Prof. Dr. SERAY OLÇAY


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Özel Eğitim

Metrikler

Yayın

140

Yayın (WoS)

34

Yayın (Scopus)

29

Atıf (WoS)

219

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

172

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

7

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

17

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

40

Proje

37

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

17
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2012

2004 - 2012

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı (Doğrudan Doktora Programı), Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2018 - 2025

2018 - 2025

Doç. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2015 - 2018

2015 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - 2023

2020 - 2023

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2018 - 2021

2018 - 2021

Bölüm Başkan Yardımcısı

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2006 - 2012

2006 - 2012

PSİKOLOG/MÜDÜR

iLK EMEK ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ, PSİKOLOG/MÜDÜR

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Özel Konular

Özel Yeteneklilerin Eğitiminde İleri Nitel Araştırma Yöntemleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Otizm Spektrum Bozukluğunda Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar ve Yayın Etiği

Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri

Özel Konular

Uygulamalı Davranış Analizi ve Otizm Spektrum Bozukluğu

Tek Denekli Araştırma Desenleri

Lisans

Lisans

Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi

Öğretmenlik Uygulaması

Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem

Uygulamalı Davranış Analizi

Uygulamalı Davranış Analizi

Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu

Yanlışsız Öğretim Yöntemleri

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi

Özel Eğitimde Değerlendirme

OSB'de Sosyal Beceri Eğitimi

Özel Eğitimde Aile Eğitimi

Özel Eğitimde Meslek Etiği

Özel Eğitim

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (48)
SCI-E, SSCI, AHCI (20)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (32)
ESCI (12)
Scopus (28)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Üstün Zekalı Öğrencilerin Sosyal Medya Platformlarında Benlik Sunumlarının İncelenmesi

KILINÇ Ş., ATALAY F., TEKERCİOĞLU H., OLÇAY S.

34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Ekolojik Geçerliliğin Çok Boyutlu Değerlendirilmesi

Olçay S., Baloğlu M., Saral D., Okumuş Z.

34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Evaluation of Web-Based Training Model For Training Parents To Deliver Safety Skills Instruction

TAVUKÇU D., SARAL D., DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S., TEKİN İFTAR E., FİDAN A.

50th Annual Convention, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. Tez danışmanlık süreci: etik ilkeleri belirlemeye yönelik nitel araştırma

VURAN S., APAYDIN F., OLÇAY S., ÖZDEMİR O., GÜLDEMİR O., YÜKSEL AKGÜN E.

AKETDER 1. Etik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

12. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilimsel Dayanaklı Uygulamalara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Ataş B., Özsandıkcı İ., Saral D., Olçay S.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

15. Öz-Düzenleyici Strateji Gelişimi Modelinin özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerine etkisi.

Bİ B., OLÇAY S.

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

16. Uzman Bakış Açısından Tele-Sağlık Süreci

Saral D., Olçay S.

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, ss.56-57, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu olan Bireylere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

KIYAK Ü. E., ÖZDEMİR Ş., OLÇAY S.

Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi 2019, Malatya, Türkiye, 01 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

19. Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?

OLÇAY GÜL S., KIYAK Ü. E., TOPER Ö.

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

21. Effectiveness of Teaching Social Skills to Individuals With Autism Spectrum Disorders Using Cool Versus Not Cool

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Association for Behavior Analysis International, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

22. YÜKSEK İŞLEVLİ OTİZMLİ BİREYLERE SOSYAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİNİ İNCELEYEN ARAŞTIRMALARIN BETİMSEL ANALİZİ

BİÇİMLİ B., OLÇAY S.

INTERNATIONAL EJER CONGRESS 2019 / ANKARA ÜNİVERSİTESİ, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

26. Aile tepkileri ölçeğinin geliştirilmesi ve ön geçerlilik ve güvenirliliğinin incelenmesi

BALOĞLU M., OLÇAY GÜL S., ARDIÇ A., KESİCİ Ş.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

27. Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan öğrencilere akademik becerilerin öğretiminde verimliliği arttırma

Olçay S., Tekin İftar E.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.163-164, (Özet Bildiri)

2018

2018

28. Anne-baba tükenmişlik ölçeğinin psikometrik özelliklerinin belirlenmesi

ARDIÇ A., OLÇAY S.

