SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
ARAŞTIRMALARDA UYGUN İSTATİSTİKSEL TEKNİĞİN BELİRLENMESİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.0, sa.0, 2024 (Hakemli Dergi)
Kavram yanılgıları ile yanıtlayıcı davranışları arasındaki ilişkilerin matematik okuryazarlığı örneği üzerinde incelenmesi.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.53, sa.1, ss.157-184, 2020 (Hakemli Dergi)
5. sınıf Öğrencilerinin Okul Olgusuna Yönelik Metaforik Algıları
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.51, sa.3, ss.45-70, 2018 (Hakemli Dergi)
FARKLI ÜLKELERDEKİ ÖĞRENCİLERİN BİLGİ-İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE AŞİNALIKLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE SINIFLAMA DOĞRULUKLARININ İNCELENMESİ
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.17, sa.68, ss.1386-1409, 2018 (Hakemli Dergi)
Merkezi ortak sınav matematik alt testinde değişen madde fonksiyonunun görme engeli durumuna göre incelenmesi
Current Research in Education
, cilt.3, sa.1, ss.24-34, 2017 (Hakemli Dergi)
PISA ile Sınavımız
Öğretmen Dünyası
, cilt.38, sa.445, ss.13-17, 2017 (Hakemsiz Dergi)
Affective Characteristics Predicting 15 Year Old Students Mathematics Literacy Skills in Turkey
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.48, sa.2, ss.165-184, 2015 (Hakemli Dergi)
Çocuk Dostu Şehir Girişimi ve Çocukların Gözüyle Ankara
İdealkent
, sa.17, ss.106-139, 2015 (Hakemli Dergi)
PISA yı Anlamak Matematik Okuryazarlığının Kuramsal Temelleri ve Türkiye nin Matematik Performansı
Öğretmen Dünyası
, cilt.36, sa.428, ss.10-13, 2015 (Hakemsiz Dergi)
19uncu Millî Eğitim Şurası Kararlarında Ölçme ve Değerlendirme
Öğretmen Dünyası
, cilt.36, sa.423, ss.39-41, 2015 (Hakemsiz Dergi)
Çoktan Seçmeli Testlerde Kayıp Veri Sorunu SBS Örneği
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
, cilt.4, sa.2, ss.76-101, 2013 (Hakemli Dergi)
Siyasetin Belirlediği Gündem Üzerine Düşünmek Ortaöğretime Geçişte Yeni Sınav Sistemi
Öğretmen Dünyası
, cilt.34, sa.408, ss.23-28, 2013 (Hakemsiz Dergi)
Bir Kez Daha YGS nin Düşündürdükleri Tuhaf Bir Başarı Öyküsü
Öğretmen Dünyası
, cilt.34, sa.401, ss.19-22, 2013 (Hakemsiz Dergi)
Yükseköğretime Geçiş Sınavı YGS Sonuçlarını Doğru Okuyor Muyuz
Öğretmen Dünyası
, cilt.33, sa.391, ss.11-15, 2012 (Hakemsiz Dergi)
Türkiye de Eğitim Araştırmalarında Kayıp Veri Sorunu
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
, cilt.3, sa.1, ss.230-241, 2012 (Hakemli Dergi)
Araştırmalarda Kayıp Veri Sorunu
Çağdaş Eğitim Dergisi Akademik
, cilt.1, sa.3, ss.78-87, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Okul Öncesi Çocukların Okula Uyumlarını Sınıflandıran Özelliklerin CHAID Analizi İle Belirlenmesi
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024
Çocukluk Çağı Duygusal İhmal ve İstismarının Duygu Düzenleme, Umut, Okul Bağlılığı ve Akran İlişkileri Üzerine Etkileri
3. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, Türkiye, 23 Eylül 2022
Çocukların erken okuryazarlık becerilerinin profil analizi: Sosyoekonomik düzeyin rolü
Uluslarası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018

Okuma yazmayı öğrenme süreci: Farklı sosyoekonomik düzeylerden gelen çocuklardaki başarı farklılıkları
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018

Çocukların erken okuryazarlık becerileri profil analizi: Sosyoekonomik düzeyin rolü
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 Ekim 2018
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Ediniminde Sosyoekonomik Düzeye İlişkin Farklılıklar
VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018

Okul Öncesi Dönemde Sosyoekonomik Özelliklerin Çalışma Belleği Performansına Etkisi
VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018

Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarını Tercih Nedenleri ile Sosyoekonomik Düzeyleri Arasındaki İlişki.
X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018

