SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Çocuk Romanlarında Atılganlık Becerileri: Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Bir Çözümleme
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.56, sa.1, ss.195-245, 2023 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlik Meslek Seçimi ve Meslek Kimliğinin Kurulumunda Toplumsal Cinsiyetin Rolü
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.1104-1123, 2022 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlik Meslek Seçimi ve Meslek Kimliğinin Kurulumunda Toplumsal Cinsiyetin Rolü
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.1102-1121, 2022 (Hakemli Dergi)
Projections of an emancipatory praxis experience through a feminist pedagogical framework
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences
, cilt.6, sa.4, ss.79-86, 2019 (Hakemli Dergi)
A Scale on Attitudes of Preservice Teachers Towards Violence againstWomen: Validity and Reliability Testing
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.9, sa.4, ss.959-968, 2017 (Hakemli Dergi)
Eğitim Süreçlerinde Cinsiyet Ayrımcılığı: Öğrencilik Deneyimleri Üzerinde Yapılmış Bir Çözümleme
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.5, sa.3, ss.757-782, 2013 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Toplumsal/Mesleki Kimliklerine ve Rollerine İlişkin Değerlendirmeleri
Eğitim Toplum Bilim
, cilt.3, sa.11, ss.16-53, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Eğitim Bilimlerinde Toplumsal Cinsiyet Perspektifi
Eğitim Bilimi ve Toplumsal Cinsiyet Çalıştayı- RWI’s Turkey Human Rights Education Capacity Development Programme, Nevşehir, Türkiye, 19 Kasım 2019
Feminist Pedagojinin Tarihsel ve Sosyolojik Temelleri
Feminist Pedagoji Çalıştayı: RWI’s Turkey Human Rights Education Capacity Development Programme, İstanbul, Türkiye, 22 Mart 2019
Okul Kültürünün ve Derslik İkliminin Cinsiyete Dayalı Başarı Farklarına Etkisi
PISA ve TIMMS Bulguları Işığında Türkiye'de Cinsiyete Dayalı Başarı Farkı, İstanbul, Türkiye, 19 Şubat 2018
Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Meselesi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Disiplinler Arası Yaklaşımlar Paneli ve Çalıştayı, İzmir, Türkiye, 17 Mart 2017
Eğitim Süreçlerinde Cinsiyet Ayrımcılığı Okulda neler oluyor
“Güçlü Kızlar, Güçlü Yarınlar: Kapsayıcı ve Kaliteli Eğitim ile Çocuk Yaşta Evliliğe Son” Uluslararası konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2016
A Scale of Attidutes Towards Violence Against Women Validity and Reliability Testing
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadelede Farkındalık Oluşturmanın Bir Yolu Olarak Yaratıcı Drama
23. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2013
Kitap & Kitap Bölümleri
Toplumsal Cinsiyet Merceğinden Eğitim
Cumhuriyet ve Çağdaş Eğitim, Yıldız, Ahmet, Editör, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul, ss.223-259, 2022
TOPLUMSAL CİNSİYET VE EĞİTİM DERSİNİN YANSIMALARI: FEMİNİST PEDAGOJİ ÇERÇEVESİNDEN BİR DEĞERLENDİRME
Fevziye Sayılan'a Armağan, Uysal Meral. , Yıldız Ahmet. Bağcı Ş. Erhan ve Korkmaz Nurcan, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınları No: 716, Ankara, ss.369-400, 2021
Türklerle İlgili Stereotipler ve Türk Değerleri Üzerine Bir Deneme
Prof. Dr. Mahmut Tezcan’a Armağan : Bilime Adanmış Bir Yaşam, Prof. Dr. Aytül Kasapoğlu, Prof. Dr. Ayşe Çakır İlhan, Yrd. Doç. Dr. Zuhal Güler, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.331-341, 2017
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Eğitim
Kemal Matbaacılık, Bolu, 2015
Okul Bilgisi ve Ders Kitapları
Ders kitaplarında insan hakları insan haklarına duyarlı ders kitapları için, Melike Türkan Bağlı,Yasemin Esen, Editör, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, ss.5-19, 2003
Okul Bilgisi ve Ders Kitapları
Ders Kitaplarında İnsan Hakları İnsan Haklarına Duyarlı Ders Kitapları İçin, Bağlı, Melike Türkan ve Esen, Yasemin, Editör, Tarih Vakfı, İstanbul, ss.5-20, 2003
Ders kitabı yazarları için insan hakları ışığında yol gösterici bazı somut öneriler
Ders kitaplarında insan hakları insan haklarına duyarlı ders kitapları için, Melike T. Bağlı, Yasemin Esen, Editör, Tarih Vakfı, İstanbul, ss.127-153, 2003