SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Inclusive preschool teachers: Their attitudes and knowledge about inclusion
International Journal of Early Childhood Special Education
, cilt.5, sa.2, ss.107-128, 2013 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Okul öncesi bütünleştirme uygulamalarında özel gereksinimli ve tipik gelişen çocukların sosyal kabulleri: Boylamsal bir çalışma
JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD STUDIES
, cilt.4, sa.2, ss.363-385, 2020 (Hakemli Dergi)
Erken çocukluk özel eğitimi
Öğretmen Dünyası
, cilt.37, sa.439, ss.21-26, 2016 (Hakemsiz Dergi)
The Small Steps Early Intervention Program Course for paraprofessionals: What paraprofessionals have to say
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.47, sa.1, ss.377-396, 2014 (Hakemli Dergi)
Kitap incelemesi Sucuoğlu B. (2006) Yeni ilköğretim programları ve öğretmen yeterlikleri ışığında etkili kaynaştırma uygulamaları Ankara Ekinoks Yayınları
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.6, sa.2, ss.10-11, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Okul Öncesi Çocukların Okula Uyumlarını Sınıflandıran Özelliklerin CHAID Analizi İle Belirlenmesi
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024
Cumhuriyetin 100. yılında özel eğitim paneli
33. Ulusal özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023
Yapılma olasılığı yüksek isteklerde bulunma strateji eğitiminin okul öncesi öğretmenlerin stratejiyi uygulama ve özel gereksinimli çocukların sınıf içi geçişleri üzerindeki etkisi
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023
Özel Gereksinimli Olan ve Tipik Gelişen 0-3 Yaş Çocukların Hizmet Aldıkları Kurumların Kalitesinin İncelenmesi
7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023
Erken Müdahalenin Dünü, Bugünü Yarını
7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Öncesi Dönem Çocukların Desteklenmesinde DATA Modelinin Kullanılması Çalıştayı
7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023
Eğitimde İyi Uygulamalar Forumu
EDUCongress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023
Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere kurabiye yapmanın öğretilmesinde eş zamanlı ipucu yönteminin etkililiği
ANKARA ULUSAL EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Haziran 2023
Kapsayıcı eğitim
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Seminerleri, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2023
Kapsayıcı eğitim konferansı
Trabzon Üniversitesi Engelliler Günü Etkinliği, Ankara, Türkiye, 05 Aralık 2022
Bilim olarak özel eğitim: Araştırma kalitesinin arttırılması ve gelecek araştırmaları için politikalar paneli
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022
Duyuşsal yetersizliği olan çocukların devam ettiği okul öncesi sınıfların erken okuryazarlık çevresinin incelenmesi
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020
The effects of inclusive environment on the development of children with disabilities
Global Summit on Advances in Pediatrics and Pediatric Neurology, Paris, Fransa, 19 - 20 Şubat 2020
Zihinsel yetersizlikte ve otizm spektrum bozukluğunda tekrarlayıcı davranışlar ile motor koordinasyon
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası-Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Otizm spektrum bozukluğunda Tekrarlayıcı Davranışlar Ölçeği’nin Türkçe Versiyonunun psikometrik özellikleri
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018
Hastaneden Eve Geçiş Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018
OSB olan çocuklar için öğretmenler tarafından doldurulan Tekrarlayıcı Davranışlar Ölçeği-R-Türkçe Versiyonunun psikometrik özelliklerinin incelenmesi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda oyun ve taklit becerileri ile alıcı ve ifade edici sözcük dağarcığı arasındaki ilişkinin incelenmesi.
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER2018), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar için eğitsel protokol geliştirme süreci
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Erken çocuklukta kaynaştırma: Okul öncesi kaynaştırma uygulamalarının sonuçları bize ne söylüyor?
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Erken çocukluk dönemindeki otizm spektrum bozukluğu olan çocukları değerlendirme protokolünün geliştirilme süreci
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Okul öncesinde kaynaştırma: Özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların gelişimlerini yordayan değişkenler
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Özel gereksinimli çocuğu olan annelerin çocuklarıyla etkileşimlerinin ve ilişkilerinin incelenmesi (K.K.T.C. örneği)
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda öğretmenlerin sınıf içi geçişlere ilişkin görüşleri
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Gelişim geriliği riski altındaki prematüre bebeklerin hastaneden eve geçişinde anne gereksinimleri
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Okul öncesinde kaynaştırma uygulamalarına katılan özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların öğretmenleriyle ilişkileri bir öğretim yılında değişiyor mu?
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar için eğitsel değerlendirme protokolü geliştirme süreci
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Okul öncesi dönemde kaynaştırma uygulamalarına katılan özel gereksinimli çocukların sosyal kabul, sosyal beceri ve problem davranışlarının boylamsal incelenmesi
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Okul öncesi dönemde özel gereksinimli çocukların ve akranlarının sosyal kabul düzeylerinin incelenmesi
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.331-332
Okul öncesi eğitimin özel gereksinimli olan ve normal gelişen çocukların ev ortamları üzerinde etkisi var mıdır?
IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1347-1348
Okul öncesinde özel gereksinimli olan ve olmayan öğrencilerin sosyal becerileri, problem davranışları ve sosyometrik derecelendirme puanlarının incelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1331-1332
Kaynaştırma sınıflarında sınıfiçi geçişleri kolaylaştırma stratejilerinin kullanımı
7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Sakarya, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilerle ”sınıf içi geçişler”
3. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Konya, Türkiye, 30 Mart - 01 Nisan 2017
Türkiye de okul öncesi kaynaştırma konusunda yapılan araştırmalar bize neler söylüyor
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Okul Öncesi Kaynaştırmanın Çocukların Gelişimine Etkisi Projesi’xxnden (OKGEP) ne öğrendik?
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Özel gereksinimli ve risk altında olan çocukların hastaneden eve geçişleri
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Okul öncesi kaynaştırmanın çocukların gelişimine etkisi projesi nden OKGEP ne öğrendik
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Yapılma olasılığı yüksek isteklerde bulunma stratejisinin okul öncesi dönemde kullanım alanlarının ve etkililiğinin incelenmesi
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Okul öncesi kaynaştırma sınıflarının kalitesini yordayan değişkenlerin incelenmesi
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016
Okul öncesinde sınıf içi geçişler Ankara ili örneği
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016
The factors predicting the developmental gains of children with disabilities in inclusive preschools
International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
The factors predicting the developmental gains of children with and without disabilities in ınclusive preschools
International Society on Early Intervention (ISEI) “Children’s Rights and Early Intervention Conference”, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
School adjustment and parent teacher relationships in inclusive preschools
International Society on Early Intervention (ISEI) “Children’s Rights and Early Intervention Conference”, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
Sınıf içi geçişler: Öğretmenlerin zor anları
6. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2016
Erken çocuklukta müdahale: Kaynaştırma
Uluslar Arası Katılımlı Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi’xxne (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016
Okul öncesi sınıflarda özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların sınıf içi geçişlerinin kolaylaştırılması
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
Okul öncesinde özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların okula uyumlarının incelenmesi
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
Okul öncesi kaynaştırma sınıflarında ebeveyn öğretmen ilişkisinin incelenmesi
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
Okul öncesinde kaynaştırma sınıflarının niteliğini öğretmenler ve bağımsız gözlemciler nasıl değerlendiriyorlar
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 24 - 27 Eylül 2014
The effects of teacher training program on the outcomes of inclusive preschool teachers
Embracing Inclusive Approaches for Children and Youth with Special Needs Conference, Braga, Portekiz, 14 - 17 Temmuz 2014
The effects of a training program on preschool teacher outcomes
Embracing Inclusive Approaches for Children and Youth with Special Needs, Braga, Portekiz, 11 - 14 Temmuz 2014
Anasınıflarında özel gereksinimli olan ve olmayan öğrencilerin öğrenci öğretmen ilişkisinin incelenmesi
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
The lessons learned from the First Inclusive Preschool Project in Turkey FIPEPT
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'nde (International Congress on Early Childhod Intervention-ICECI), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
Okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin bilgi düzeyleri
23. Ulusal özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Inclusive preschool teachers Their attitudes and knowledge about insclusion
International Society on Early Intervention Regional Conference, ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013
Inclusive preschool teachers Their attitudies and knowledge about inclusion
International Society on Early Intervention Regional Conference, St. Petersburg, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013
The needs of preschool inclusive teachers
International Society on Early Intervention Regional Conference, St. Petersburg, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013
The needs of inclusive preschool teachers
International Society on Early Intervention Regional Conference, ST PETERSBURG, Rusya, 19 - 21 Haziran 2013
Okul öncesinde kaynaştırma Öğretmen eğitimi programının öğretmen çıktıları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi TÜBİTAK Araştırma Projesi 111K184
ELMİS-ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Akşehir-Konya, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013
Okul öncesinde kaynaştırma Öğretmen eğitimi programının öğretmen çıktıları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi TÜBİTAK araştırma projesi ilk ön sonuçları
ELMIS-Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Education and Rehabilitation, Konya, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013
Ebeveynlerin gözüyle özel gereksinimli çocukların erken müdahaleden okul öncesi programlara geçiş süreci
1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı Kursu na katılan kız meslek lisesi mezunlarının kurs sürecine ilişkin görüş ve önerileri
1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012
Engelsiz Ankara Üniversitesi Birimi nin çalışmaları çerçevesinde engelli öğrencilerin gereksinimleri ve memnuniyetlerinin belirlenmesi
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Magosa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011
Özel eğitim alanında çalışan öğretmenler hizmet öncesi eğitimlerini ve yeterliliklerini nasıl değerlendiriyorlar
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
Özel eğitim alanında çalışan öğretmenler hizmet öncesi eğitimlerini ve yeterliklerini nasıl değerlendiriyorlar
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
Creating university without barriers for everybody What we have done and what should we do in future
7th International Conference on Higher Education and Disability, Innsbruck, Avusturya, 20 - 23 Temmuz 2010
Variables predicting the sociometric status of elementary students with and without special needs
2nd International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008
Okul Öncesi Geçiş Becerilerini değerlendirme Ölçeği nin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme-İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
The effectiveness of an activity based intervention program on the transition skills of children with developmental disabilities aged 3 t0 6 years
The 2nd Internatıonal Society on Early Intervention, Zagreb, Hırvatistan, 14 - 16 Haziran 2007
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2005
Erken eğitim programlarının etkililiğini yordayan faktörlerin belirlenmesi
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2003
BOEHM Temel Kavramlar Testi Türkçe Formu nun psikometrik özellikleri pilot çalışma
OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, İzmir, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003
Erken eğitimin gelişimsel geriliği olan çocukların anne ve babalarıyla etkileşimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001
Gelişimsel geriliği olan çocuğa sahip annelerin erken eğitim programına ilişkin doyumlarının incelenmesi
Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001
Small Steps Early Intervention Programme for children with developmental delays The effects of the level of disability and programme intensity on outcomes
11th World Congress of the International Association for the Scientific Study of Intellectual Disabilities (IASSID), Seattle, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 06 Ağustos 2000
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı nın hafif ve ağır derecede gelişimsel geriliği olan bebekler çocuklar üzerindeki etkisinin incelenmesi
8. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 13 - 15 Kasım 1998
Normal ve zihinsel engelli bebeklerde anne bebek etkileşiminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
8. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 13 - 15 Kasım 1998
Kaynaştırılmış sınıflardaki işitme engelli ve işiten öğrencilerin sosyometrik statülerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
6. Özel Eğitim Günleri, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Kasım 1996
Kitap & Kitap Bölümleri
DATA (Developmentally Appropriate Treatment for Autism): Otizmde Gelişime Uygun Müdahale Modeli
Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Burcu Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anı yayıncılık, Ankara, ss.289-318, 2023
Gelecekte bizi ne bekliyor?
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek, Ankara, ss.785-820, 2022
Özel eğitimin kavramsal temelleri, ilkeleri ve tarihsel gelişimi
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Uyarlanmış Bedeb Eğitimi ve Spor, İLHAN EKREM LEVENT, YARIMKAYA ERKAN, ESENTÜRK OĞUZ KAAN, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.17-34, 2022
Kaynaştırma/Bütünleştirme uygulamaları
Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu el kitabı, SUCUOĞLU NİMET BÜLBİN, BAKKALOĞLU HATİCE, ÖKCÜN AKÇAMUŞ MERAL ÇİLEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.729-744, 2021
0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi
Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017
Nörolojik işlevleri etkileyen durumlar
Özel gereksinimi olan küçük çocuklar Çeviri, G. AKÇAMETE, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.237-288, 2011
Prenatal, natal ve postnatal süreçte gelişim ve risk
Özel gereksinimi olan küçük çocuklar Çeviri, G. AKÇAMETE, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.189-236, 2011
Erken çocukluk döneminde gelişimi etkileyen faktörler
Erken çocukluk eğitimi, İ. H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.209-246, 2010
Geçiş
Zihin engelliler ve eğitimleri, SUCUOĞLU NİMET BÜLBİN, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.292-352, 2009
Özel gereksinimi olan bireyler için geçiş hizmetleri
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim, AKÇAMETE GÖNÜL, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.203-241, 2009
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı’xxnın gelişim geriliği olan çocukların gelişimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı, SUCUOĞLU NİMET BÜLBİN,KÜÇÜKER SEVGİ,BAKKALOĞLU HATİCE, Editör, Zihinsel Engellilere Destek Derneği Yayınları, İstanbul, ss.19-52, 2001