma Metinlerine Dayalı Maddelerin Çok Aşamalı Bireyselleştirilmiş Hibrit Test Desenlerine Uyarlanması
Altıntaş Ö., Kutlu Ö.
I. Bireye Uyarlanmış Test Araştırmaları Ulusal Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, ss.58-61, (Özet Bildiri)
2023
202318. Bireye Uyarlanmış Hibrit Test Desenlerinde Kullanılan Test BirleştirmeStratejilerinin Karşılaştırılması: “Anında” ve “Dinamik” Test Birleştirme
Altıntaş Ö.
I. Bireye Uyarlanmış Test Araştırmaları Ulusal Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, ss.49-52, (Özet Bildiri)
2023
202319. Comparing Ability Parameters in Performance Factor Analysis and Item Response Theory using Kullback- Leibler Divergence
MEHRABI A., ALTINTAŞ Ö., MORPHEW J. W.
International Meeting of the Psychometric Society (IMPS) 2023, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Temmuz 2023, ss.226, (Özet Bildiri)
2022
202220. A New Item Design Approach to the Measurement of Mental Processes
Altıntaş Ö.
The Ideas In Testing, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Kasım 2022, ss.1-23, (Özet Bildiri)
2021
202121. 21. Yüzyılda Bilişsel, İçsel ve Kişilerarası Becerilerin Ölçülmesi ve Durum Belirleme
ALTINTAŞ Ö.
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.518-520, (Özet Bildiri)
2021
202122. Gelişen Zihin Yapısının Akademik Başarıya Etkisinin Aracılık Modelleriyle PISA 2018 Bağlamında İncelenmesi
ALTINTAŞ Ö., ARICI Ö.
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.66-70, (Özet Bildiri)
2021
202123. Eğitimde Gelişmişlik İndeksinin Bulanık C-Ortalama Kümeleme Algoritması Kullanılarak Geliştirilmesi ve PISA 2018 Okuma Becerileri Başarısıyla İlişkilendirilmesi
Altıntaş Ö., Başer F., Kutlu Ö.
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.201-204, (Özet Bildiri)
2020
202024. The Measurement of Competences in the Bologna Process: An Example of Measurement and Evaluation Course
ALTINTAŞ Ö.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES), İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Aralık 2020, ss.27, (Özet Bildiri)
2020
202025. Comparison of the Applicability of Different Computerized Adaptive Testing Approaches to Non-Verbal Ability Tests
ALTINTAŞ Ö.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES), İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Aralık 2020, ss.24, (Özet Bildiri)
2019
201926. Predicting Academic Performance of Foreign Students via Machine Learning Algorithms
Altıntaş Ö., Başer F., Kutlu Ö., Apaydın A.
11th International Statistics Congress, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201927. Farklı Yıllarda Uygulanmış Aynı Psikolojik Yapıyı Ölçtüğü Varsayılan Dilden Bağımsız Yetenek Testlerinin Eşitliği
ALTINTAŞ Ö., KUTLU Ö.
VIth International EurasianEducational Research Congress, 19 - 21 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201828. Investigating differential item functioning of the Ankara university examination for foreign students by recursive partitioning analysis in the Rasch model
ALTINTAŞ Ö., KUTLU Ö.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 5 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201729. Application of Fuzzy C-means Clustering Algorithm for Prediction of Students’ Academic Performance
APAYDIN A., BAŞER F., KUTLU Ö., BABADOĞAN M. C., ALTINTAŞ Ö., AKAR T.
10th International Statistics Congress, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2017, ss.20, (Özet Bildiri)
2017
201730. Yükseköğretimde Öğrenci Başarısını Yordayan Etkenlerin Belirlenmesi: Bir Model Önerisi
APAYDIN A., KUTLU Ö., BABADOĞAN M. C., BAŞER F., ALTINTAŞ Ö., AKAR T.
II.Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017, ss.105-107, (Özet Bildiri)
2017
201731. Blue Belt Movement - Istanbul Strait Project Follow-up Evaluation Study
KUTLU Ö., KUMANDAŞ ÖZTÜRK H., BABADOĞAN M. C., ALTINTAŞ Ö.
6th International Conference on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2015
201532. Research on Increasing the Awareness Level and Knowledge of Students towards Sea Pollution and Problems of Ecosystem as Part of Bosphorus Blue Belt Action Project
KUTLU Ö., ALTINTAŞ Ö., BABADOĞAN M. C., ERGÜL B.
4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION, St. Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. An investigation of the Programme for International Student Assessment 2012 in terms of formative assessment usage Turkey example
TAVŞANCIL E., ALTINTAŞ Ö., AYAN C.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201434. An evaluation of Ankara University Examination for Foreign Students scores in terms of chance success
KUTLU Ö., ALTINTAŞ Ö.
