Prof. Dr. BERNA ASLAN


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı


Araştırma Alanları: Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim

Metrikler

Yayın

48

Atıf (WoS)

24

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

7

Tez Danışmanlığı

17

Açık Erişim

13
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2003 - 2008

2003 - 2008

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme (Dr), Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye

1995 - 1999

1995 - 1999

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

Öğretmen Eğitiminde Akreditasyon ve Türkiye için Bir Model Önerisi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2003

2003

Yüksek Lisans

A Descriptive study on learning styles of the engineering students at Metu

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eski Türk Edebiyatı Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

A2 Temel

A2 Temel

Almanca

Araştırma Alanları

Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2017 - 2023

2017 - 2023

Doç. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2009 - 2017

2009 - 2017

Yrd. Doç. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü

2002 - 2009

2002 - 2009

Araştırma Görevlisi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Ankara Üniversitesi

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Ankara Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Karşılaştırmalı Eğitim Programları

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Lisans

Lisans

Eğitime Giriş

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sociology of Curriculum

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Comparative Education

Lisans

Lisans

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ

Lisans

Lisans

SINIF YÖNETİMİ

Doktora

Doktora

Eğitim Programı Kuramları

Lisans

Lisans

KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PROGRAMLARI

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Karşılaştırmalı Eğitimde Teori ve Yöntem

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları

Lisans

Lisans

Comparative Education

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Öğrenme Öğretmen Kuram ve Yaklaşımları

Lisans

Lisans

Program Geliştirme

Lisans

Lisans

Öğretimde Planlama ve Değerlendirme

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

İngilizce öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi

Aslan B. (Danışman)

K.KÖKSAL(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2022

2022

Curriculum Internalization: A New Perspective on Higher Education in Turkey

GÜREL E., ASLAN B.

ICCI EPOK 2022- 10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022

2022

2022

Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenliği Program Literatürüne Yönelik Sistematik Bir Derleme Çalışması: 2004-2021

GÜREL E., ASLAN B.

ICCI EPOK 2022- 10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022

2010

2010

Uygulama öğretmenlerinin mentorluk becerilerinin değerlendirilmesi

Akçamete G., Aslan B., Dinçer Ç.

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.1190-1200 Creative Commons License

2019

2019

Evaluation of the 2018 Elementary National Curricula in Turkey

SOĞUKSU A. F., KARTAL M., Yılmaz G., ASLAN B.

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), Ankara, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2019

2019

2019

Ankara Çocuk Üniversitesi Bilim Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi

Aral N., Aslan B., Gülleroğlu H. D., Özdoğan Özbal E., Aydos S., Kadan G., et al.

VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.210-211

2018

2018

Incoming and Outgoing Students’ Views on Erasmus Programme.

ASLAN B., BAYRAKTAR A., DİNÇER F. Ç.

ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018

2017

2017

Öğretmenlik Sertifika Programına Katılan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sürecine İlişkin Görüşleri

ASLAN B., Yılmaz G.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.202-203

2017

2017

The Erasmus Experience of Ankara University

Aslan B., Dinçer Ç.

Erasmus Symposium, Cologne, Almanya, 4 - 07 Ekim 2017

2017

2017

The Erasmus Experience of Ankara University

DİNÇER F. Ç., ASLAN B.

Erasmus Symposium, Köln, Almanya, 4 - 07 Ekim 2017

2014

2014

The Reflection of Communicative Approach in the EFL Classroom An Analysis of Interaction

SOĞUKSU A. F., ASLAN B.

ECER 2014 – European Conference on Educational Research, 2 - 05 Eylül 2014

2012

2012

Öğretmen eğitiminde mentörlük karşılaştırmalı bir çalışma

ASLAN B.

I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2012

2009

2009

Differences in teacher candidates' attitudes toward science according to some psycho-social variables

ASLAN C., ASLAN B.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1582-1585 identifier identifier

2008

2008

The feelings and ideas of primary students about peace

Aslan B.

WCCI 13th World Conference in Education, Antalya, Türkiye, 2 - 07 Eylül 2008, cilt.2, ss.748-765 Creative Commons License

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

The Effect of the Individualized Online Learning Environment on English Vocabulary Learningg

DÜZEL S., ASLAN B.

Curriculum, Teachers and Technology in the Turkish and International Contexts, Bıkmaz Fatma, Mızıkacı Fatma, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.377-398, 2022

2019

2019

Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek'e Armağan

Aslan B. (E. Kurulu Üy.)

Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2019

2019

2019

Öğretmen Eğitimcilerinin Sahip Olması Gereken Yeterlikler: ATE ve VELON Örneği

BIKMAZ F., ASLAN B.

Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek’xxe Armağan, B. Aslan ve F. Bıkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.19-39, 2019

2014

2014

Challenges in Teacher Education in Turkey in the Age of Neoliberalism: A case study of a Computer and Instructional Technologies Education Programme

ÖZTÜRK H. T., ASLAN B.

Challenges to Teacher Education in Difficult Economic Times, J. Stephenson & L. Ling, Editör, Routledge, Londrina, ss.93-109, 2014

2009

2009

Brain, Learning and the Concept Maps as a Tool for Creative Learning

Aslan B.

Creativity and Innovation, Gonçalves,Susana, Editör, Escola Superior de Educaçao de Coimbra (ESEC), Coimbra, ss.105-115, 2009 Creative Commons License

2009

2009

Evaluation of Historical Recreation Projects

Bayram D., GÜRKAN T., ASLAN B., PARMAKSIZ R. Ş., HAYIRSEVER F.

Historical Recreation as an Educational Project, Ana Cristina Madeira, Jose Juan de Paz Sanchez, Editör, Inpokulis, Lagos, ss.87-110, 2009

2008

2008

Mistakes in thinking: Can writing serve the needs of developing criticality in thinking?

Dayıoğlu Öcal S., Aslan B.

Issues on Education and Research Volume 1 , Papanikos Gregory T., Editör, Athens Instituto for Education and Reseach, Aharna, ss.173-183, 2008 Creative Commons License


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 17

h-indeksi (WOS): 3