Makaleler
33
Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (5)
Scopus (6)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (18)
2. Investigation of effective teaching according to pre-service teachers’ views and their teaching methods
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.11, sa.3, ss.293-308, 2024 (Hakemli Dergi)
3. Personal writing activity: Investigation of students’ oldest childhood recollections
Osmangazi Journal of Educational Research
, cilt.10, ss.1-14, 2023 (Hakemli Dergi)
4. Comparison of PISA and PIAAC participants’ reading habits and strategies in terms of reading achievement.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.8, sa.4, ss.158-169, 2021 (Hakemli Dergi)
5. Comparison of PISA and PIAAC Participants 2019 Reading Habits and Strategies in Terms of Reading Achievement
International Journal of Contemporary Educational Research
, cilt.8, sa.4, ss.159-169, 2021 (Hakemli Dergi)
13. Öğretmen adaylarının Türkçe öğretimi uygulamalarına ilişkin görüşleri
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.11-27, 2019 (Hakemli Dergi)
14. Ankara Üniversitesi Erasmus Koordinatörlerinin Erasmus Programına İlişkin Görüşleri
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.50, sa.2, ss.201-223, 2017 (Hakemli Dergi)
16. Dereceli Puanlama Anahtarı Kullanan Öğrencilerin Başarıları Üzerine Bir Araştırma
Ana Dili Eğitimi Dergisi Journal of Mother Tongue Education
, cilt.4, sa.4, ss.504-517, 2016 (Hakemli Dergi)
17. OKUL MÜDÜRLERİNİN TÜRKİYE'NİN MATEMATİK PROGRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI (The Development of a Scale to Determine Middle School Principals Opinions on the Turkey s Mathematics Curriculum)
IJAEDU- International E-Journal of Advances in Education
, cilt.2, sa.5, ss.218-226, 2016 (Hakemli Dergi)
18. The Development of a Scale to Determine Middle School Principals Opinions on the Turkey s Mathematics Curriculum
Inernational E-Journal of Advances in Education
, cilt.2, sa.5, ss.218-226, 2016 (Hakemli Dergi)
20. 6-8. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi ve matematik ders kitapları hakkındaki görüşlerini belirlemeye yönelik ölçek geliştirme çalışması The development of a scale to determine 6th 8th grade students opinions on the mathematics course and mathematics textbooks
NWSA-Education Sciences
, cilt.10, sa.2, ss.54-65, 2015 (Hakemli Dergi)
22. The Determination of Preschool Teachers Awareness Related to Shared Reading
International Journal of Arts & Sciences
, cilt.7, sa.2, ss.78-88, 2014 (Hakemli Dergi)
24. Investigating students’ early literacy skills via observing their home environment
Journal of Teaching and Education
, cilt.3, sa.2, ss.55-61, 2014 (Hakemli Dergi)
25. Nature of Interactions during Teacher-Student Writing Conferences, Revisiting the Potential Effects of Self-Efficacy Beliefs
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.13, sa.50, ss.63-85, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
26. Avrupa’ya Açılan Kapımız: Erasmus programı ile Yurt Dışında Kısa Dönemli Eğitim
Eğitimci Öğretmen Dergisi
, ss.26-29, 2012 (Hakemli Dergi)
27. Improving students writing through creative drama
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.51, ss.662-665, 2012 (Hakemli Dergi)
28. Teaching writing through teacher-student writing conferences
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.51, ss.709-713, 2012 (Hakemli Dergi)
29. Are our students receiving appropriate feedback?
Journal of Teaching and Education
, cilt.1, sa.2, ss.17-21, 2012 (Hakemli Dergi)
30. Topluma Hizmet Uygulamaları: Şiir Sevgisi, Şiir Okuma ve Yazma Becerisi Kazandırma Projesi
Eğitimci Öğretmen Dergisi
, ss.48-49, 2011 (Hakemli Dergi)
33. Possible effects of gender on teacher-student interactions
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.15, ss.2545-2548, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
57
1. Okuma Kültürü Edinme Sürecinde Yapılan Okuma Etkinliklerinin İlkokul Öğrencilerinde Okuma Kültürünün Gelişmesine Etkisi.
