Doç. Dr. AYŞEGÜL BAYRAKTAR SULLIVAN


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Bayraktar Aysegul

Metrikler

Yayın

98

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

16

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

8

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

1

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

12

Proje

4

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2009

2002 - 2009

Doktora

The Florida State University, School of Teacher Education, Early Childhood and Elementary Education, Amerika Birleşik Devletleri

2001 - 2002

2001 - 2002

Yüksek Lisans

University of Missouri - Columbia, School of Education, Curriculum and Instruction, Amerika Birleşik Devletleri

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Yönetimi Ve Planlaması Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

An exploration of the teacher-student writing conference and the potential influence of self-efficacy

The Florida State University

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Yönetimsel Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Ankara Üniversitesi

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Ankara Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

OÖÖ5013 Erken Okur Yazarlık

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans

Lisans

MSÖ301 Sınıf Yönetimi

MSÖ401 Öğretmenlik Uygulaması I

MSÖ404 Öğretmenlik Uygulaması II

SEB257 Yaratıcı Yazma Teknikleri

MSÖ302 Okul Deneyimi

ASÖ422 Yaratıcı Yazma Etkinlikleri

ASÖ402 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim

GSÖ302 Topluma Hizmet Uygulamaları

Makaleler

Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (5)
Scopus (6)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (18)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

2. Determining the Thoughts of Preschool and Primary School Teachers Working in the Private Sector about Early Literacy

ÇABUK B., BAYRAKTAR A.

International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.294-295, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. Computational Thinking in Language Arts When Teaching Creative and Expository Writing

BAYRAKTAR A., GÜLBAHAR GÜVEN Y.

Sixth APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2022, Delft, Hollanda, 15 Haziran 2022, ss.88-89, (Tam Metin Bildiri) identifier

2021

2021

5. Investigating writing instruction, experienced problems and writing genres in elementary school classrooms

BAYRAKTAR A.

2nd International Congress of Pedagogical Research (ICOPR 2021), Türkiye, 15 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlık.

BAYRAKTAR A., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., BABACAN K.

18th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES), 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Tasarım ve Beceri Atölyelerinin Açıldığı Okullardaki Öğretmenlerin Bu Atölyelere İlişkin Tutumları

BAYRAKTAR A., YALÇIN S.

VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Personal Writing Activity: The Relationship between Students’ Visual Memory and the Oldest Childhood Recollections

BAYRAKTAR A., ACAR E.

VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Çocuk Kitaplarının Yazma Becerisinin Gelişimine etkileri

BAYRAKTAR A.

Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. WHAT IS THE PROCESS-ORIENTED APPROACH FOR TEACHING WRITING?

BAYRAKTAR A.

INTERNATIONAL FORUM MATERIALS EURASIAN ASSOCIATION OF PEDAGOGICAL UNIVERSITIES «Issues of Continuing Teacher Education: Traditions and Innovations», Almati, Kazakistan, 04 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

11. Incoming and Outgoing Students’ Views on Erasmus Programme.

ASLAN B., BAYRAKTAR A., DİNÇER F. Ç.

ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Examining Preservice Teachers’ Asked Questions and Given Feedback.

BAYRAKTAR A., YALÇIN S.

ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Okul Öncesi Sınıflarının Erken Okuryazarlık Materyalleri Açısından İncelenmesi ve Öğretmen Uygulamalarının Belirlenmesi

KILINÇCI E., BAYRAKTAR A.

Vth International Eurasian Educational Research Congress EJERCongress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

15. İlkokul öğrencilerinin yazmak için seçtikleri yazım türleri ve konuları

BAYRAKTAR A.

17th International Classroom Teaching Education Symposium (17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu) / USOS 2018., 11 - 14 Nisan 2018, ss.256-257, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşleri

Kılınçcı E., BAYRAKTAR A.

II. International Academic Research Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

17. Examining In-Service and Pre-Service Teachers’ Attitudes Towards Language Minority Learners

Underwood P., BAYRAKTAR A.

The International Journal of Arts Sciences’ (IJAS) International Conference for Education, 31 Ekim - 03 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Çok Satılan Yazınsal Çocuk Kitaplarında Güzel Sanatların Varlığına ve Sunumuna İlişkin Bir İnceleme

ASLAN C., BAYRAKTAR A.

