Eğitim Kuramında İncelemeler, Oğuzhan Atabek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.96-115, 2023
Bireyin sosyal, duygusal, akademik ya da mesleki alanlardaki iyi oluşunu ve başarısını destekleyen pek çok psikolojik faktörden bahsedilebilir. Yaklaşık 30 yıldır öz düzenleme ve öz düzenlemeli öğrenme de bu faktörler arasında yerini almış; içeriği ve etkisi oldukça kapsamlı bir beceri olarak öne çıkmıştır. Neredeyse bir yaşam becerisi olarak kabul edilen öz düzenleme alan yazın açısından hala canlılığını korumaktadır. Öz düzenleme, klinik psikoloji, bilişsel psikoloji, gelişim psikolojisi gibi psikolojinin alt alanlarında duygusal davranışsal bilişsel boyutlarıyla ele alınırken, eğitim psikolojisi alanında hem daha özgün bir şekilde “öz düzenlemeli öğrenme” açısından ele alınmakta, hem de okulun, sınıfın ve motivasyonun da bir parçası olarak da eğitim psikolojisi araştırmalarında önemini korumaktadır.
Bu çalışmada öz düzenleme becerisini çok boyutlu yapısı açısından ele alınmaktadır. Öz düzenleme becerilenin altında yatan bilişsel mekanizmalar üzerine yürütülen güncel tartışmalar, öz düzenlemenin psikolojinin farklı alanları açısından nasıl değerlendirildiği ve özellikle eğitim psikolojisi alanında hem sınıfın bir parçası hem de öğrenmenin bir parçası olarak öz düzenlemenin nasıl bir çerçeveye oturduğu aktarılmaya çalışılmıştır.