II. Ankara Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 28 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2. Determining the Thoughts of Preschool and Primary School Teachers Working in the Private Sector about Early Literacy
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.294-295, (Özet Bildiri)
3. Sınıf Öğretmenlerinin Süreç Yaklaşımlı Yazı Hakkındaki Bilgi Durumlarının ve Sınıflarında Yazılan Metin Türlerinin Belirlenmesi
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2022), 14 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
5. Investigating writing instruction, experienced problems and writing genres in elementary school classrooms
2nd International Congress of Pedagogical Research (ICOPR 2021), Türkiye, 15 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
6. İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlık.
18th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES), 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
7. Tasarım ve Beceri Atölyelerinin Açıldığı Okullardaki Öğretmenlerin Bu Atölyelere İlişkin Tutumları
VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
8. Personal Writing Activity: The Relationship between Students’ Visual Memory and the Oldest Childhood Recollections
VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
9. Çocuk Kitaplarının Yazma Becerisinin Gelişimine etkileri
Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
10. WHAT IS THE PROCESS-ORIENTED APPROACH FOR TEACHING WRITING?
INTERNATIONAL FORUM MATERIALS EURASIAN ASSOCIATION OF PEDAGOGICAL UNIVERSITIES «Issues of Continuing Teacher Education: Traditions and Innovations», Almati, Kazakistan, 04 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
11. Incoming and Outgoing Students’ Views on Erasmus Programme.
ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
12. Examining Preservice Teachers’ Asked Questions and Given Feedback.
ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
14. Okul Öncesi Sınıflarının Erken Okuryazarlık Materyalleri Açısından İncelenmesi ve Öğretmen Uygulamalarının Belirlenmesi
Vth International Eurasian Educational Research Congress EJERCongress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
15. İlkokul öğrencilerinin yazmak için seçtikleri yazım türleri ve konuları
17th International Classroom Teaching Education Symposium (17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu) / USOS 2018., 11 - 14 Nisan 2018, ss.256-257, (Özet Bildiri)
16. Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşleri
II. International Academic Research Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
17. Examining In-Service and Pre-Service Teachers’ Attitudes Towards Language Minority Learners
The International Journal of Arts Sciences’ (IJAS) International Conference for Education, 31 Ekim - 03 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
18. Çok Satılan Yazınsal Çocuk Kitaplarında Güzel Sanatların Varlığına ve Sunumuna İlişkin Bir İnceleme
Ix. Ulusal çocuk kültürü Kongresi-çocuk ve sanat, Türkiye, 3 - 06 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
20. Kindergarten Students Perceptions Regarding Classroom Rules
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), 14 - 16 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
21. Kindergarten Students’ Perceptions Regarding Classroom Rules. Paper Presentation
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
22. What Do Educational Superintendents Think About Mathematics Reform in Turkey
The International Institute of Social and Economic Sciences (IISES), 6 - 09 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
23. Levels of Knowledge and Awareness Regarding the Use of Scoring Rubrics among Turkish Language and Literature Teacher Candidates
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
24. Öğretmen AdaylarInIn Öğretmenlİk UygulamasI Dersİ KapsamInda KullandIklarI Yöntem ve Teknİkler
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
25. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
27. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Kullandıkları Yaklaşım Yöntem ve Teknikler
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
28. The Value of Children s Literature and Students Choices about Their Favourite Books
Athens Institute for Education and Research 18th Annual International Conference on Education, Atina, Yunanistan, 16 - 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
29. Sınıf Yönetimi ile İlgili Öğretmen Görüşleri
USOS XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 Mayıs - 14 Haziran 2016, ss.416, (Özet Bildiri)
30. TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN ADAY LARININ DERECELENDİRİLMİŞ PUANLAMA ANAHTARLARININ RUBRİK KULLANIMINA İLİŞKİN BİLGİ VE FARKINDALIK DURUMLARI
III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ile EJER Dergisi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
31. Öğretmen Adaylarının 5 Öğrenme Döngüsünü Temele Alan Uygulamaları
1st Eurasian Educational Research Congress, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
32. The development of a scale to determine teachers opinions on the new mathematics curriculum
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
34. Investigation of pre-service teachers’ awareness regarding children’xxs early literacy
International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
35. Pre-service teachers’ ideas and knowledge on classroom management
International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
36. Investigating students’ early literacy skills via observing their home environment
International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
37. The determination of preschool teachers’xx awareness related to shared reading
International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
38. Dereceli puanlama anahtarı kullanan öğrencilerin başarıları üzerine bir inceleme (An analysis of using scoring rubrics on students’ achievement)
1st Eurasian Educational Research Congress, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
39. Öğretmen adaylarının 5E Öğrenme Döngüsünü temele Alan uygulamaları (Practices of Teachers on Using 5E Learning Cycles)
1st Eurasian Educational Research Congress, 24 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
40. Investigation of gender in children books (Çocuk kitaplarında cinsiyetin incelenmesi)
23th International Creative Drama in Education Congress (23. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi), 14 - 17 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
