Yayınlar & Eserler

Makaleler 33
Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (5)
Scopus (6)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (18)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 57

2. Determining the Thoughts of Preschool and Primary School Teachers Working in the Private Sector about Early Literacy

International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.294-295, (Özet Bildiri)

4. Computational Thinking in Language Arts When Teaching Creative and Expository Writing

Sixth APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2022, Delft, Hollanda, 15 Haziran 2022, ss.88-89, (Tam Metin Bildiri) identifier

5. Investigating writing instruction, experienced problems and writing genres in elementary school classrooms

2nd International Congress of Pedagogical Research (ICOPR 2021), Türkiye, 15 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

6. İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlık.

18th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES), 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

7. Tasarım ve Beceri Atölyelerinin Açıldığı Okullardaki Öğretmenlerin Bu Atölyelere İlişkin Tutumları

VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

8. Personal Writing Activity: The Relationship between Students’ Visual Memory and the Oldest Childhood Recollections

VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

9. Çocuk Kitaplarının Yazma Becerisinin Gelişimine etkileri

Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

10. WHAT IS THE PROCESS-ORIENTED APPROACH FOR TEACHING WRITING?

INTERNATIONAL FORUM MATERIALS EURASIAN ASSOCIATION OF PEDAGOGICAL UNIVERSITIES «Issues of Continuing Teacher Education: Traditions and Innovations», Almati, Kazakistan, 04 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

11. Incoming and Outgoing Students’ Views on Erasmus Programme.

ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

12. Examining Preservice Teachers’ Asked Questions and Given Feedback.

ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

15. İlkokul öğrencilerinin yazmak için seçtikleri yazım türleri ve konuları

17th International Classroom Teaching Education Symposium (17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu) / USOS 2018., 11 - 14 Nisan 2018, ss.256-257, (Özet Bildiri)

17. Examining In-Service and Pre-Service Teachers’ Attitudes Towards Language Minority Learners

The International Journal of Arts Sciences’ (IJAS) International Conference for Education, 31 Ekim - 03 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

18. Çok Satılan Yazınsal Çocuk Kitaplarında Güzel Sanatların Varlığına ve Sunumuna İlişkin Bir İnceleme

Ix. Ulusal çocuk kültürü Kongresi-çocuk ve sanat, Türkiye, 3 - 06 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

19. Do Teachers Know About and Use Scoring Rubrics in Language Arts Courses?

9 th World Conference on Educational Sciences (WCES 2017), Nice, Fransa, 1 - 03 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

20. Kindergarten Students Perceptions Regarding Classroom Rules

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), 14 - 16 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

21. Kindergarten Students’ Perceptions Regarding Classroom Rules. Paper Presentation

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

22. What Do Educational Superintendents Think About Mathematics Reform in Turkey

The International Institute of Social and Economic Sciences (IISES), 6 - 09 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

23. Levels of Knowledge and Awareness Regarding the Use of Scoring Rubrics among Turkish Language and Literature Teacher Candidates

IIIrd  International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

24. Öğretmen AdaylarInIn Öğretmenlİk UygulamasI Dersİ KapsamInda KullandIklarI Yöntem ve Teknİkler

IIIrd  International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

25. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

IIIrd  International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

26. Öğretmen Adaylarının Türkçe Öğretimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

3. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2016), 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

28. The Value of Children s Literature and Students Choices about Their Favourite Books

Athens Institute for Education and Research 18th Annual International Conference on Education, Atina, Yunanistan, 16 - 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

29. Sınıf Yönetimi ile İlgili Öğretmen Görüşleri

USOS XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 Mayıs - 14 Haziran 2016, ss.416, (Özet Bildiri)

30. TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN ADAY LARININ DERECELENDİRİLMİŞ PUANLAMA ANAHTARLARININ RUBRİK KULLANIMINA İLİŞKİN BİLGİ VE FARKINDALIK DURUMLARI

III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ile EJER Dergisi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

31. Öğretmen Adaylarının 5 Öğrenme Döngüsünü Temele Alan Uygulamaları

1st Eurasian Educational Research Congress, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)

