Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Investigating writing instruction, experienced problems and writing genres in elementary school classrooms

2nd International Congress of Pedagogical Research (ICOPR 2021), Türkiye, 15 Mayıs 2021

İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlılık

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 Ekim 2019

Tasarım ve Beceri Atölyelerinin Açıldığı Okullardaki Öğretmenlerin Bu Atölyelere İlişkin Tutumları

VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019

Personal Writing Activity: The Relationship between Students’ Visual Memory and the Oldest Childhood Recollections

VIth International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2019, 19 - 22 Haziran 2019

Çocuk Kitaplarının Yazma Becerisinin Gelişimine etkileri

Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019

Incoming and Outgoing Students’ Views on Erasmus Programme.

ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018

Examining Preservice Teachers’ Asked Questions and Given Feedback.

ECER 2018, ” Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?”, 4 - 07 Eylül 2018

İlkokul öğrencilerinin yazmak için seçtikleri yazım türleri ve konuları

17th International Classroom Teaching Education Symposium (17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu) / USOS 2018., 11 - 14 Nisan 2018, ss.256-257

Examining In-Service and Pre-Service Teachers’ Attitudes Towards Language Minority Learners

The International Journal of Arts Sciences’ (IJAS) International Conference for Education, 31 Ekim - 03 Kasım 2017

Do Teachers Know About and Use Scoring Rubrics in Language Arts Courses?

9 th World Conference on Educational Sciences (WCES 2017), Nice, Fransa, 1 - 03 Şubat 2017

Kindergarten Students Perceptions Regarding Classroom Rules

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), 14 - 16 Ekim 2016

Öğretmen Adaylarının Türkçe Öğretimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

3. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2016), 31 Mayıs - 03 Haziran 2016

Levels of Knowledge and Awareness Regarding the Use of Scoring Rubrics among Turkish Language and Literature Teacher Candidates

IIIrd  International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016

Öğretmen AdaylarInIn Öğretmenlİk UygulamasI Dersİ KapsamInda KullandIklarI Yöntem ve Teknİkler

IIIrd  International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016

ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

IIIrd  International Eurasian Educational Research Congress3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016

The Value of Children s Literature and Students Choices about Their Favourite Books

Athens Institute for Education and Research 18th Annual International Conference on Education, Atina, Yunanistan, 16 - 19 Mayıs 2016

Sınıf Yönetimi ile İlgili Öğretmen Görüşleri

USOS XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 Mayıs - 14 Haziran 2016, ss.416

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN ADAY LARININ DERECELENDİRİLMİŞ PUANLAMA ANAHTARLARININ RUBRİK KULLANIMINA İLİŞKİN BİLGİ VE FARKINDALIK DURUMLARI

III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ile EJER Dergisi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016

The development of a scale to determine teachers opinions on the new mathematics curriculum

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015

THE DEVELOPMENT OF A SCALE TO DETERMINE MIDDLE SCHOOL PRINCIPALS' OPINIONS ON THE TURKEY'S MATHEMATICS CURRICULUM

International Conference on Advances in Education and Social Sciences (ADVED), İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2015, ss.566-574 identifier

Pre-service teachers’ ideas and knowledge on classroom management

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014

The determination of preschool teachers’xx awareness related to shared reading

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), 16 - 19 Haziran 2014

Investigation of gender in children books (Çocuk kitaplarında cinsiyetin incelenmesi)

23th International Creative Drama in Education Congress (23. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi), 14 - 17 Kasım 2013

Evaluation of texts in language art books in terms reading comprehension instruction

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013

Kinds of feedback given during teacher-student writing conferences

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 8 - 11 Nisan 2013

Reading and writing poems with fourth-graders

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 29 Ekim - 01 Kasım 2012

Are our students receiving appropriate feedback?

International Journal of Arts Sciences (IJAS) Conference, 19 - 22 Haziran 2012

Teaching the Lesson vs. Teaching the Classroom

International Journal of Arts Sciences Conference (IJAS), Floransa, 19 - 22 Haziran 2012

Kinds and effects of providing feedback on students’ writing.

The 12th International Bilkent University School of English Language Conference ‘EAP within the University Curriculum: Trends Challenges’, 8 - 09 Haziran 2012, ss.18

Teaching writing through teacher-student writing conferences

World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012

Improving students’ writing through creative drama

World Conference on Design, Arts Education, 1 - 03 Mayıs 2012

Possible effects of gender on teacher-student interactions

3rd World Conference on Educational Sciences, WCES-2011, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2545-2548 identifier

Fine arts in teacher education

International Journal of Arts Design Conference (IJADE), 6 - 07 Ekim 2011, ss.23

What K-2 pre-service teachers do for reading instruction

International Conference for Academic Disciplines, 21 - 24 Haziran 2011

Emergent Language in Eraly Childhood

2nd Congress of Qualitative Inquiry, 4 - 06 Mayıs 2006, ss.113

Kitap & Kitap Bölümleri

Yazma Öğretimi

İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Kocaarslan, Mustafa, Editör, Vizetek, Ankara, ss.85-125, 2021

Çocuk Edebiyatı Eserleriyle İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi

Mehmet Bilir’e Armağan , Meral Uysal, Ahmet Yıldız, Ş. Erhan Bağcı, Nurcan Korkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.135-151, 2021

Reading and Writing Poems with Fourth-Graders

New Horizons in Eduational Sciences, Turhan Çetin, Ergin Hamzaoğlu, Yurdal Dikmenli, Bahadır Kılcan, Editör, SRA Academic Publishing, Klaipeda, ss.333-342, 2019

Çocuk Edebyatı ve Gelişimsel Uygunluk III-Ilkokul Dönemi

Çocuk Edebiyatı ve Medya, Serap ERDOGAN ve Meral ÖREN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.72-97, 2016

Kindergarten Students' Perceptions Regarding Classroom Rules

Strategic Researches on Social Science, Ömer Kürşad Tüfekci, Editör, LAP LAMBERT Academic Publishing, ss.21-39, 2016

Sosyal Beceri Öğretim Programı İçin Örnek Bir Oturum

Skillstreaming in Early Childhood A Guide for Teaching Prosocial Skills Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı, Sunay Yıldırım Doğru ve Zübeyde Doğan, Editör, Nobel, Ankara, ss.47-52, 2016

Yazma güçlükleri ve öğretim yöntemleri

Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.167-196, 2012

Yazma güçlüğü olan öğrencilerde yazma görüşmelerinin kullanımı

Öğrenme güçlükleri, S. S. Yıldırım Doğru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-210, 2012

Metrikler

Yayın

87

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

6

H-İndeks (Scopus)

2

Proje

1

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları