Doç. Dr. EYLEM GÖKÇE CENGİZ


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Psikolojisi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler


Yayınlardaki İsimler: Turk Eylem Gokce

Metrikler

Yayın

24

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

7

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

14

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

10

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

14

Proje

2

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2018

2014 - 2018

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Psikolojisi (Yl) (Tezli), Türkiye

2004 - 2011

2004 - 2011

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1996 - 2001

1996 - 2001

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Yüksek Lisans

Üniversite öğrencilerine yönelik eleştirel düşünme etkinliklerinin eleştirel düşünme eğilimi ve becerileri açısından değerlendirilmesi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Psikolojisi (Yl) (Tezli)

2011

2011

Doktora

Ergenlerin düşünme biçemlerini yordayan faktörler: Anne baba, üstbiliş ve epistemolojik inançlar Sürdürülebilir Kalkınma

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2014 - 2023

2014 - 2023

Yrd. Doç. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Eğitim Psikolojisi

Gelişim Psikolojisi Çocukluk

Öğrenme Psikolojisi

Makaleler

Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Çocukluk çağı duygusal ihmal ve istismarının duygu düzenleme, umut, okul bağlılığı ve akran ilişkileri üzerine etkileri

CENGİZ E. G., DEMİR E., Toker S.

III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST), İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, ss.40, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Çocukluk Çağı Duygusal İhmal ve İstismarının Duygu Düzenleme, Umut, Okul Bağlılığı ve Akran İlişkileri Üzerine Etkileri

Cengiz E. G., Toker S. N., Demir E.

3rd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM , İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, (Yayınlanmadı)

2022

2022

3. Çocukluk Çağı Duygusal İhmal ve İstismarının Duygu Düzenleme, Umut, Okul Bağlılığı ve Akran İlişkileri Üzerine Etkileri

CENGİZ E. G., DEMİR E., TOKER S. N.

3. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, Türkiye, 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Müzede Öğretmen Tutumları: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Oyuncak Müzesi Örneği

KARADENİZ C., TÜRK E. G.

9. Ulusal Çocuk Kültürü KOngresi: Çocuk ve Sanat, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

5. Bağlanma Biçemi Gözlerden Zihin Okuma Sırasındaki Temporopariyetal Bileşke Aktivitesiyle İlişkilidir.

KIR Y., BASKAK B., SEDES BASKAK N., KUŞMAN A., CENGİZ E. G., BARAN Z., et al.

3 Psikiyatri Zirvesi& 10. Ulusal Anksiyete Kongresi., Türkiye, 15 - 18 Mart 2018, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

6. Primary Education Problems of Seasonal Agricultural Worker s Children

UYSAL M., sayılan f., yıldız A., türk E. G., türkmen n.

International Congress on Education for the Future Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2004

2004

7. Turkish Adolescents Attitudes Towards War A Study of a Scale Development

GÜLLEROĞLU H. D., Güney N., Gökçe E. G.

ISSBD 18th Biennial Meeting, Ghent, Belçika, 11 - 15 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

2003

2003

8. Anababa öğretmen ve çocuğun gözüyle zekanın toplumsal tanımı

ARTAR M., KARAMAN N., TÜRK E. G.

IV. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2003, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Öz-düzenleme ve öz-düzenlemeli öğrenme

Cengiz E. G.

Eğitim Kuramında İncelemeler, Oğuzhan Atabek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.96-115, 2023

2022

2022

2. Evden Okula Duygusal İstismar ve İhmal

CENGİZ E. G.

Akademide 40 Yıl: Meral Uysal'a Armağan, Yıldız Ahmet, Editör, Ankara Üniversitesi, ss.225-237, 2022

2019

2019

3. Sistematik saldırganlığın okul hali: akran zorbalığı

CENGİZ E. G.

Çocuk İstismarı ve İhmali içinde (s 85-98). Ankara: Punto., Ulukol, Betül, Editör, Punto, ss.85-98, 2019

2017

2017

4. Ama çok sıkıldım! Erken çocuklukta teknoloji ile oyalanma

Cengiz E. G.

ÇOCUK VE ÇEVRESİ, Eylem Gökçe Türk, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.71-89, 2017 Creative Commons License

Desteklenen Projeler

2023 - 2023

2023 - 2023

Travmaya Duyarlı Öğretmenlik

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Mutlu Çaykuş T., Cengiz E. G. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 7

h-indeksi (SCOPUS): 1