Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
The development and validation of the teacher violence scale Öğretmen şiddeti ölçeği’nin geliştirilmesi ve doğrulanması
Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research
, vol.14, no.56, pp.69-88, 2014 (SCI-Expanded)



Articles Published in Other Journals
Development of Self-Regulation Scale for Adolescents
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, vol.56, no.1, pp.56-92, 2023 (Peer-Reviewed Journal)


Altılı benlik kurgusu ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
, no.52, pp.41-56, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Testing of a Model on the School Burnout among High School Students and Exploring the Model's Prediction Level of Grade Retention
International Journal of Curriculum and Instruction
, vol.13, no.2, pp.950-985, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal onay ihtiyacı ölçeği'nin ergenler üzerinde geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, vol.10, no.2, pp.871-886, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Ben Sorun Çözebilirim (BSÇ) Programının Etkililiği: Okul Öncesi Dönemi Çocukları Üzerinde Deneysel Bir Araştırma
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.21, no.1, pp.270-283, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Çalışma Yaşamından Okula: Okul Tükenmişliğine Yönelik Kuramsal Yaklaşımlar
Psikiyatride Guncel Yaklasimlar - Current Approaches in Psychiatry
, vol.11, no.1, pp.52-71, 2019 (Peer-Reviewed Journal)

A psychometric investigation into the Turkish version of the SLEEP-50 Questionnaire
Journal of Cognitive-Behavioral Psychotherapy and Research
, vol.7, no.3, pp.127-132, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Ebeveyne Bağlanma ve Sosyal Onay İhtiyacının Kişilerarası Yeterliği Yordayıcılığı
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.13, no.3, pp.949-960, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

Okul Tükenmişlik Envanteri’nin Türkçeye Uyarlanması ve Psikometrik Nitelikleri
Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Enstitüsü Bilimler Dergisi
, vol.6, no.2, pp.14-29, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite öğrencilerinde sosyal onay ihtiyacının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.29, no.2, pp.469-495, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlenme Düzeylerinin İncelenmesi
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.4, no.1, pp.89, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Sosyal onay ihtiyacı ölçeği Geçerlik ve güvenirlik analizi
Ege Eğitim Dergisi
, vol.17, no.1, pp.84-104, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite öğrencilerinde sosyal onay ihtiyacı ve psikolojik belirtilerin çeştli değişkenlere göre incelenmesi
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.32, pp.97-121, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’deki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlerarası Etkileşim Algısının İncelenmesi
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum: Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.4, no.12, pp.49-71, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen şiddeti ölçeğinin geliştirilmesi ve doğrulanması
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research
, vol.56, no.3, pp.1-24, 2014 (Scopus)
The development and validation of The Teacher Violence Scale İndeks Bilgileri
Eurasian Journal of Educational Research.
, vol.56, no.56, pp.69-88, 2014 (Scopus)

Tedbirsiz davranışın belirleyicileri
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.6, no.2, pp.1617-1634, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Kırgızistan’daki üniversitelerde okuyan gençlerin geleceğe ilişkin bakışlarının sosyal psikolojik analizi
Kırgızistan Bilim Akademisi Haberleri
, vol.3, no.19, pp.3-7, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Ergenlikte öznel iyi oluş ve beş faktörlü kişilik modeli
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.11, no.3, pp.189-203, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Design and development of infinited blue project 9th–12th grades modular program
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, vol.2, no.2, pp.3389-3394, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklara bilişsel yaklaşıma dayalı kişilerarası sorun çözme eğitiminin katkıları
TAF Prv Med Bull
, vol.9, no.4, pp.391-398, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Hayat bilgisi dersinin öğrencileri sosyal bilgiler dersi ile fen ve teknoloji dersine hazırlama düzeyinin incelenmesi
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.5, no.3, pp.954-971, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Güvenli okul ve okullarımızın işlevselliği
Çoluk Çocuk (Aylık Anne baba Eğitimci Dergisi)
, no.76, pp.30-33, 2008 (Non Peer-Reviewed Journal)
Okullarda şiddet ve alınabilecek önlemler
Eğitime Bakış Dergisi
, vol.2, no.7, pp.16-24, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Programlarında Yeni Yaklaşımlar Hayat Bilgisi 1 3 sınıf
Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi
, pp.54-55, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Tahripçilik (Vandalizm): Düşük Yoğunluklu Bir Sapma
Polis Bilimleri Dergisi
, vol.2, no.7-8, pp.73-86, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf ve okul büyüklüğünün öğrenciler üzerindeki etkisi
Eğitim Yönetimi Dergisi
, vol.1, no.2, pp.261-271, 1995 (Peer-Reviewed Journal)
Tahripçilik
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
, vol.26, pp.1-6, 1993 (Peer-Reviewed Journal)
İçerik çözümlemesi
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
, vol.24, pp.1-16, 1991 (Peer-Reviewed Journal)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Sosyal duygusal öğrenmenin psikolojik semptomlarla ilişkisi: Ergenlerde gizil profil analizi
22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 07 October 2021
Pandemide Akademik Uyumu Yordayan Faktörler: İçedönüklük ve Özdüzenlemeli Öğrenme
VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Eskişehir, Turkey, 10 - 13 September 2020, pp.202-207
Pandemide akademik uyumu yordayan faktörler: İçedönüklük ve öz-düzenlemeli öğrenme
7. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Turkey, 10 September 2020
Olumsuz Olaylar için Karşı Olgusal Düşünme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması
VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Eskişehir, Turkey, 10 - 13 September 2020, pp.239-241
Examination of Motivation Regarding Education and Psychology Field Published Dissertations in Turkey
21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24 - 27 October 2019
Comparison of Career Centres Operating in State and Private/Foundation Universities
20. International Psychological Counseling and Guidance Congress, Samsun, Turkey, 25 - 27 October 2018
Devlet Üniversiteleri İçin “kariyer Merkezi Modeli” Arayışı
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Samsun, Turkey, 25 - 27 October 2018
Rusya, Türkiye ve Kanada Yapımı Çizgi Filmlerin Bazı Kültürel Boyutlar Açısından Karşılaştırılması
I. Uluslararası Türk - Rus Dünyası Akademik Araştırmalar Kongresi (UTRAK), Ankara, Turkey, 14 - 16 December 2018
Searching for a “Career Center Model” for Public Universities
20. International Psychological Counseling and Guidance Congress, Samsun, Turkey, 25 - 27 October 2018, pp.1
Üniversite Kariyer Merkezleri Tarafından Öğrenci ve Mezunlara Sunulan Hizmetlerin İncelenmesi
III. Ines International Education and Social Science Congress, Antalya, Turkey, 28 April - 01 May 2018
LİSE ÖĞRENCİLERİNDE OKUL TÜKENMİŞLİĞİNE İLİŞKİN BİR MODELİN SINANMASI VE SINIF TEKRARINI YORDAMA DÜZEYİNİN İNCELENMESİ
INTERNATIONAL CONFERENCE ON STEM AND EDUCATIONAL SCIENCES, 3 - 05 May 2018
Öğretmenlerin güdülenme türünün, mesleği seçme ve devam etme nedenlerine göre incelenmesi
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 25 - 27 April 2018
Beliren yetişkinlerin benlik kurgusunun incelenmesi
I. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu, Antalya, Turkey, 3 - 05 November 2017
Classifiers of grade retention
7th International Conference on Humanities and Social Sciences, Prague, Czech Republic, 19 - 22 May 2017
Çalışma Yaşamından Okula: Okul Tükenmişliğine Yönelik Kuramsal Yaklaşımlar
