Prof. BERNA ASLAN


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı


WoS Research Areas: Education & Educational Research, Education Scientific Disciplines


Avesis Research Areas: Curriculum Development, Curriculum Development and Teaching Methods

Metrics

Publication

43

Citation (WoS)

24

H-Index (WoS)

3

Citation (Scopus)

4

H-Index (Scopus)

1

Citiation (TrDizin)

63

H-Index (TrDizin)

4

Project

7

Thesis Advisory

17

Open Access

25
UN Sustainable Development Goals

Education

2003 - 2008

2003 - 2008

Doctorate

Ankara University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme (Dr), Turkey

2000 - 2003

2000 - 2003

Postgraduate

Middle East Technical University, Graduate School Of Social Sciences, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Turkey

1995 - 1999

1995 - 1999

Undergraduate

Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü, Turkey

Dissertations

2008

2008

Doctorate

Öğretmen Eğitiminde Akreditasyon ve Türkiye için Bir Model Önerisi

Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2003

2003

Postgraduate

A Descriptive study on learning styles of the engineering students at Metu

Middle East Technical University, Eski Türk Edebiyatı Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli)

Foreign Languages

C1 Advanced

C1 Advanced

English

A2 Elementary

A2 Elementary

German

Research Areas

Curriculum Development

Curriculum Development and Teaching Methods

Academic Positions

2023 - Continues

2023 - Continues

Professor

Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2017 - 2023

2017 - 2023

Associate Professor

Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2009 - 2017

2009 - 2017

Assistant Professor

Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü

2002 - 2009

2002 - 2009

Research Assistant

Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü

Managerial Experience

2024 - Continues

2024 - Continues

Eğitim Programları Koordinatörü

Ankara University

2024 - Continues

2024 - Continues

Head of Department

Ankara University, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2019 - Continues

2019 - Continues

Erasmus Program Institutional Coordinator

Ankara University

2017 - Continues

2017 - Continues

University Executive Board Member

Ankara University

Courses

Doctorate

Doctorate

Eğitim Programı Kuramları

Postgraduate

Postgraduate

Karşılaştırmalı Eğitim Programları

Sociology of Curriculum

Comparative Education

Karşılaştırmalı Eğitimde Teori ve Yöntem

Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları

Öğrenme Öğretmen Kuram ve Yaklaşımları

Undergraduate

Undergraduate

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Eğitime Giriş

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ

SINIF YÖNETİMİ

KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PROGRAMLARI

Comparative Education

Program Geliştirme

Öğretimde Planlama ve Değerlendirme

Supervised Theses

Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI

Articles Published in Other Journals

Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

2022

2022

Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenliği Program Literatürüne Yönelik Sistematik Bir Derleme Çalışması: 2004-2021

GÜREL E., ASLAN B.

ICCI EPOK 2022- 10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Turkey, 26 October 2022

2022

2022

Curriculum Internalization: A New Perspective on Higher Education in Turkey

GÜREL E., ASLAN B.

ICCI EPOK 2022- 10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Turkey, 26 October 2022

2010

2010

Uygulama öğretmenlerinin mentorluk becerilerinin değerlendirilmesi

Akçamete G., Aslan B., Dinçer Ç.

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Turkey, 16 - 18 May 2010, pp.1190-1200 Creative Commons License

2019

2019

Evaluation of the 2018 Elementary National Curricula in Turkey

SOĞUKSU A. F., KARTAL M., Yılmaz G., ASLAN B.

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), Ankara, Turkey, 9 - 11 October 2019, (Full Text)

2019

2019

Ankara Çocuk Üniversitesi Bilim Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi

Aral N., Aslan B., Gülleroğlu H. D., Özdoğan Özbal E., Aydos S., Kadan G., et al.

VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, pp.210-211

2018

2018

Incoming and Outgoing Students’ Views on Erasmus Programme.

ASLAN B., BAYRAKTAR A., DİNÇER F. Ç.

ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 September 2018

2017

2017

Öğretmenlik Sertifika Programına Katılan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sürecine İlişkin Görüşleri

ASLAN B., Yılmaz G.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017, pp.202-203

2017

2017

The Erasmus Experience of Ankara University

Aslan B., Dinçer Ç.

Erasmus Symposium, Cologne, Germany, 4 - 07 October 2017

2014

2014

The Reflection of Communicative Approach in the EFL Classroom An Analysis of Interaction

SOĞUKSU A. F., ASLAN B.

ECER 2014 – European Conference on Educational Research, 2 - 05 September 2014

2012

2012

Öğretmen eğitiminde mentörlük karşılaştırmalı bir çalışma

ASLAN B.

I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Kongresi, Ankara, Turkey, 10 - 12 May 2012

2009

2009

Differences in teacher candidates' attitudes toward science according to some psycho-social variables

ASLAN C., ASLAN B.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.1582-1585 identifier identifier

2008

2008

The feelings and ideas of primary students about peace

Aslan B.

WCCI 13th World Conference in Education, Antalya, Turkey, 2 - 07 September 2008, vol.2, pp.748-765 Creative Commons License

Books

2022

2022

The Effect of the Individualized Online Learning Environment on English Vocabulary Learningg

DÜZEL S., ASLAN B.

in: Curriculum, Teachers and Technology in the Turkish and International Contexts, Bıkmaz Fatma, Mızıkacı Fatma, Editor, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp.377-398, 2022

2019

2019

Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek'e Armağan

Aslan B. (Member Of Editors Board)

Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2019

2019

2019

Öğretmen Eğitimcilerinin Sahip Olması Gereken Yeterlikler: ATE ve VELON Örneği

Bıkmaz F., Aslan B.

in: Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek’xxe Armağan, B. Aslan ve F. Bıkmaz, Editor, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, pp.19-39, 2019 Creative Commons License

2014

2014

Challenges in Teacher Education in Turkey in the Age of Neoliberalism: A case study of a Computer and Instructional Technologies Education Programme

ÖZTÜRK H. T., ASLAN B.

in: Challenges to Teacher Education in Difficult Economic Times, J. Stephenson & L. Ling, Editor, Routledge, Londrina, pp.93-109, 2014

2009

2009

Brain, Learning and the Concept Maps as a Tool for Creative Learning

Aslan B.

in: Creativity and Innovation, Gonçalves,Susana, Editor, Escola Superior de Educaçao de Coimbra (ESEC), Coimbra, pp.105-115, 2009 Creative Commons License

2009

2009

Evaluation of Historical Recreation Projects

Bayram D., Gürkan T., Aslan B., Parmaksız R. Ş., Hayırsever F.

in: Historical Recreation as an Educational Project, Ana Cristina Madeira,Jose Juan de Paz Sanchez, Editor, Inpokulis, Lagos, pp.87-110, 2009 Creative Commons License

2008

2008

Mistakes in thinking: Can writing serve the needs of developing criticality in thinking?

Dayıoğlu Öcal S., Aslan B.

in: Issues on Education and Research Volume 1 , Papanikos Gregory T., Editor, Athens Instituto for Education and Reseach, Aharna, pp.173-183, 2008 Creative Commons License

Activities in Scientific Journals

2024 - Continues

2024 - Continues

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi

Committee Member

Roles in Event Organizations

Ekim 2024

Ekim 2024

12. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

Scientific Congress

Aslan B.
Ağrı, Turkey

Ekim 2023

Ekim 2023

11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

Scientific Congress

Aslan B.
Aydın, Turkey


Citations

Total Citations (SCOPUS): 5

h-index (SCOPUS): 1