Yayınlar & Eserler

Makaleler 13
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (11)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 37

1. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitime İlişkin Algıladıkları Destek Gereksinimlerinin İncelenmesi

9 . Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2. Özbekistan Okul Öncesi Eğitim Politikaları: Erken Sovyet Döneminde Okul Öncesi Eğitim Sisteminin Kuruluşu

9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

4. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Finansal Okuryazarlık Eğitimine İlişkin Görüş ve Deneyimleri

9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

5. Uzamsal Analojiler Ölçeği I ve II’nin Geliştirilmesi

XII International Eurasian Educational Research Congress, Ağrı, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, (Özet Bildiri)

6. Mekânda Konum Sözcük Dağarcığı Ölçeği'nin Geliştirilmesi

XII International Eurasian Educational Research Congress, Ağrı, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, (Özet Bildiri)

7. ARE THEY IN THE PLAY? - THE PROCESS OF STARTING THE PLAY OF PRESCHOOL CHILDREN

6. INTERNATIONALEDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONGRESS, Burdur, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, ss.643-644, (Özet Bildiri)

8. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ DUYGU DÜZENLEME ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Uluslararası Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, ss.980-982, (Özet Bildiri)

9. Okul Öncesi Eğitiminde Erkek Öğretmen Olmaya İlişkin Bir Durum Çalışması

6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.1082-1085, (Özet Bildiri)

10. Erken Çocukluk Ebeveyn Aracılık Ölçeği Geliştirme Çalışması

6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.940-943, (Özet Bildiri)

11. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ YETİŞTİRMEDE ÇOKLU GERİ BİLDİRİM TEKNİKLERİNİN KULLANILMASI

VI. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2781-2782, (Özet Bildiri)

12. 3-6 Yaş Grubu Çocukların Medyaya Erişiminde Aile Profilleri: Anne-Babalar Engel mi, Yoksa Rehber mi?

TRT 7. Uluslararası Çocuk Medyası Konferansı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2018

13. Okul Öncesi Sosyal Davranış Ölçeği- Akran Formu’nun Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

V. International EurasianEducational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1707-1708, (Özet Bildiri)

14. The Monitoring Evaluation Study of the SIROMA Project

5th International Congress on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

15. The Development of Extra-Curricular Activity Program and Materials of the SIROMA Project

5th International Congress on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

16. Mesleki Gelişimde Örnek Bir Uygulama: e-Mente:OÖÖ

26. Eğitim Ulusalararası Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

17. Televizyonda Çocuğa Sunulan Hangi Dünya? Anne Babalar Bu Dünyaya Nasıl Aracılık Edebilir?

TRT 5. ULUSLARARASI ÇOCUK MEDYASI KONFERANSI http://www.trtcocukmedyasikonferansi.com/uploads/2017/01/09/a33eaca2d1be4393b55f867907250e58.pdf, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Aralık 2016

18. Feedback: Antecedents Consequences and Beyond

The International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016

19. 3 6 Yaş grubu çocukların sosyal davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi

Hacettepe Üniversitesi 4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, ss.123, (Özet Bildiri)

20. Politika Yapıcılar Eğitim Alanında 2015 2019 yılları arasında neleri hedefliyor 2015 Genel Seçim Bildirgeleri

Hacettepe Üniversitesi 4. Uluslarasarı Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, ss.218, (Özet Bildiri)

21. Sürdürülebilir Gelişme İçin Eğitim Konusunda Kuşaklararası Diyaloglar

1. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

23. Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Uygulama Derslerindeki Performanslarının Değerlendirilmesi

II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.313-319, (Tam Metin Bildiri)

24. I’m Going to Kindergarten “I’m Playing and Learning

International Congress on Early Childhood Education, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

25. I’xxm Going to Kindergarten I’xxm Playing and Learning

3. International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 Eylül - 15 Ekim 2012, ss.255-256, (Özet Bildiri)

26. Reduce and Reuse: Turkish preschool children s education for a sustainable world

Organization Mondiale pour l’Education Prescolaire (OMEP) XXVIIIth World Symposium, 18 - 21 Temmuz 2012, ss.78, (Özet Bildiri)

28. Geleneksel ve Günümüz Çocuk Oyunlarının Karşılaştırılması

Günümüzde Çocuk Oyunlarında ve Oyncaklarında Yaşanan Değişimler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2010, ss.41-56, (Tam Metin Bildiri)

29. Comparasion of Traditional and Modern Games in Turkey

XXIX. International Congress of Psychology, Berlin, Almanya, 20 - 25 Temmuz 2008, ss.436, (Özet Bildiri)

30. Bir Topluma Hizmet Uygulama Örneği: Haydi Kavram Oyuncaklarıyla Oynayalım.

Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.76, (Özet Bildiri)

31. Altı Yaşındaki Çocukların Genel Beslenme Alışkanlıkları

Türkiye’de Çocuk Yetiştirme Yaklaşımları: Yöntemler, Sorunlar, Çözümler konulu VI. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2008

32. Aggression in Preschoolers: A Retrospective perspective

10th International Conference on Education, 26 - 29 Mayıs 2008

33. Büyükanneler Büyükbabalar Ve Torunlar Birlikte Yaşar Birlikte Öğrenirler

IV. Ulusal Yaşlılık Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2007, ss.137-150, (Tam Metin Bildiri)

34. Okul Öncesi Dönemde Kullanılan Bilgisayar Destekli Eğitim Programlarının İncelenmesi

Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi V. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi ’xxPopüler Kültür ve Çocuk’xx, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2005, ss.293-308, (Tam Metin Bildiri)

35. A Study on the Effect of Physical Education Studies on Motor Development of Six Years Old Children Attending Kindergarten

46th ICHPER-SD Anniversarry World Congress, İstanbul, Türkiye, 9 - 13 Kasım 2005, ss.219-224, (Tam Metin Bildiri)

36. Parent and Teachers Perceptions Towards ’xxParental Participation’xx and Their Levels of Parental Participation Practices in Turkey

27th International School Psychology Colloquium, Atina, Yunanistan, 13 - 17 Temmuz 2005, ss.111-112, (Özet Bildiri)

37. 7 Yaşındaki Çocukların Ahlaki Yargılarının Gelişimi

Omep Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, cilt.2, ss.141-157, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 27

1. Türkiye’deki Eğitim Bilimleri Enstitülerinin Gelişiminin ve Mevcut Durumunun Değerlendirilmesi

Akademide 40 Yıl: Prof. Dr. Meral Uysal’a Armağan, Ahmet Yıldız, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.127-149, 2022

4. Ev ve Ev Dışındaki Ortamlarda Öğrenme Etkinlikleri

Anne Baba Eğitimi, Güler Yıldız, Tülin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.191-214, 2020

5. Teknolojik Öğretim Araçları ve Özellikleri

Okul Öncesi Eğitim İçin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ültay Eser, Ültay Neslihan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.83-109, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

6. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim

Gelişim Psikolojisi I, Gürgan Uğur, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.141-170, 2019

7. Erken Çocukluk Eğitiminde Oyun ve Önemi

Erken Çocukluk Eğitimi, Diken, H.İ., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.403-431, 2018

18. Ev ve Ev Dışındaki Ortamlarda Öğrenme Etkinlikleri

Anne Baba Eğitimi, Güler Yıldız Tülin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.191-214, 2017

19. Okul Öncesi Dönemde Teknoloji Kullanımı

Okul Öncesi Eğitime Giriş, Avcı, N. ve Toran, M., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.289-299, 2015

20. Ev ve Ev Dışındaki Ortamlarda Öğrenme Etkinlikleri

Anne Baba Eğitimi, Yıldız Güler, T., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.187-210, 2014

21. Okulöncesi Dönem Değerler Eğitiminde Öğretmenin ve Okulun Rolü

Okulöncesi Dönemde Değerler Eğitimi, Arıkan Arzu, Editör, T.C. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.123-148, 2013

22. Okul Öncesi Dönemde Teknoloji Kullanımı

Okul Öncesi Eğitime Giriş, Avcı, Neslihan ve Toran, Mehmet, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.289-299, 2013

23. Erken Çocukluk Eğitiminde Oyun ve Önemi

Erken Çocukluk Eğitimi, Diken, H. İ., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.403-431, 2012

24. Okul Öncesi Dönemde Teknoloji Kullanımı

Okul Öncesi Eğitimine Giriş, Avcı, N. ve Toran, M., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.289-299, 2012

25. Okul Önces Dönemde Değerler Eğitiminde Öğretmenin ve Okulun Rolü

Okul Öncesinde Değerler Eğitimi, Arıkan, A., Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.123-148, 2012

26. Okulöncesi dönem değerler eğitiminde öğretmenin ve okulun rolü

Okulöncesi dönemde değerler eğitimi, Arıkan, A., Editör, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir, ss.123-148, 2011

27. Ev ve Ev Dışındaki Ortamlarad Öğrenme Etkinlikleri

Anne Baba Eğitimi, Giler, T., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.183-206, 2010
Metrikler

Yayın

78

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

5

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

450

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

11

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

9

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları