Doç. Dr. HALE ILGAZ


Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi,


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Temel Bilimler (Sci)


Avesis Araştırma Alanları: Açık ve Uzaktan Öğrenme, Sosyal ve Beşeri Bilimler, Enformatik, Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi, Yapay Zeka, Bilgisayarda Öğrenme ve Örüntü Tanıma, İnsan Bilgisayar Etkileşimi

E-posta: hilgaz@ankara.edu.tr
Web: https://avesis.ankara.edu.tr/hilgaz
Posta Adresi: Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Beşevler 10. Yıl Yerleşkesi, Dögol Caddesi, Emniyet Mahallesi, 06100, Ankara, TÜRKİYE

Metrikler

Yayın

66

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

18

Atıf (WoS)

198

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

307

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

1229

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

3

Proje

3

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2014

2009 - 2014

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi A.B.D., Türkiye

2006 - 2009

2006 - 2009

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğr.Tek.Eğt. A.B.D., Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

E-öğrenme ortamları için sürdürülebilir dikkat düzeyi ile bağlamsal ipucu kullanımının örtük bellek performansına etkisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr)

2008

2008

Yüksek Lisans

Uzaktan eğitimde teknoloji kabulünün ve topluluk hissinin öğrenen memnuniyetine katkısı

Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Açık ve Uzaktan Öğrenme

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Enformatik

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Yapay Zeka, Bilgisayarda Öğrenme ve Örüntü Tanıma

İnsan Bilgisayar Etkileşimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Ankara Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi

2007 - 2020

2007 - 2020

Öğretim Görevlisi Dr.

Ankara Üniversitesi, Rektörlük, Uzaktan Eğitim Merkezi

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Rektörlük Kalite Komisyonu Üyesi

Ankara Üniversitesi, Rektörlük, Akreditasyon, Akademik Değerlendirme Ve Kalite Koor.

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü

Ankara Üniversitesi, Rektörlük, Kariyer Planlama Ve İnsan Kaynakları Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Dekan Yardımcısı

Ankara Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalı

2016 - 2020

2016 - 2020

Merkez Müdür Yardımcısı

Ankara Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Cognition and Computers

Graduate Specialization Course

Dönem Projesi

Seminer

Etkileşim Tasarımı ve Kullanılabilirlik

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

İnsan-Bilgisayar Etkileşimi

Study of Thesis

Dijiital Dönüşüm Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Tıbbi Bilişim Ve Uzaktan Eğitim

Lisans

Lisans

Bilişim Etiği ve Güvenliği

Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar

Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları

2023

2023

Yüksek Lisans-Tezsiz

Görme Engelliler İçin Mesafe Sensörlü Göğüs Rozeti Uygulaması

Ilgaz H. (Danışman)

T.Çağrı(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (6)
Scopus (15)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. The Instructor Parameters of Transition to Fully Online Learning: Ankara University Case

Ilgaz H., Yıldırım D., Özel N., Demir S., Sevindik M.

5th International Open and Distance Learning Conference (IODL 2022), Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, ss.768-769, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Getting Ready for Effective Online Learning Through Pandemic Term Experiences

Ilgaz H.

European Distance and E-Learning Network (EDEN) Annual Conference 2022, 20 - 22 Haziran 2022, ss.43-49, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

3. Using Learning Analytics for Flipped Classrooms to Predict At-Risk Students in Objective Structured Clinical Examination (OSCE).

BAYAZIT A., GÖNÜLLÜ İ., ILGAZ H., Erden Ş.

13th Academic International Conference on Social Sciences and Humanities, BOSTON, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Ağustos 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Tıp Eğitiminde Ters-Yüz Sınıf Modelinin Öğrenci Etkileşimleri Açısından İncelenmesi

BAYAZIT A., ILGAZ H., ERDEN Ş., GÖNÜLLÜ İ.

VIth Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2544-2545, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Öğrencilerin Sürdürülebilir Dikkat Düzeyleri ile Medya ve Teknoloji Kullanım Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

KOKOÇ M., ILGAZ H., AKÇAY A., ALTUN A.

VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2019), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2585-2586, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Understanding how video interaction data predicts academic performance: A preliminary study

KOKOÇ M., ILGAZ H., ALTUN A.

41st Annual Convention of the Association for Educational Communications and Technology (AECT), Kansas City, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Ekim 2018, ss.99-103, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

7. Who Enacts Leadership Actions?: A Systematic Review on Technology Leadership

ILGAZ H., NUHOĞLU KİBAR P.

The Association for Educational Communications and Technology, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Bireysel Farklılıklar Kapsamında e-Öğrenme Araştırmalarına İlişkin Sistematik Bir Derleme

ILGAZ H.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium - ICITS 2017, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Why do learners choose online learning: The learners' voices

ILGAZ H., GÜLBAHAR GÜVEN Y.

