Eğitim Bilgileri
2002 - 2009
2002 - 2009Doktora
The Florida State University, School of Teacher Education, Early Childhood and Elementary Education, Amerika Birleşik Devletleri
2001 - 2002
2001 - 2002Yüksek Lisans
University of Missouri - Columbia, School of Education, Curriculum and Instruction, Amerika Birleşik Devletleri
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Yönetimi Ve Planlaması Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
An exploration of the teacher-student writing conference and the potential influence of self-efficacy
The Florida State University
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Ankara Üniversitesi
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Ankara Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarında karikatürlerin yeri
BAYRAKTAR A. (Danışman)
N.KAPLAN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Yaratıcı drama yönteminin ilkokul ikinci sınıf İngilizce dersi meyveler (Fruıts) ünitesindeki sözcük öğrenme başarısına etkisi
DENİZ K. Z. (Eş Danışman), BAYRAKTAR A. (Eş Danışman)
C.ERDOĞAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın çocuk şiirlerinde evrensel değerler
BAYRAKTAR A. (Danışman)
O.ERYEŞİL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (5)
Scopus (6)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (18)
2025
20251. Effects of Retelling in Writing and Drawing on Second Graders’ Reading Comprehension and Reading Attitudes
ULUSOY M., BAYRAKTAR SULLIVAN A., GÜRGİL ULUSOY F.
Early Childhood Education Journal
, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Investigation of effective teaching according to pre-service teachers’ views and their teaching methods
BAYRAKTAR SULLIVAN A., DEMİRHAN İŞCAN C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.11, sa.3, ss.293-308, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Personal writing activity: Investigation of students’ oldest childhood recollections
BAYRAKTAR SULLIVAN A., ACAR YÜREKLİ E.
Osmangazi Journal of Educational Research , cilt.10, ss.1-14, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Comparison of PISA and PIAAC participants’ reading habits and strategies in terms of reading achievement.
YALÇIN S., BAYRAKTAR A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.8, sa.4, ss.158-169, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Comparison of PISA and PIAAC Participants 2019 Reading Habits and Strategies in Terms of Reading Achievement
YALÇIN S., BAYRAKTAR A.
International Journal of Contemporary Educational Research , cilt.8, sa.4, ss.159-169, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF TÜRKÇE VE SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA TOPLUMSAL DUYARLILIK (SOCIAL SENSITIVITY IN PRIMARY SCHOOL 4TH GRADE TURKISH AND SOCIAL STUDIES TEXTBOOKS)
BAYRAKTAR A., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., BABACAN K.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.60, ss.50-72, 2021 (TRDizin)
2021
20217. Value of Children’s Literature and Students’ Opinions Regarding Their Favourite Books
BAYRAKTAR A.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.4, ss.341-357, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Teachers' Attitudes and Opinions about Design and Skill Workshops and Ranking of Workshops by Teachers
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.1, ss.106-119, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
20219. Çocuk Edebiyatı Ürünlerinde Farklı Sanatların Varlığına ve Sunuluş Biçimine İlişkin Bir İnceleme / An Investigation On The Existence And The Presentation Of Different Forms Of Art Within Children’s Literature
ASLAN C., BAYRAKTAR A.
Dil Dergisi / Language Journal
, cilt.172, sa.1, ss.7-29, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Early literacy materials and teacher practices in preschool classrooms
Kilincci E., BAYRAKTAR A.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.11, sa.1, ss.447-478, 2021 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2021
202111. Effect of Dialogic and Traditional Reading Methods on 6-Year-Old's Storytelling and Drawing Skills*
Kilincci E., Acer D., BAYRAKTAR A.
