Akademik Unvanlar
-
2022 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü
-
2015 - Devam Ediyor Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü
-
2009 - 2015 Yrd. Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü
-
2005 - 2009 Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü
-
2000 - 2005 Okutman
Hacettepe Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Yönetimsel Görevler
-
2014 - 2015 Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Ankara Üniversitesi
Verdiği Dersler
-
Lisans ING 498 Mezuniyet Tezi
-
Lisans ING 305 Shakespeare I
-
Yüksek Lisans YL02045056 British Drama at the Turn of the Century (1990-)
-
Yüksek Lisans YL02045063 Contemporary Drama (Ibsen...)
-
Lisans ING 306 Shakespeare II
-
Lisans ING 409 Contemporary British Drama I
-
Lisans ING 205 16th and 17th Century English Literature
-
Lisans ING 410 Contemporary British Drama II
-
Lisans ING 213 16th and 17th Century English Literature
-
Lisans ING 113 Survey of English Literature I
-
Lisans ING 213 16th and 17th Century English Drama
-
Lisans ING 120 Survey of English Literature II
-
Lisans ING 107 Translation I
Yönetilen Tezler
-
Zinnie Harris's This Restless House trilogy as a rewriting of Aeschylus's Oresteia
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
D.ŞAFAK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Metatheatre as Political Satire in Renaissance and Twentieth-Century English Drama
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
E.ÜNLÜ(Öğrenci), Doktora, 2020 -
Representations of the Turks in 20th century British travel writing on Asia minor
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
-
The culture of fear in contemporary british drama: Zinnie Harris' how to hold your breath, Dennis Kelly's Osama the hero and Ali Taylor's overspill
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
M.GÜÇLÜ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
The Representation of the Family in Anthony Neilson's Year of the Family, Mark Ravenhill's Handbag and Linda McLean's Strangers, Babies
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
P.BOZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Psychiatric power in contemporary British drama: Tom Stoppard's Every Good Boy Deserves Favour, Sarah Daniels's Head-rot Holiday and Joe Penhall's Blue/Orange
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
N.ÇÜRÜK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
'Everendum': National identity and Scottish independence incontemporary Scottish drama
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
-
Çağdaş Britanya Tiyatrosu'nda korku kültürü: Zinnie Harris'in how to hold your breath; Dennis Kelly'nin Osama the hero; Ali Taylor'ın overspill oyunları
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
-
Psychıatrıc power ın contemporary Brıtısh drama: Tom Stoppard’s Every Good Boy Deserves Favour, Sarah Danıels’s Head-Rot Holıday and Joe Penhall’s Blue/Orange
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
-
James Graham Ballard'ın romanlarında kentsel uzamın temsili
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
-
Censorship in twentieth and twenty-first century british drama: Representations and responses
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
P.DOĞAN(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Pinterland revisited: Affirming the pinteresque in contemporary British drama
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
R.ÇİMEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
'A Tongue in Oor Heids': The Personal and The Political in Kathleen Jamie's The Queen Of Sheba, Jizzen, The Tree House, The Overhaul and The Bonniest Companie
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
A.DEMİR(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Foucault'nun arkeolojik çözümleme yöntemi bağlamında Sarah Kane'in cleansed, crave ve 4.48 psychosis oyunları
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
S.KÖTÜZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
Convergence of classicism and realism in Ben Jonson's comedies: Every man out of his humour, poetaster, bartholomew fair and the devil is an ass
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
S.KARANA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013