Sesbilgisel Farkındalık ve Hızlı İsimlendirme: Okuma Başarısını Yorduyor mu?
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018
Çalışma Belleği ve Bileşenlerinin Okuma ve Yazma Becerilerinin Kazanımındaki Etkileri
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018
Üniversite Hazırlık Sınıflarında İngilizce Dil Yeterliliğinin Sınıf İçi Ölçme Sonuçlarına Dayalı Yordayıcıları: TOBB ETÜ Örneği
27.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES UEBK 2018, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.292-295
Anasınıfına Devam Eden Çocukların Ev Erken Okuryazarlık Ortamı, Dil Gelişimi ve Çalışma Belleğinin Yıl Sonundaki Erken Okuryazarlık Düzeyini Yordama Gücü: Boylamsal Bir Çalışma
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Okul öncesinde kaynaştırma: Özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların gelişimlerini yordayan değişkenler
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Çalışma Belleği ve Ev Erken Okuryazarlık Ortamı Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Etkili Mi? Türkçe Konuşan Çocuklar Örneği
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.510-511
Türkiye?de Eğitim Bilimleri Alanında Yayımlanan Bilimsel Makalelerin Atıf Alma Düzeyinin Ve H Indeksinin Yıllara Göre Incelenmesi
IV. International Ejer Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
Anasınıfına Devam Eden Çocuklarda Hızlı isimlendirme ve Sesbilgisel Farkındalık Becerileri İlişkili mi? Okuma Başarısını Etkileyen Temel Becerilere Bir Bakış
INTERNATIONAL CONGRESS ON POLITICAL, ECONOMIC AND SOCIAL STUDIES, 19 - 22 Mayıs 2017
Okuma başarısının yordayıcıları olan çalışma belleği, hızlı isimlendirme ve sesbilgisel farkındalık becerilerinin alt SED’den gelen çocuklarda diğer SED düzeylerindeki akranları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017
Anasınıfı çocuklarının sözcük bilgileri ile çalışma belleği performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017
PISA’ya Yönelik Eleştiriler ve PISA 2015 Uygulaması
PANEL:PISA Araştırmaları ve Türkiye, Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 25 Kasım 2016
Predictors of teacher support: An evaluation on 2012 data of Program for International Students Assessment (PISA)” Oral presentation
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015
Seviye Belirleme Sınavlarının SBS Bazı Etkilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.436-438
Seviye Belirleme Sınavının (SBS) Değerlendirilmesi Araştırması
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 03 Haziran 2011
Öğretim Programı Değerlendirmesi İlköğretim Matematik Dersi 6 Sınıf Öğretim Programı Örneği
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.163
Mobbing Olgusuna İlişkin Öğretmen Algıları
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.62
Eğitim Yöneticilerinin Çatışma Algıları ve Çatışma Çözme Tutumları
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.112
Analitik Bir Bakış Roma Antlaşmasından Anayasaya AB Eğitim Siyasaları
IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2009, ss.152-162
Kitaplar
6. Bölüm: Ölçek Geliştirme Sürecinde Doğrulayıcı Faktör Analizi
Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci, ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-154, 2024
R Diliyle İstatistik Uygulamaları
Pegem Akademi, Ankara, 2023
6. Bölüm: Ölçek Geliştirme Sürecinde Doğrulayıcı Faktör Analizi
Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci, Meltem ACAR GÜVENDİR, Yeşim ÖZER ÖZKAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-154, 2022
R Diliyle İstatistik Uygulamaları
Pegem Akademi, Ankara, 2020
R Diliyle İstatistik Uygulamaları
Pegem Akademi, Ankara, 2019
Ölçme ve Değerlendirme: Yabancı Dil Olarak Türkçe Dil Becerilerinin Ölçülmesinde ‘Madde’ Yazma
Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı (Birinci Baskı), Develi, H.; Yıldız, C.; Balcı, M.; Gültekin, İ..; Melanlıoğlu, D., Editör, Kesit Yayınları, Ankara, ss.187-236, 2017
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Sınıf İçerisinde Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme: Türkçe Okutmanları için Bir Kılavuz
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem ve Uygulamalar, Hayati Develi, Şeref Ateş, Şaban Çobanoğlu, Mustafa Balcı, İbrahim Gültekin, Nezir Temur, Rahman Ademi, Mustafa Kurt, İLhan Erdem, Halit Karatay, Deniz Melanlıoğlu, Osman Mert, Salim Pilav, Mehmet Ülker, Editör, Yunus Emre Enstitüsü Yayınları, Ankara, ss.235-292, 2016
Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde ‘Sınav’ Hazırlama
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi, Arif Sarıçoban, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.287-331, 2015
Çocuk Dostu Ankara - Çocuk Gözüyle Ankara
Ankara Çocuk Dostu Şehir Çocuk Gözüyle Ankara, Komisyon, Editör, Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Ankara, ss.36-66, 2014
Turkey
TIMSS 2007 encyclopedia: A guide to mathematics and science education around the world., Ina V.S. Mullis, Michael O. Martin, John F. Olson, Debra R. Berger, Dana Milne, Gabrielle M. Stanca, Editör, IEA TIMSS&PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College, Boston, ss.611-619, 2008
Metrikler