Yayınlar & Eserler

Makaleler 51
Tümü (51)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (9)
Scopus (15)
TRDizin (28)
Diğer Yayınlar (18)

33. PISA ile Sınavımız

Öğretmen Dünyası , cilt.38, sa.445, ss.13-17, 2017 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 82

1. A STUDY ON CLASSIFICATION OF DIFFERENTIAL ITEM FUNCTIONING DETECTION TECHNIQUES FOR DICHOTOMOUSLY SCORED ITEMS

ANKARA INTERNATIONAL CONGRESS ON SCIENTIFIC RESEARCH-XI, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Ocak 2025, ss.573-581, (Tam Metin Bildiri)

2. Evaluation of the Architectural Structure and Usability of the Statistical Technique Advisor Application Based on Expert Opinions

7th International Mediterranean Scientific Research Congress, Valencia, İspanya, 9 - 11 Ocak 2025, ss.361-372, (Tam Metin Bildiri)

3. Araştırmalarda Uygun İstatistiksel Tekniğin Belirlenmesinde Normallik ve Homojenlik İhlallerinin Etkisinin İlgili Literatür Bağlamında Değerlendirilmesi.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 Eylül - 06 Aralık 2024, (Özet Bildiri)

4. MEB Beceri Temelli Örnek Sorularının Bilimsel Süreç Becerilerine Göre Sınıflandırılması

IV. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

5. Lisansüstü Öğrencilerinin İstatistiksel Teknik Belirleme ve Kullanmada Karşılaştıkları Güçlüklere Yönelik Görüşleri.

XI International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2024), Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.332-339, (Tam Metin Bildiri)

7. A Comparison of Bayesian and Classical Maximum Likelihood Estimation Methods on Item Recovery in the 3PL Model

VIII. International Conference on Global Practice of Multidisciplinary Scientific Studies, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 25 - 29 Eylül 2024, ss.892-900, (Tam Metin Bildiri)

8. Puanlayıcılar arası uyum ve puanlayıcılar arası güvenirliğin farkına yönelik bir bakış açısı

International Education Congress (EDUCongress), Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.917-924, (Tam Metin Bildiri)

9. Eğitim ve Psikoloji Alanında Yapılan Değişen Madde Fonksiyonu (DMF) Çalışmalarının Topik Modellemesi

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

10. İstatistiksel Tekniklerin Sınıflandırılmasına Yönelik Akış Şemaları ve Karar Ağaçlarının İncelenmesi.

V. International Applied Statistic Congress (UYİK-2024), İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2024, ss.857-863, (Tam Metin Bildiri)

11. The effect of skewness of the population and sample size in finding the appropriate statistical technique: Example of simple correlation coefficient estimates.

6th International Mediterranean Scientific Research Congress, Roma, İtalya, 13 - 15 Ağustos 2024, cilt.1, ss.68-76, (Tam Metin Bildiri)

12. Faculty members' perspectives on the challenges faced by students and researchers in statistical data analysis and determining appropriate statistical techniques.

6th International Mediterranean Scientific Research Congress, Roma, İtalya, 13 - 15 Ağustos 2024, cilt.1, ss.91-96, (Tam Metin Bildiri)

13. Beck Depresyon Envanterinin Psikometrik Yapısının Çok Boyutlu-MTK ve Açımlayıcı Faktör Analizi Teknikleriyle Eşzamanlı Olarak İncelenmesi.

24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

18. R Yazılım Dili Paketleriyle Üretilen Simülatif Verilerin Madde Tepki Kuramı Varsayımları Açısından İncelenmesi.

Xth International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)

20. Çocukluk çağı duygusal ihmal ve istismarının duygu düzenleme, umut, okul bağlılığı ve akran ilişkileri üzerine etkileri

III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST), İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, ss.40, (Özet Bildiri)

22. Çocukluk Çağı Duygusal İhmal ve İstismarının Duygu Düzenleme, Umut, Okul Bağlılığı ve Akran İlişkileri Üzerine Etkileri

3rd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM , İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, (Yayınlanmadı)

23. Karma Testlere Yönelik Güvenirlik Katsayılarının Standart Hatalarının Yeniden Örnekleme Yöntemiyle Kestirilmesi

VI th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.736-745, (Tam Metin Bildiri)

24. Erken Çocukluk Ebeveyn Aracılık Ölçeği Geliştirme Çalışması

6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.940-943, (Özet Bildiri)

25. Development Of Early Childhood Parental Mediation Scale

6th International Early Childhood Education Congress, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.940-943, (Özet Bildiri)

35. 5. Sınıf Öğrencilerinin Okul Olgusuna Yönelik Metaforik Algıları.

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.761-768, (Tam Metin Bildiri)

36. Hızlı İsimlendirme Testi: Geçerlik, Güvenirlik ve Norm Çalışması.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1074-1075, (Özet Bildiri)

42. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Materyal Geliştirme ve Kullanma Durumlarının İncelenmesi.

27.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3480-2483, (Özet Bildiri)

43. Üniversite Hazırlık Sınıflarında İngilizce Dil Yeterliliğinin Sınıf İçi Ölçme Sonuçlarına Dayalı Yordayıcıları: TOBB ETÜ Örneği

27.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES UEBK 2018, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.292-295, (Özet Bildiri)

45. Okul öncesinde kaynaştırma: Özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların gelişimlerini yordayan değişkenler

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

47. Ortaokul Öğretmenlerinin Sınıf İçi Ölçme Değerlendirmelerde Yazılı Yoklamalarda Kullandıkları Açık Uçlu Maddeleri Hazırlama Yeterlikleri.

IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1223-1224, (Özet Bildiri)

50. Geştalt Temas Biçimleri ile İlgili Ölçeklerinin İncelenmesi.

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.129, (Özet Bildiri)

53. The Effect of Teaching Supported by Interactive Whiteboard on Students Mathematical Achievements in Lower Secondary Education

6th World Conferance on Educational Thechnology Researches, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

54. Araştırma Öz yeterliği Ölçeği nin Türkçe ye Uyarlaması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 1 Eylül - 04 Ocak 2016, ss.155, (Özet Bildiri)

55. PISA’ya Yönelik Eleştiriler ve PISA 2015 Uygulaması

PANEL:PISA Araştırmaları ve Türkiye, Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 25 Kasım 2016

56. TIMMS 2011 Türkiye Sonuçlarına Göre 8 Sınıf Öğrencilerinin Akıl Yürütme Becerileri ile Duyuşsal Özelliklerinin İlişkisi

5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.50-51, (Özet Bildiri)

57. Merkezi Ortak Sınav Matematik Alt Testinde Değişen Madde Fonksiyonunun Görme Engeli Durumuna Göre İncelenmesi

5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.46-47, (Özet Bildiri)

58. Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Eğitim Araştırmalarının Normallik Varsayımları Açısından İncelenmesi

3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

59. Görme Engelli Üniversite Öğrencilerinin Sınıf İçi Ölçme Değerlendirme Süreçlerinin İncelenmesi

5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.42-43, (Özet Bildiri)

61. Türkiye deki Öğretmenlerin Karşılaştıkları Mesleki Sorunların İkili Karşılaştırma Yöntemi ile Ölçeklenmesi

5.Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.54-55, (Özet Bildiri)

63. Madde Tepki Kuramına Göre Bir Test Geliştirme Çalışması Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Testi

VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB 2015), Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.221, (Özet Bildiri)

64. Predictors of teacher support: An evaluation on 2012 data of Program for International Students Assessment (PISA)” Oral presentation

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

65. Characteristics of 15 Year Old Students Predicting Scientific Literacy Skills in Turkey

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges-ICEFIC 2015, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.322-324, (Özet Bildiri)

66. According to the PISA 2012 Results Defining the Variables Predicted Mathematical Anxiety Whether or Not

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges-ICEFIC 2015, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.314-316, (Özet Bildiri)

67. Predictors of Teacher Support An Evaluatıon on 2012 Data of Program for International Student Assessment

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges-ICEFIC 2015, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.30-32, (Özet Bildiri)

68. Affective Characteristics Affecting 15 Year Old Students Mathematics Literacy in Turkey

National Council on Measurement in Education (NCME) 77th Annual Meeting, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Nisan 2015, ss.194, (Özet Bildiri)

69. Türkiye ve Balkan Ülkeleri Matematik Okuryazarlığı Performanslarının Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi

9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2014, ss.348, (Özet Bildiri)

70. Çocuk Dostu Şehir Ankara Projesi Çocuk Gözüyle Ankara Öğrenci Anketinin Geliştirilmesi

IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı), Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, ss.6-7, (Özet Bildiri)

71. PISA yı Anlamak Matematik Okuryazarlığının Kuramsal Temelleri ve Türkiye nin Matematik Performansı

IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı), Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, ss.30-31, (Özet Bildiri)

72. Çoktan Seçmeli Testlerde Kayıp Veri Mekanizmasının İncelenmesi ÖBBS Örneği

8. Uluslararası İstatistik Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2013, ss.78-79, (Özet Bildiri)

73. Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerinin İncelenmesi Altındağ İlçesi Örneği

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı), Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.91, (Özet Bildiri)

74. Çoktan Seçmeli Testlerde Kayıp Veri Sorunu SBS Örneği

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı), Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.165, (Özet Bildiri)

75. Türkiye de Eğitim Araştırmalarında Kayıp Veri Sorunu

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme III. Ulusal Kongresi, Bolu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.36, (Özet Bildiri)

76. Seviye Belirleme Sınavlarının SBS Bazı Etkilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.436-438, (Özet Bildiri)

78. Seviye Belirleme Sınavının (SBS) Değerlendirilmesi Araştırması

Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 03 Haziran 2011

79. Öğretim Programı Değerlendirmesi İlköğretim Matematik Dersi 6 Sınıf Öğretim Programı Örneği

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.163, (Tam Metin Bildiri)

80. Mobbing Olgusuna İlişkin Öğretmen Algıları

IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.62, (Özet Bildiri)

81. Eğitim Yöneticilerinin Çatışma Algıları ve Çatışma Çözme Tutumları

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.112, (Özet Bildiri)

82. Analitik Bir Bakış Roma Antlaşmasından Anayasaya AB Eğitim Siyasaları

IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2009, ss.152-162, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 17

1. 6. Bölüm: Ölçek Geliştirme Sürecinde Doğrulayıcı Faktör Analizi

Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci, ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-154, 2024

3. 6. Bölüm: Ölçek Geliştirme Sürecinde Doğrulayıcı Faktör Analizi

Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci, Meltem ACAR GÜVENDİR, Yeşim ÖZER ÖZKAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-154, 2022

6. Adaptation of Research Self-efficacy Scale into Turkish: Reliability and Validity.

Communication Media Researches, Arslan, H., İçbay, M.A., Ruggiero, C., Editör, Communication Media Researches. International Association of Social Science Research (IASSR), ss.569-579, 2017

7. Ölçme ve Değerlendirme: Yabancı Dil Olarak Türkçe Dil Becerilerinin Ölçülmesinde ‘Madde’ Yazma

Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı (Birinci Baskı), Develi, H.; Yıldız, C.; Balcı, M.; Gültekin, İ..; Melanlıoğlu, D., Editör, Kesit Yayınları, Ankara, ss.187-236, 2017

8. Adaptation of Research Self-efficacy Scale into Turkish: Reliability and Validity

Communication Media Researches, Hasan Arslan, Mehmet Ali İçbay, Christian.Ruggiero, Editör, E-BWN, ss.569-580, 2017

9. Ölçme Aracı Geliştirmede 'Soru' Yazma Teknikleri

Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Özel Okulları Gelişen Öğrenci Gelişen Öğretmen 20 Yıl Sempozyumu Kitabı, Çağlayan Dinçer, Editör, Azim Matbaacılık, Ankara, ss.173-185, 2016

10. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Sınıf İçerisinde Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme: Türkçe Okutmanları için Bir Kılavuz

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem ve Uygulamalar, Hayati Develi, Şeref Ateş, Şaban Çobanoğlu, Mustafa Balcı, İbrahim Gültekin, Nezir Temur, Rahman Ademi, Mustafa Kurt, İLhan Erdem, Halit Karatay, Deniz Melanlıoğlu, Osman Mert, Salim Pilav, Mehmet Ülker, Editör, Yunus Emre Enstitüsü Yayınları, Ankara, ss.235-292, 2016

11. PISA 2012 Araştırması Ulusal Nihai Rapor

T.C.MEB Ölçme,Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2015

12. Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde ‘Sınav’ Hazırlama

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi, Arif Sarıçoban, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.287-331, 2015

13. Çocuk Dostu Ankara - Çocuk Gözüyle Ankara

Ankara Çocuk Dostu Şehir Çocuk Gözüyle Ankara, Komisyon, Editör, Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Ankara, ss.36-66, 2014

15. Seviye Belirleme Sınavının Değerlendirilmesi

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara, 2010

16. Araştırma Raporu Yazım Kılavuzu

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara, 2009

17. Turkey

TIMSS 2007 encyclopedia: A guide to mathematics and science education around the world., Ina V.S. Mullis, Michael O. Martin, John F. Olson, Debra R. Berger, Dana Milne, Gabrielle M. Stanca, Editör, IEA TIMSS&PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College, Boston, ss.611-619, 2008
Ansiklopedide Bölümler 1
Metrikler

Yayın

162

Yayın (WoS)

19

Yayın (Scopus)

21

Atıf (WoS)

53

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

56

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

1336

H-İndeks (Scholar)

16

Atıf (TrDizin)

57

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

64

H-İndeks (Sobiad)

4

Atıf (Diğer Toplam)

124

Toplam Atıf Sayısı

301

Proje

9

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları