Eğitim Bilgileri
2007 - 2011
2007 - 2011Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Pazar oluşturmada işletme sınırlarının etkileri
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
2007
2007Yüksek Lisans
Finansal hizmet işletmelerinde marka değeri belirleyicilerinin çalışanlar özelinde değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü
2012 - 2019
2012 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü
2009 - 2012
2009 - 2012Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü
Verdiği Dersler
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Exploring guest engagement with Airbnb: consumer benefits and psychological ownership perspective
Buran İ., Sabah Çelik Ş., Ekinci Y., Koçak A.
JOURNAL OF HOSPITALITY MARKETING AND MANAGEMENT
, cilt.1, sa.2025, ss.1-31, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Pazarlama ve Yeni Materyalizm
BURAN İ., SABAH ÇELİK Ş.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.561-586, 2024 (TRDizin)
2024
20243. The relationship between feminist collective action and social media engagement
Buran İ., Sabah Çelik Ş., Koçak A.
JOURNAL OF SOCIAL MARKETING
, cilt.2024, sa.1, ss.1-27, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20244. Sürdürülebilir tüketim eğilimi ekseninde Kolektif Psikolojik Sahiplik ve Çevresel Değerlerin incelenmesi
SABAH ÇELİK Ş., YAŞA ÖZELTÜRKAY E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2024 (TRDizin)
2024
20245. The relation between donation motivations and the meaning in life
SABAH ÇELİK Ş., OFLAZOĞLU DORA S.
JOURNAL OF ISLAMIC MARKETING , 2024 (ESCI, Scopus)
2020
20206. “Gecekondu Varken AnkaraGüçsüz Kalmaz”: Genişletilmiş Benlik Kuramı ve Tüketim Bağlamında Futbol Taraftarlığı
Sabah Çelik Ş.
Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.509-547, 2020 (TRDizin)
2020
20207. AVATARIN KADAR KONUŞ: FARKLI OLMA İHTİYACI VE MATERYALİZM EĞİLİMİNİN GENİŞLETİLMİŞ BENLİK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Oflazoğlu S., Sabah Çelik Ş.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.119-144, 2020 (TRDizin)
2019
20198. Futbol Taraftarlığı ve Nefret Kavramlarının MarkaNefreti Kapsamında Ele Alınması: AnkaragücüTaraftarlarının Beşiktaş Nefreti
SABAH ÇELİK Ş.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.321-356, 2019 (TRDizin)
2019
20199. Bireysel Müşterilerin Mobil Bankacılık Kullanım Niyetini Etkileyen Faktörler
Paçan Özcan H., Sabah Çelik Ş., Özer A.
Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.149-180, 2019 (TRDizin)
2019
201910. Kızım Olmadan Asla: Anne Kız Tüketim Pratikleri ve Narsisizm Kapsamında Değerlendirilmesi
SABAH ÇELİK Ş.
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.19, sa.1, ss.137-154, 2019 (TRDizin)
2017
201711. Ben Kendim ve Avatarım: Sanallık ve Gerçeklik Arasında Tüketim Sahip Olunanlar ve Kişisel Benlik
Sabah Ş.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.117-154, 2017 (TRDizin)
2017
201712. Pırlantam Olmadan Asla: Kadınların Bireysel Kimlik ve Pırlanta Evlilik Yüzüğü İlişkileri
Sabah Ş.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.67-84, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. The impact of self-construal and self-concept clarity on socially motivated consumption: The moderating role of materialism
Sabah Çelik Ş.
JOURNAL OF GLOBAL SCHOLARS OF MARKETING SCIENCE
, cilt.27, sa.1, ss.31-45, 2017 (ESCI)
2016
201614. "Beşiktaş Sen Bizim Her Şeyimizsin": Tüketim ve Kutsallık Bağlamında Taraftarlık
SABAH Ş.
Eurasian Business & Economics Journal , cilt.2, sa.2, ss.541-558, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201615. The Impact of Cognition on New Value Creation within the Institutional Theory Perspective
SABAH ÇELİK Ş., Kocak A.
ENTREPRENEURSHIP - PRACTICE-ORIENTED PERSPECTIVES
, ss.103-122, 2016 (SSCI)
2016
201616. Travmatik Süreçlerde Yaşanan Sahiplik Kayıpları ve Benlik Aşınması
OFLAZOĞLU S., SABAH Ş.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.319-341, 2016 (TRDizin)
2016
201617. Entrepreneurial Intention: Theory of Planned Behaviour and the Moderation Effect of Start-Up Experience
Sabah Çelik Ş.
ENTREPRENEURSHIP - PRACTICE-ORIENTED PERSPECTIVES
, ss.87-101, 2016 (SSCI)
2014
201418. The Impact of Cultural Openness, Religion, and Nationalism on Entrepreneurial Intensity: Six Prototypical Cases of Turkish Family Firms
Sabah Çelik Ş., Carsrud A. L., Kocak A.
