Eğitim Bilgileri
2011 - 2018
2011 - 2018Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Din Eğitimi (Dr), Türkiye
2005 - 2006
2005 - 2006Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Din Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1995 - 2000
1995 - 2000Lisans
Ankara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlahiyat Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Osmanlı son dönemi din eğitimi tartışmaları ve Cumhuriyete yansımaları (Örgün ve yaygın eğitim çerçevesinde)
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Din Eğitimi (Dr)
2006
2006Yüksek Lisans
Din öğretiminde yeni yaklaşımlar çerçevesinde ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretim programlarının incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Din Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İlahiyat
Akademik Unvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Ankara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2001 - 2014
2001 - 2014Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Vincent Ryan Ruggiero, Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber, (çev. Çağdaş Dedeoğlu), 2016, 3. Baskı, İstanbul: ALFA Basım Yayım Dağıtım.
Çapcıoğlu F.
Ankara Universitesi Ilahiyat Fakultesi Dergisi , cilt.65, sa.1, ss.441-446, 2024 (Scopus)
2023
2023İlahiyat Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin, “Eğitim” ve “Din” Kavramlarına Yönelik Metaforik Algıları
Çapcıoğlu F.
İslami Araştırmalar , cilt.34, sa.1, ss.74-99, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022‘Ankara İlahiyat’a İlişkin Metaforik Algılar
ÇAPCIOĞLU F., ÇAPCIOĞLU İ.
Ankara Universitesi Ilahiyat Fakultesi Dergisi , cilt.63, sa.2, ss.821-866, 2022 (Scopus)
2022
2022İslam Dünyası Dergisine Göre 20. Yüzyılın Başlarında Osmanlı’da Cami Eksenli Din Eğitimi
Çapcıoğlu F.
İslami Araştırmalar , cilt.33, sa.1, ss.250-268, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Dinî Danışmanlık ve Rehberlik Yeterlikleri -Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Projesi-
Çapcıoğlu F., Zengin H. K.
Ankara Universitesi Ilahiyat Fakultesi Dergisi , cilt.62, sa.1, ss.275-284, 2021 (Scopus)
2020
2020UYGULAMA ÖĞRETMENİ VE ÖĞRENCİLERİNİN ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
ÇAPCIOĞLU F., KIZILABDULLAH Y.
Dini Araştırmalar Dergisi , ss.51-78, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Kitap Tanıtımı - Müslümanlık ve Hıristiyanlık'ta İnsan
ÇAPCIOĞLU F.
Dini Araştırmalar , cilt.23, sa.57, ss.251-254, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Eser Değerlendirmesi: ”Engellilik ve Din”
ÇAPCIOĞLU F.
Toplum Bilimleri , sa.27, ss.785-788, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017REA (Religious Education Association) Yıllık Kongresi
ÇAPCIOĞLU F.
Toplum Bilimleri , cilt.11, sa.22, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Beyza Bilgin ile İlahiyatçı Kadın Kimliği Üzerine Söyleşi
KIZILABDULLAH Y., ÇAPCIOĞLU F.
Dini Araştırmalar , cilt.19, sa.49, ss.385-389, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Gelişimsel Açıdan Din Eğitimi
TOSUN C., ÇAPCIOĞLU F.
Din ve Toplum , cilt.5, sa.1, ss.32-41, 2016 (Hakemsiz Dergi)
2015
2015Çokkültürlü Toplumlarda Din Eğitimi Modelleri Indiana Örneği
ÇAPCIOĞLU F.
Toplum Bilimleri Dergisi , cilt.9, sa.18, ss.293-297, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Evaluation of Quran Courses Curriculum (4-6 Age Group) in the Context of Religious Development Theories
TOSUN C., ÇAPCIOĞLU F.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI , cilt.5, sa.5, ss.705-720, 2015 (ESCI)
2015
2015Affedicilik Değeri Üzerine
ÇAPCIOĞLU F.
Toplum Bilimleri Dergisi , cilt.9, sa.18, ss.115-138, 2015 (Hakemli Dergi)
2006
2006Türk Din Eğitimi Deneyiminin OluşumSüreci ve Günümüz TürkiyesindeDin Eğitimine Bir Bakış
ÇAPCIOĞLU F.
Dini Araştırmalar , cilt.9, sa.25, ss.99-107, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019İLAHIYAT FAKÜLTESI SON SINIF ÖĞRENCILERI ILE UYGULAMA ÖĞRETMENLERININ ÖĞRETMENLIK UYGULAMASI DERSINE YÖNELIK BEKLENTI VE SORUNLARININ TESPITI
KIZILABDULLAH Y., ÇAPCIOĞLU F.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW HORIZONS IN EDUCATION, PRAG, Çek Cumhuriyeti, 3 - 05 Temmuz 2019
2017
2017II. Meşrutiyet Dönemi Fikir Akımlarının Medreselerin Islahına Yönelik Önerileri Çerçevesinde Yüksek Din Öğretiminde Klasik Geleneğe İlişkin Tartışmalar
ÇAPCIOĞLU İ., ÇAPCIOĞLU F.
III. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Kahramanmaraş, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017
2017
2017Din Öğretiminin Birlikte Yaşamaya Katkısı-DKAB Programları ve Kültürler Arası Din ve Ahlak Öğretimi Dersi Örneği-
ÇAPCIOĞLU F., KIZILABDULLAH Y.
