Eğitim Bilgileri
2004 - 2012
2004 - 2012Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı (Doğrudan Doktora Programı), Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2018 - 2025
2018 - 2025Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2015 - 2018
2015 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - 2023
2020 - 2023Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Bölüm Başkan Yardımcısı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2012
2006 - 2012PSİKOLOG/MÜDÜR
iLK EMEK ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ, PSİKOLOG/MÜDÜR
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Otizm Spektrum Bozukluğunda Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar ve Yayın Etiği
Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri
Özel Konular
Uygulamalı Davranış Analizi ve Otizm Spektrum Bozukluğu
Tek Denekli Araştırma Desenleri
Lisans
Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem
Uygulamalı Davranış Analizi
Uygulamalı Davranış Analizi
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi
Özel Eğitimde Değerlendirme
OSB'de Sosyal Beceri Eğitimi
Özel Eğitimde Aile Eğitimi
Özel Eğitimde Meslek Etiği
Özel Eğitim
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Yetişkinlik dönemindeki otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin bağımsız yaşama katılımlarının desteklenmesine ilişkin görüşlerin belirlenmesi
Olçay S. (Danışman)
E.KARABULUT(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretimin etkililiği
Olçay S. (Danışman)
İ.TOPRAK(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklara güvenlik becerilerinin öğretiminde uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretimin etkililiği
Olçay S. (Danışman)
K.ÇELİK(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Otizm Spektrum Bozukluğu olan bireylerle çalışan özel eğitim öğretmenlerinin şefkat yorgunluğu deneyimlerinin incelenmesi
Olçay S. (Danışman)
N.VURAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
COVID-19 PANDEMİSİNDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞU OLAN EBEVEYNLERİN BAKIM YÜKLERİ İLE İLİŞKİLİ FAKTÖRLER
Koçtürk N.(Danışman), OLÇAY S. (Eş Danışman)
E.BESTE(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Otizm Spektrum Bozukluğu olan bireylere çevrim içi cinsel istismarla başa çıkmada davranışsal beceri öğretiminin etkililiği
Olçay S. (Danışman)
Ç.OĞUR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sosyal becerilerin öğretimine ilişkin araştırmaların betimsel ve meta analizi
Olçay S. (Danışman)
B.BİÇİMLİ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Özel yetenekli öğrencilerin davranış problemlerinin ve öğretmenlerin bu davranışlarla baş etme yöntemlerinin belirlenmesi
Olçay S. (Danışman)
A.BAYRAKTAR(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Öz düzenleyici strateji gelişimi modelinin özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerine etkisi
Olçay S. (Danışman)
B.Bİ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. The Effectiveness of Video Visual Scene Display-Assisted Behavioral Skills Training in the Instruction of Skills to Prevent Online Sexual Abuse Among Adults with Autism Spectrum Disorder
OĞUR Ç., OLÇAY S.
Archives of Sexual Behavior
, cilt.54, sa.6, ss.2373-2386, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. The Effectiveness of Cool Versus Not Cool Procedure in Teaching Chemical Safety Skills to Children With Autism Spectrum Disorder
Celik K., OLÇAY S.
BEHAVIORAL INTERVENTIONS
, cilt.40, sa.2, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Zoom in screen with simultaneous prompting to teach young children with autism
Olcay S., Karabulut E., Saral D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.70, sa.8, ss.1478-1489, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20244. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sorumluluk Kazandırmada Uygun Olan ve Olmayan Davranış Örnekleriyle Öğretimin Etkililiği
TOPRAK İ., OLÇAY S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.44, sa.3, 2024 (TRDizin)
2024
20245. Parental Views and Experiences on the Instruction of Safety Skills to Children with ASD
DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S., FİDAN A., TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20246. THE AWARENESS OF SPECIAL EDUCATION TEACHERS ABOUT COMPREHENSIVE SEXUALITY EDUCATION
OĞUR Ç., OLÇAY S.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.11, sa.4, 2024 (TRDizin)
2024
20247. A Meta-Analysis of the Graduated Guidance Procedure
Tekin-Iftar E., Jones Ault M., Collins B. C., OLÇAY S., Deniz Degirmenci H., AYDIN O.
JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.58, sa.2, ss.76-87, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20248. Coaching Parents to Conduct Trial-Based Functional Analysis via Telehealth Obučavanje roditelja da sprovode probno zasnovanu funkcionalnu analizu putem telezdravstva
Kiyaka U. E., SARAL D., OLÇAY S.