JOURNAL OF SMALL BUSINESS MANAGEMENT
, cilt.52, sa.2, ss.306-324, 2014 (SSCI, Scopus)
2013
201319. Kimlik ve Tüketim İlişkisini Tersinden Düşünmek: Lüks Ürünlerin Taklitleri ile Kimlik Oluşturma
SABAH Ş.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.53-78, 2013 (TRDizin)
2012
201220. Müşterilerin Çalışanların Sorunlarına Yönelik Tutumları ve Müşteri Sadakati modeli etkileşimi
Sabah Ş.
Marmara Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.33, sa.2, ss.421-451, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201221. Sosyal Ağların Etkisinde Din ve Girişimci Odaklılık İlişkisi
SABAH Ş., OFLAZOĞLU S.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.23, sa.Kış, ss.132-164, 2012 (TRDizin)
2011
201122. Ekolojik Feminizm Bağlamında Kadınların Tüketici Olarak Pazarda Yabancılaşması
Sabah Ş.
Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.85-104, 2011 (TRDizin)
2011
201123. İşletme Sınırlarının Girişimci Faaliyetle Yeniden Yapılandırılması: Yeni Pazar Oluşturma
Sabah Ş., Özer A.
ANKARA UNIVERSITESI. SIYASAL BILGILER FAKULTESI DERGISI
, cilt.66, sa.2, ss.93-120, 2011 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Sosyal Medya Kullanımı ve Etkileşimi Yoluyla Ortak Değer Yaratımı ve Yıkımı
Karacadağ M. E., Sabah Çelik Ş.
28. Pazarlama Kongresi, Muğla, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2025, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2025
20252. Damgadan Uzaklaşma Aracı Olarak Tüketici Yeniden-Katılımı: Botox UygulamalarıÜzerine Bir İnceleme
Yıldırım Ö., Sabah Çelik Ş.
28. Pazarlama Kongresi, Muğla, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2025, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2025
20253. Sosyal Medyada Feminist Kolektif Eylem: Güçsüzlükten Umuda Yeni Toplumsal. Hareketler
Tombaş H., Genç C., Dinçer Ö., Yıldırım Ö., Kavasoğlu B., Alkaçır G., et al.
28. Pazarlama Kongresi, Muğla, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2025, ss.1-13, (Özet Bildiri)
2025
20254. Exploring the Dynamics of Community Citizenship Behaviour: A Transformative Social Marketing Perspective on Psychological Ownership in Rural Tourism Destination
Sabah Çelik Ş., Dinçer Ö., Buran İ.
12th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management (AHTMM), Faro, Portekiz, 30 Haziran - 04 Temmuz 2025, ss.1-5, (Özet Bildiri)
2024
20245. Unveiling the Dynamics of Sharing Economy Services: A Study on Consumer Benefits, Psychological Ownership, and Consumer Engagement
BURAN İ., SABAH ÇELİK Ş., EKİNCİ Y., KOÇAK F. A.
The Conference on Managing Tourism Across Continents 2024, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2022
20226. Bozkırın Tezenesinden Kültürel Mirasa Neşet Ertaş: Kültürel Özdeşleşmenin Kültürel Katılım Üzerindeki Etkisi
DİNÇER Ö., BURAN İ., SABAH ÇELİK Ş., ÖZER M., ÖZER A.
26. Pazarlama Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20227. Bozkırın Tezenesinden Kültürel Mirasa Neşet Ertaş: Kültürel Özdeşleşmenin Kültürel Katılım Üzerindeki Etkisi, Psikolojik Sahipliğin Düzenleyici Rolü
Dinçer Ö., BURAN İ., SABAH ÇELİK Ş., ÖZER M., ÖZER A.
26. PPAD PAZARLAMA KONGRESİ, Kırşehir, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20228. “Feminizm Çok Güzel Gelsene: Feminist Çevrimiçi Kolektif Eylemlere Katılmayanlar Üzerine Bir Tipoloji Denemesi
Buran İ., Sabah Çelik Ş., Koçak F. A.
26. PPAD PAZARLAMA KONGRESİ, Kırşehir, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20229. Çevresel Değerler, Benlik ve Kişisel Normların Sürdürülebilir Tüketim Eğilimi ve Ödamonik Mutluluk Üzerindeki Etkisi
Sabah Çelik Ş., Yaşa Özeltürkay E.
26. PPAD PAZARLAMA KONGRESİ, Kırşehir, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
202110. “Vermek” Hayata Anlam Katar Mı? Bağış Motivasyonları ve Hayatın Anlamı İlişkisinin Öz Belirleme Teorisi Kapsamında İncelenmesi
SABAH ÇELİK Ş., OFLAZOĞLU DORA S.
