Yayınlar & Eserler

Makaleler 44
Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (29)
ESCI (9)
Scopus (26)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (5)

27. Erken çocukluk özel eğitimi

Öğretmen Dünyası , cilt.37, sa.439, ss.21-26, 2016 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 94

1. Ankara University Special Education Teacher Training Program

Innovative Technologies in Inclusive Education: Global and Domestic Experiencee, Shymkent, Kazakistan, 25 - 30 Nisan 2025, (Tam Metin Bildiri)

3. YÖK’ün yetki devri sonrası özel eğitim öğretmeni yetiştirme programları

34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)

6. Cumhuriyetin 100. yılında özel eğitim paneli

33. Ulusal özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

7. Özel Gereksinimli Olan ve Tipik Gelişen 0-3 Yaş Çocukların Hizmet Aldıkları Kurumların Kalitesinin İncelenmesi

7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

8. Erken Müdahalenin Dünü, Bugünü Yarını

7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

9. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Öncesi Dönem Çocukların Desteklenmesinde DATA Modelinin Kullanılması Çalıştayı

7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

10. Eğitimde İyi Uygulamalar Forumu

EDUCongress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

12. Kapsayıcı eğitim

Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Seminerleri, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

13. Kapsayıcı eğitim konferansı

Trabzon Üniversitesi Engelliler Günü Etkinliği, Ankara, Türkiye, 05 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

15. Erken çocukluk dönemindeki otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin öz-düzenleme becerilerine yönelik yapılan araştırmaların incelenmesi

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

16. Okul öncesi bütünleştirme / kapsayıcı eğitim

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

18. Okul öncesi dönemdeki özel gereksinimli çocuklarda baba katılımı ile anne bekçiliğinin ilişkisi

8. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)

19. Okul öncesi kaynaştırma ortamlarındaki otizm spektrum bozukluğu olan çocukların katılımları ve farklı değişkenlerle ilişkisi

8. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)

20. Özel gereksinimi olan ve olmayan okul öncesi çocuklar için matematik performansı değerlendirme aracının geliştirilmesi

8. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)

24. The effects of inclusive environment on the development of children with disabilities

Global Summit on Advances in Pediatrics and Pediatric Neurology, Paris, Fransa, 19 - 20 Şubat 2020, (Özet Bildiri)

25. Zihinsel yetersizlikte ve otizm spektrum bozukluğunda tekrarlayıcı davranışlar ile motor koordinasyon

29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası-Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

27. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda tekrarlayıcı davranışlar ile motor koordinasyon arasındaki ilişkinin incelenmesi.

6. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

29. Hastaneden Eve Geçiş Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması

Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

32. Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar için eğitsel protokol geliştirme süreci

II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

34. Erken çocukluk dönemindeki otizm spektrum bozukluğu olan çocukları değerlendirme protokolünün geliştirilme süreci

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

35. Okul öncesinde kaynaştırma: Özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların gelişimlerini yordayan değişkenler

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

36. Özel gereksinimli çocuğu olan annelerin çocuklarıyla etkileşimlerinin ve ilişkilerinin incelenmesi (K.K.T.C. örneği)

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

37. Kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda öğretmenlerin sınıf içi geçişlere ilişkin görüşleri

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

38. Erken çocuklukta kaynaştırma: Okul öncesi kaynaştırma uygulamalarının sonuçları bize ne söylüyor?

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

39. Gelişim geriliği riski altındaki prematüre bebeklerin hastaneden eve geçişinde anne gereksinimleri

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

40. Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar için eğitsel değerlendirme protokolü geliştirme süreci

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

42. Okul öncesi dönemde özel gereksinimli çocukların ve akranlarının sosyal kabul düzeylerinin incelenmesi

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.331-332, (Özet Bildiri)

44. Okul öncesi eğitimin özel gereksinimli olan ve normal gelişen çocukların ev ortamları üzerinde etkisi var mıdır?

IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1347-1348, (Özet Bildiri)

45. Kaynaştırma sınıflarında sınıfiçi geçişleri kolaylaştırma stratejilerinin kullanımı

7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Sakarya, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

46. Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilerle ”sınıf içi geçişler”

3. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Konya, Türkiye, 30 Mart - 01 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

48. Özel gereksinimli ve risk altında olan çocukların hastaneden eve geçişleri

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

53. Okul öncesinde sınıf içi geçişler Ankara ili örneği

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

54. Okul öncesi kaynaştırma sınıflarının kalitesini yordayan değişkenlerin incelenmesi

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

57. The factors predicting the developmental gains of children with and without disabilities in ınclusive preschools

International Society on Early Intervention (ISEI) “Children’s Rights and Early Intervention Conference”, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

58. School adjustment and parent teacher relationships in inclusive preschools

International Society on Early Intervention (ISEI) “Children’s Rights and Early Intervention Conference”, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

59. Sınıf içi geçişler: Öğretmenlerin zor anları

6. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

60. Erken çocuklukta müdahale: Kaynaştırma

Uluslar Arası Katılımlı Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi’xxne (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

62. Okul öncesi kaynaştırma sınıflarında ebeveyn öğretmen ilişkisinin incelenmesi

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

65. The effects of teacher training program on the outcomes of inclusive preschool teachers

Embracing Inclusive Approaches for Children and Youth with Special Needs Conference, Braga, Portekiz, 14 - 17 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)

66. The effects of a training program on preschool teacher outcomes

Embracing Inclusive Approaches for Children and Youth with Special Needs, Braga, Portekiz, 11 - 14 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)

