Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Zeka

artı eğitim , sa.123, ss.98-99, 2015 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Almanya Bavyera Eyaleti İlkokul (1- 4. Sınıflar) Protestan Din Dersi Öğretim Müfredatının Kazanım ve İçerik Açısından İncelenmesi

4. Uluslararası Ankara Multidisipliner Çalışmalar Kongresi 29-31 Temmuz 2022, Ankara, Türkiye, 22 - 31 Temmuz 2022, ss.315-316

Çocuklara Dini Ahlaki Değerleri Kazandırmada Oyun Kullanımı

International World Children Conference, 23 - 25 Ekim 2020

II. Meşrutiyet Döneminde Kız Çocuklarına Kazandırılan Toplumsal Cinsiyet Algısı (Talim-i Benat Eseri Örnekleminde)

World Women Conference/Dünya Kadın Kongresi, 07-08.03.2020, Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mart 2020, ss.89-91

Talim-i Benat (Kız Çocukların Öğretimi) İsimli Eserin Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi

7th Intenational Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, ss.582-602

Ahmed Cevdet Paşa (1823-1895)’nın İptidai Mekteplere Yönelik İlmihal Kitabı Üzerine Bir İnceleme

3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, ss.378-384

Federal Almanya’daki İlkokul (1.-4. Sınıf) ”Çocuklarla Felsefe” Dersi Öğretim Programının Değer Eğitimi Açısından İncelenmesi

VI’th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.203-204

Talimi Benat İsimli Eserin Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi

ISES (7thInternational Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences), Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2018, ss.582-602

Osmanlı Son Dönem Çocuklara Yönelik Yazılmış Bir İlmihal Üzerine İnceleme (Müslüman Çocuk Yeni İlmihal Örneği)

1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.224-233

Din Hakkında Öğrenme Modeli Olarak Eski ”Din ve Kültür” Yeni, ”Dinler, Kültürler ve Etik” Derslerinin Karşılaştırılması (Zürich Örneği)”

1st International Congress on new Horizons in Education and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.141

Cumhuriyet Nesline ”Aile Olmayı” Nasıl Öğrettik? (Din Dersleri Örnekleminde)

IV Toplumsal Cinsiyet Adaleti Kongresi, İstanbul, Türkiye, 08 Mart 2018, ss.91

Demokratik Değerler Açısından Din Dünya Görüşü Dersi (Berlin-Humanistik Hayat Bilgisi Dersi Örneği)

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.39

Çocuklara Kur’an ya da Çocuk Kur’an’ı Üzerine Çalışmalar

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Alanya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.127-141

Der erzieherische Wert des Korans und der Sunna im Lehren und Lernen

Theorien und Methoden des Lernens und Lehrens im Islam, Giessen, Almanya, 26 - 28 Haziran 2014

İki Ülke Arasinda Okullarda Değişen Gelişen Evrilen Alevilik Almanya Türkiye Örneği Üzerine Bir Karşılaştırma

Geçmişten Günümüze Alevilik I. Uluslararası Sempozyumu, Bingöl, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, cilt.2, ss.585-604

Son Dönem Cumhuriyet Hutbelerinin İçerik Analizi

Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 30 Mart - 01 Nisan 2012, cilt.2, ss.121-147

T C Diyanet İşleri Başkanlığının Çocuk Kitapları Üzerine Bir İnceleme

3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011

Almanya’xxdaki Alevilik Derslerinin Dini-Teolojik Yaklaşımları Üzerine Bir İnceleme

I. Uluslararası Hacı Bektaş Veli Sempozyumu/International Symposium of Hacı Bektaş Veli, Çorum, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2010, cilt.2, ss.1043-1064

Practicing Qualitative Media Analysis with a CAQDAS Nvivo

Qualitative Computing Diverse Worlds And Research Practices Conference, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2011, ss.59-60

Çocukların Evrensel Ahlak Değerlerini Edinmesinde Ailenin Benimsediği Eğitsel Yaklaşım ve Yöntemlerin Etkisi (Saygı Değeri Üzerine Yapılmış Uygulamalı Bir Araştırma)

VI. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Türkiye’de Çocuk Yetiştirme, Yaklaşımlar, Yöntemler, Sorunlar, Çözümler, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2008, ss.193-214

Almanya’da Geliştirilen İslam Din Öğretimi Modellerine Velilerin Yaklaşımı Bavyera Eyaleti Örneği

Türkiye ve Almanya Örneğinde Seküler Toplumlarda ve Laik Devletlerde Din Eğitimi/ Religionsunterricht in Säkularen Gesellschaften und Laizistischen Staaten, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Kasım 2008

Kitap & Kitap Bölümleri

21. Yüzyılda Okul öncesi Din ve Değer Eğitiminde Dönüşüm ihtiyacı

2023'e Doğru Türk Eğitimine Görüş ve Öneriler, Şahin kızılabdullah,Ümit polat, Editör, Türk Eğitim Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, ss.43-49, 2021

Çocuk Teolojisinde Öncü Bir İsim: Prof. Dr. Beyza Bilgin

Prof. Dr. Beyza Bilgin’ne Armağan, Beyza Bilgin’nde Din Eğitimi, Din Eğitiminde Beyza Bilgin, Mualla Selçuk, Cemal Tosun, Recai Doğan, Editör, Grafiker Yaınları, Ankara, ss.205-224, 2019

Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Programlarında Aile Olmak Anlayışı Üzerine Bir İnceleme (1924-2018 Din Dersleri Örnekleminde)

İlahiyatta Akademik Araştırmalar, Öztürk Veli, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.109-139, 2018

Neue Entwicklungen in der religiösen Erziehung in der Türkei

Aufbruch zu neuen Ufern, Sarıkaya Yaşar, Baeumer Josef Franz, Editör, Waxmann, Münster, ss.211-227, 2017

Demokratik Değerler Açısından Din-Dünya Görüşü Dersi (Berlin-Humanistik Hayat Bilgisi Dersi Örneği)

Bilimde Etik ve Demokratik Eğitim/Ethics in Science and Democratic Education, Nevide Akpınar Dellal, Mustafa Volkan Coşkun, Editör, Lambert Akademik Publishing, Beau Bassin, ss.320-337, 2017

Din Öğretiminde Oyun Yoluyla Öğrenme

Düşünen Sınıflarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi Ortaokul 5.- 8., Tosun Cemal, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.263-287, 2016

Din ve Ahlak Öğretiminde Oyun Yoluyla Öğrenme

Din ve Ahlak Öğretimi, Cemal TOSUN, Fatma ÇAĞÇIOĞLU, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara, ss.241-269, 2016

Oyun Yoluyla Öğrenme

Düşünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4. Sınıf, Tosun Cemal, Polat Mızrap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.289-311, 2015

Metrikler

Yayın

48

Proje

1

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları