Makaleler
48
Tümü (48)
SCI-E, SSCI, AHCI (20)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (32)
ESCI (12)
Scopus (28)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (2)
3. Zoom in screen with simultaneous prompting to teach young children with autism
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.70, sa.8, ss.1478-1489, 2024 (SSCI, Scopus)
18. Examination of Movies About Gifted Individuals
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.24, sa.1, ss.179-197, 2023 (ESCI)
22. Yetersizliğe Ebeveyn Tepkileri Ölçeği: Geliştirme ve Psikometrik Özellikleri
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.63, ss.333-359, 2022 (Hakemli Dergi)
23. Is Social Story (TM) an Evidence-Based Practice? A Meta-Analysis and Comprehensive Descriptive Analysis Study
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.2, ss.431-458, 2022 (ESCI, TRDizin)
27. A Systematic Review: The Cool Versus Not Cool Procedure in Individuals with Autism Spectrum Disorder
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.2, ss.491-515, 2021 (ESCI, TRDizin)
30. Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Becerilerin Öğretimi: Sistematik Gözden Geçirme
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.11, sa.2, ss.552-580, 2020 (Hakemli Dergi)
32. Effectiveness of Teaching Social Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorders Using Cool versus Not Cool
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.54, sa.2, ss.132-146, 2019 (SSCI, Scopus)
33. Effectiveness of Video Modeling in Teaching Following Public Direction Signs for Students with Autism Spectrum Disorders
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.487-504, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
36. Posttraumatic Stress Symptoms and Related Variables in Families of Children with Disabilities
International Journal of Early Childhood Special Education
, cilt.9, ss.112-127, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
44. Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar
Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.3, ss.111-123, 2014 (Hakemli Dergi)
45. Özel Eğitim Alanında Görev Yapan Eğitimcilerin İşbaşında Eğitimi: Ayrık Denemelerle Öğretim Formatında Eşzamanlı İpucu Stratejilerinin Kullanımının Öğretimi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences:ENTREPRENEURSHIP THEORY AND PRACTICE
, cilt.12, sa.3, ss.2091-2110, 2012 (SSCI)
46. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Olan Bireyler için Sosyal Öykülerin Kullanımı
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.1-20, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
44
1. Üstün Zekalı Öğrencilerin Sosyal Medya Platformlarında Benlik Sunumlarının İncelenmesi
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2. Ekolojik Geçerliliğin Çok Boyutlu Değerlendirilmesi
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
4. Evaluation of Web-Based Training Model For Training Parents To Deliver Safety Skills Instruction
50th Annual Convention, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
8. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne-babaların çocuklarına güvenlik becerilerinin öğretimine ilişkin deneyimlerinin ve görüşlerinin belirlenmesi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
9. Tez danışmanlık süreci: etik ilkeleri belirlemeye yönelik nitel araştırma
AKETDER 1. Etik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)
10. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara tele-sağlık aracılığıyla sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının etkililiği
Uluslararası Otizm Kongresi, Çevrim içi, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
12. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilimsel Dayanaklı Uygulamalara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
19. Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
20. Effect of Peer Delivered Social Stories on the Safety Skills of Primary School Students with Developmental Disabilities
10th International Conference, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
22. YÜKSEK İŞLEVLİ OTİZMLİ BİREYLERE SOSYAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİNİ İNCELEYEN ARAŞTIRMALARIN BETİMSEL ANALİZİ
INTERNATIONAL EJER CONGRESS 2019 / ANKARA ÜNİVERSİTESİ, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
23. Comprehensive review and meta-analysis of safety skills instruction to individuals with autism spectrum disorder
Association for Behavior Analysis 13. Autism Konferansı, San-Francisco, Kostarika, 18 - 21 Ocak 2019
24. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Tanılanması ve Yönlendirilmesi Sürecinde Rehber Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar ve Bu Sorunlara Yönelik Çözüm Önerileri
IGATE, 1 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
25. Özel Eğitim ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü Lisans Öğrencilerinin Özel Yetenekli Öğrencilere ve Eğitimlerine İlişkin Metaforik Algıları
IGATE, 1 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
26. Aile tepkileri ölçeğinin geliştirilmesi ve ön geçerlilik ve güvenirliliğinin incelenmesi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
27. Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan öğrencilere akademik becerilerin öğretiminde verimliliği arttırma
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.163-164, (Özet Bildiri)
30. Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere toplumsal ortamlarda levha okuma becerisinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
4rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
32. The global impact of international collaboration on evidence based practices
30th Annual TED Conference, 9 - 12 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
33. Uluslararası işbirliğinin bilimsel dayanaklı uygulamalar üzerindeki etkisi
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
34. Eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının etkililiğini inceleyen araştırmaların meta analizi
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
35. Genel eğitim öğretmenlerine sunulan mesleki gelişim uygulaması otizmli öğrencilerin genel eğitim müfredatına erişiminde bir seçenek olabilir mi
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
36. Farklı yetersizlikleri olan çocuga sahip ailelerin travma sonrası stres ve sosyal destek düzeylerinin incelenmesi
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
38. Zihinsel yetersizlik gösteren bireylere sosyal beceri öğretiminde video model sosyal öykülerin birlikte kullanımı
Uluslararası Otizm Konferansı, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
40. Social comparison data of family-delivered social story intervention in teaching social skills to youths with ASD
ABAI 7th Annual Autism Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Ocak 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
41. The effects of parent written and implemented social stories in teaching children with autism
ABAI 7th Annual Autism Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Ocak 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
42. On the job training of special education staff Teaching the simultaneous prompting strategies
World Conference on Learning, Teaching and Administration, 29 - 31 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
43. Sosyal becerilerin öğretiminde video model yöntemiyle yürütülen araştırmaların analizi
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.148, (Özet Bildiri)
44. Erken çocuklukta özel eğitime ilişkin Türkiye de gerçekleştirilmiş lisansüstü tez çalışmalarının gözden geçirilmesi
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
39
1. SOSYAL-DUYGUSAL BECERİLERİN DESTEKLENMESİ
Duygu ve Davranış Bozukluğu Aile Eğitimi Kitap Seti II. Kademe, Avşar Ardıç, Editör, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.19-36, 2024
2. İLGİ VE HOBİLERİN DESTEKLENMESİ
Duygu ve Davranış Bozukluğu Aile Eğitimi Kitap Seti III. Kademe, Avşar Ardıç, Editör, Özel Eğitim veRehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.35-52, 2024
7. Model olma ve model olmanın bileşen olduğu uygulamalar
Özel gereksinimli bireyler için etkili öğretim yöntemleri, Çığıl Aykut, Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.121-156, 2022
10. Uyumsal Beceriler ve Bağımsız Yaşam
Tanıdan Müdahaleye Otizm Spektrum Bozukluğu El Kitabı, Nimet Bülbin Sucuoğlu,Hatice Bakkaloğlu,Meral Çilem Ökçün Akçamuş, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.233-254, 2021
14. Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Etik İlkeler Klavuzu
Vize Akademik, Ankara, 2020
16. Öğretim Yöntemleri
Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Basın Yayın, Ankara, ss.215-244, 2020
17. Türkiye’de Üstün Zekâlılara Sağlanan Destek Eğitim Hizmetleri
ÜSTÜN ZEKALILARIN (ÖZEL YETENEKLİLERİN) EĞİTİMİ: SİSTEMATİK VE BİLİMSEL DAYANAKLI EĞİTİM, Mustafa Serdar Köksal, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.217-233, 2020
19. Hepsini Bir Araya Getirme
Applied behavior anlaysis, Sarı Hakan, Editör, Nobel, Ankara, ss.365-385, 2018
20. Davranışın tanımlanması ve değerlendirilmesi
Davranış yönetimi, Gözde Akoğlu,Fatma Elibol, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.69-93, 2018
21. Sosyal Beceri ve Sosyal Yeterlik
Özel eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi 2, İlknur Çifci Tekinarslan,Nuray Öncül, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.3-32, 2018
22. Travma ve Özel Eğitim
Psikososyal Önleyici Destek Programı, Mustafa Baloğlu, Ertan Göv, Editör, Özel Eğitimve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, ss.169-199, 2018
23. Video modelle öğretim
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için, Sezgin Vuran, Editör, Vize Yayıncılık, ss.119-130, 2017
24. Uygun Olmayan Davranışların Azaltılması
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, ss.95-112, 2017
25. Uygulamalı davranış analizi
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.21-32, 2017
26. Şekil Verme
Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.369-389, 2017
27. İşlevsel değerlendirme
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.129-144, 2017
28. Uygun Davranışların Artırılması
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, ss.75-93, 2017
29. Davranışı azaltma teknikleri
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-128, 2017
30. Kalıcılık
Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.607-629, 2017
31. Yetişkinliğe Geçişte Sosyal Yeterliklerin Kurumda Desteklenmesi
Yetişkinliğe Geçecek Bireylere Kurumda Gelişimsel Destek, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.89-109, 2017
32. Uygulamalı davranış analizinin temelleri
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2017
33. 6-12 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDA AKADEMİK OLMAYANALANLARDA DESTEK
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik6-12 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDAAKADEMİK OLMAYAN ALANLARDADESTEK, Sezgin Vuran, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2017
34. Yetişkinliğe Geçişte Sosyal Yeterliklerin Evde Desteklenmesi
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere YönelikYETİŞKİNLİĞE GEÇECEK BİREYLERE EVDEGELİŞİMSEL DESTEK, Avşar Ardıç, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2017
35. Ayrımlı Pekiştirme
Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, ss.443-487, 2017
36. Söndürme
Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.487-513, 2017
37. Engellilere yönelik tutumlar
Engellilere yönelik tutumlar, DİKEN HALİL İBRAHİM, Editör, VİZE YAYINVILIK, Ankara, ss.50-74, 2014
38. Bireysel farklılıklara psikolojik yaklaşımlar-I
Bireysel farklılıklar, Avşar Ardıç, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.147-172, 2014
Metrikler