II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. Uygun olmayan davranışların azaltılmasında ayrımlı pekiştirme uygulamasının etkililiği

OLÇAY GÜL S., OLGUNSOYLU B.

6 th International Conference On Education, Zagreb, Hırvatistan, 29 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

31. Does presenting nontarget information in the antecedent or consequent event make a difference

OLÇAY GÜL S., TEKİN İFTAR E.

ABAI 11th Annunal Autism Conference, 31 Ocak - 02 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

33. Uluslararası işbirliğinin bilimsel dayanaklı uygulamalar üzerindeki etkisi

COLLİNS B. C., TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S.

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

34. Eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının etkililiğini inceleyen araştırmaların meta analizi

TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S., COLLİNS B. C.

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

38. Zihinsel yetersizlik gösteren bireylere sosyal beceri öğretiminde video model sosyal öykülerin birlikte kullanımı

OLÇAY GÜL S.

Uluslararası Otizm Konferansı, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

39. The opinions and expectations of students with special needs with regard to inclusive education

OLÇAY GÜL S., VURAN S.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

40. Social comparison data of family-delivered social story intervention in teaching social skills to youths with ASD

Olçay S., Tekin İftar E.

ABAI 7th Annual Autism Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Ocak 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2013

2013

41. The effects of parent written and implemented social stories in teaching children with autism

Olçay S., Tekin İftar E.

ABAI 7th Annual Autism Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Ocak 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2010

2010

42. On the job training of special education staff Teaching the simultaneous prompting strategies

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

World Conference on Learning, Teaching and Administration, 29 - 31 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

43. Sosyal becerilerin öğretiminde video model yöntemiyle yürütülen araştırmaların analizi

OLÇAY GÜL S., VURAN S.

19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.148, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. SOSYAL-DUYGUSAL BECERİLERİN DESTEKLENMESİ

Olçay S., Şakar S. N.

Duygu ve Davranış Bozukluğu Aile Eğitimi Kitap Seti II. Kademe, Avşar Ardıç, Editör, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.19-36, 2024

2024

2024

2. İLGİ VE HOBİLERİN DESTEKLENMESİ

Olçay S., Şakar S. N.

Duygu ve Davranış Bozukluğu Aile Eğitimi Kitap Seti III. Kademe, Avşar Ardıç, Editör, Özel Eğitim veRehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.35-52, 2024

2024

2024

3. İpucu Stratejileri ve Öğretimsel İpuçları

SARAL D., OLÇAY S.

GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN DOĞAL GELİŞİMSEL DAVRANIŞSAL MÜDAHALELER, ÖZEN ARZU, ÜNAL FÜSUN, TIKIROĞLU ÇİĞDEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.141-162, 2024

2024

2024

4. İpucu stratejileri ve öğretimsel ipuçları

SARAL D., OLÇAY S.

Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için doğal gelişimsel davranışsal uygulamalar, ÖZEN ARZU, ÜNAL FÜSUN, TIKIROĞLU ÇİĞDEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.141-162, 2024

2022

2022

5. Sosyal becerilerin değerlendirilmesi

OLÇAY S., SARAL D.

Otizm spektrum bozukluğunda değerlendirme, Veysel Aksoy, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.141-169, 2022

2022

2022

6. Öykü Temelli Uygulamalar

Saral D., Olçay S.

Özel Gereksinimli Bireyler İçin Etkili Öğretim Yöntemleri, Çığıl Aykut,Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.63-94, 2022

2022

2022

7. Model olma ve model olmanın bileşen olduğu uygulamalar

DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S.

Özel gereksinimli bireyler için etkili öğretim yöntemleri, Çığıl Aykut, Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.121-156, 2022

2022

2022

8. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri

Saral D., Olçay S., Gürses İ.

Özel Gereksinimli Bireyler İçin Etkili Öğretim Yöntemleri, Çığıl Aykut,Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.25-59, 2022

2021

2021

9. Bütünleştirmede Sınıf Yönetimi

Olçay S., Saral D.

Özel Egitimde Bütünlestirme, Emine Ahmetoğlu,Aynur Gıcı Vatansever, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.125-154, 2021

2021

2021

10. Uyumsal Beceriler ve Bağımsız Yaşam

Olçay S.

Tanıdan Müdahaleye Otizm Spektrum Bozukluğu El Kitabı, Nimet Bülbin Sucuoğlu,Hatice Bakkaloğlu,Meral Çilem Ökçün Akçamuş, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.233-254, 2021

2021

2021

11. Ailelerin Kişisel Gelişimini Destekleme

Olçay S., Saral D.

Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.119-156, 2021

2021

2021

12. Aileler için Rehber Kitapçık

OLÇAY S., SARAL D.

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler, Halil Diken İbrahim, Ağar Murat, Editör, MEB, ss.1-52, 2021

2021

2021

13. Sosyal Öyküler

Olçay S.

Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, Çimen Acar,Sunagül Sani Bozkurt, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.151-172, 2021

2020

2020

15. İki kere farklı bireyler

Şakar S. N., Saral D., Olçay S.

Üstün Zekalıların Eğitimi: Sistematik ve Kanıt Temelli Eğitim, M. S. Köksal, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.159-180, 2020 Creative Commons License

2020

2020

16. Öğretim Yöntemleri

Olçay S.

Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Basın Yayın, Ankara, ss.215-244, 2020

2020

2020

17. Türkiye’de Üstün Zekâlılara Sağlanan Destek Eğitim Hizmetleri

Olçay S.

ÜSTÜN ZEKALILARIN (ÖZEL YETENEKLİLERİN) EĞİTİMİ: SİSTEMATİK VE BİLİMSEL DAYANAKLI EĞİTİM, Mustafa Serdar Köksal, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.217-233, 2020

2018

2018

18. Ögrencilere kendi davranıslarını yönetmeyi gösterme

OLÇAY GÜL S., VURAN S.

Applied behavior analysis, Sarı Hakan, Editör, Nobel, Ankara, ss.349-365, 2018 identifier identifier

2018

2018

19. Hepsini Bir Araya Getirme

OLÇAY GÜL S., VURAN S.

Applied behavior anlaysis, Sarı Hakan, Editör, Nobel, Ankara, ss.365-385, 2018

2018

2018

20. Davranışın tanımlanması ve değerlendirilmesi

Olçay S.

Davranış yönetimi, Gözde Akoğlu,Fatma Elibol, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.69-93, 2018

2018

2018

21. Sosyal Beceri ve Sosyal Yeterlik

Olçay S.

Özel eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi 2, İlknur Çifci Tekinarslan,Nuray Öncül, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.3-32, 2018

2018

2018

22. Travma ve Özel Eğitim

OLÇAY GÜL S.

Psikososyal Önleyici Destek Programı, Mustafa Baloğlu, Ertan Göv, Editör, Özel Eğitimve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, ss.169-199, 2018

2017

2017

23. Video modelle öğretim

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için, Sezgin Vuran, Editör, Vize Yayıncılık, ss.119-130, 2017

2017

2017

24. Uygun Olmayan Davranışların Azaltılması

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, ss.95-112, 2017

2017

2017

25. Uygulamalı davranış analizi

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.21-32, 2017

2017

2017

26. Şekil Verme

OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.369-389, 2017

2017

2017

27. İşlevsel değerlendirme

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.129-144, 2017

2017

2017

28. Uygun Davranışların Artırılması

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, ss.75-93, 2017

2017

2017

29. Davranışı azaltma teknikleri

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-128, 2017

2017

2017

30. Kalıcılık

OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.607-629, 2017

2017

2017

31. Yetişkinliğe Geçişte Sosyal Yeterliklerin Kurumda Desteklenmesi

Olçay Gül S.

Yetişkinliğe Geçecek Bireylere Kurumda Gelişimsel Destek, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.89-109, 2017

2017

2017

32. Uygulamalı davranış analizinin temelleri

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2017

2017

2017

33. 6-12 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDA AKADEMİK OLMAYANALANLARDA DESTEK

OLÇAY GÜL S.

Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik6-12 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDAAKADEMİK OLMAYAN ALANLARDADESTEK, Sezgin Vuran, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2017

2017

2017

34. Yetişkinliğe Geçişte Sosyal Yeterliklerin Evde Desteklenmesi

OLÇAY GÜL S.

Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere YönelikYETİŞKİNLİĞE GEÇECEK BİREYLERE EVDEGELİŞİMSEL DESTEK, Avşar Ardıç, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2017

2017

2017

35. Ayrımlı Pekiştirme

OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, ss.443-487, 2017

2017

2017

36. Söndürme

OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.487-513, 2017

2014

2014

37. Engellilere yönelik tutumlar

OLÇAY GÜL S.

Engellilere yönelik tutumlar, DİKEN HALİL İBRAHİM, Editör, VİZE YAYINVILIK, Ankara, ss.50-74, 2014

2014

2014

38. Bireysel farklılıklara psikolojik yaklaşımlar-I

OLÇAY GÜL S.

Bireysel farklılıklar, Avşar Ardıç, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.147-172, 2014

Desteklenen Projeler

2024 - 2024

2024 - 2024

Bir Afet Bin Çözüm 2

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Olçay S.

2024 - 2024

2024 - 2024

Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerine Özel Gereksinimli Çocuk Kullanıcılara Yönelik Kütüphane Hizmetleri Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Olçay S.

2024 - 2024

2024 - 2024

Gülümse Daha Hijyenik Bir Hayata

TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı

Olçay S.

2024 - 2024

2024 - 2024

TÜBİTAK 2237-A Otizm Spektrum Bozukluğu ve Uyarlanmış Beden Eğitimi Danışmanlığı

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Olçay S., İlhan E. L., Esentürk O. K., Karasu N., Bakkaloğlu H., Güzel N. A., et al.

2024 - 2024

2024 - 2024

Bireysel Öğrenmenin Desteklenmesine Yönelik Dijital Bir Platformun Geliştirilmesi ve Uygulanması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , Üniversite Destekli Diğer Projeler

Olçay S.

2022 - 2022

2022 - 2022

STEM ile Engelleri Aşıyorum

TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı

Olçay S.

2022 - 2022

2022 - 2022

Öğretmen Adaylarına Yönelik Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Olçay S.

2021 - 2022

2021 - 2022

Öykü Temelli Müdahale Setinin Hazırlanması

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Olçay S.

2019 - 2022

2019 - 2022

Bütünleştirici Eğitimin Güçlendirilmesi

Diğer Uluslararası Fon Programları

Olçay S.

2019 - 2021

2019 - 2021

Destek Eğitim Programlarının Yenilenmesi

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Olçay S.

2019 - 2021

2019 - 2021

Otizm Spektrum Bozukluğu ve Motor Beceri

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Olçay S., Sarp A. K. N., Aktop A., Şahin G., Aksoy A. B., Doğan H., et al.

2020 - 2020

2020 - 2020

Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Öğretim Programlarının Uyarlanması

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Olçay S.

2018 - 2018

2018 - 2018

Eğitime Uzanan Yol

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

Olçay S.

2017 - 2018

2017 - 2018

Psikososyal destek programlarının yenilenmesi

Diğer Uluslararası Fon Programları

Olçay S.

2015 - 2016

2015 - 2016

Farklı yetersizlikleri olan çocuğa sahip ailelerin travma sonrası stres ve sosyal destek düzeylerinin incelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

OLÇAY S. (Yürütücü)

2013 - 2013

2013 - 2013

Destek özel eğitim hizmetlerinin verimliliğinin araştırılması

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Olçay S.

2010 - 2012

2010 - 2012

e ABDEP Aile bilgi ve destek eğitim programı zihinsel yetersizliğe sahip çocuğu olan ebeveynlerin eğitiminde çevrimiçi bilgilendirme ve destek hizmetlerin etkililiği

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Özel Eğitimciler Derneği

Üye

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Davranış Analizi Birliği

Üye

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Association for Behavior Analysis

Üye

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Türk Psikologlar Derneği

Üye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 172

h-indeksi (SCOPUS): 7