Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı (Dr), Türkiye
1998 - 2000
1998 - 2000Yüksek Lisans
National University Of Ireland, Galway, İrlanda
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Verbal violence as a construction of authority in renaissance and contempory English drama
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı (Dr)
2000
2000Yüksek Lisans
The Civil Infidels: Representations of the Turks in English Renaissance Drama
National University Of Ireland, Galway, Modern İngiliz Ve Amerikan Edebiyatı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü
2009 - 2015
2009 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü
2005 - 2009
2005 - 2009Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü
2000 - 2005
2000 - 2005Okutman
Hacettepe Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Yönetimsel Görevler
2014 - 2015
2014 - 2015Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Ankara Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
YL02045056 British Drama at the Turn of the Century (1990-)
YL02045063 Contemporary Drama (Ibsen...)
Lisans
Lisans
ING 498 Mezuniyet Tezi
ING 305 Shakespeare I
ING 306 Shakespeare II
ING 409 Contemporary British Drama I
ING 205 16th and 17th Century English Literature
ING 410 Contemporary British Drama II
ING 213 16th and 17th Century English Literature
ING 113 Survey of English Literature I
ING 213 16th and 17th Century English Drama
ING 120 Survey of English Literature II
ING 107 Translation I
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Zinnie Harris's This Restless House trilogy as a rewriting of Aeschylus's Oresteia
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
D.ŞAFAK(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Metatheatre as Political Satire in Renaissance and Twentieth-Century English Drama
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
E.ÜNLÜ(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Representations of the Turks in 20th century British travel writing on Asia minor
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
V.İŞÇİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The culture of fear in contemporary british drama: Zinnie Harris' how to hold your breath, Dennis Kelly's Osama the hero and Ali Taylor's overspill
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
M.GÜÇLÜ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The Representation of the Family in Anthony Neilson's Year of the Family, Mark Ravenhill's Handbag and Linda McLean's Strangers, Babies
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
P.BOZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Psychiatric power in contemporary British drama: Tom Stoppard's Every Good Boy Deserves Favour, Sarah Daniels's Head-rot Holiday and Joe Penhall's Blue/Orange
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
N.ÇÜRÜK(Öğrenci)
2019
2019Doktora
'Everendum': National identity and Scottish independence incontemporary Scottish drama
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
S.VARAL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Çağdaş Britanya Tiyatrosu'nda korku kültürü: Zinnie Harris'in how to hold your breath; Dennis Kelly'nin Osama the hero; Ali Taylor'ın overspill oyunları
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
M.Güçlü(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Psychıatrıc power ın contemporary Brıtısh drama: Tom Stoppard’s Every Good Boy Deserves Favour, Sarah Danıels’s Head-Rot Holıday and Joe Penhall’s Blue/Orange
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
N.Çürük(Öğrenci)
2018
2018Doktora
James Graham Ballard'ın romanlarında kentsel uzamın temsili
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
İ.SERDAR(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Censorship in twentieth and twenty-first century british drama: Representations and responses
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
P.DOĞAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Pinterland revisited: Affirming the pinteresque in contemporary British drama
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
R.ÇİMEN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
'A Tongue in Oor Heids': The Personal and The Political in Kathleen Jamie's The Queen Of Sheba, Jizzen, The Tree House, The Overhaul and The Bonniest Companie
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
A.DEMİR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Foucault'nun arkeolojik çözümleme yöntemi bağlamında Sarah Kane'in cleansed, crave ve 4.48 psychosis oyunları
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
S.KÖTÜZ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Convergence of classicism and realism in Ben Jonson's comedies: Every man out of his humour, poetaster, bartholomew fair and the devil is an ass
ŞENLEN GÜVENÇ S. (Danışman)
S.KARANA(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (10)
2020
20201. “A Foe to All Christians”: The Notorious English Corsair Captain and Ottoman Reis John Ward in Early Seventeenth Century English Literature
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Çanakkale Araştırmaları Türl Yıllığı , cilt.29, ss.35-54, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20202. “Making your home in another bird’s nest”: Conflict Zones and Conflicting Ideologies in David Greig’s Plays
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Çankaya University Journal of Humanities and Scocial Sciences , cilt.14, sa.1, ss.34-50, 2020 (TRDizin)
2019
20193. ”No Man Hath Dared to Write This THing as Yet”: Tradition and the Individual Talent of Ezra Pound
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, ss.118-129, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20184. An honest tale speeds best being plainly told”: art, truth and rhetorical supremacy in Richard III
ŞENLEN GÜVENÇ S.