32. The development of a scale to determine teachers opinions on the new mathematics curriculum

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

33. THE DEVELOPMENT OF A SCALE TO DETERMINE MIDDLE SCHOOL PRINCIPALS' OPINIONS ON THE TURKEY'S MATHEMATICS CURRICULUM

International Conference on Advances in Education and Social Sciences (ADVED), İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2015, ss.566-574, (Tam Metin Bildiri) identifier

34. Investigation of pre-service teachers’ awareness regarding children’xxs early literacy

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

35. Pre-service teachers’ ideas and knowledge on classroom management

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

36. Investigating students’ early literacy skills via observing their home environment

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

37. The determination of preschool teachers’xx awareness related to shared reading

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

40. Investigation of gender in children books (Çocuk kitaplarında cinsiyetin incelenmesi)

23th International Creative Drama in Education Congress (23. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi), 14 - 17 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

42. Kinds of feedback given during teacher-student writing conferences

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

43. Evaluation of texts in language art books in terms reading comprehension instruction

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

44. Reading and writing poems with fourth-graders

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 29 Ekim - 01 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

45. Are our students receiving appropriate feedback?

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 19 - 22 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

46. Teaching the Lesson vs. Teaching the Classroom

International Journal of Arts Sciences Conference (IJAS), Floransa, 19 - 22 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

47. Kinds and effects of providing feedback on students’ writing.

The 12th International Bilkent University School of English Language Conference ‘EAP within the University Curriculum: Trends Challenges’, 8 - 09 Haziran 2012, ss.18, (Özet Bildiri)

48. Teaching writing through teacher-student writing conferences

World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

49. Improving students’ writing through creative drama

World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

51. Possible effects of gender on teacher-student interactions

3rd World Conference on Educational Sciences, WCES-2011, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2545-2548, (Tam Metin Bildiri) identifier

52. Fine arts in teacher education

International Journal of Arts Design Conference (IJADE), 6 - 07 Ekim 2011, ss.23, (Özet Bildiri)

54. What K-2 pre-service teachers do for reading instruction

International Conference for Academic Disciplines, 21 - 24 Haziran 2011, (Özet Bildiri)

55. Effect of scheduled teacher-student writing conferences on students’ perceived self-efficacy

Florida Educational Research Association (FERA), 18 - 20 Kasım 2009, (Özet Bildiri)

57. Emergent Language in Eraly Childhood

2nd Congress of Qualitative Inquiry, 4 - 06 Mayıs 2006, ss.113, (Özet Bildiri)
Kitaplar 8

1. Yazma Öğretimi

İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Kocaarslan, Mustafa, Editör, Vizetek, Ankara, ss.85-125, 2021

2. Çocuk Edebiyatı Eserleriyle İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi

Mehmet Bilir’e Armağan , Meral Uysal, Ahmet Yıldız, Ş. Erhan Bağcı, Nurcan Korkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.135-151, 2021

3. Reading and Writing Poems with Fourth-Graders

New Horizons in Eduational Sciences, Turhan Çetin, Ergin Hamzaoğlu, Yurdal Dikmenli, Bahadır Kılcan, Editör, SRA Academic Publishing, Klaipeda, ss.333-342, 2019

4. Çocuk Edebyatı ve Gelişimsel Uygunluk III-Ilkokul Dönemi

Çocuk Edebiyatı ve Medya, Serap ERDOGAN ve Meral ÖREN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.72-97, 2016

5. Kindergarten Students' Perceptions Regarding Classroom Rules

Strategic Researches on Social Science, Ömer Kürşad Tüfekci, Editör, LAP LAMBERT Academic Publishing, ss.21-39, 2016

6. Sosyal Beceri Öğretim Programı İçin Örnek Bir Oturum

Skillstreaming in Early Childhood A Guide for Teaching Prosocial Skills Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı, Sunay Yıldırım Doğru ve Zübeyde Doğan, Editör, Nobel, Ankara, ss.47-52, 2016

7. Yazma güçlükleri ve öğretim yöntemleri

Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.167-196, 2012

8. Yazma güçlüğü olan öğrencilerde yazma görüşmelerinin kullanımı

Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-210, 2012
Metrikler

Yayın

98

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

16

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

8

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

1

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

12

Proje

4

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları