Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Din Öğretiminde Eğitsel Oyun ve Oyuncakların Kullanımı
Din ve Hayat
, sa.36, ss.122-125, 2018 (Hakemsiz Dergi)
Zeka
artı eğitim
, sa.123, ss.98-99, 2015 (Hakemsiz Dergi)
Almanya da Okullarda Öğretilen İslam
Perspektif
, sa.231, ss.10-13, 2014 (Hakemsiz Dergi)
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programlarında Devletin Alevilik Algısı (Karşılaştırmalı Bir Analiz)
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.12, sa.47, ss.63-87, 2013 (Hakemli Dergi)
T. C. Diyanet İşleri Başkanlığının Çocuk Kitapları Yayınlarından İnanıyorum Serisi Üzerine Bir İnceleme
Dini Araştırmalar
, cilt.14, sa.15, ss.182-207, 2012 (Hakemli Dergi)
Din Eğitimi Bilimi Araştırmalarında Videoların Nitel Analizi Nvivo8 Örneği
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.53, ss.85-109, 2012 (Hakemli Dergi)
Almanya’da İslam Din Öğretimi Vasıtasıyla Oluşturulmak İstenen/ Oluşturulan Müslüman Kimliği Üzerine
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.51, ss.213-248, 2010 (Hakemli Dergi)
Lernspiele im Koranunterricht Die Einführung eines spielpädagogischen Ansatzes beim Koranunterricht für Kinder
Theo-Web. Zeitschrift für Religionspaedagogik
, cilt.8, sa.2, ss.161-178, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
İsviçre, Avusturya ve Almanya Çocuk Üniversitelerinde Öğretime Konu Edilen İçeriklerin Disiplin ve Dini-Ahlaki Temalar Açısından Değerlendirilmesi
International World Children Conference, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2020
Çocuklara Dini Ahlaki Değerleri Kazandırmada Oyun Kullanımı
International World Children Conference, 23 - 25 Ekim 2020
Talim-i Benat (Kız Çocukların Öğretimi) İsimli Eserin Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi
7th Intenational Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, ss.582-602
Federal Almanya’daki İlkokul (1.-4. Sınıf) ”Çocuklarla Felsefe” Dersi Öğretim Programının Değer Eğitimi Açısından İncelenmesi
VI’th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.203-204
Talimi Benat İsimli Eserin Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi
ISES (7thInternational Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences), Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2018, ss.582-602
Din Hakkında Öğrenme Modeli Olarak Eski ”Din ve Kültür” Yeni, ”Dinler, Kültürler ve Etik” Derslerinin Karşılaştırılması (Zürich Örneği)”
1st International Congress on new Horizons in Education and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.141
Cumhuriyet Nesline ”Aile Olmayı” Nasıl Öğrettik? (Din Dersleri Örnekleminde)
IV Toplumsal Cinsiyet Adaleti Kongresi, İstanbul, Türkiye, 08 Mart 2018, ss.91
Der erzieherische Wert des Korans und der Sunna im Lehren und Lernen
Theorien und Methoden des Lernens und Lehrens im Islam, Giessen, Almanya, 26 - 28 Haziran 2014
İki Ülke Arasinda Okullarda Değişen Gelişen Evrilen Alevilik Almanya Türkiye Örneği Üzerine Bir Karşılaştırma
Geçmişten Günümüze Alevilik I. Uluslararası Sempozyumu, Bingöl, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, cilt.2, ss.585-604
Son Dönem Cumhuriyet Hutbelerinin İçerik Analizi
Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 30 Mart - 01 Nisan 2012, cilt.2, ss.121-147
T C Diyanet İşleri Başkanlığının Çocuk Kitapları Üzerine Bir İnceleme
3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011
Almanya’xxdaki Alevilik Derslerinin Dini-Teolojik Yaklaşımları Üzerine Bir İnceleme
I. Uluslararası Hacı Bektaş Veli Sempozyumu/International Symposium of Hacı Bektaş Veli, Çorum, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2010, cilt.2, ss.1043-1064
Practicing Qualitative Media Analysis with a CAQDAS Nvivo
Qualitative Computing Diverse Worlds And Research Practices Conference, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2011, ss.59-60
Avrupa Birliği Üye Ülkelerinde Din Eğitimi Vasıtasıyla Oluşturulmak İstenen Oluşturulan Müslüman Kimliği Almanya Örneği
International Congress On Intercultural Dialogue And Education, Bursa, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2009
Çocukların Evrensel Ahlak Değerlerini Edinmesinde Ailenin Benimsediği Eğitsel Yaklaşım ve Yöntemlerin Etkisi (Saygı Değeri Üzerine Yapılmış Uygulamalı Bir Araştırma)
VI. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Türkiye’de Çocuk Yetiştirme, Yaklaşımlar, Yöntemler, Sorunlar, Çözümler, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2008, ss.193-214
Almanya’da Geliştirilen İslam Din Öğretimi Modellerine Velilerin Yaklaşımı Bavyera Eyaleti Örneği
Türkiye ve Almanya Örneğinde Seküler Toplumlarda ve Laik Devletlerde Din Eğitimi/ Religionsunterricht in Säkularen Gesellschaften und Laizistischen Staaten, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Kasım 2008
Kitap & Kitap Bölümleri
21. Yüzyılda Okul öncesi Din ve Değer Eğitiminde Dönüşüm ihtiyacı
2023'e Doğru Türk Eğitimine Görüş ve Öneriler, Şahin kızılabdullah,Ümit polat, Editör, Türk Eğitim Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, ss.43-49, 2021
Çocuk Teolojisinde Öncü Bir İsim: Prof. Dr. Beyza Bilgin
Prof. Dr. Beyza Bilgin’ne Armağan, Beyza Bilgin’nde Din Eğitimi, Din Eğitiminde Beyza Bilgin, Mualla Selçuk, Cemal Tosun, Recai Doğan, Editör, Grafiker Yaınları, Ankara, ss.205-224, 2019
Neue Entwicklungen in der religiösen Erziehung in der Türkei
Aufbruch zu neuen Ufern, Sarıkaya Yaşar, Baeumer Josef Franz, Editör, Waxmann, Münster, ss.211-227, 2017
Demokratik Değerler Açısından Din-Dünya Görüşü Dersi (Berlin-Humanistik Hayat Bilgisi Dersi Örneği)
Bilimde Etik ve Demokratik Eğitim/Ethics in Science and Democratic Education, Nevide Akpınar Dellal, Mustafa Volkan Coşkun, Editör, Lambert Akademik Publishing, Beau Bassin, ss.320-337, 2017
Din Öğretiminde Oyun Yoluyla Öğrenme
Düşünen Sınıflarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi Ortaokul 5.- 8., Tosun Cemal, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.263-287, 2016
Din ve Ahlak Öğretiminde Oyun Yoluyla Öğrenme
Din ve Ahlak Öğretimi, Cemal TOSUN, Fatma ÇAĞÇIOĞLU, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara, ss.241-269, 2016
Oyun Yoluyla Öğrenme
Düşünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4. Sınıf, Tosun Cemal, Polat Mızrap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.289-311, 2015