DİL Dergisi , cilt.169, sa.2, ss.113-134, 2018 (TRDizin)
2018
20185. BİZ DE, KENDİ ÇAPIMIZDA AVRUPAYIZ’xx: KÜRESELLEŞMEIŞIĞINDA DAVID GREIG’xxİN AVRUPA ADLI OYUNU
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi
, cilt.58, sa.1, ss.187-202, 2018 (TRDizin)
2017
20176. 'Yae, Nae, or Dinnae Ken': Dramatic Responses to the Scottish Referendum and Theatre Uncut
Guvenc S.
NEW THEATRE QUARTERLY
, cilt.33, sa.4, ss.371-385, 2017 (AHCI, Scopus)
2014
20147. '[You can't kill me]': Scottish Identity and the Anglo-Scottish Union in David Greig's Dunsinane
Guvenc S.
SCOTTISH LITERARY REVIEW
, sa.2, ss.93-113, 2014 (AHCI, Scopus)
2014
20148. Predstavljanje Crne Gore i Crnogoraca u djelu Tobhaneli Kamil Kapudana: Neki podaci o Crnoj Gori (Karadağ Hakkında Bazı Malûmâtı Şâmildir)
ORUÇ H., ŞENLEN GÜVENÇ S.
Almanah , ss.213-223, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
20139. A State Villaine Must Be Like the Winde That Flies Unseene Yet Lifts an Ocean Machiavellian Italian and Turk in Mason s The Turke
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi , sa.53, ss.27-40, 2013 (TRDizin)
2013
201310. Sansür ve Sansürcü Anthony Neilson un Sansürcü Adlı Oyunu
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Tiyatro Araştırmaları Dergisi , cilt.31, sa.1, ss.7-20, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201211. A u gmenter of Their Kingdome Goffe s The Couragious Turke or Amurath the First as a Christian Tragedy based on Knolles The Generall Historie of the Turkes
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Osmanlı Tarihi Araştırmalar Merkezi Dergisi , sa.28, ss.27-40, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201212. Letters Written by a Turkish Spy Eserinde Aydınlanma Kartezyen Felsefesi
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Dört Öğe , cilt.1, sa.2, ss.201-211, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201113. Kötülükler içeri İyilikler dışarı Kral I James Döneminde Cadıcılık ve İngilizTiyatrosu 1603 1625
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Littera , sa.28, ss.93-103, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201114. The Importance of Onomastic Studies in Turkey with Reference to the Nahiye of Gönen
ŞENLEN GÜVENÇ S., KURT Y.
Archivum Ottomanicum , sa.27, ss.155-171, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
200915. Dramatic Representation of the Battle of Ankara and Bayezid I s Captivation by Tamerlane
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi , sa.21, ss.123-135, 2009 (TRDizin)
2009
200916. Bernard Shaw ın Pygmalion Adlı Oyununda Dil Eğitim ve Toplumsal Sınıf İlişkisi
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi , sa.48, ss.29-42, 2009 (TRDizin)
2008
200817. Tom Stoppard ın Every Boy Deserves Favor Adlı Oyununda Sosyal Kurumların Baskı Aracı Olarak Kullanılması
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Littera , sa.23, ss.83-93, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200818. Rönesans Dönemi İngiliz Tiyatrosunda Osmanlı Türkleri
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi , sa.47, ss.131-139, 2008 (TRDizin)
2006
200619. Richard Knolles The Generall Historie of the Turkes as a Reflection of Christian Historiography
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi , sa.18, ss.379-393, 2006 (TRDizin)
2006
200620. Rönesans Döneminde Osmanlı İngiliz İlişkileri ve İngiliz Tiyatrosunda Türk İmgesi
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Littera , sa.19, ss.87-93, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200621. Ottoman Sultans in English Drama Between 1580 1660
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi , sa.19, ss.399-405, 2006 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. A Survival Guide for Refugees: Zinnie Harris’xxHow to Hold Your Breath
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Struggle for Recognition: Identity Formation and Subjectivation, 6 - 07 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20182. ”Zinnie Harris’in Şafakta Buluş Benimle Adlı Oyununda Yas Süreci”
ŞENLEN GÜVENÇ S.
ICHUS Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 09 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. ”Language Education and Vocational Training”
ŞENLEN GÜVENÇ S.
6th IGNITE Conference, Amsterdam, Hollanda, 28 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2017
20174. Transnational Spaces and Cosmopolitan Identities in David Greig’s Plays
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Sixth International Conference on Language, Literature and Culture, Kaunas, Litvanya, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Theatre Uncut on Scotland: Rob Drummond’s Party Pieces and Hurley’s Close
ŞENLEN GÜVENÇ S.
11th International IDEA Conference: Studies in English, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2013
20136. Theatre as a Means of Political Resistance: The Theatre Uncut Istanbul Project
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Writing for Liberty, Lancaster University, 17 - 19 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. İngiliz Edebiyatında Siyasi Hiciv
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Akademisyen Kitabevi A.Ş., Ankara, 2022
2022
20222. Dostoyevski ve İngiliz Modernist Romanı
ŞENLEN GÜVENÇ S., VURMAY M. A.
Dostoyevski Özel Sayısı (2 Cilt), Birsen Karaca, Editör, HECE, Ankara, ss.100-120, 2022
2022
20223. Richard Knolles ve İngiliz Rönesans Tiyatrosu
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Batı Kültür ve Edebiyatlarında Türk İmgesi, Kaya, Ünal, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.93-108, 2022
2021
20214. Alışveriş Teorisinin Formülasyonu Peter Blau
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Sosyal Teori: Kökler ve Dallar, Aylin Görgün Baran, Aydın Gelmez, Selda Taşdemir Afşat, Editör, Islık Yayınları, İzmir, ss.511-521, 2021
2018
20186. ”Kimse Bunu Duymak İstemiyor”: Yüzyıl Dönümü İngiliz Tiyatrosunda Bosna Savaşı
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Batı Dillerive Edebiyatlarında Yirminci Yüzyıl Dönümü, Mustafa Güleç, Şenol Bezci, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.479-486, 2018
2017
20177. ”I sing, not arms and the hero, but to the [Superman]”: Quest for the Superman in Bernard Shaw’xxs Man and Superman and Back to Methuselah
ŞENLEN GÜVENÇ S.
One Day, George Bernard Shaw, Burçin Erol, Editör, Hacettepe University, ss.37-53, 2017
2017
20178. Bernard Shaw’nın Fikir Tiyatrosu Işığında Silahlar ve Kahraman ile Bayan Warren’ın Mesleği
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Batı Kültür ve Edebiyatlarında Yüzyıl Dönümü, Ünal Kaya, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınevi, ss.379-389, 2017
2015
20159. Contemporary British Theatre a-la-mode in Turkey (1990-) .
ŞENLEN GÜVENÇ S.
English Studies: New Perspectives, Mehmet Ali Çelikel and Baysar Taniyan, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.300-307, 2015
2014
201410. Dünya bir sahnedir lakin oyun kadrosu berbat İngiliz Edebiyatında Siyasi Hiciv Geleneği Neo Klasik Çağ
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Ankara Üniversitesi, Ankara, 2014
2014
201411. “İngiliz Romantik Dönemi Tiyatrosu ve Byron’un Dramatik Şiiri Manfred”
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Batı Kültür ve Edebiyatında Romantizm, Ünal Kaya et al., Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.399-411, 2014
2012
201212. “Folow the Line”: Totalitarian Ideology in Harold Pinter’s The Birthday Party”
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Ideology in Western Literature, Ertuğrul İşler et al., Editör, MacArt, İzmir, ss.377-385, 2012
2011
201113. “Goddess humane, reach then, and freely taste.”:Satan’s Temptation of Eve through Rhetoric in Milton’s Paradise Lost, Book IX”
ŞENLEN GÜVENÇ S.
IDEA Studies in English, Evrim Doğan Adanur, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.434-445, 2011
2009
200914. Words as Swords Verbal Violence as a Construction of Authority in Renaissance and Contemporary English Drama
ŞENLEN GÜVENÇ S.
Ibidem Verlag, Stuttgart, 2009