Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Öğretmen Eğitiminde Akreditasyon ve Türkiye için Bir Model Önerisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2003
2003Yüksek Lisans
A Descriptive study on learning styles of the engineering students at Metu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eski Türk Edebiyatı Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
A2 Temel
A2 TemelAlmanca
Araştırma Alanları
Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2017 - 2023
2017 - 2023Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2009 - 2017
2009 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü
2002 - 2009
2002 - 2009Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Ankara Üniversitesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorÜniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Ankara Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ İLE ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Aslan B. (Danışman)
H.SULTAN(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Cambridge Uluslararası Eğitim Programının Uygulanmasının İncelenmesi
Aslan B. (Danışman)
G.YILMAZ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
İş Birliğine Dayalı Problem Çözme Becerisi Programının Geliştirilmesi ve Uygulanması
Aslan B. (Danışman)
G.SARIKOÇ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Fen bilimlerine ilişkin kavram yanılgılarının TIMMS bağlamında incelenmesi
Aslan B.
S.İHTİYAR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Adli destek görevlilerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
Aslan B. (Danışman)
S.COŞKUN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Covıd-19 pandemi sürecinde ortaokul matematik öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri
Aslan B. (Danışman)
M.HATUN(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı yeterliliklerinin belirlenmesi ve yeterliliklere dayalı bir program değerlendirmesi
Aslan B. (Danışman)
D.BİÇER(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Almanya, İtalya ve Türkiye'deki ilkokul 3. ve 4. sınıf İngilizce öğretim programları ile ders kitaplarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Aslan B. (Danışman)
E.ULUTAŞ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Öğrenme stillerine uygun öğretim tekniklerinin İngilizce sözcük öğrenmeye etkisi
Aslan B. (Danışman)
S.DÜZEL(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının eleştirel ve yaratıcı düşünme eğilimlerinin incelenmesi
Aslan B. (Danışman)
Ö.YALÇIN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Ortaokul matematik dersi öğretim programı kazanımlarının TIMSS sınavı kapsamında incelenmesi ve 8. sınıflar için destekleyici program önerisi
Aslan B. (Danışman)
Z.ERDOĞAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İngilizce öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi
Aslan B. (Danışman)
K.KÖKSAL(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İlkokul ikinci ve üçüncü sınıf İngilizce dersi öğretim programlarının sınıf içi uygulamalara yansımaları
Aslan B. (Danışman)
A.DİNÇER(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programındaki iletişimsel yaklaşımın sınıf içi uygulamalara yansıması
Aslan B. (Danışman)
A.FULYA(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Yükseköğretimde yabancı dil öğretiminde çoklu zeka kuramına dayalı olarak geliştirilen programın etkiliğinin değerlendirilmesi
Aslan B. (Danışman)
F.ACAR(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Hazırlık Programının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
Aslan B. (Danışman)
İ.BAYRAM(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye'de ilköğretim birinci kademe İngilizce öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi: Finlandiya ve Hollanda örneği
Aslan B. (Danışman)
G.ÜNER(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Children's University: How Does It Make a Difference?
Aral N., Kartal M., Gülleroğlu H. D., Aslan B., Özdoğan Özbal E., Aydos S., et al.
SAGE OPEN , cilt.12, sa.1, 2022 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Internationalizing Teacher Education: What is the Erasmus Exchange Program’s Contribution in Turkey?
Gurel E., Aslan B.
HIGHER EDUCATION STUDIES , cilt.12, ss.131-154, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Curriculum theory: A review study
Coşkun Yaşar G., Aslan B.
International Journal of Curriculum and Instructional Studies (IJOCIS) , cilt.11, sa.2, ss.237-260, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracının (MEBDA) Geliştirilmesi
ASLAN B., DİNÇER F. Ç., AKÇAMETE A. G.
Yaşadıkça Eğitim , cilt.34, sa.1, ss.168-185, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018İLETİŞİMSEL YAKLAŞIMIN ONUNCU SINIF İNGİLİZCE DERSİNDE SINIF İÇİ UYGULAMALARA YANSIMASI
SOĞUKSU A. F., ASLAN B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Ankara Üniversitesi Erasmus Koordinatörlerinin Erasmus Programına İlişkin Görüşleri
DİNÇER F. Ç., ASLAN B., BAYRAKTAR A.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.50, sa.2, ss.201-223, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015A Comparative Study on the Teaching Profession in Turkey and South Korea: Secondary Analysis of TALIS 2008 Data in Relation to Teacher Self-Efficacy
ASLAN B.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.15, sa.61, ss.1-22, 2015 (ESCI)
2014
2014Erasmus Student Mobility Some Good Practices According to Views of Ankara University Exchange Students
ASLAN B., Jacobs Bayram D.
Journal of Education and Future , sa.5, ss.57-72, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
2012A case study on mentoring in a teacher development program
ASLAN B., DAYIOĞLU ÖCAL S.
Journal of Education and Future, Issue , sa.2, ss.31-48, 2012 (Hakemli Dergi)
2009
2009Çeşitli ülkelerde yükseköğretimde akreditasyon ve Türk yükseköğretimindeki gelişmeler
ASLAN B.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.42, sa.1, ss.287-309, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Çeşitli ülkelerde yükseköğretimde akreditasyon ve Türk yükseköğretimindeki gelişmeler
ASLAN B.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.42, sa.1, ss.287-309, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Secondary school teacher candidates attitudes toward science
ASLAN C., ASLAN B.
CYPRIOT JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.4, sa.1, ss.33-45, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Cesitli ülkelerde yüksekögretimde akreditasyon ve Türk yüksekögretimindeki gelismeler
Aslan B.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.40, sa.1, ss.290-309, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Secondary school teacher candidates attitudes toward science
ASLAN C., ASLAN B.
CYPRIOT JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , sa.4, ss.33-45, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Bir Öğretim Yöntemi Olarak Tarihsel Canlandırma Ankara daki Öğretmenlerin Eğitim İhtiyaçları
GÜRKAN T., Dürdane B., PARMAKSIZ R. Ş., ASLAN B., HAYIRSEVER F.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi , ss.277-291, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
2006A descriptive study on the learning style profiles of the engineering students at Middle East Technical University METU
ASLAN B., AKSU M.
Eğitim ve Bilim , cilt.31, sa.141, ss.83-91, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
2005İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş ile İlişkisi[Relationships between learning style preferences and gender, age and success level at 7th and 8th Grade]
ASLAN B., BABADOĞAN M. C.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research , cilt.5, sa.21, ss.35-48, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Avrupa Birliği Yükseköğretim Alanı ve Yükseköğretimde Kalite Çerçevesi nin belirlenmesi
ASLAN B.
MILLI EGITIM , cilt.33, sa.167, ss.386-394, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005İlköğretim 7 ve 8 sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin akademik başarı düzeyi cinsiyet ve yaş ile ilişkisi
ASLAN B., BABADOĞAN M. C.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research , sa.21, ss.35-48, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005İlkogretim 7. ve 8. sinif ögrencilerininin ogrenme stillerinin akademik basari düzeyi, cinsiyet ve yas ile iliskisi
Aslan B.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.21, ss.35-48, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Avrupa Birligi Yüksekögretim Alani ve Yüksekögretimde Kalite Cercevesinin Belirlenmesi
Aslan B.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.167, ss.40-45, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022Curriculum Internalization: A New Perspective on Higher Education in Turkey
GÜREL E., ASLAN B.
ICCI EPOK 2022- 10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022
2022
2022Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenliği Program Literatürüne Yönelik Sistematik Bir Derleme Çalışması: 2004-2021
GÜREL E., ASLAN B.
ICCI EPOK 2022- 10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022
2011
2011TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Hazırlık Programının Ö̆ gretmen ve Ö̆ grenci Görü̧ slerine Göre Dĕ gerlendirilmesi
Aslan B.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi,, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011
2010
2010Uygulama öğretmenlerinin mentorluk becerilerinin değerlendirilmesi
Akçamete G., Aslan B., Dinçer Ç.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.1190-1200
2019
2019Evaluation of the 2018 Elementary National Curricula in Turkey
SOĞUKSU A. F., KARTAL M., Yılmaz G., ASLAN B.
7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), Ankara, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2019
2019
2019Ankara Çocuk Üniversitesi Bilim Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi
Aral N., Aslan B., Gülleroğlu H. D., Özdoğan Özbal E., Aydos S., Kadan G., et al.
VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.210-211
2018
2018Incoming and Outgoing Students’ Views on Erasmus Programme.
ASLAN B., BAYRAKTAR A., DİNÇER F. Ç.
ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018
2017
2017Öğretmenlik Sertifika Programına Katılan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sürecine İlişkin Görüşleri
ASLAN B., Yılmaz G.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.202-203
2017
2017The Erasmus Experience of Ankara University
Aslan B., Dinçer Ç.
Erasmus Symposium, Cologne, Almanya, 4 - 07 Ekim 2017
2017
2017The Erasmus Experience of Ankara University
DİNÇER F. Ç., ASLAN B.
Erasmus Symposium, Köln, Almanya, 4 - 07 Ekim 2017
2014
2014The Reflection of Communicative Approach in the EFL Classroom An Analysis of Interaction
SOĞUKSU A. F., ASLAN B.
ECER 2014 – European Conference on Educational Research, 2 - 05 Eylül 2014
2012
2012İki farklı okuma yazma programının katılımcıların başarı düzeylerine göre değerlendirilmesi
ASLAN B., PEKER ÜNAL D.
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
2012
2012Öğretmen eğitiminde mentörlük karşılaştırmalı bir çalışma
ASLAN B.
I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2012
2009
2009Differences in teacher candidates' attitudes toward science according to some psycho-social variables
ASLAN C., ASLAN B.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1582-1585
2008
2008The feelings and ideas of primary students about peace
Aslan B.
WCCI 13th World Conference in Education, Antalya, Türkiye, 2 - 07 Eylül 2008, cilt.2, ss.748-765
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022The Effect of the Individualized Online Learning Environment on English Vocabulary Learningg
DÜZEL S., ASLAN B.
Curriculum, Teachers and Technology in the Turkish and International Contexts, Bıkmaz Fatma, Mızıkacı Fatma, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.377-398, 2022
2020
2020Bilim Eğitimi:Ankara Çocuk Üniversitesi Örnekleri
Aral N., Aslan B., Gülleroğlu H. D., Özdoğan Özbal E., Aydos S., Kadan G., et al.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Ankara, 2020
2020
2020Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kapsamında Öğrenme Kazanımları Rehberi
Aslan B., Durgun B., Ekrem Y.
Mesleki Yeterlilik Kurumu, Ankara, 2020
2020
2020Bilim Eğitimi: Ankara Çocuk Üniversitesi Örnekleri
ARAL N., ASLAN B., GÜLLEROĞLU H. D., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., AYDOS S., KADAN G., et al.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2020
2019
2019Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek'e Armağan
Aslan B. (E. Kurulu Üy.)
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2019
2019
2019Öğretmen Eğitimcilerinin Sahip Olması Gereken Yeterlikler: ATE ve VELON Örneği
BIKMAZ F., ASLAN B.
Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek’xxe Armağan, B. Aslan ve F. Bıkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.19-39, 2019
2014
2014Eğitim Programlarının ve Öğretimin Temel İlkeleri
RÜZGAR M. E., ASLAN B.
Pegem Akademi, Ankara, 2014
2014
2014Challenges in Teacher Education in Turkey in the Age of Neoliberalism: A case study of a Computer and Instructional Technologies Education Programme
ÖZTÜRK H. T., ASLAN B.
Challenges to Teacher Education in Difficult Economic Times, J. Stephenson & L. Ling, Editör, Routledge, Londrina, ss.93-109, 2014
2009
2009Brain, Learning and the Concept Maps as a Tool for Creative Learning
Aslan B.
Creativity and Innovation, Gonçalves,Susana, Editör, Escola Superior de Educaçao de Coimbra (ESEC), Coimbra, ss.105-115, 2009
2009
2009Evaluation of Historical Recreation Projects
Bayram D., GÜRKAN T., ASLAN B., PARMAKSIZ R. Ş., HAYIRSEVER F.
Historical Recreation as an Educational Project, Ana Cristina Madeira, Jose Juan de Paz Sanchez, Editör, Inpokulis, Lagos, ss.87-110, 2009
2008
2008Mistakes in thinking: Can writing serve the needs of developing criticality in thinking?
Dayıoğlu Öcal S., Aslan B.
Issues on Education and Research Volume 1 , Papanikos Gregory T., Editör, Athens Instituto for Education and Reseach, Aharna, ss.173-183, 2008
2003
2003Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Kılavuzu
Uysal K., Aslan C., Aslan B.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2003
Desteklenen Projeler
2017 - 2019
2017 - 2019ANKARA ÇOCUK ÜNİVERSİTESİ BİLİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AYDOS S., ASLAN B., GÜLLEROĞLU H. D.
2017 - 2019
2017 - 2019İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Akçatepe A. G., Soğuksu A. F., Keleşoğlu S., Koçer E., Bıkmaz F. (Yürütücü), Uğur Arslan Z., et al.
2015 - 2018
2015 - 2018İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarını İzleme Sistemi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AKKURT DENİZLİ Z., AYLAR ÇANKAYA E., YETİŞİR M. İ., CEYLAN E., ASLAN C., ASLAN B., et al.
2006 - 2009
2006 - 2009Teacher Induction Supporting the Supporters of Novice Teachers in Europe TISSNTE
Erasmus Projesi
Aslan B., Dinçer F. Ç.
2006 - 2009
2006 - 2009Historical Recreation as a Pedagogical Project From Tarining to Action
Erasmus Projesi
Aslan B., Jacobs D.(Yürütücü)
2006 - 2007
2006 - 2007Reflect Using reflective practice to integrate improved professional development for tutors within adult education services working within and intercultural contex
AB Destekli Diğer Projeler
Aslan C., Aslan B., Karababa Z. C.(Yürütücü), Bayram D.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2024
Ekim 202412. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Aslan B.
Ağrı, Türkiye
Ekim 2023
Ekim 2023