41. Assessment of the New Mathematics Program by middle school principals working in Istanbul.
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 29 - 30 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
42. Kinds of feedback given during teacher-student writing conferences
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
43. Evaluation of texts in language art books in terms reading comprehension instruction
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
44. Reading and writing poems with fourth-graders
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 29 Ekim - 01 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
45. Are our students receiving appropriate feedback?
International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 19 - 22 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
46. Teaching the Lesson vs. Teaching the Classroom
International Journal of Arts Sciences Conference (IJAS), Floransa, 19 - 22 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
47. Kinds and effects of providing feedback on students’ writing.
The 12th International Bilkent University School of English Language Conference ‘EAP within the University Curriculum: Trends Challenges’, 8 - 09 Haziran 2012, ss.18, (Özet Bildiri)
48. Teaching writing through teacher-student writing conferences
World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
49. Improving students’ writing through creative drama
World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
52. Fine arts in teacher education
International Journal of Arts Design Conference (IJADE), 6 - 07 Ekim 2011, ss.23, (Özet Bildiri)
53. Öğretmen adayları öğrencilerine kitap okuyor mu? Öykü kitaplarının okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarında ve okuma-yazma öğretiminde kullanımı
3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011, ss.61-68, (Tam Metin Bildiri)
54. What K-2 pre-service teachers do for reading instruction
International Conference for Academic Disciplines, 21 - 24 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
55. Effect of scheduled teacher-student writing conferences on students’ perceived self-efficacy
Florida Educational Research Association (FERA), 18 - 20 Kasım 2009, (Özet Bildiri)
56. The teacher-student writing conference and its relationship to fifth-grade students’ perceived self-efficacy and writing performance
American Educational Research Association (AERA), 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)
57. Emergent Language in Eraly Childhood
2nd Congress of Qualitative Inquiry, 4 - 06 Mayıs 2006, ss.113, (Özet Bildiri)
Kitaplar
8
1. Yazma Öğretimi
İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Kocaarslan, Mustafa, Editör, Vizetek, Ankara, ss.85-125, 2021
2. Çocuk Edebiyatı Eserleriyle İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi
Mehmet Bilir’e Armağan
, Meral Uysal, Ahmet Yıldız, Ş. Erhan Bağcı, Nurcan Korkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.135-151, 2021
3. Reading and Writing Poems with Fourth-Graders
New Horizons in Eduational Sciences, Turhan Çetin, Ergin Hamzaoğlu, Yurdal Dikmenli, Bahadır Kılcan, Editör, SRA Academic Publishing, Klaipeda, ss.333-342, 2019
4. Çocuk Edebyatı ve Gelişimsel Uygunluk III-Ilkokul Dönemi
Çocuk Edebiyatı ve Medya, Serap ERDOGAN ve Meral ÖREN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.72-97, 2016
5. Kindergarten Students' Perceptions Regarding Classroom Rules
Strategic Researches on Social Science, Ömer Kürşad Tüfekci, Editör, LAP LAMBERT Academic Publishing, ss.21-39, 2016
6. Sosyal Beceri Öğretim Programı İçin Örnek Bir Oturum
Skillstreaming in Early Childhood A Guide for Teaching Prosocial Skills Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı, Sunay Yıldırım Doğru ve Zübeyde Doğan, Editör, Nobel, Ankara, ss.47-52, 2016
7. Yazma güçlükleri ve öğretim yöntemleri
Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.167-196, 2012
8. Yazma güçlüğü olan öğrencilerde yazma görüşmelerinin kullanımı
Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-210, 2012