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija
, cilt.23, sa.1, ss.21-42, 2024 (Scopus)
2024
20249. EXPERIENCES OF GIFTED CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER, THEIR PARENTS, AND TEACHERS IN TURKIYE WITH THE COVID-19 PANDEMIC
SIKICIKOĞLU N., Koc M., OLÇAY S., VURAN S.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.25, sa.1, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
202410. Teaching Earthquake Preparedness Skills to Students with Developmental Disabilities: A Preliminary Evaluation
Olçay S., Oğur Ç., Saral D.
INTELLECTUAL AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.62, sa.1, ss.59-73, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
202311. Autism Spectrum Disorder: When There is no Cure, There are Countless of Treatments
Saral D., Olçay S., Öztürk H.
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, cilt.53, ss.4901-4916, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
202312. An International Study: Teachers’ Opinions About Individuals With Developmental Disabilities Regarding Sexuality Education
OĞUR Ç., OLÇAY S., BALOĞLU M.
Sexuality and Disability
, cilt.41, sa.4, ss.739-756, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
202313. Öğretmenlerin Gelişim Yetersizliği Olan Öğrencilere Sosyal Beceri Öğretimine İlişkin Bilgileri, Deneyimleri ve Mesleki Gelişim Gereksinimleri
ACAR C., DEGIRMENCI H. D., Olçay S., Tekin-Iftar E.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.2, ss.641-668, 2023 (TRDizin)
2023
202314. Remote Professional Development of Teachers to Implement Power Cards to Teach Students with Autism Spectrum Disorder
Olçay S., Saral D.
CLINICAL PSYCHOLOGY AND SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.2, ss.215-242, 2023 (ESCI)
2023
202315. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Finansal Okuryazarlık Becerilerinin Öğretimine İlişkin Deneyimleri
ATALAY F., OĞUR Ç., OLÇAY S.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.18, sa.39, ss.658-683, 2023 (TRDizin)
2023
202316. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerle yürütülen lisansüstü tezlerin ekolojik geçerliğine ilişkin değerlendirme
OLÇAY S., SARAL D.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.688-709, 2023 (TRDizin)
2023
202317. Görsel sahne sunumu uygulamasının etkililiğini araştıran çalışmaların meta analizi
OĞUR Ç., OLÇAY S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.1, ss.228-254, 2023 (TRDizin)
2023
202318. Examination of Movies About Gifted Individuals
Şakar S. N., Yanık Z. Y., Avcı M., Göncü A., Bulgurcu S., Olçay S.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.24, sa.1, ss.179-197, 2023 (ESCI, TRDizin)
2023
202319. Öz-Düzenleyici Strateji Gelişimi Modelinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi
Bi B., OLCAY S.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.187-208, 2023 (TRDizin)
2023
202320. Opinions About Evidence-Based Practices Among Special Education Teachers
Ataş B., Özsandıkçı İ., Olçay S., Saral D.
Journal of Evidence-Based Social Work (United States)
, cilt.20, sa.1, ss.145-157, 2023 (ESCI)
2023
202321. Does Presenting Non-Target Information in the Antecedent or Consequence Event Make a Difference?
OLÇAY S., İftar E. T.
Egitim ve Bilim
, cilt.48, sa.216, ss.93-111, 2023 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2022
202222. Yetersizliğe Ebeveyn Tepkileri Ölçeği: Geliştirme ve Psikometrik Özellikleri
ARDIÇ A., BALOĞLU M., OLÇAY S., KESİCİ Ş.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.63, ss.333-359, 2022 (TRDizin)
2022
202223. Is Social Story (TM) an Evidence-Based Practice? A Meta-Analysis and Comprehensive Descriptive Analysis Study
OLÇAY S., KIYAK Ü. E., TOPER Ö.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.2, ss.431-458, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
202124. TELEHEALTH FOR FAMILIES OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS: EXPERTS’ OPINIONS
Saral D., Olçay S.
Turkish Online Journal of Distance Education , cilt.24, sa.4, ss.130-146, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
202125. Systematic Review of Safety Skill Interventions for Individuals With Autism Spectrum Disorder
TEKİN İFTAR E., OLÇAY S., Sirin N., Bilmez H., DEĞİRMENCİ H. D., Collins B. C.
JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.54, sa.4, ss.239-250, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202126. Investigation of the Relationship Between the Burnout Level of Parents of Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) and ASD Symptom Level and Family Needs by Regression Analysis
ARDIÇ A., OLÇAY S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.206, ss.459-471, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2021
202127. A Systematic Review: The Cool Versus Not Cool Procedure in Individuals with Autism Spectrum Disorder
VURAN S., OLÇAY S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.2, ss.491-515, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
202028. Güç Kartı Uygulaması: Otizm Spektrum Bozukluğunda Kullanımı ve Araştırmaların Kapsamlı Betimsel Analizi
Olçay S., Saral D., Akkuş Ş. K.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.49, sa.2, ss.938-968, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202029. Gifted students’ perceptions about intelligence: A metaphor study
Bilkay B., OLÇAY S.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.19, ss.540-551, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202030. Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Becerilerin Öğretimi: Sistematik Gözden Geçirme
BİÇİMLİ B., OLÇAY S., KIYAK Ü. E.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.11, sa.2, ss.552-580, 2020 (TRDizin)
2020
202031. Effectiveness of Class-wide Positive Behavioral Support Intervention in Teaching Social Skills to Students in a Primary School Activity Club
OLÇAY S., KOÇ M., VURAN S., KÖKSAL M. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.185-201, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201932. Effectiveness of Teaching Social Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorders Using Cool versus Not Cool
Olcay-Gul S., VURAN S.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.54, sa.2, ss.132-146, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201933. Effectiveness of Video Modeling in Teaching Following Public Direction Signs for Students with Autism Spectrum Disorders
OLÇAY GÜL S., Vuran S., Gonen A., Uslucan G., Kayhan H. C.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.487-504, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201934. Descriptive Analysis and Meta Analysis of Studies Investigating the Effectiveness of Simultaneous Prompting Procedure
Tekin-Iftar E., Olcay-Gul S., Collins B. C.
EXCEPTIONAL CHILDREN
, cilt.85, sa.3, ss.309-328, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201935. Effect of Peer Delivered Social Stories on the Crossing Skills of Primary School Students with Developmental Disabilities
BIÇAKCI M., Gul S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.199, ss.257-278, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201736. Posttraumatic Stress Symptoms and Related Variables in Families of Children with Disabilities
OLÇAY GÜL S., ARDIÇ A., OLGUNSOYLU B., ÜNAL Y.
International Journal of Early Childhood Special Education
, cilt.9, ss.112-127, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2017
201737. International collaboration and its contributions Disseminating knowledge and supporting evidence based practicesacross countries
COLLİNS B. C., TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S.
Education And Training In Autism And Developmental Disabilities , cilt.52, ss.227-239, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201738. Coaching Teachers to Use a Simultaneous Prompting Procedure to Teach Core Content to Students With Autism
Tekin-Iftar E., Collins B. C., Spooner F., Olcay-Gul S.
TEACHER EDUCATION AND SPECIAL EDUCATION
, cilt.40, sa.3, ss.225-245, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201639. Increasing instructional efficiency when using simultaneous prompting procedure in teaching academic skills to students with Autism Spectrum Disorders
TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.9, ss.451-472, 2016 (Scopus)
2016
201640. An assessment of the Image of Disability in the national press in terms of social model
CİNİSLİ N. A., VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.40, ss.1-22, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201641. Family Generated and Delivered Social Story Intervention: Acquisition, Maintenance, and Generalization of Social Skills in Youths with ASD
OLÇAY GÜL S., Tekin-Iftar E.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.51, sa.1, ss.67-78, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201642. The Combined Use of Video Modeling and Social Stories in Teaching Social Skills for Individuals with Intellectual Disability
Gul S.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.1, ss.83-107, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201543. Normal sınıflara devam eden özel gereksinimli ögrencilerin kaynastırma uygulamasına Iliskin görüsleri ve karsılastıkları sorunlar
OLÇAY GÜL S., VURAN S.
Egitim Ve Bilim-Education And Science
, cilt.40, ss.169-195, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201444. Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar
OLÇAY GÜL S.
Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, ss.111-123, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201245. Özel Eğitim Alanında Görev Yapan Eğitimcilerin İşbaşında Eğitimi: Ayrık Denemelerle Öğretim Formatında Eşzamanlı İpucu Stratejilerinin Kullanımının Öğretimi
OLÇAY GÜL S., VURAN S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences:ENTREPRENEURSHIP THEORY AND PRACTICE
, cilt.12, sa.3, ss.2091-2110, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201246. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Olan Bireyler için Sosyal Öykülerin Kullanımı
Olçay S., Tekin İftar E.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.1-20, 2012 (TRDizin)
2010
201047. Sosyal becerilerin öğretiminde video model yöntemiyle yürütülen araştırmaların analizi
Olçay S., Vuran S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , cilt.10, sa.1, ss.217-274, 2010 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Üstün Zekalı Öğrencilerin Sosyal Medya Platformlarında Benlik Sunumlarının İncelenmesi
KILINÇ Ş., ATALAY F., TEKERCİOĞLU H., OLÇAY S.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Ekolojik Geçerliliğin Çok Boyutlu Değerlendirilmesi
Olçay S., Baloğlu M., Saral D., Okumuş Z.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20243. The effects of the web-based training portal on parental skills to deliver social stories and acquisition of safety skills by their children with autism spectrum disorder (ASD)
OLÇAY S., DEĞİRMENCİ H. D., SARAL D.
50th Annual Convention, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. Evaluation of Web-Based Training Model For Training Parents To Deliver Safety Skills Instruction
TAVUKÇU D., SARAL D., DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S., TEKİN İFTAR E., FİDAN A.
50th Annual Convention, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20235. Aşamalı Yardımla Öğretim Yönteminin Etkililiğini İnceleyen Araştırmaların Meta-Analizi
TEKİN İFTAR E., Aullt M. J., Collins B. C., OLÇAY S., DEĞİRMENCİ H. D., AYDIN O.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere çevrim içi cinsel istismarla başa çıkmada davranışsal beceri öğretiminin etkililiği
OĞUR Ç., OLÇAY S.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Depreme Hazırlıklı Olma Becerilerinin Öğretiminde Davranışsal Beceri Öğretiminin Etkililiği
Olçay S., Oğur Ç., Saral D.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, ss.153, (Özet Bildiri)
2022
20228. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne-babaların çocuklarına güvenlik becerilerinin öğretimine ilişkin deneyimlerinin ve görüşlerinin belirlenmesi
DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S., FİDAN A., TEKİN İFTAR E.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20229. Tez danışmanlık süreci: etik ilkeleri belirlemeye yönelik nitel araştırma
VURAN S., APAYDIN F., OLÇAY S., ÖZDEMİR O., GÜLDEMİR O., YÜKSEL AKGÜN E.
AKETDER 1. Etik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
202110. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara tele-sağlık aracılığıyla sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının etkililiği
KARABULUT E., OLÇAY S.
Uluslararası Otizm Kongresi, Çevrim içi, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202111. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuğa Sahip Ailelerin Alternatif ve Destekleyici Uygulamalara İlişkin Değerlendirmeleri
Saral D., Olçay S., Öztürk H.
Uluslararası Otizm Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
202112. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilimsel Dayanaklı Uygulamalara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Ataş B., Özsandıkcı İ., Saral D., Olçay S.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
202113. Uzaktan Koçluk Uygulamasının Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerle Çalışan Öğretmenlerin Öğretim Becerileri ve Öğrencilerin Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkisi
Olçay S., Saral D.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
202114. Türkiye’de Kaynaştırma/Bütünleştirme Sınıflarındaki Otizm Spektrumundaki Üstün Zekalı Öğrencilerin, Ebeveynlerinin Ve Öğretmenlerinin Covıd 19 Küresel Salgın Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Deneyimleri
SIKICIKOĞLU N., KOÇ M., OLÇAY S., VURAN S.
ULUSLARARASI ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİ KOGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 11 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
202015. Öz-Düzenleyici Strateji Gelişimi Modelinin özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerine etkisi.
Bİ B., OLÇAY S.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202016. Uzman Bakış Açısından Tele-Sağlık Süreci
Saral D., Olçay S.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, ss.56-57, (Özet Bildiri)
2019
201917. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu olan Bireylere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
KIYAK Ü. E., ÖZDEMİR Ş., OLÇAY S.
Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi 2019, Malatya, Türkiye, 01 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201918. Rehberlik Öğretmenlerinin Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu olan Çocukların Farkına Varılması ve Eğitimlerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
ÖZDEMİR Ş., KIYAK Ü. E., OLÇAY S.
Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi 2019, Malatya, Türkiye, 01 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201919. Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?
OLÇAY GÜL S., KIYAK Ü. E., TOPER Ö.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201920. Effect of Peer Delivered Social Stories on the Safety Skills of Primary School Students with Developmental Disabilities
BIÇAKCI M., OLÇAY GÜL S.
10th International Conference, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201921. Effectiveness of Teaching Social Skills to Individuals With Autism Spectrum Disorders Using Cool Versus Not Cool
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Association for Behavior Analysis International, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201922. YÜKSEK İŞLEVLİ OTİZMLİ BİREYLERE SOSYAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİNİ İNCELEYEN ARAŞTIRMALARIN BETİMSEL ANALİZİ
BİÇİMLİ B., OLÇAY S.
INTERNATIONAL EJER CONGRESS 2019 / ANKARA ÜNİVERSİTESİ, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201923. Comprehensive review and meta-analysis of safety skills instruction to individuals with autism spectrum disorder
TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S., ŞİRİN N., BİLMEZ H., DEĞİRMENCİ H. D.
Association for Behavior Analysis 13. Autism Konferansı, San-Francisco, Kostarika, 18 - 21 Ocak 2019
2018
201824. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Tanılanması ve Yönlendirilmesi Sürecinde Rehber Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar ve Bu Sorunlara Yönelik Çözüm Önerileri
KOÇ M., OLÇAY GÜL S.