Ix. Ulusal çocuk kültürü Kongresi-çocuk ve sanat, Türkiye, 3 - 06 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Do Teachers Know About and Use Scoring Rubrics in Language Arts Courses?

BAYRAKTAR A., ASLAN C.

9 th World Conference on Educational Sciences (WCES 2017), Nice, Fransa, 1 - 03 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Kindergarten Students Perceptions Regarding Classroom Rules

UYSAL H., BAYRAKTAR A., AKMAN B.

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), 14 - 16 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Kindergarten Students’ Perceptions Regarding Classroom Rules. Paper Presentation

UYSAL BAYRAK H., BAYRAKTAR A., AKMAN B.

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. What Do Educational Superintendents Think About Mathematics Reform in Turkey

Yıldız M., SEZER S. R., BAYRAKTAR A., AKKURT DENİZLİ Z., GÜNER N.

The International Institute of Social and Economic Sciences (IISES), 6 - 09 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Levels of Knowledge and Awareness Regarding the Use of Scoring Rubrics among Turkish Language and Literature Teacher Candidates

ASLAN C., BAYRAKTAR A.

IIIrd  International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Öğretmen AdaylarInIn Öğretmenlİk UygulamasI Dersİ KapsamInda KullandIklarI Yöntem ve Teknİkler

BAYRAKTAR A., DEMİRHAN İŞCAN C.

IIIrd  International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

ERDEM HARBELİOĞLU A., BAYRAKTAR A.

IIIrd  International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Öğretmen Adaylarının Türkçe Öğretimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

ERDEM HARBELİOĞLU A., BAYRAKTAR A.

3. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2016), 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. The Value of Children s Literature and Students Choices about Their Favourite Books

BAYRAKTAR A.

Athens Institute for Education and Research 18th Annual International Conference on Education, Atina, Yunanistan, 16 - 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. Sınıf Yönetimi ile İlgili Öğretmen Görüşleri

BAYRAKTAR A.

USOS XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 Mayıs - 14 Haziran 2016, ss.416, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN ADAY LARININ DERECELENDİRİLMİŞ PUANLAMA ANAHTARLARININ RUBRİK KULLANIMINA İLİŞKİN BİLGİ VE FARKINDALIK DURUMLARI

ASLAN C., BAYRAKTAR A.

III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ile EJER Dergisi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

31. Öğretmen Adaylarının 5 Öğrenme Döngüsünü Temele Alan Uygulamaları

DEMİRHAN İŞCAN C., BAYRAKTAR A., GÖKÇE E.

1st Eurasian Educational Research Congress, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

32. The development of a scale to determine teachers opinions on the new mathematics curriculum

SEZER S. R., GÜNER N., AKKURT DENİZLİ Z., BAYRAKTAR A.

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. THE DEVELOPMENT OF A SCALE TO DETERMINE MIDDLE SCHOOL PRINCIPALS' OPINIONS ON THE TURKEY'S MATHEMATICS CURRICULUM

BAYRAKTAR A., GÜNER N., AKKURT DENİZLİ Z., Sezer R.

International Conference on Advances in Education and Social Sciences (ADVED), İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2015, ss.566-574, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

34. Investigation of pre-service teachers’ awareness regarding children’xxs early literacy

FIRAT Z. S., BAYRAKTAR A.

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

35. Pre-service teachers’ ideas and knowledge on classroom management

BAYRAKTAR A.

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

36. Investigating students’ early literacy skills via observing their home environment

Çetinkaya H., BAYRAKTAR A.

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

37. The determination of preschool teachers’xx awareness related to shared reading

KEFELİ H., BAYRAKTAR A.

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

40. Investigation of gender in children books (Çocuk kitaplarında cinsiyetin incelenmesi)

BAYRAKTAR A., Metinnam Ö., METİNNAM İ.

23th International Creative Drama in Education Congress (23. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi), 14 - 17 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

41. Assessment of the New Mathematics Program by middle school principals working in Istanbul.

BAYRAKTAR A., Yıldız M., AKKURT DENİZLİ Z., SEZER S. R., GÜNER N.

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 29 - 30 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

42. Kinds of feedback given during teacher-student writing conferences

BAYRAKTAR A., BAYDIK B.

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

43. Evaluation of texts in language art books in terms reading comprehension instruction

BAYDIK B., BAYRAKTAR A.