Egitim ve Bilim
, cilt.46, sa.208, ss.349-371, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201912. Examining Preservice Teachers' Questioning and Feedback in Teaching Practicum Course
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, sa.16, ss.17-28, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
201913. Öğretmen adaylarının Türkçe öğretimi uygulamalarına ilişkin görüşleri
ERDEM HARBELİOĞLU A., BAYRAKTAR A.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.11-27, 2019 (TRDizin)
2017
201714. Ankara Üniversitesi Erasmus Koordinatörlerinin Erasmus Programına İlişkin Görüşleri
Dinçer F. Ç., Aslan B., Bayraktar A.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.50, sa.2, ss.201-223, 2017 (TRDizin)
2017
201715. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Derecelendirilmiş Puanlama Anahtarlarının (Rubrik) Kullanımına İlişkin Bilgi ve Farkındalık Durumları
ASLAN C., BAYRAKTAR A.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.6, ss.2327-2344, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201616. Dereceli Puanlama Anahtarı Kullanan Öğrencilerin Başarıları Üzerine Bir Araştırma
BAYRAKTAR A., ASLAN C.
Ana Dili Eğitimi Dergisi Journal of Mother Tongue Education
, cilt.4, sa.4, ss.504-517, 2016 (TRDizin)
2016
201617. OKUL MÜDÜRLERİNİN TÜRKİYE'NİN MATEMATİK PROGRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI (The Development of a Scale to Determine Middle School Principals Opinions on the Turkey s Mathematics Curriculum)
Bayraktar A., Güner N., Akkurt Denizli Z., Sezer S. R.
IJAEDU- International E-Journal of Advances in Education
, cilt.2, sa.5, ss.218-226, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. The Development of a Scale to Determine Middle School Principals Opinions on the Turkey s Mathematics Curriculum
Bayraktar A., Güner N., Akkurt Denizli Z., Sezer S. R.
Inernational E-Journal of Advances in Education
, cilt.2, sa.5, ss.218-226, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201519. Pre-service Teachers' Teaching Applications Based on 5E Learning Cycle
DEMİRHAN İŞCAN C., BAYRAKTAR A., GÖKÇE E.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.20, sa.1-2, ss.319-329, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2015
201520. 6-8. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi ve matematik ders kitapları hakkındaki görüşlerini belirlemeye yönelik ölçek geliştirme çalışması The development of a scale to determine 6th 8th grade students opinions on the mathematics course and mathematics textbooks
GÜNER N., AKKURT DENİZLİ Z., SEZER S. R., BAYRAKTAR A.
NWSA-Education Sciences , cilt.10, sa.2, ss.54-65, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201521. Investigation of Pre-Service Teachers' Awareness Regarding Children's Early Literacy
Ozdemir Z. S., BAYRAKTAR A.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, sa.7, ss.37-48, 2015 (ESCI, TRDizin)
2014
201422. The Determination of Preschool Teachers Awareness Related to Shared Reading
KEFELİ H., BAYRAKTAR A.
International Journal of Arts & Sciences , cilt.7, sa.2, ss.78-88, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201423. Determination of the required features of children’s picture books
Uluğ E., BAYRAKTAR A.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI , cilt.6, ss.25-42, 2014 (ESCI, TRDizin)
2014
201424. Investigating students’ early literacy skills via observing their home environment
Çetinkaya H., BAYRAKTAR A.
Journal of Teaching and Education
, cilt.3, sa.2, ss.55-61, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201325. Nature of Interactions during Teacher-Student Writing Conferences, Revisiting the Potential Effects of Self-Efficacy Beliefs
Bayraktar A.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.13, sa.50, ss.63-85, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201226. Avrupa’ya Açılan Kapımız: Erasmus programı ile Yurt Dışında Kısa Dönemli Eğitim
BAYRAKTAR A.
Eğitimci Öğretmen Dergisi , ss.26-29, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201227. Improving students writing through creative drama
BAYRAKTAR A., OKVURAN A.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.51, ss.662-665, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201228. Teaching writing through teacher-student writing conferences
BAYRAKTAR A.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.51, ss.709-713, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201229. Are our students receiving appropriate feedback?
BAYRAKTAR A.
Journal of Teaching and Education , cilt.1, sa.2, ss.17-21, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201130. Topluma Hizmet Uygulamaları: Şiir Sevgisi, Şiir Okuma ve Yazma Becerisi Kazandırma Projesi
BAYRAKTAR A., KAYA B.
Eğitimci Öğretmen Dergisi , ss.48-49, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201131. Testing the impact of child characteristics × instruction interactions on third graders reading comprehension by differentiating literacy instruction
Connor C. M., Morrison F. J., Fishman B., Giuliani S., Luck M., Underwood P. S., et al.
Reading Research Quarterly
, cilt.46, sa.3, ss.189-221, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201132. What K-2 Pre-service Teachers Do For Reading Instruction?
Bayraktar A., Çabuk B.
International Journal of Arts and Sciences
, cilt.4, sa.10, ss.311-321, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201133. Possible effects of gender on teacher-student interactions
BAYRAKTAR A.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.15, ss.2545-2548, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Okuma Kültürü Edinme Sürecinde Yapılan Okuma Etkinliklerinin İlkokul Öğrencilerinde Okuma Kültürünün Gelişmesine Etkisi.
Hallaçlı F., Öçalan T., BAYRAKTAR SULLIVAN A.
II. Ankara Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 28 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2022
20222. Determining the Thoughts of Preschool and Primary School Teachers Working in the Private Sector about Early Literacy
ÇABUK B., BAYRAKTAR A.
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.294-295, (Özet Bildiri)
2022
20223. Sınıf Öğretmenlerinin Süreç Yaklaşımlı Yazı Hakkındaki Bilgi Durumlarının ve Sınıflarında Yazılan Metin Türlerinin Belirlenmesi
BAYRAKTAR SULLIVAN A.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2022), 14 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20224. Computational Thinking in Language Arts When Teaching Creative and Expository Writing
BAYRAKTAR A., GÜLBAHAR GÜVEN Y.
Sixth APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2022, Delft, Hollanda, 15 Haziran 2022, ss.88-89, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Investigating writing instruction, experienced problems and writing genres in elementary school classrooms
BAYRAKTAR A.
2nd International Congress of Pedagogical Research (ICOPR 2021), Türkiye, 15 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2019
20196. İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlık.
BAYRAKTAR A., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., BABACAN K.
18th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES), 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Tasarım ve Beceri Atölyelerinin Açıldığı Okullardaki Öğretmenlerin Bu Atölyelere İlişkin Tutumları
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Personal Writing Activity: The Relationship between Students’ Visual Memory and the Oldest Childhood Recollections
BAYRAKTAR A., ACAR E.
VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. Çocuk Kitaplarının Yazma Becerisinin Gelişimine etkileri
BAYRAKTAR A.
Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201810. WHAT IS THE PROCESS-ORIENTED APPROACH FOR TEACHING WRITING?
BAYRAKTAR A.
INTERNATIONAL FORUM MATERIALS EURASIAN ASSOCIATION OF PEDAGOGICAL UNIVERSITIES «Issues of Continuing Teacher Education: Traditions and Innovations», Almati, Kazakistan, 04 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Incoming and Outgoing Students’ Views on Erasmus Programme.
ASLAN B., BAYRAKTAR A., DİNÇER F. Ç.
ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Examining Preservice Teachers’ Asked Questions and Given Feedback.
BAYRAKTAR A., YALÇIN S.
ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. ”Düşüncelerimizi Keşfedelim: Ne Biliyorum Nasıl Uyguluyorum? ” Yaz Bilim Okulu Uygulaması
ACAR E., AKTAMIŞ H., YAZICI E., BAYRAKTAR A., HİĞDE E.
ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.205, (Özet Bildiri)
2018
201814. Okul Öncesi Sınıflarının Erken Okuryazarlık Materyalleri Açısından İncelenmesi ve Öğretmen Uygulamalarının Belirlenmesi
KILINÇCI E., BAYRAKTAR A.
Vth International Eurasian Educational Research Congress EJERCongress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. İlkokul öğrencilerinin yazmak için seçtikleri yazım türleri ve konuları
BAYRAKTAR A.
17th International Classroom Teaching Education Symposium (17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu) / USOS 2018., 11 - 14 Nisan 2018, ss.256-257, (Özet Bildiri)
2017
201716. Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşleri
Kılınçcı E., BAYRAKTAR A.
II. International Academic Research Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201717. Examining In-Service and Pre-Service Teachers’ Attitudes Towards Language Minority Learners
Underwood P., BAYRAKTAR A.
The International Journal of Arts Sciences’ (IJAS) International Conference for Education, 31 Ekim - 03 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Çok Satılan Yazınsal Çocuk Kitaplarında Güzel Sanatların Varlığına ve Sunumuna İlişkin Bir İnceleme
ASLAN C., BAYRAKTAR A.
Ix. Ulusal çocuk kültürü Kongresi-çocuk ve sanat, Türkiye, 3 - 06 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Do Teachers Know About and Use Scoring Rubrics in Language Arts Courses?
BAYRAKTAR A., ASLAN C.
9 th World Conference on Educational Sciences (WCES 2017), Nice, Fransa, 1 - 03 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2016
201620. Kindergarten Students Perceptions Regarding Classroom Rules
UYSAL H., BAYRAKTAR A., AKMAN B.
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), 14 - 16 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. Kindergarten Students’ Perceptions Regarding Classroom Rules. Paper Presentation
UYSAL BAYRAK H., BAYRAKTAR A., AKMAN B.
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. What Do Educational Superintendents Think About Mathematics Reform in Turkey
Yıldız M., SEZER S. R., BAYRAKTAR A., AKKURT DENİZLİ Z., GÜNER N.
The International Institute of Social and Economic Sciences (IISES), 6 - 09 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. Levels of Knowledge and Awareness Regarding the Use of Scoring Rubrics among Turkish Language and Literature Teacher Candidates
ASLAN C., BAYRAKTAR A.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. Öğretmen AdaylarInIn Öğretmenlİk UygulamasI Dersİ KapsamInda KullandIklarI Yöntem ve Teknİkler
BAYRAKTAR A., DEMİRHAN İŞCAN C.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
ERDEM HARBELİOĞLU A., BAYRAKTAR A.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Öğretmen Adaylarının Türkçe Öğretimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
ERDEM HARBELİOĞLU A., BAYRAKTAR A.
3. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2016), 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Kullandıkları Yaklaşım Yöntem ve Teknikler
BAYRAKTAR A., DEMİRHAN İŞCAN C.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
2016
201628. The Value of Children s Literature and Students Choices about Their Favourite Books
BAYRAKTAR A.
Athens Institute for Education and Research 18th Annual International Conference on Education, Atina, Yunanistan, 16 - 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. Sınıf Yönetimi ile İlgili Öğretmen Görüşleri
BAYRAKTAR A.
USOS XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 Mayıs - 14 Haziran 2016, ss.416, (Özet Bildiri)
2016
201630. TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN ADAY LARININ DERECELENDİRİLMİŞ PUANLAMA ANAHTARLARININ RUBRİK KULLANIMINA İLİŞKİN BİLGİ VE FARKINDALIK DURUMLARI
ASLAN C., BAYRAKTAR A.
III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ile EJER Dergisi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2014
201431. Öğretmen Adaylarının 5 Öğrenme Döngüsünü Temele Alan Uygulamaları
DEMİRHAN İŞCAN C., BAYRAKTAR A., GÖKÇE E.