67. Anasınıflarında özel gereksinimli olan ve olmayan öğrencilerin öğrenci öğretmen ilişkisinin incelenmesi

Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

68. The lessons learned from the First Inclusive Preschool Project in Turkey FIPEPT

Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'nde (International Congress on Early Childhod Intervention-ICECI), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

69. Okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin bilgi düzeyleri

23. Ulusal özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)

70. Inclusive preschool teachers Their attitudes and knowledge about insclusion

International Society on Early Intervention Regional Conference, ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

71. The needs of preschool inclusive teachers

International Society on Early Intervention Regional Conference, St. Petersburg, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

72. Inclusive preschool teachers Their attitudies and knowledge about inclusion

International Society on Early Intervention Regional Conference, St. Petersburg, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

75. The needs of inclusive preschool teachers

International Society on Early Intervention Regional Conference, ST PETERSBURG, Rusya, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

76. Ebeveynlerin gözüyle özel gereksinimli çocukların erken müdahaleden okul öncesi programlara geçiş süreci

1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

81. Creating university without barriers for everybody What we have done and what should we do in future

7th International Conference on Higher Education and Disability, Innsbruck, Avusturya, 20 - 23 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

82. A comparison of the loneliness levels of mainstreamed primary students according to their sociometric status

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.330-336, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

83. Variables predicting the sociometric status of elementary students with and without special needs

2nd International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)

84. Okul Öncesi Geçiş Becerilerini değerlendirme Ölçeği nin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları

17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme-İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

86. Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2005, (Özet Bildiri)

87. Erken eğitim programlarının etkililiğini yordayan faktörlerin belirlenmesi

13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri)

88. BOEHM Temel Kavramlar Testi Türkçe Formu nun psikometrik özellikleri pilot çalışma

OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, İzmir, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, (Tam Metin Bildiri)

91. Small Steps Early Intervention Programme for children with developmental delays The effects of the level of disability and programme intensity on outcomes

11th World Congress of the International Association for the Scientific Study of Intellectual Disabilities (IASSID), Seattle, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 06 Ağustos 2000, (Özet Bildiri)
Kitaplar 15

1. 2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK VE İDARİ PERSONEL ORYANTASYON PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ

AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN ORYANTASYON PROGRAMI, ÜNÜVAR NECDET, BAKKALOĞLU HATİCE, ERNAS SEVGİ, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Ankara, ss.259-267, 2024

2. Özel Gereksinimli Çocuklarda Anne Bekçiliği ve Baba Katılımı

Kuramdan Uygulamaya Anne Bekçiliği ve Baba Katılımı, ŞENDİL TELAT GÜL, AYDIN ARZU, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.217-240, 2024

3. Down Sendromlu Bireylerin Eğitimi

Down Sendromu, ILGIN RUHİ HATİCE, Editör, TÜRKİYE KLİNİKLERİ, Ankara, ss.98-102, 2024

4. DATA (Developmentally Appropriate Treatment for Autism): Otizmde Gelişime Uygun Müdahale Modeli

Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke-Kürkçüoğlu,Burcu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.289-318, 2023

5. DATA (Developmentally Appropriate Treatment for Autism): Otizmde Gelişime Uygun Müdahale Modeli

Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Burcu Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anı yayıncılık, Ankara, ss.289-318, 2023

6. Özel eğitimin kavramsal temelleri, ilkeleri ve tarihsel gelişimi

Özel Gereksinimli Bireyler İçin Uyarlanmış Bedeb Eğitimi ve Spor, İLHAN EKREM LEVENT, YARIMKAYA ERKAN, ESENTÜRK OĞUZ KAAN, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.17-34, 2022

7. Gelecekte bizi ne bekliyor?

Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek, Ankara, ss.785-820, 2022

8. Kaynaştırma/Bütünleştirme uygulamaları

Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu el kitabı, SUCUOĞLU NİMET BÜLBİN, BAKKALOĞLU HATİCE, ÖKCÜN AKÇAMUŞ MERAL ÇİLEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.729-744, 2021

9. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi

Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017

10. Nörolojik işlevleri etkileyen durumlar

Özel gereksinimi olan küçük çocuklar Çeviri, G. AKÇAMETE, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.237-288, 2011

11. Prenatal, natal ve postnatal süreçte gelişim ve risk

Özel gereksinimi olan küçük çocuklar Çeviri, G. AKÇAMETE, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.189-236, 2011

12. Erken çocukluk döneminde gelişimi etkileyen faktörler

Erken çocukluk eğitimi, İ. H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.209-246, 2010

13. Özel gereksinimi olan bireyler için geçiş hizmetleri

Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim, AKÇAMETE GÖNÜL, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.203-241, 2009

14. Geçiş

Zihin engelliler ve eğitimleri, SUCUOĞLU NİMET BÜLBİN, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.292-352, 2009

15. Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı’xxnın gelişim geriliği olan çocukların gelişimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi

Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı, SUCUOĞLU NİMET BÜLBİN,KÜÇÜKER SEVGİ,BAKKALOĞLU HATİCE, Editör, Zihinsel Engellilere Destek Derneği Yayınları, İstanbul, ss.19-52, 2001
Metrikler

Yayın

156

Yayın (WoS)

30

Yayın (Scopus)

27

Atıf (WoS)

245

H-İndeks (WoS)

10

Atıf (Scopus)

260

H-İndeks (Scopus)

10

Atıf (Scholar)

25

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

11

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

666

H-İndeks (Sobiad)

14

Atıf (Diğer Toplam)

61

Proje

14

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları