Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt.50, sa.2, ss.201-223, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu arastirmarun amaci Erasmus koordinatorlerinin, programm olumlu yanlan ve programm uygulanmasmda yasanan gucluklere yonelik gorusleriyle programm daha etkili olmasi icin onerilerini belirlemektir. Nitel arastirma yonterninin kullamldigi durum cahsmasi modelindeki bu arasnrmarun cahsma grubunu Ankara -Oniversitesi'nde Erasmus koordinatoru olarak gorev yapan 10 ogretim iiyesi olusturmustur. Arasnrmacilar tarafmdan gelistirilen, yapilandmlmis gorus alma formu ile elde edilen veriler dokiiman incelemesi yoluyla analiz edilmistir. Erasmus Programmm olumlu yanlan incelendiginde gelen ogrenciier acismdan en cok dile getirilen yaran kulturlerarasi kaynasma iken; giden ogrenciler acismdan evrensel bakis acisi kazanma ve bireysel kazammlardir. Erasmus programmm uygulanmasmda karsrlasrlan gucluklere iliskin gorusler incelendiginde, ingilizce acilan ders sayilannm simrh olmasi ve ogrencilerin di! seviyelerinin beklenilen diizeyin altmda olmasi en sik dile getirilen gucliiklerdir. Koordinatorler programm daha etkili olabilmesi icin ogrenci ve ogretim elemanlannm di! becerilerinin gelistirilmesini ve ogrenci secim olcutlerinin gozden gecirilmesini onermislerdir.