IGATE, 1 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201825. Özel Eğitim ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü Lisans Öğrencilerinin Özel Yetenekli Öğrencilere ve Eğitimlerine İlişkin Metaforik Algıları
OLÇAY GÜL S., KOÇ M.
IGATE, 1 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201826. Aile tepkileri ölçeğinin geliştirilmesi ve ön geçerlilik ve güvenirliliğinin incelenmesi
BALOĞLU M., OLÇAY GÜL S., ARDIÇ A., KESİCİ Ş.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201827. Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan öğrencilere akademik becerilerin öğretiminde verimliliği arttırma
Olçay S., Tekin İftar E.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.163-164, (Özet Bildiri)
2018
201828. Anne-baba tükenmişlik ölçeğinin psikometrik özelliklerinin belirlenmesi
ARDIÇ A., OLÇAY S.
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201729. Uygun olmayan davranışların azaltılmasında ayrımlı pekiştirme uygulamasının etkililiği
OLÇAY GÜL S., OLGUNSOYLU B.
6 th International Conference On Education, Zagreb, Hırvatistan, 29 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere toplumsal ortamlarda levha okuma becerisinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
OLÇAY GÜL S., VURAN S., GÖNEN A., USLUCAN G.
4rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Does presenting nontarget information in the antecedent or consequent event make a difference
OLÇAY GÜL S., TEKİN İFTAR E.
ABAI 11th Annunal Autism Conference, 31 Ocak - 02 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2016
201632. The global impact of international collaboration on evidence based practices
COLLINS B. C., TEKİN İFTAR E., GRİSHMAN BROWN J., OLÇAY GÜL S.
30th Annual TED Conference, 9 - 12 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201633. Uluslararası işbirliğinin bilimsel dayanaklı uygulamalar üzerindeki etkisi
COLLİNS B. C., TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının etkililiğini inceleyen araştırmaların meta analizi
TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S., COLLİNS B. C.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Genel eğitim öğretmenlerine sunulan mesleki gelişim uygulaması otizmli öğrencilerin genel eğitim müfredatına erişiminde bir seçenek olabilir mi
TEKİN İFTAR E., COLLİNS B. C., SPOONER F., OLÇAY GÜL S.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2015
201536. Farklı yetersizlikleri olan çocuga sahip ailelerin travma sonrası stres ve sosyal destek düzeylerinin incelenmesi
OLÇAY GÜL S., OLGUNSOYLU B., ÜNAL Y.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. The examinatıon of traumatic stress levels of the parents who have and does not have a handicapped child from the aspect of different variables
OLÇAY GÜL S., OLGUNSOYLU B., ÜNAL Y.
VII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Bükreş, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201438. Zihinsel yetersizlik gösteren bireylere sosyal beceri öğretiminde video model sosyal öykülerin birlikte kullanımı
OLÇAY GÜL S.
Uluslararası Otizm Konferansı, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201439. The opinions and expectations of students with special needs with regard to inclusive education
OLÇAY GÜL S., VURAN S.
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
201340. Social comparison data of family-delivered social story intervention in teaching social skills to youths with ASD
Olçay S., Tekin İftar E.
ABAI 7th Annual Autism Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Ocak 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2013
201341. The effects of parent written and implemented social stories in teaching children with autism
Olçay S., Tekin İftar E.
ABAI 7th Annual Autism Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Ocak 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2010
201042. On the job training of special education staff Teaching the simultaneous prompting strategies
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
World Conference on Learning, Teaching and Administration, 29 - 31 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2009
200943. Sosyal becerilerin öğretiminde video model yöntemiyle yürütülen araştırmaların analizi
OLÇAY GÜL S., VURAN S.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.148, (Özet Bildiri)
2009
200944. Erken çocuklukta özel eğitime ilişkin Türkiye de gerçekleştirilmiş lisansüstü tez çalışmalarının gözden geçirilmesi
OLÇAY GÜL S., Diken İ.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. SOSYAL-DUYGUSAL BECERİLERİN DESTEKLENMESİ
Olçay S., Şakar S. N.
Duygu ve Davranış Bozukluğu Aile Eğitimi Kitap Seti II. Kademe, Avşar Ardıç, Editör, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.19-36, 2024
2024
20242. İLGİ VE HOBİLERİN DESTEKLENMESİ
Olçay S., Şakar S. N.
Duygu ve Davranış Bozukluğu Aile Eğitimi Kitap Seti III. Kademe, Avşar Ardıç, Editör, Özel Eğitim veRehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.35-52, 2024
2024
20243. İpucu Stratejileri ve Öğretimsel İpuçları
SARAL D., OLÇAY S.
GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN DOĞAL GELİŞİMSEL DAVRANIŞSAL MÜDAHALELER, ÖZEN ARZU, ÜNAL FÜSUN, TIKIROĞLU ÇİĞDEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.141-162, 2024
2024
20244. İpucu stratejileri ve öğretimsel ipuçları
SARAL D., OLÇAY S.
Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için doğal gelişimsel davranışsal uygulamalar, ÖZEN ARZU, ÜNAL FÜSUN, TIKIROĞLU ÇİĞDEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.141-162, 2024
2022
20225. Sosyal becerilerin değerlendirilmesi
OLÇAY S., SARAL D.
Otizm spektrum bozukluğunda değerlendirme, Veysel Aksoy, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.141-169, 2022
2022
20226. Öykü Temelli Uygulamalar
Saral D., Olçay S.
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Etkili Öğretim Yöntemleri, Çığıl Aykut,Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.63-94, 2022
2022
20227. Model olma ve model olmanın bileşen olduğu uygulamalar
DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S.
Özel gereksinimli bireyler için etkili öğretim yöntemleri, Çığıl Aykut, Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.121-156, 2022
2022
20228. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Saral D., Olçay S., Gürses İ.
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Etkili Öğretim Yöntemleri, Çığıl Aykut,Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.25-59, 2022
2021
20219. Bütünleştirmede Sınıf Yönetimi
Olçay S., Saral D.
Özel Egitimde Bütünlestirme, Emine Ahmetoğlu,Aynur Gıcı Vatansever, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.125-154, 2021
2021
202110. Uyumsal Beceriler ve Bağımsız Yaşam
Olçay S.
Tanıdan Müdahaleye Otizm Spektrum Bozukluğu El Kitabı, Nimet Bülbin Sucuoğlu,Hatice Bakkaloğlu,Meral Çilem Ökçün Akçamuş, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.233-254, 2021
2021
202111. Ailelerin Kişisel Gelişimini Destekleme
Olçay S., Saral D.
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.119-156, 2021
2021
202112. Aileler için Rehber Kitapçık
OLÇAY S., SARAL D.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler, Halil Diken İbrahim, Ağar Murat, Editör, MEB, ss.1-52, 2021
2021
202113. Sosyal Öyküler
Olçay S.
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, Çimen Acar,Sunagül Sani Bozkurt, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.151-172, 2021
2020
202014. Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Etik İlkeler Klavuzu
APAYDIN F., VURAN S., YÜCESOY ÖZKAN Ş., BOZKUŞ GENÇ G., ÖZTÜRK H., ÖMÜR N., et al.
Vize Akademik, Ankara, 2020
2020
202015. İki kere farklı bireyler
Şakar S. N., Saral D., Olçay S.
Üstün Zekalıların Eğitimi: Sistematik ve Kanıt Temelli Eğitim, M. S. Köksal, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.159-180, 2020
2020
202016. Öğretim Yöntemleri
Olçay S.
Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Basın Yayın, Ankara, ss.215-244, 2020
2020
202017. Türkiye’de Üstün Zekâlılara Sağlanan Destek Eğitim Hizmetleri
Olçay S.
ÜSTÜN ZEKALILARIN (ÖZEL YETENEKLİLERİN) EĞİTİMİ: SİSTEMATİK VE BİLİMSEL DAYANAKLI EĞİTİM, Mustafa Serdar Köksal, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.217-233, 2020
2018
201818. Ögrencilere kendi davranıslarını yönetmeyi gösterme
OLÇAY GÜL S., VURAN S.
Applied behavior analysis, Sarı Hakan, Editör, Nobel, Ankara, ss.349-365, 2018
2018
201819. Hepsini Bir Araya Getirme
OLÇAY GÜL S., VURAN S.
Applied behavior anlaysis, Sarı Hakan, Editör, Nobel, Ankara, ss.365-385, 2018
2018
201820. Davranışın tanımlanması ve değerlendirilmesi
Olçay S.
Davranış yönetimi, Gözde Akoğlu,Fatma Elibol, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.69-93, 2018
2018
201821. Sosyal Beceri ve Sosyal Yeterlik
Olçay S.
Özel eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi 2, İlknur Çifci Tekinarslan,Nuray Öncül, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.3-32, 2018
2018
201822. Travma ve Özel Eğitim
OLÇAY GÜL S.
Psikososyal Önleyici Destek Programı, Mustafa Baloğlu, Ertan Göv, Editör, Özel Eğitimve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, ss.169-199, 2018
2017
201723. Video modelle öğretim
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için, Sezgin Vuran, Editör, Vize Yayıncılık, ss.119-130, 2017
2017
201724. Uygun Olmayan Davranışların Azaltılması
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, ss.95-112, 2017
2017
201725. Uygulamalı davranış analizi
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.21-32, 2017
2017
201726. Şekil Verme
OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.369-389, 2017
2017
201727. İşlevsel değerlendirme
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.129-144, 2017
2017
201728. Uygun Davranışların Artırılması
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, ss.75-93, 2017
2017
201729. Davranışı azaltma teknikleri
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-128, 2017
2017
201730. Kalıcılık
OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.607-629, 2017
2017
201731. Yetişkinliğe Geçişte Sosyal Yeterliklerin Kurumda Desteklenmesi
Olçay Gül S.
Yetişkinliğe Geçecek Bireylere Kurumda Gelişimsel Destek, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.89-109, 2017
2017
201732. Uygulamalı davranış analizinin temelleri
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2017
2017
201733. 6-12 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDA AKADEMİK OLMAYANALANLARDA DESTEK
OLÇAY GÜL S.
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik6-12 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDAAKADEMİK OLMAYAN ALANLARDADESTEK, Sezgin Vuran, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2017
2017
201734. Yetişkinliğe Geçişte Sosyal Yeterliklerin Evde Desteklenmesi
OLÇAY GÜL S.
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere YönelikYETİŞKİNLİĞE GEÇECEK BİREYLERE EVDEGELİŞİMSEL DESTEK, Avşar Ardıç, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2017
2017
201735. Ayrımlı Pekiştirme
OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, ss.443-487, 2017
2017
201736. Söndürme
OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.487-513, 2017
2014
201437. Engellilere yönelik tutumlar
OLÇAY GÜL S.
Engellilere yönelik tutumlar, DİKEN HALİL İBRAHİM, Editör, VİZE YAYINVILIK, Ankara, ss.50-74, 2014
2014
201438. Bireysel farklılıklara psikolojik yaklaşımlar-I
OLÇAY GÜL S.
Bireysel farklılıklar, Avşar Ardıç, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.147-172, 2014
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025Uzaktan Koçlukla Yürütülecek İlişki Temelli Ebeveyn Çocuk Etkileşim Müdahale Paketinin Görme ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar ve Birincil Bakım Verenlerinin Etkileşimsel Davranışları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Olçay S.
2024 - 2024
2024 - 2024Bir Afet Bin Çözüm 2
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Olçay S.
2024 - 2024
2024 - 2024Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerine Özel Gereksinimli Çocuk Kullanıcılara Yönelik Kütüphane Hizmetleri Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Olçay S.
2024 - 2024
2024 - 2024Gülümse Daha Hijyenik Bir Hayata
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Olçay S.
2024 - 2024
2024 - 2024TÜBİTAK 2237-A Otizm Spektrum Bozukluğu ve Uyarlanmış Beden Eğitimi Danışmanlığı
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Olçay S., İlhan E. L., Esentürk O. K., Karasu N., Bakkaloğlu H., Güzel N. A., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024Bireysel Öğrenmenin Desteklenmesine Yönelik Dijital Bir Platformun Geliştirilmesi ve Uygulanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , Üniversite Destekli Diğer Projeler
Olçay S.
2023 - 2024
2023 - 2024Özel Eğitimde Mesleki Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi (İstihdama Engel Yok)
Diğer Uluslararası Fon Programları
Olçay S.
2021 - 2024
2021 - 2024Özel Gereksinimi Olan Çocukların Aileleri İçin Bilgilendirme Rehberinin Oluşturulması: Duygu ve Davranış Bozuklukları, Çoklu Yetersizlik, Ailelerle Çalışma
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Olçay S.
2021 - 2024
2021 - 2024Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Güvenlik Becerilerinin Öğretimi: Web-Tabanlı Aile Eğitimi Portalının Ailelerin Öğretme Davranışları Ve Çocukların Öğrenme Davranışları Üzerindeki Etkileri
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Olçay S., Fidan A., Tekin İftar E., Değirmenci H. D.(Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 2022STEM ile Engelleri Aşıyorum
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Olçay S.
2022 - 2022
2022 - 2022Öğretmen Adaylarına Yönelik Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Olçay S.
2022 - 2022
2022 - 2022Gelişim ve Öğrenme Değerlendirmesi Üzerine Öğretmen Eğitimi Projesi
(Proje Özeti)
ÇELİK S.(Yürütücü), SÖZER M. A., OLÇAY S., KÖKSAL M. S., ARAS S.
2021 - 2022
2021 - 2022Öykü Temelli Müdahale Setinin Hazırlanması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Olçay S.
2020 - 2022
2020 - 2022Strengthening Early Childhood and Primar Education Pre-Service Teacher Training and In-Service Teacher Induction Programs in relation to Inclusive Education
Diğer Uluslararası Fon Programları
Olçay S., Çoban A., Akman B., Dedeoğlu H., Koçtürk N., Sözer M. A., et al.
2019 - 2022
2019 - 2022Bütünleştirici Eğitimin Güçlendirilmesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Olçay S.
2019 - 2021
2019 - 2021Destek Eğitim Programlarının Yenilenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Olçay S.
2019 - 2021
2019 - 2021Otizm Spektrum Bozukluğu ve Motor Beceri
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Olçay S., Sarp A. K. N., Aktop A., Şahin G., Aksoy A. B., Doğan H., et al.
2019 - 2021
2019 - 2021Genel eğitim sınıflarında öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilerin öğretimi: Öğretmenlere sunulan mesleki gelişim desteğinin öğretmen ve öğrenci davranışları üzerindeki etkisi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Olçay S., Değirmenci H. D., Tekin İftar E.(Yürütücü)
2019 - 2021
2019 - 2021Genel eğitim sınıflarında öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilerin öğretimi: Öğretmenlere sunulan mesleki gelişim desteğinin öğretmen ve öğrenci davranışları üzerindeki etkileri.
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Olçay S., Tekin İftar E.(Yürütücü)
2020 - 2020
2020 - 2020Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Öğretim Programlarının Uyarlanması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Olçay S.
2020 - 2020
2020 - 2020Zihinsel Engelli Bireyler İçin İhmal–İstismardan Koruma ve Mahremiyet Eğitimi Modeli (DESEM)
AB Destekli Diğer Projeler
Saral D., Olçay S.
2020 - 2020
2020 - 2020
Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Kapsayıcı Eğitim Hizmetleri Sunma Açısından Kapasitelerinin Güçlendirilmesi (RAMKEG)
Diğer Uluslararası Fon Programları
Diken İ. H., Olçay S., Saral D.
2018 - 2020
2018 - 2020Özel Eğitim Öğrencileri için Ders Kitaplarının Hazırlanması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Olçay S., Ergenekon Y., Acar Ç., Cavkaytar A., Öncül N., Vuran S., et al.
2019 - 2019
2019 - 2019Rehberlik Araştırma Merkezlerinin Kapsayıcı Eğitim Hizmetleri Sunma Açısından Kapasitelerinin Güçlendirilmesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Olçay S.
2017 - 2018
2017 - 2018Psikososyal destek programlarının yenilenmesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Olçay S.
2017 - 2018
2017 - 2018Hedeflenmeyen Bilgi Uyaranının Davranış Öncesi ve Sonrası Uyaranlara Eklenerek Sunulduğu Eşzamanlı İpucuyla Öğretim Uygulamalarının Etkililik ve Verimliliklerinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
OLÇAY S. (Yürütücü), TEKİN-İFTAR E.
2016 - 2018
2016 - 2018Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Güvenlik Becerilerinin Öğretimi Çalışmalarının Kapsamlı Değerlendirilmesi ve Meta Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Olçay S., Değirmenci H. D., Bilmez H., Tekin İftar E.(Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Olçay S.
2017 - 2017
2017 - 2017Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Bulunan Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde UygunOlan ve Olmayan Davranış Örnekleriyle Öğretimin Etkililiğİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Olçay S., Vuran S.(Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017I. Kademe Hayat Bilgisi, II. Kademe Günlük Yaşam Becerileri, III. Kademe Bağımsız Yaşam Becerileri, I. Kademe Görsel Sanatlar ve El Becerileri, II. Kademe Görsel Sanatlar ve El Becerileri, Din Kültürü ve AhlakBilgisi (4. Sınıf), II. Kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, III. Kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programlarının Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Olçay S.
2015 - 2016
2015 - 2016
Kuzey Karolina Üniversitesi-Charlotte'ta Ziyaretçi Öğretim Üyesi olarak Özel Eğitim ve Çocuk Gelişimi Bölümündeki araştırma faaliyetlerine katılmak
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
OLÇAY S. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Farklı yetersizlikleri olan çocuğa sahip ailelerin travma sonrası stres ve sosyal destek düzeylerinin incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
OLÇAY S. (Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013Destek özel eğitim hizmetlerinin verimliliğinin araştırılması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Olçay S.
2011 - 2013
2011 - 2013
Otistik spektrum bozukluğu olan ergenlere anneleri aracılığıyla sunulan sosyal öykü uygulamasının etkililiği
TÜBİTAK Projesi
OLÇAY GÜL S.
2010 - 2012
2010 - 2012e ABDEP Aile bilgi ve destek eğitim programı zihinsel yetersizliğe sahip çocuğu olan ebeveynlerin eğitiminde çevrimiçi bilgilendirme ve destek hizmetlerin etkililiği
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorÖzel Eğitimciler Derneği
Üye
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDavranış Analizi Birliği
Üye
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAssociation for Behavior Analysis
Üye
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam Ediyor