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

44. Reading and writing poems with fourth-graders

BAYRAKTAR A., KAYA B.

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 29 Ekim - 01 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

45. Are our students receiving appropriate feedback?

BAYRAKTAR A.

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 19 - 22 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

46. Teaching the Lesson vs. Teaching the Classroom

ÇABUK B., BAYRAKTAR A.

International Journal of Arts Sciences Conference (IJAS), Floransa, 19 - 22 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

47. Kinds and effects of providing feedback on students’ writing.

BAYRAKTAR A.

The 12th International Bilkent University School of English Language Conference ‘EAP within the University Curriculum: Trends Challenges’, 8 - 09 Haziran 2012, ss.18, (Özet Bildiri)

2012

2012

48. Teaching writing through teacher-student writing conferences

BAYRAKTAR A.

World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

49. Improving students’ writing through creative drama

BAYRAKTAR A., OKVURAN A.

World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

50. Öğretmen adayları öğrencilerine kitap okuyor mu Hikaye kitaplarının okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında ve okuma yazma öğretiminde kullanımı

ÇABUK B., BAYRAKTAR A.

3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu., Ankara, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011, ss.61-68, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

51. Possible effects of gender on teacher-student interactions

BAYRAKTAR A.

3rd World Conference on Educational Sciences, WCES-2011, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2545-2548, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

52. Fine arts in teacher education

OKVURAN A., BAYRAKTAR A.

International Journal of Arts Design Conference (IJADE), 6 - 07 Ekim 2011, ss.23, (Özet Bildiri)

2011

2011

54. What K-2 pre-service teachers do for reading instruction

BAYRAKTAR A., ÇABUK B.

International Conference for Academic Disciplines, 21 - 24 Haziran 2011, (Özet Bildiri)

2009

2009

55. Effect of scheduled teacher-student writing conferences on students’ perceived self-efficacy

BAYRAKTAR A., Sullivan M.

Florida Educational Research Association (FERA), 18 - 20 Kasım 2009, (Özet Bildiri)

2006

2006

57. Emergent Language in Eraly Childhood

ACAR E., BAYRAKTAR A.

2nd Congress of Qualitative Inquiry, 4 - 06 Mayıs 2006, ss.113, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Yazma Öğretimi

BAYRAKTAR A.

İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Kocaarslan, Mustafa, Editör, Vizetek, Ankara, ss.85-125, 2021

2021

2021

2. Çocuk Edebiyatı Eserleriyle İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi

BAYRAKTAR A.

Mehmet Bilir’e Armağan , Meral Uysal, Ahmet Yıldız, Ş. Erhan Bağcı, Nurcan Korkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.135-151, 2021

2019

2019

3. Reading and Writing Poems with Fourth-Graders

BAYRAKTAR A., KAYA B.

New Horizons in Eduational Sciences, Turhan Çetin, Ergin Hamzaoğlu, Yurdal Dikmenli, Bahadır Kılcan, Editör, SRA Academic Publishing, Klaipeda, ss.333-342, 2019

2016

2016

4. Çocuk Edebyatı ve Gelişimsel Uygunluk III-Ilkokul Dönemi

BAYRAKTAR A.

Çocuk Edebiyatı ve Medya, Serap ERDOGAN ve Meral ÖREN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.72-97, 2016

2016

2016

5. Kindergarten Students' Perceptions Regarding Classroom Rules

UYSAL H., BAYRAKTAR A., AKMAN B.

Strategic Researches on Social Science, Ömer Kürşad Tüfekci, Editör, LAP LAMBERT Academic Publishing, ss.21-39, 2016

2016

2016

6. Sosyal Beceri Öğretim Programı İçin Örnek Bir Oturum

BAYRAKTAR A.

Skillstreaming in Early Childhood A Guide for Teaching Prosocial Skills Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı, Sunay Yıldırım Doğru ve Zübeyde Doğan, Editör, Nobel, Ankara, ss.47-52, 2016

2012

2012

7. Yazma güçlükleri ve öğretim yöntemleri

BAYRAKTAR A., SEÇKİN YILMAZ Ş.

Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.167-196, 2012

2012

2012

8. Yazma güçlüğü olan öğrencilerde yazma görüşmelerinin kullanımı

BAYRAKTAR A.

Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-210, 2012


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 8

h-indeksi (SCOPUS): 2