6th World Conference on Educational Sciences (WCES), Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
2013
201335. The factor structure of the basic learning skills test used in Ankara University Examination for Foreign Students
KUTLU Ö., ALTINTAŞ Ö.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
201236. An investigation on the variables effective in predicting whether senior high school students' attitudes towards entrance system to higher education are positive or negative
Altıntaş Ö., Kutlu O.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.1701-1705, (Tam Metin Bildiri)
2011
201137. The view of management of five major universities in Ankara the capital of Turkey about these universities contribution to the city
GÖZEN G., KUTLU Ö., ALTINTAŞ Ö.
International Conference UNlCA-Cities and Their Universities for Creation of Knowledge and Innovation, Varşova, Polonya, 26 - 27 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201138. Senior high school students attitudes in higher education student selection and placement system that the factors affecting
ALTINTAŞ Ö., KUTLU Ö.
14th International Evaluation In Education In The Balkan Countries, Belgrade, Sırbistan, 16 - 18 Haziran 2011, ss.79, (Tam Metin Bildiri)
2011
201139. The study on the attitudes towards the student selection system for higher education in terms of student characteristics
Altıntaş Ö., Kutlu Ö.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2875-2880, (Tam Metin Bildiri)
2009
200940. Sınıf öğretmeni adayı öğrencilerin fakültelerinde yapılan sınavlara ilişkin görüşleri
KUTLU Ö., ALTINTAŞ Ö., KOĞAR H.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.1-14, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Optimizing maximum likelihood estimation in performance factor analysis: A comparative study of estimation methods
MEHRABI A., ALTINTAŞ Ö., MORPHEW J. W.
Quantitative Psychology, WIBERG MARIE, Editör, Springer Nature, ss.1-395, 2024
2023
20232. Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Kutlu Ö. (Editör), Altıntaş Ö. (Editör), Akaltan K. F. (Editör)
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2023
2023
20233. PISA’da Okuryazarlık Becerilerini Ölçme ve Durum Belirleme
Altıntaş Ö., Kutlu Ö.
Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Doç. Dr. Sevda DOLAPÇIOĞLU, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.50-91, 2023
2023
20234. Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi
Altıntaş Ö., Akaltan K. F., Kutlu Ö.
Diş HekimliğindeKlinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Ömer Kutlu,Özge Altıntaş,K. Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.1-30, 2023
2023
20235. Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi
Altıntaş Ö., Akaltan K. F., Kutlu Ö.
Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu,Doç. Dr. Özge Altıntaş,Prof. Dr. K. Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.1-30, 2023
2023
20236. periodontoloji
AKALTAN K. F., AKÇAM M. O., ALTINTAŞ Ö., ÖZTAN M., EVLİ C., GÖKALP H., et al.
Diş Hekimliğinde Klinik öncesi ve klinik becerilerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi, Ömer Kutlu, Özge Altıntaş, K.Funda Akaltan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımei, Ankara, ss.189-219, 2023
2023
20237. Cerrahi
ÜÇOK C., KUTLU Ö., AKALTAN K. F., AKÇAM M. O., ALTINTAŞ Ö., EVLİ C., et al.
Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerinin Ölçülmesi Ve Değerlendirilmesi, Ömer Kutlu, Kadriye Funda Akaltan, Özge Altıntaş, Editör, Ankara Üiversitesi, Ankara, ss.1-5, 2023
2023
20238. 1. Bölüm: Diş Hekimliği Öğretiminde Öğrenci Başarısının Belirlenmesi
AKALTAN K. F., ALTINTAŞ Ö., KUTLU Ö.
Diş Hekimliğinde Klinik Öncesi ve Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Kutlu Ömer, Altıntaş Özge, Akaltan Funda, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınları No: 833 Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Yayınları No: 35, Ankara, ss.1-30, 2023
2022
20229. PISA'da Okuryazarlık Becerilerini Ölçme ve Durum Belirleme
Altıntaş Ö., Kutlu Ö.
Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Sevda Dolapçıoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-94, 2022
2021
202110. Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri
Apaydın A., Altıntaş Ö., Başer F., Babadoğan M. C., Kutlu Ö. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
202111. Akademik Başarı
Altıntaş Ö.
Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, Prof. Dr. Ayşen Apaydın ve Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.17-26, 2021
2021
202112. Sınıflandırma Amaçlı Kullanılan Bazı Makine Öğrenmesi Yöntemleri
Başer F., Altıntaş Ö.
Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, Prof. Dr. Ayşen Apaydın ve Dr. Öğr. Üyesi Ömer Kutlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.35-46, 2021
2021
202113. Sınıflandırma Amaçlı Kullanılan Bazı Makine Öğrenmesi Yöntemleri
BAŞER F., ALTINTAŞ Ö.
Yükseköğretimde Akademik Riskli Öğrencilerin Kestiriminde Makine Öğrenmesi Yöntemleri, Apaydın, Ayşen; Kutlu, Ömer, Editör, Pegem Yayınevi, Ankara, ss.35-45, 2021
2019
201914. Okuduğunu Anlama Becerisinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Kutlu Ö., Altıntaş Ö., Özyeter N. T., Alpayar Ç., Kula S.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2019
2019
201915. Türkiye’nin Yakın Tarihinde Güvenilir Bir Kurum: Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Kutlu Ö., Altıntaş Ö.
Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek’e Armağan, Eğitimde 50 Yıl, Berna Aslan,Fatma Hazır Bıkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.323-341, 2019
2018
201816. Bilimsel Proje Hazırlama Rehberi
Kutlu Ö., Altıntaş Ö.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2018
2017
201717. Bilimsel Proje Hazırlama Kitapçığı
Kutlu Ö., Altıntaş Ö.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2017
2016
201618. Yaşantılar Evreninden Anılar Örneklemi Ölçmecilerden Geçerli ve Güvenilir Anılar
ALTINTAŞ Ö., AYAN C., DOĞAN C. D., DOĞAN Ç., GÜL E., Suna H. E., et al.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2016
2015
201519. Diş Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi
Kutlu Ö., Altıntaş Ö.
Diş Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Ömer Kutlu ve Özge Altıntaş, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.1-15, 2015
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025
Gauging the Instructional Sensitivity of Ordinal Assessment Items
Diğer Uluslararası Fon Programları
Altıntaş Ö., Traynor A., Chang Y., Koloi-Keaititse S.
2022 - 2023
2022 - 2023The design and implementation of a non-verbal aptitude test as a Computerized Adaptive Test
Doktora Sonrası Araştırma Programı Projesi
Altıntaş Ö.
2022 - 2022
2022 - 2022
Hakim ve Savcı Adaylarının Eğitiminde Kullanılacak Ölçme Araçlarını Geliştirme
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Altıntaş Ö. (Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022Hakim ve Savcı Adaylarının Eğitiminde Kullanılacak Ölçme Araçlarını Geliştirme Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Altıntaş Ö. (Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021
Hâkim ve Savcı Adaylarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Altıntaş Ö. (Yürütücü)
2019 - 2020
2019 - 2020
Türkiye İş Kurumu Mesleki Yönelim Test Bataryasının Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Altıntaş Ö.
2017 - 2019
2017 - 2019Yükseköğretimde Öğrenci Başarısını Yordayan Etkenlerin Belirlenmesi: Ankara Üniversitesi Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KUTLU Ö., ALTINTAŞ Ö.
2018 - 2018
2018 - 2018Fark Ettim! Denizler Bizim Oksijen Kaynağımız.
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
KUTLU Ö. (Yürütücü), ALTINTAŞ Ö. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Yenilenebilir Enerji ve Denizlerimiz
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KUTLU Ö. (Yürütücü), ALTINTAŞ Ö. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016Mavi Kuşak Hareketi İstanbul Boğazı Araştırma Raporu 2
Diğer Uluslararası Fon Programları
BABADOĞAN M. C. (Yürütücü), KUTLU Ö. (Yürütücü), ALTINTAŞ Ö.
2014 - 2016
2014 - 2016Diş Hekimi Yetiştirme Sürecinde Bilgi ve Becerilerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Altıntaş Ö., Kutlu Ö. (Yürütücü), Gökalp H., Üçok C., Müjdeci A., Ünsal E., et al.
2013 - 2016
2013 - 2016İstanbul Boğazı Mavi Kuşak Hareketi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KUTLU Ö., ALTINTAŞ Ö.
2013 - 2015
2013 - 2015Mavi Kuşak Hareketi Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KUTLU Ö., BABADOĞAN M. C., ALTINTAŞ Ö.
2011 - 2011
2011 - 2011Ankara Üniversitesi Yabancı Uyruklu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ALTINTAŞ Ö.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - 2030
2021 - 2030
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
Editörler Kurulu Üyesi
2018 - 2018
2018 - 2018
International Journal of Human Studies
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2023
Aralık 2023Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2023
Haziran 2023INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021EDUCATIONAL MEASUREMENT: ISSUES AND PRACTICE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021EDUCATIONAL MEASUREMENT: ISSUES AND PRACTICE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2021
Mart 2021INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Türkiye Adalet Akademisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2022 - 2023
2022 - 2023Doktora Sonrası Araştırma
Doktora Sonrası Araştırma
Purdue University, Amerika Birleşik Devletleri
Burslar
2023 - 2023
2023 - 20232219-International Postdoctoral Research Fellowship Program for Turkish Citizens
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 13
h-indeksi (SCOPUS): 2
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2025
Mayıs 2025