2017 International Conference on E-Learning, EL 2017, Lisbon, Portekiz, 20 - 22 Temmuz 2017, ss.130-136, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2016

2016

10. Current Situation Of E Learning In Higher Education A Case Study

GÜLBAHAR GÜVEN Y., ILGAZ H.

European Distance and E-Learning Network (EDEN) 2016 ANNUAL Conference, Budapest, Macaristan, 14 - 17 Haziran 2016, ss.640-647, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

11. Is Implicit Memory Independent from Sustained Attention An Eye Tracking Validation Study

ILGAZ H., ALTUN A., AŞKAR P.

Neuroscience and Education 2014 Meeting of the EARLI SIG 22, Göttingen, Almanya, 12 - 14 Haziran 2014

2014

2014

12. A cross cultural perspective on information communication technologies learning survey

ILGAZ H., Mazman S. G., ALTUN A.

11th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, CELDA 2014, Porto, Portekiz, 25 - 27 Ekim 2014, ss.265-269, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

13. The Contribution of Technology Acceptance and Community Feeling to Learner Satisfaction in Distance Education

ILGAZ H., AŞKAR P.

4th International Conference on New Horizons in Education, Kuala-Lumpur, Malezya, 13 - 15 Mayıs 2013, cilt.106, ss.2671-2680, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

14. Eş Zamanlı Görüntülü ve Sesli İletişim Aracı Kullanılan Ortamlarda Öğretim Elemanlarının Öğretimsel Buradalıkları

ILGAZ H., ALTUN A.

1. International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES), 26 - 28 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

15. Uzaktan Eğitimde Ders Tasarımı Yüz Yüze Verilen Bir Dersin Uzaktan Eğitim Sürecine Hazır Hale Getirilmesi

DOĞAN D., TÜZÜN H., DAĞHAN G., Altıntaş A., ILGAZ H., ÖZDİNÇ F., et al.

5th International Computer Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.1037-1043, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

16. Uzaktan eğitimde ders tasarımı: Yüz yüze verilen bir dersin uzaktan eğitim sürecine hazır hale getirilmesi

Doğan D., Tüzün H., Dağhan G., Altıntaş A., Ilgaz H., Özdinç F., et al.

5th International Computer Education and Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

17. Sense of community feeling in a blended learning environment: Effect of demographics

ILGAZ H., Aşkar P.

IADIS International Conference WWW/Internet 2010, Timisoara, Romanya, 14 - 17 Ekim 2010, ss.262-266, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

18. BİT Entegrasyonu Açısından Öğretmen Yeterliklerinin İncelenmesi

ILGAZ H., USLUEL Y.

4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

19. Hacettepe Üniversitesi Web Sitesi Kullanılabilirlik Çalışması

PALA F. K., ALTAN T., ILGAZ H., Çınar M., TÜZÜN H.

International Educational Technology Conference (IETC), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

20. Sayısal Uçurumun Boyutları ve Teknoloji Politikaları

ILGAZ H., SEFEROĞLU S. S.

International Educational Technology Conference (IETC), 26 - 28 Nisan 2010, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

22. Teachers Adoption of Laptops in the Stages of Innovation Decision Process

DİKBAŞ TORUN E., ILGAZ H., USLUEL Y.

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia Telecommunications (ED-MEDIA), 30 Haziran - 04 Temmuz 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

23. Learner Satisfaction on Blended Learning

AŞKAR P., ALTUN A., ILGAZ H.

E-Leader Conference, Krakow, Polonya, 19 - 21 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

24. Technology Acceptance Model and Teachers Adoption of Laptops

DİKBAŞ TORUN E., ILGAZ H., USLUEL Y.

The Fourth Annual Conference of Learning International Networks Consortium (LINC), 28 - 30 Ekim 2007, ss.251-261, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Uncovering Students’ Temporal Quiz-Taking Behavior Patterns Using Sequence Analysis

AKÇAPINAR G., ILGAZ H., BAYAZIT A., YILDIRIM D.

Assessment Analytics in Education. Advances in Analytics for Learning and Teaching., ŞAHİN MUHİTTİN, IFENTHALER DIRK, Editör, Springer, Cham, ss.19-34, 2024

2024

2024

2. Üretken Yapay Zekâ: Yükseköğretimde fırsat ve zorluklar

Ilgaz H., Yıldırım D.

Yapay Zeka Okuryazarlığı, GÖKÇEARSLAN ŞAHİN,YILDIZ DURAK HATİCE, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.239-252, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. Online Assessment from a Broader Perspective with Practical Applications

Ilgaz H., Yıldırım D.