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, pp.3254-3256
Anxiety Sensitivity and Need For Social Approval in University Students
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (Icosresse), 14 - 16 October 2016
Okul Tükenmişlik Envanterinin Türkçe'ye Uyarlanması ve Psikometrik Nitelikleri
13. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Turkey, 7 - 09 October 2015, pp.1147-1149
Ben sorun çözebilirim BSÇ programının etkililiği Okul öncesi dönemi çocukları üzerinde bir araştırma
13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Turkey, 7 - 09 October 2015, pp.394-396
Relationships between work related flow job satisfaction and burnout among public school teachers
International Conference on Education for the Future: Issues and Challenges, 13 - 15 May 2015
Üniversite öğrencilerinin akış deneyimlerinin incelenmesi
22. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI, Eskişehir, Turkey, 5 - 07 September 2013, pp.410
An investigation of school burnout among Turkish student
World Conference on Learning, Teaching and Administration, 29 - 31 October 2010
Futbol hakemlerinin kararları üzerinde seyirci sesinin etkisi
3. Ulusal Futbol ve Bilim Kongresi, Turkey, 9 - 11 January 2009
Sınırsız Mavi Öğretim Modülünün Psikolojik Temelleri ve İlköğretim Programlarıyla İlişkisi
1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Turkey, 16 - 18 May 2007, pp.1407-1412
Ankara ilindeki futbol hakemlerinin hakemlik seviyelerine göre sürekli kaygı durumlarının incelenmesi
II. Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu, 11 - 13 October 2001
Bir Kişilik Özelliği Olarak Yılmazlık
1. Ulusal Çocuk ve Suç: Nedenler ve Önleme Çalışmaları Sempozyumu, Ankara, Turkey, 29 - 30 March 2001, pp.327-340
İlkokul öğrencilerinin okulla ilgili algıları
1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Ankara, Turkey, 6 - 08 November 1996, pp.377-395
Öğretmenlerin okullardaki tahripçilik vandalizm olgusuna karşı ideolojik yönelimleri
3. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bursa, Turkey, 5 - 07 September 1996
Books
Sosyal Psikoloji: Gündelik yaşamın bilimi
Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 2023
Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları
Ankara Üniversitesi Basımevi, 2022
Eğitim-Öğretim ve Psikoloji Alanlarında Güdülenme Konusunda Türkiye’de Yayınlanmış Tez Çalışmalarının İncelenmesi
in: Eğitim ve Bilim 2021-II, Karabatak, Songül, Editor, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, pp.161-181, 2021
Eğitim Bilimleri Bakışaçısıyla COVID 19' un eğitime yansıması
Ankara Üniversitesi, Ankara, 2020
Vergibilir 3.4 Sıfıf Öğretmen Kitabı
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2014
Vergibilir 9-12. Sınıflar Öğretmen Kitabı
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2014
Vergibilir 5-8. Sınıf Öğretmen Ktabı
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2009
Toplum Özürlülüğü Nasıl Anlıyor
T.C. Basbakanlık Özürlüler Idaresi Baskanlığı, Ankara, 2009
Vergibilir 3-5. Sınıflar Öğrenci Öğretmen Kitapları
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, 2009
Sınırsız Mavi 6-8 . Sınıflar Öğrenci El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2009
Vergibilir 3-5. Classes Student Teacher Books
Gelir İdaresi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2009
Sınırsız Mavi 9-12. Sınıflar Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2009
Vergibilir Çocuklarda Vergi Bilinci Geliştirme Eğitimi Öğretmen El Kitabı
Gazi Mesleki Eğitim Merkezi Matbaası, 2009
Sınırsız Mavi 6-8 . Sınıflar Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2009
Sınırsız Mavi 4. 5. Sınıf Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2008
Sınırsız Mavi 1. Sınıf Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2007
Sınırsız Mavi 2. 3. Sınıflar Öğretmen El Kitabı
TURMEPA, İstanbul, 2007
Eğitimde Şiddet ve Güvenli Okullar
in: Güvenli Okullar, Adem Solak, Editor, Hegem Yayınları:16, pp.137-159, 2007
Eğitim Psikolojisi: Dünü, Bugünü ve Yarını
in: Türkiyede Eğitim Bilimleri Bir Bilanço Denemesi, Muhsin Hesapçıoğlu, Alpaslan Durmuş, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.445-456, 2006
İşletmelerde Kariyer Planlaması El Kitabı
Odak Iletisim, Ankara, 2005

Uzlaşma ve Çatışma Yönetimi
in: Yöneticilerin Eğitimi Programı Ders Notları, Şakir Çınkır, Editor, EAUM Yayınları, No: 12, Ankara, pp.84-97, 2005
Eğitim Öğretimde Güdüleme (Motivasyon)
in: Yöneticilerin Eğitimi Programı Ders Notları, Şakir Çınkır, Editor, EAUM Yayınları, No: 12, Ankara, pp.112-121, 2005
Güdüleme kuramları
in: Yönetici Eğitimi Programı Ders Notları, Ali Balcı, Şener Büyüköztürk, Şakir Çınkır, Editor, EAUM Yayınları, No:7, Ankara, pp.92-105, 2002
Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi
NOBEL Yayınevi, Ankara, 2001