25. PPAD PAZARLAMA KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202111. “Kadın kadındır, çiçek babandır”: Feminist Kolektif Eylem ve Sosyal Medya Katılımı İlişkisi
BURAN İ., SABAH ÇELİK Ş., KOÇAK F. A.
25. PPAD PAZARLAMA KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 30 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Avatarın Kadar Konuş: Farklı Olmaİhtiyacı ve Düşünme İhtiyacının Genişletilmiş Benlik Üzerindeki Etkisi
OFLAZOĞLU S., SABAH ÇELİK Ş.
PPAD PAZARLAMA KONGRESİ, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2019, ss.401, (Özet Bildiri)
2018
201813. “Ankara’nın Bebesi Güçlü Olur”: Taraftarlık ve Marka Nefreti Kapsamında Ankaragüçlü Olmak
SABAH ÇELİK Ş.
23. PPAD PAZARLAMA KONGRESİ, Kocaeli, Türkiye, 27 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. The Effect of Need for Uniqueness and Need for Cognition on Extended Self
SABAH Ş., OFLAZOĞLU S.
Innovation and Global Issuesin Social Sciences(Inglobe), 26 Nisan - 29 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Kızım Olmadan Asla: Anne Kız Tüketim Pratikleri Ve Narsisizm Kapsamında Değerlendirilmesi
SABAH Ş.
16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Farklı Olma İhtiyacı ve Düşünme İhtiyacının Genişletilmiş Benlik Üzerindeki Etkisi
SABAH ÇELİK Ş., OFLAZOĞLU S.
Innovation and Global Issues in Social Sciences, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201617. "Beşiktaş Sen Bizim Her Şeyimizsin": Tüketim ve Kutsallık Bağlamında Taraftarlık
SABAH Ş.
15. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2013
201318. Kimlik ve Tüketim İlişkisini Tersinden Düşünmek: Lüks Ürünlerin Taklitleri ile Kimlik Oluşturma
SABAH Ş.
18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201319. Ölçüm Modelleri: Temel Kavramlar, Yaklaşımlar
Koçak F. A., Sabah Ş.
3. Alternatif Araştırma Yöntemleri Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2013, (Yayınlanmadı)
2011
201120. Shifting the Boundaries with Entrepreneurial Activities New Market Creation
SABAH Ş., Schindehutte M., KOÇAK F. A.
25th Research Symposium on Marketing, Entrepreneurship and Entrepreneurship Education, 10 - 12 Ağustos 2011, ss.54-65, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Consumer Behavior - Micro, Meso, and Macro Perspectives
Sabah Çelik Ş. (Editör), Buran İ. (Editör)
IntechOpen, London, 2025
2023
20232. Introductory Chapter: From Traditional to Digital Storytelling
SABAH ÇELİK Ş.
Digital Storytelling - Content and Application, Sabah, Şenay, Editör, Intech, ss.1-5, 2023
2021
20213. Sembolik Tüketim
SABAH ÇELİK Ş.
Tüketimin Öteki Yüzü, Sezen Bozyiğit, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.67-93, 2021
2019
20194. Introductory Chapter: Studying Tourism
Sabah Çelik Ş.
Tourism-Perspectives and Practices, şenay sabah, Editör, Intech, London, ss.1-5, 2019
2019
20195. Introductory Chapter: Studying Tourism
Sabah Çelik Ş. (Editör)
Tourism-Perspectives and Practices, Şenay sabah, Editör, Intech, London, ss.1-5, 2019
2017
20176. Introductory Chapter: Consumer Behavior in New Era
Sabah Çelik Ş.
Consumer Behavior - Practice Oriented Perspectives, senay sabah, Editör, Intech, London, ss.3-5, 2017
2017
20177. Introductory Chapter: Consumer Behavior in New Era
Sabah Ş. (Editör)
Consumer Behavior - Practice Oriented Perspectives, SABAH,ŞENAY, Editör, INTECH, London, ss.3-5, 2017
2016
20168. The Impact of Cognition on New Value Creation within the Institutional Theory Perspective
SABAH Ş., KOÇAK F. A.
Entrepreneurship: Practice Oriented Perspectives, Mario Franco , Editör, InTech, ss.103-122, 2016
2016
20169. Entrepreneurial Intention: Theory of Planned Behaviour and the Moderation Effect of Start-Up Experience
SABAH Ş.
Entrepreneurship: Practice Oriented Perspectives, Mario Franco , Editör, InTech, ss.87-101, 2016
2013
201311. Tüketicileri Yenilikler Karşısındaki Tutumları
Sabah Ş.
Tüketim Bilinci ve Bilinçli Tüketici, Meltem Nurtanış Velioğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Ankara, ss.76-96, 2013
2013
201312. Telefonla Satış Süreci ve Teknikleri
SABAH Ş., OFLAZOĞLU S.
Satış Yönetimi ve Telefonda Satış, Sinan Aydın, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Ankara, ss.172-197, 2013