Student Assessment in Digital and Hybrid Learning Environments, Hummel Sandra,Donner Mana-Teresa, Editör, Springer Nature, Wiesbaden, ss.131-159, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

4. Editors’ Perspectives of Educational Technology Research and Development (ETR&D) Journal: Reflecting the Growth of ETR&D through Editors’ Personal Journeys

Ross S., Klein J., Spector J. M., Johari A., Natividad G., Young P., et al.

AECT at 100: A Century of Leadership in Educational Technology, Miller Chris,Piña Anthony,Molenda Michael,Harris Phillip,and Lockee Barbara, Editör, Brill, Leiden , New York, ss.355-380, 2023

2022

2022

5. Uzaktan Öğrenci-Öğretmen İlişkisi

Ilgaz H., Özeke V.

K-12 Sınıfları için Uzaktan Eğitim Başucu Kitabı, Altun Arif, Aşkar Petek, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.46-64, 2022

2022

2022

6. Uzaktan Öğrenci-Öğretim Üyesi İlişkisi

ÖZEKE V., ILGAZ H.

Üniversiteler için Uzaktan Eğitim Başucu Kitabı, Altun Arif, Aşkar Petek, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.44-61, 2022

2022

2022

7. Dijital Çağda Öğrenme

Ilgaz H.

Dijital Okuryazarlık, Özel Nevzat, Editör, Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Ankara, ss.1-13, 2022

2022

2022

8. Sosyal Ağ Analizine Giriş

ILGAZ H.

Sosyal Ağ Analizi, Yıldırım Denizer, Editör, Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Ankara, ss.8-19, 2022

2021

2021

9. Thinking from Different Perspectives: Academic Publishing Strategies and Management in the Field of Educational Technology

Johnson T., Lin L., Young P., ILGAZ H., Morel G., Spector J. M.

What Journal Editors Wish Authors Knew About Academic Publishing, Hartshorne, Richard; Ferdig, Richard.E.; Bull, Glen, Editör, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), North Carolina, ss.37-48, 2021

2020

2020

11. Güvenli İnternet Kullanımı

Ilgaz H.

Bilişim Teknolojileri Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar, Bayram Servet,Cumaoğlu Gonca Kızılkaya,Aybar İlknur Kuşbeyzi, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.351-361, 2020

2020

2020

12. E-Öğrenmede Etkili Video Ders Tasarımları

ILGAZ H., KOKOÇ M.

E-öğrenmede Videolar: Uygulamalar ve Güncel Eğilimler, KOKOÇ, M. ILGAZ, H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-16, 2020

2020

2020

13. Individual cognitive differences and student engagement in video lectures and e-learning environments

KOKOÇ M., ILGAZ H., ALTUN A.

Handbook of Research on Fostering Student Engagement with Instructional Technology in Higher Education, E. Alqurashi, Editör, IGI Global, Hershey, PA, ss.78-93, 2020

2020

2020

14. Bilişim Etiği ve Telif Hakları

Ilgaz H.

Bilişim Teknolojileri Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar, Bayram Servet,Cumaoğlu Gonca Kızılkaya,Aybar İlknur Kuşbeyzi, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.363-367, 2020

2016

2016

15. A Qualitative Case Study of Tablet Use in a High School in Turkey

AKBABA ALTUN S., ILGAZ H.

ICT in Education in Global Context The Best Practices in K 12 Schools, Zhang Jinbao, Yang Junfeng, Chang Maiga, Chang TingWen, Editör, Springer Singapore, ss.37-51, 2016

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

JOURNAL OF COMPUTING IN HIGHER EDUCATIONSürdürülebilir Kalkınma

Editörler Kurulu Üyesi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiSürdürülebilir Kalkınma

Editörler Kurulu Üyesi

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Kasım 2022

Kasım 2022

2nd ICOLDE 2022 International Congress On Open Learning And Distance Education

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Ilgaz H.
Erzurum, Türkiye

Eylül 2022

Eylül 2022

5th International Open & Distance Learning Conference Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Yıldırım D., Ilgaz H.
Eskişehir, Türkiye

Haziran 2022

Haziran 2022

The 22nd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Ilgaz H.
Bucuresti, Romanya

Temmuz 2021

Temmuz 2021

The 21st IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Ilgaz H.
Tartu, Estonya

Temmuz 2020

Temmuz 2020

The 20th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Ilgaz H.
Tartu, Estonya

Temmuz 2019

Temmuz 2019

The 19th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Ilgaz H.
Maceio, Brezilya

Temmuz 2018

Temmuz 2018

The 18th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Ilgaz H.
Mumbai, Hindistan

Ödüller

Ekim 2014

Ekim 2014

Best Paper Award

International Conference Cognition And Exploratory Learning İn Digital Age 2014



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 323

h-indeksi (SCOPUS): 7