Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Psikolojisi (Yl) (Tezli), Türkiye
2004 - 2011
2004 - 2011Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1996 - 2001
1996 - 2001Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerine yönelik eleştirel düşünme etkinliklerinin eleştirel düşünme eğilimi ve becerileri açısından değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Psikolojisi (Yl) (Tezli)
2011
2011Doktora
Ergenlerin düşünme biçemlerini yordayan faktörler: Anne baba, üstbiliş ve epistemolojik inançlar
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2014 - 2023
2014 - 2023Yrd. Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Türkiye'ye göç etmiş İranlı ergenlerde sosyal kaygı ve okul bağlılığı
CENGİZ E. G. (Danışman)
A.HOSSEINZADEH(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
ANNE EĞİTİM DÜZEYİ VE OKUL TÜRÜ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UMUT DÜZEYLERİ
CENGİZ E. G. (Danışman)
H.AYDIN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ana baba tutumlarının müzede öğrenme deneyimleri açısından incelenmesi
CENGİZ E. G. (Danışman)
S.BAYINDIR(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (7)
2023
20231. Investigating parent attitudes from the perspective of learning experiences in a museum
Bayindir S., CENGİZ E. G.
MUSEUM MANAGEMENT AND CURATORSHIP
, cilt.38, sa.3, ss.254-271, 2023 (AHCI, Scopus)
2023
20232. Attachment Security and Cortical Activity Measured by Functional Near-Infrared Spectroscopy During a Working Memory Task in Healthy Young Adults
Kuşman A., Kir Y., Baskak N. S., Akaslan D. S., Yalçinkaya B., CENGİZ E. G., et al.
Noropsikiyatri Arsivi
, cilt.60, sa.3, ss.214-222, 2023 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2020
20203. Attachment Style Predicts Cortical Activity in Temporoparietal Junction (TPJ) An fNIRS Study Using a Theory of Mind (ToM) Task in Healthy University Students
BASKAK B., Kir Y., Sedes N., Kusman A., Turk E. G., BARAN Z., et al.
JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY
, sa.2, ss.99-109, 2020 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2019
20194. İç Göç Deneyimi, Yerleşim Yeri, Cinsiyet ve Eğitim Düzeyi Açısından Algılanan Anababalık
TÜRK E. G.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.52, ss.713-736, 2019 (TRDizin)
2018
20185. Okul Psikolojik danışmanlarının görev sınır ve sorumluluklarının metaforlar ile analizi
DEMİRLİ YILDIZ A., TÜRK E. G.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , 2018 (TRDizin)
2017
20176. Aşk Biçemleri, ilişki Doyumu ve Yalnızlık: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma
TÜRK E. G., DEMİRLİ YILDIZ A.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, cilt.7, ss.97-109, 2017 (TRDizin)
2016
20167. Mevsimlik Tarım İşçilerinin Çocuklarının Temel Eğitim Sorunları
UYSAL M., SAYILAN KOCAYİĞİT N. F., YILDIZ A., TÜRK E. G., Türkmen N., Korkmaz N.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakülte Dergisi
, cilt.49, sa.1, ss.183-201, 2016 (TRDizin)
2014
20148. Mantıksal Deneyimsel Düşünme Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TÜRK E. G., GÜLLEROĞLU H. D.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.22, sa.2, ss.555-571, 2014 (TRDizin)
2014
20149. Mantıksal Deneyimsel Düşünme Ölçeğinin Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TÜRK E. G., ARTAR M.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.47, sa.1, ss.1-18, 2014 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Çocukluk çağı duygusal ihmal ve istismarının duygu düzenleme, umut, okul bağlılığı ve akran ilişkileri üzerine etkileri
CENGİZ E. G., DEMİR E., Toker S.
III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST), İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, ss.40, (Özet Bildiri)
2022
20222. Çocukluk Çağı Duygusal İhmal ve İstismarının Duygu Düzenleme, Umut, Okul Bağlılığı ve Akran İlişkileri Üzerine Etkileri
Cengiz E. G., Toker S. N., Demir E.
3rd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM , İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, (Yayınlanmadı)
2022
20223. Çocukluk Çağı Duygusal İhmal ve İstismarının Duygu Düzenleme, Umut, Okul Bağlılığı ve Akran İlişkileri Üzerine Etkileri
CENGİZ E. G., DEMİR E., TOKER S. N.
3. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, Türkiye, 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2017
20174. Müzede Öğretmen Tutumları: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Oyuncak Müzesi Örneği
KARADENİZ C., TÜRK E. G.
9. Ulusal Çocuk Kültürü KOngresi: Çocuk ve Sanat, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Bağlanma Biçemi Gözlerden Zihin Okuma Sırasındaki Temporopariyetal Bileşke Aktivitesiyle İlişkilidir.
KIR Y., BASKAK B., SEDES BASKAK N., KUŞMAN A., CENGİZ E. G., BARAN Z., et al.
3 Psikiyatri Zirvesi& 10. Ulusal Anksiyete Kongresi., Türkiye, 15 - 18 Mart 2018, (Tam Metin Bildiri)
2015
20156. Primary Education Problems of Seasonal Agricultural Worker s Children
UYSAL M., sayılan f., yıldız A., türk E. G., türkmen n.
International Congress on Education for the Future Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2004
20047. Turkish Adolescents Attitudes Towards War A Study of a Scale Development
GÜLLEROĞLU H. D., Güney N., Gökçe E. G.
ISSBD 18th Biennial Meeting, Ghent, Belçika, 11 - 15 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2003
20038. Anababa öğretmen ve çocuğun gözüyle zekanın toplumsal tanımı
ARTAR M., KARAMAN N., TÜRK E. G.
IV. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2003, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Öz-düzenleme ve öz-düzenlemeli öğrenme
Cengiz E. G.
Eğitim Kuramında İncelemeler, Oğuzhan Atabek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.96-115, 2023
2022
20222. Evden Okula Duygusal İstismar ve İhmal
CENGİZ E. G.
Akademide 40 Yıl: Meral Uysal'a Armağan, Yıldız Ahmet, Editör, Ankara Üniversitesi, ss.225-237, 2022
2019
20193. Sistematik saldırganlığın okul hali: akran zorbalığı
CENGİZ E. G.
Çocuk İstismarı ve İhmali içinde (s 85-98). Ankara: Punto., Ulukol, Betül, Editör, Punto, ss.85-98, 2019
2017
20174. Ama çok sıkıldım! Erken çocuklukta teknoloji ile oyalanma
Cengiz E. G.
ÇOCUK VE ÇEVRESİ, Eylem Gökçe Türk, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.71-89, 2017
Desteklenen Projeler
2023 - 2023
2023 - 2023Travmaya Duyarlı Öğretmenlik
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Mutlu Çaykuş T., Cengiz E. G. (Yürütücü)