Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Beşeri sermaye bileşenlerinden eğitimin ekonomik büyümeye etkisi: Panel VAR analizi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2014
2014Yüksek Lisans
İlköğretim kurumu yöneticilerinin liderlik tarzları ile öğretmenlerin yaşadıkları yıldırma (mobbing) ve örgütsel sessizlik davranışları arasındaki ilişki
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019Afet Eğitimi Kursu
Güvenlik
Japan International Cooperation Agency (JICA)
2015
2015Meta Analiz ve CMA
Veri Analizi
Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık
2013
2013Yapısal Eşitlik Modellemesi ve LISREL
Veri Analizi
Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık
2011
2011Etkili Sunum Teknikleri
Kişisel Gelişim
Liderlik Okulu
2011
2011Liderlik ve Takım Çalışması
Kişisel Gelişim
Liderlik Okulu
2011
2011Proje Yönetimi
Proje Yönetimi
Liderlik Okulu
2011
2011Kriz Yönetimi
Kişisel Gelişim
Liderlik Okulu
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - 2025
2012 - 2025Araştırma Görevlisi
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2018 - 2025
2018 - 2025Akademik Danışman
Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Akademik Danışman
Makaleler
Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (2)
Scopus (13)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (9)
2025
20251. Bureaucracy at scale: profiling organizational attitudes in Türkiye's Ministry of National Education
Daşcı Sönmez E., Gokmenoglu T.
PUBLIC MONEY & MANAGEMENT
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Empowering “Resilience-Building Agents”: An Analysis of Physical Education Teachers’ Instructional Intentions for Disaster Preparation
Gokmenoglu T., Daşcı Sönmez E., Durmus C., Karakullukcu O. F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISASTER RISK REDUCTION , cilt.127, ss.1-13, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20253. An adaptation and validation of disaster resilience scale based on community engagement theory
Gokmenoglu T., Sonmez E.
RISK ANALYSIS
, cilt.45, sa.6, ss.1313-1331, 2025 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2025
20254. Measuring the effectiveness of a community engagement theory-driven training program
Gokmenoglu T., Sonmez E., Yavuz I., Cug F. D., CEMALOĞLU N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISASTER RISK REDUCTION
, cilt.116, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2024
20245. Teachers' professional learning: Do instructional leadership and teacher leadership make a difference in Turkiye?
DAŞCI SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N., Kahraman G.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP
, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20246. Roles and responsibilities of PTAs in Türkiye's public schools: Principals' perceptions
GÖKMENOĞLU KARAKAYA T., DAŞCI SÖNMEZ E., DURMUŞ C.
ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.34, sa.3, ss.1033-1052, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20247. Distributed leadership, self-awareness, democracy, and sustainable development: towards an integrative model of school effectiveness
DAŞCI SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N.
EDUCATIONAL RESEARCH AND EVALUATION AN INTERNATIONAL JOURNAL ON THEORY AND PRACTICE
, cilt.29, ss.538-565, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20248. Development and validation of the "Instructional Leadership Behaviors Scale": The Turkish urban sample
Sonmez E., CEMALOĞLU N.
EUROPEAN REVIEW OF APPLIED PSYCHOLOGY-REVUE EUROPEENNE DE PSYCHOLOGIE APPLIQUEE
, cilt.74, sa.3, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20239. Development and validation of the professional development needs scale: Evidence from Turkish school principals
DAŞCI SÖNMEZ E., GÖKMENOĞLU KARAKAYA T.
Psycho-Educational Research Reviews , cilt.12, sa.2, ss.442-458, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. Okul gelişimi değerlendirme uygulamalarının incelenmesi
DAŞCI SÖNMEZ E., GÖKMENOĞLU KARAKAYA T.
MILLI EGITIM
, cilt.52, sa.238, ss.1157-1186, 2023 (Scopus, TRDizin)
2023
202311. The Impact of Principals' Distributed Leadership Behaviors on Teachers' Attitudes Toward Multiculturalism: Social Justice Leadership as Mediator
Sonmez E., Gokmenoglu T.
EDUCATION AND URBAN SOCIETY
, sa.4, ss.433-462, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
202312. Yükseköğretimin ekonomik büyümeye etkisi: Panel VAR analizi
DAŞCI SÖNMEZ E.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.55, ss.194-209, 2023 (TRDizin)
2023
202313. Understanding the teachers' disaster preparedness beliefs
Sonmez E., Gokmenoglu T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISASTER RISK REDUCTION
, cilt.85, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2021
202114. A cascade teacher training model in disaster education: a case of Turkey
GÖKMENOĞLU KARAKAYA T., DAŞCI SÖNMEZ E., Yavuz İ.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.23-42, 2021 (TRDizin)
2021
202115. Turkish Ministry of National Education school-based disaster education program: A preliminary results of the program evaluation
Gokmenoglu T., Sonmez E., Yavuz I., Gok A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISASTER RISK REDUCTION
, 2021 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2021
202116. Okullaşma sürecinde uzaktan evde eğitime geçiş
DAŞCI SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N.
İnsan ve İnsan
, cilt.8, sa.27, ss.63-82, 2021 (TRDizin)
2021
202117. The effect of education as a component of human capital on economic growth: a panel VAR analysis
DAŞCI SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N.
Eurasian Journal of Educational Research , cilt.21, sa.93, ss.135-164, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
201918. Yıldırma ve Psikolojik Sermaye İlişkisi
DAŞCI SÖNMEZ E.
Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.140-149, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201819. İlköğretim kurumu yöneticilerinin liderlik tarzları ile öğretmenlerin yaşadıkları yıldırma (mobbing) ve örgütsel sessizlik davranışları arasındaki ilişki
DAŞCI E., CEMALOĞLU N.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, sa.6, ss.1951-1960, 2018 (TRDizin)
2018
201820. Beşeri sermayeye yapılan harcamaların ekonomik büyümeye etkisi: Panel VAR analizi
DAŞCI E., CEMALOĞLU N.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.1-16, 2018 (TRDizin)
2016
201621. Okul kültürünün güçlü ve zayıf kültürel özellikler açısından incelenmesi
YILDIRIM K., GÜÇLÜ N., DAŞCI E.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.91-111, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. The relationship between teachers’ attitudes toward measurement and evaluation and their perceptions of professional well-being
YILDIRIM K., ARASTAMAN G., DAŞCI E.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.16, sa.62, ss.77-96, 2016 (Scopus, TRDizin)
2016
201623. The development of the organizational silence scale: Validity reliability study
DAŞCI E., CEMALOĞLU N.
International Journal of Human Sciences , cilt.13, sa.1, ss.32-45, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201524. Öğretmenlerin mesleki iyilik algısı ölçeğinin geliştirilmesi, test edilmesi ve kullanılması
YILDIRIM K., ARASTAMAN G., DAŞCI E.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.486-506, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Ölçme ve değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması
ARASTAMAN G., YILDIRIM K., DAŞCI E.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.38, ss.219-228, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. İlköğretim kurumu yöneticilerinin liderlik tarzları ile öğretmenlerin yaşadıkları yıldırma (mobbing) arasındaki ilişki
DAŞCI E., CEMALOĞLU N.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , cilt.8, sa.19, ss.129-166, 2015 (TRDizin)
2014
201427. Examining relationship between school administrators’ humor behaviors and teachers’ mobbing experiences according to teacher perceptions
CEMALOĞLU N., RECEPOĞLU E., ŞAHİN F., DAŞCI E.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.6, sa.3, ss.570-580, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201328. Causes of primary schools teachers organizational silence: A qualitative study
CEMALOĞLU N., DAŞCI E., ŞAHİN F.
The Journal of Academic Social Science , cilt.1, sa.1, ss.112-124, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201229. Mizah davranışları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
CEMALOĞLU N., RECEPOĞLU E., ŞAHİN F., DAŞCI E., KÖKTÜRK O.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.4, ss.694-716, 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Restructuring and institutionalization in higher education
DAŞCI SÖNMEZ E.
International Black Sea Scientific Studies Conference, Amasya, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2024, ss.121-132, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Örgütsel öğrenme mekanizmaları ölçeği’nin Türkçe’ye adaptasyonu ve doğrulanması
DAŞCI SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N.
16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2023, ss.18-20, (Özet Bildiri)
2022
20223. Öğretimsel Liderlik Davranışları Ölçeği’nin geliştirilmesi ve doğrulanması: Türkiye örneği uygulaması
DAŞCI SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N.
9th International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, ss.392-394, (Özet Bildiri)
2022
20224. Cultivating equitable education: Turkish school principals efforts for social justice in an urban setting
GÖKMENOĞLU KARAKAYA T., DAŞCI SÖNMEZ E., SAĞIM İ.
2022 AERA (American Educational Research Association) Annual Meeting, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 26 Nisan 2022, (Özet Bildiri)
2021
20215. Öğretmenlerin yıldırma yaşama düzeylerinin mesleki tükenmişlik üzerindeki etkisi: İş doyumunun aracı rolü
DAŞCI SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N.
15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 5 - 06 Kasım 2021, ss.7-8, (Özet Bildiri)
2016
20166. Okul kültürü ölçeğinin geliştirilmesi ve test edilmesi
GÜÇLÜ N., YILDIRIM K., DAŞCI E.
11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.145-151, (Özet Bildiri)
2016
20167. İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik yaşama düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
YENEL K., DAŞCI E., CEMALOĞLU N.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.259-261, (Özet Bildiri)
2015
20158. The development of the organizational silence scale Validity reliability study
DAŞCI E., CEMALOĞLU N.
1st International Lifelong Learning and Leadership Conference- ICLEL 2015, Olomouc, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2015, ss.107, (Özet Bildiri)
2014
20149. Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi
DAŞCI E.
4. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası katılımlı), Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, ss.10-11, (Özet Bildiri)
2013
201310. Causes of primary schools teachers organizational silence A qualitative study
DAŞCI E., CEMALOĞLU N., ŞAHİN F.
7th International Academic Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 1 - 04 Eylül 2013, ss.134, (Özet Bildiri)
2012
201211. Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin mizah davranışları ile öğretmenlerin yıldırma (mobbing) yaşama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
CEMALOĞLU N., ŞAHİN F., DAŞCI E.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.459, (Özet Bildiri)
2012
201212. Mizah davranışları ölçeğinin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışması
CEMALOĞLU N., RECEPOĞLU E., ŞAHİN F., DAŞCI E.
7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.165-166, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. K-12 Düzeyinde Lider Yetiştirme Süreçleri
CEMALOĞLU N., DAŞCI SÖNMEZ E.
Liderliğin Meydan Okuyucuları, CEMALOĞLU NECATİ, KARAFERYE FİGEN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.469-480, 2024
2024
20242. Örgüt Kültürü
CEMALOĞLU N., DAŞCI SÖNMEZ E.
Örgüt Kültürü ve İklimi, CEMALOĞLU NECATİ, OKÇU VEYSEL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-12, 2024
2024
20243. Liderin Öz-Yeterlik İnancı ve Sergilenen Liderlik
DAŞCI SÖNMEZ E.
Liderliğin Meydan Okuyucuları, CEMALOĞLU NECATİ, KARAFERYE FİGEN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.91-100, 2024
2022
20224. 21. Yüzyıl Becerileri ve Okul Yönetimi
DAŞCI SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N.
21.Yüzyıl Becerilerinin Eğitime Yansımaları, Büyükalan Filiz Sevil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.177-195, 2022
2022
20225. Disiplin Sorunun Doğası
DAŞCI SÖNMEZ E.
Sınıf Yönetimi İlkeleri: Bir Profesyonel Karar Verme Modeli , Necati Cemaloğlu, Neslin İhtiyaroğlu, Editör, Palme Yayınevi, Ankara, ss.25-48, 2022
2021
20216. Afet Yönetiminde Japon Okullarının Yönetim Yaklaşımları
DAŞCI SÖNMEZ E.
Afet Önleme Eğitiminde Japonya Deneyimleri: En Kötü Senaryoya Hazırlık, Gökmenoğlu Tuba, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.41-55, 2021
2021
20217. Örgütlerde Entelektüel Sermaye
DAŞCI SÖNMEZ E.
Yönetimde Yeni Yaklaşımlar, Cemaloğlu Necati, Gökyer Necmi, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.77-88, 2021
2021
20218. Eğitimin Ekonomik Temelleri
DAŞCI SÖNMEZ E.
Eğitime Giriş, Necati Cemaloğlu, Fatih Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.201-215, 2021
2021
20219. Örgüt Kültürü ve Örgüt İklimi
DAŞCI SÖNMEZ E.
Eğitimde Örgütsel Davranış: Liderlik ve Okul Reformu, Necati Cemaloğlu, Fatih Şahin, Kübra Yenel, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.219-250, 2021
2021
202110. Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
CEMALOĞLU N., DAŞCI SÖNMEZ E.
Eğitime Giriş, Necati Cemaloğlu, Fatih Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-21, 2021
2020
202011. Türk Eğitim Sistemi ve Okulla İlgili Güncel Tartışma ve Yönelimler
DAŞCI SÖNMEZ E.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Cemaloğlu Necati, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.413-431, 2020
2020
202012. Tez Önerisi Hazırlama ve Öneri Örneği
DAŞCI SÖNMEZ E.
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik, Necati CEMALOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.329-353, 2020
2019
201913. Eğitimde Politika
DAŞCI E.
Eğitimde Politika Analizi, Necati Cemaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-20, 2019
2019
201914. Eğitim Yönetimi Politikaları
CEMALOĞLU N., DAŞCI SÖNMEZ E.
Eğitim Yönetimi, Necati Cemaloğlu, Murat Özdemir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.55-72, 2019
2018
201815. Kültür Mimarı
DAŞCI E.
Etkili Okul Yöneticilerinin 10 Özelliği, Cemaloğlu Necati, Editör, Pegem, Ankara, ss.87-100, 2018
2017
201716. Mobbing
CEMALOĞLU N., DAŞCI E.
Örgütsel Davranış ve Yönetimi, Özdemir Servet, Cemaloğlu Necati, Editör, Pegem, Ankara, ss.279-304, 2017
2016
201617. Okul Kültürü Ölçeğinin Geliştirilmesi veTest Edilmesi
GÜÇLÜ N., YILDIRIM K., DAŞCI E.
Eğitim Yönetimi Araştırmaları, Kadir Beycioğlu, Niyazi Özer, Didem Koşar, İdris Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.271-285, 2016
Desteklenen Projeler
2018 - 2025
2018 - 2025Okul Tabanlı Afet Eğitimi Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Daşcı Sönmez E., Gökmenoğlu Karakaya T.
2021 - 2023
2021 - 2023Örgütsel Öğrenme Yaklaşımı ile Okulların Depreme Karşı Dirençliliğin Artırılması Projesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Daşcı Sönmez E., Özmen B., Gök A., Dolunay Cuğ F., Gökmenoğlu Karakaya T., Yavuz İ., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Okul Yönetiminde Teori ve Uygulamanın Birleştirilmesi ve Okulların Geliştirilmesi Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Daşcı Sönmez E., Cemaloğlu N., Erdağ C., Arastaman G., Yıldırım K.(Yürütücü)