1st Eurasian Educational Research Congress, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2015
201532. The development of a scale to determine teachers opinions on the new mathematics curriculum
SEZER S. R., GÜNER N., AKKURT DENİZLİ Z., BAYRAKTAR A.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. THE DEVELOPMENT OF A SCALE TO DETERMINE MIDDLE SCHOOL PRINCIPALS' OPINIONS ON THE TURKEY'S MATHEMATICS CURRICULUM
BAYRAKTAR A., GÜNER N., AKKURT DENİZLİ Z., Sezer R.
International Conference on Advances in Education and Social Sciences (ADVED), İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2015, ss.566-574, (Tam Metin Bildiri)
2014
201434. Investigation of pre-service teachers’ awareness regarding children’xxs early literacy
FIRAT Z. S., BAYRAKTAR A.
International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201435. Pre-service teachers’ ideas and knowledge on classroom management
BAYRAKTAR A.
International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201436. Investigating students’ early literacy skills via observing their home environment
Çetinkaya H., BAYRAKTAR A.
International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201437. The determination of preschool teachers’xx awareness related to shared reading
KEFELİ H., BAYRAKTAR A.
International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201438. Dereceli puanlama anahtarı kullanan öğrencilerin başarıları üzerine bir inceleme (An analysis of using scoring rubrics on students’ achievement)
BAYRAKTAR A., ASLAN C.
1st Eurasian Educational Research Congress, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201439. Öğretmen adaylarının 5E Öğrenme Döngüsünü temele Alan uygulamaları (Practices of Teachers on Using 5E Learning Cycles)
DEMİRHAN İŞCAN C., BAYRAKTAR A., GÖKÇE E.
1st Eurasian Educational Research Congress, 24 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201340. Investigation of gender in children books (Çocuk kitaplarında cinsiyetin incelenmesi)
BAYRAKTAR A., Metinnam Ö., METİNNAM İ.
23th International Creative Drama in Education Congress (23. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi), 14 - 17 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201341. Assessment of the New Mathematics Program by middle school principals working in Istanbul.
BAYRAKTAR A., Yıldız M., AKKURT DENİZLİ Z., SEZER S. R., GÜNER N.
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 29 - 30 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
201342. Kinds of feedback given during teacher-student writing conferences
BAYRAKTAR A., BAYDIK B.
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2013
201343. Evaluation of texts in language art books in terms reading comprehension instruction
BAYDIK B., BAYRAKTAR A.
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2012
201244. Reading and writing poems with fourth-graders
BAYRAKTAR A., KAYA B.
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 29 Ekim - 01 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2012
201245. Are our students receiving appropriate feedback?
BAYRAKTAR A.
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 19 - 22 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201246. Teaching the Lesson vs. Teaching the Classroom
ÇABUK B., BAYRAKTAR A.
International Journal of Arts Sciences Conference (IJAS), Floransa, 19 - 22 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201247. Kinds and effects of providing feedback on students’ writing.
BAYRAKTAR A.
The 12th International Bilkent University School of English Language Conference ‘EAP within the University Curriculum: Trends Challenges’, 8 - 09 Haziran 2012, ss.18, (Özet Bildiri)
2012
201248. Teaching writing through teacher-student writing conferences
BAYRAKTAR A.
World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201249. Improving students’ writing through creative drama
BAYRAKTAR A., OKVURAN A.
World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201150. Öğretmen adayları öğrencilerine kitap okuyor mu Hikaye kitaplarının okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında ve okuma yazma öğretiminde kullanımı
ÇABUK B., BAYRAKTAR A.
3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu., Ankara, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011, ss.61-68, (Tam Metin Bildiri)
2011
201151. Possible effects of gender on teacher-student interactions
BAYRAKTAR A.
3rd World Conference on Educational Sciences, WCES-2011, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2545-2548, (Tam Metin Bildiri)
2011
201152. Fine arts in teacher education
OKVURAN A., BAYRAKTAR A.
International Journal of Arts Design Conference (IJADE), 6 - 07 Ekim 2011, ss.23, (Özet Bildiri)
2011
201153. Öğretmen adayları öğrencilerine kitap okuyor mu? Öykü kitaplarının okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarında ve okuma-yazma öğretiminde kullanımı
ÇABUK B., BAYRAKTAR A.
3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011, ss.61-68, (Tam Metin Bildiri)
2011
201154. What K-2 pre-service teachers do for reading instruction
BAYRAKTAR A., ÇABUK B.
International Conference for Academic Disciplines, 21 - 24 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
2009
200955. Effect of scheduled teacher-student writing conferences on students’ perceived self-efficacy
BAYRAKTAR A., Sullivan M.
Florida Educational Research Association (FERA), 18 - 20 Kasım 2009, (Özet Bildiri)
2008
200856. The teacher-student writing conference and its relationship to fifth-grade students’ perceived self-efficacy and writing performance
BAYRAKTAR A., Sullivan M., Binici S.
American Educational Research Association (AERA), 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)
2006
200657. Emergent Language in Eraly Childhood
ACAR E., BAYRAKTAR A.
2nd Congress of Qualitative Inquiry, 4 - 06 Mayıs 2006, ss.113, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Yazma Öğretimi
BAYRAKTAR A.
İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Kocaarslan, Mustafa, Editör, Vizetek, Ankara, ss.85-125, 2021
2021
20212. Çocuk Edebiyatı Eserleriyle İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi
BAYRAKTAR A.
Mehmet Bilir’e Armağan , Meral Uysal, Ahmet Yıldız, Ş. Erhan Bağcı, Nurcan Korkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.135-151, 2021
2019
20193. Reading and Writing Poems with Fourth-Graders
BAYRAKTAR A., KAYA B.
New Horizons in Eduational Sciences, Turhan Çetin, Ergin Hamzaoğlu, Yurdal Dikmenli, Bahadır Kılcan, Editör, SRA Academic Publishing, Klaipeda, ss.333-342, 2019
2016
20164. Çocuk Edebyatı ve Gelişimsel Uygunluk III-Ilkokul Dönemi
BAYRAKTAR A.
Çocuk Edebiyatı ve Medya, Serap ERDOGAN ve Meral ÖREN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.72-97, 2016
2016
20165. Kindergarten Students' Perceptions Regarding Classroom Rules
UYSAL H., BAYRAKTAR A., AKMAN B.
Strategic Researches on Social Science, Ömer Kürşad Tüfekci, Editör, LAP LAMBERT Academic Publishing, ss.21-39, 2016
2016
20166. Sosyal Beceri Öğretim Programı İçin Örnek Bir Oturum
BAYRAKTAR A.
Skillstreaming in Early Childhood A Guide for Teaching Prosocial Skills Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı, Sunay Yıldırım Doğru ve Zübeyde Doğan, Editör, Nobel, Ankara, ss.47-52, 2016
2012
20127. Yazma güçlükleri ve öğretim yöntemleri
BAYRAKTAR A., SEÇKİN YILMAZ Ş.
Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.167-196, 2012
2012
20128. Yazma güçlüğü olan öğrencilerde yazma görüşmelerinin kullanımı
BAYRAKTAR A.
Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-210, 2012
Desteklenen Projeler
2019 - 2022
2019 - 2022
Future Teachers Education: Computational Thinking and STEAM Project (Erasmus+ 220 HED Project)
Erasmus Projesi , Hayat Boyu Öğrenme Programı Projesi
Çabuk B., Güven İ., Bayraktar Sullıvan A., Keleşoğlu S., Karataş E., Doğan Karaoğlu D., et al.
2017 - 2017
2017 - 2017Çocuk Eğitim Paketi Türkiye (Turkey Adaptation of The Child Education Pack (CEP-TUR) Suriyeli Çocuklara Yönelik Eğitim Programı Geliştirilmesi Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Bıkmaz F.(Yürütücü), Babadoğan M. C., Demirhan İşcan C., Bayraktar Sullıvan A., Uğur Arslan Z.