Ortak Değerlerin Avrupa Barışına Etkileri Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Mart 2017
2016
2016The effect of the Intercultural Religious and Moral Instruction course on the perception of others on IDKAB Religious Culture and Ethics Course Teacher Training Program Students
Kızılabdullah Y., Çapcıoğlu F.
Religiöse Bildung und interkulturelles Lernen 5. Transnationales Treffen, Vienna, Avusturya, 1 - 04 Mayıs 2016
2015
2015Popüler Kültürün Metalaştırdığı Değerlerimizi Nasıl Yeniden İnşa Edelim
ÇAPCIOĞLU İ., ÇAPCIOĞLU F.
İnsani Değerlerin Yeniden İnşası Uluslararası Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2015, ss.21-29
2015
2015Bilimsel Bir Disiplin Olarak Türkiye de Din Eğitimi ve Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin Alana Katkıları
TOSUN C., ÇAPCIOĞLU F.
Türkiye’de İlahiyat Tecrübesi: Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2015
2015
2015The Other Religions in the Curriculum of Religious Culture and Ethics
Çapcıoğlu F.
Religiöse Bildung und interkulturelles Lernen 3. Transnationales Treffen, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Türkiye'de Din Eğitimi Tartışmaları
Çapcıoğlu F.
Sonçağ, Ankara, 2023
2021
2021İlkokulda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi
YAZAR N., ÇAPCIOĞLU F.
İlkokulda Eğitim ve Öğretim, Hayati Akyol, Ayşegül Avşar Tuncay, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.481-506, 2021
2021
2021DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI 4-6 YAŞ KUR’AN KURSU PROGRAMI ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME
ÇAPCIOĞLU F.
2023'e Doğru Türk Eğitimine Görüş ve Öneriler, Kızılabdullah, Şahin; Polat Ümit, Editör, Türk Eğitim Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, ss.49-50, 2021
2019
2019Hastanelerde Manevi Destek ve Rehberlik (MDR) Hizmeti Sunan Personelin Sahip Olması Beklenen Nitelikler
ÇAPCIOĞLU İ., ÇAPCIOĞLU F., ÖZCAN E.
Sağlık Hizmetlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik, Ali Ayten, Halil Ekşi, Mahmut Zengin, Nuri Tınaz, Editör, Ensar Neşriyat (DEM Yayınları)., İstanbul, ss.109-127, 2019
2019
2019Öğrencilerinin Gözünden Prof. Dr. Beyza Bilgin:“Hocaların Hocası”
ÇAPCIOĞLU F.
Prof. Dr. Beyza Bilgin’e Armağan, ”Beyza Bilgin’de Din Eğitimi, Din Eğitiminde Beyza Bilgin”, Mualla Selçuk, Cemal Tosun, Recai Doğan, Editör, Grafiker, Ankara, ss.49-83, 2019
2018
2018Nitel Araştırmalarda Kullanılan Araştırma Teknikleri
ÇAPCIOĞLU F., Kalkan Açıkgöz Ö.
Bilimsel Araştırma Süreçleri Yöntem, Teknik ve Etiğe Grişi El Kitabı, Özcan Güngör, Editör, Grafiker, Ankara, ss.203-221, 2018
2018
2018Affedicilik
Çapcıoğlu F.
Birey Toplum ve Değerler, İhsan Çapcıoğlu Mualla Yıldız, Editör, Grafiker, Ankara, ss.123-157, 2018
2018
2018Nicel ve Nitel Yöntemler Arasındaki Farklar
ÇAPCIOĞLU İ., ÇAPCIOĞLU F.
Bilimsel Araştırma Süreçleri, Özcan Güngör, Editör, Grafiker Yayınları, Ankara, ss.223-237, 2018
2017
2017İmam Hatip Liseleri
DOĞAN R., ÇAPCIOĞLU F.
Din Eğitimi El Kitabı, Doğan, Recai Ege, Remziye, Editör, Grafiker, Ankara, ss.143-170, 2017
2017
2017Veränderte Wahrnehmung des Anderen Werkstattbericht zu einer Studie an der Universität Ankara
KIZILABDULLAH Y., ÇAPCIOĞLU F.
Religiöse Bildung und interkulturelles Lernen, André Ritter, Jörg Imran Schröter,Cemal Tosun, Editör, Waxmann, Münster, ss.185-200, 2017
2016
2016Psiko-Sosyal Destek ve Manevi Bakım: Budapeşte Örneği
ÇAPCIOĞLU İ., ÇAPCIOĞLU F.
Dezavantajlı Gruplar Psiko Sosyal ve Manevi Bakım, İhsan Çapcıoğlu, Fatıma Zeynep Belen, Editör, Grafiker, Ankara, ss.37-69, 2016
2016
2016Gelişim Kuramları ve Din ve Ahlak Öğretimi
ÇAPCIOĞLU F.
Din ve Ahlak Öğretimi, Çapcıoğlu, Fatma ve Tosun, Cemal, Editör, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim, Ankara, ss.45-91, 2016
2012
2012Nitel/Nicel
ÇAPCIOĞLU F., ÇAPCIOĞLU İ.
Temel Sosyolojik Dikotomiler, Chris Jenks, Editör, BİRLEŞİK, Ankara, ss.116-140, 2012
Desteklenen Projeler
2020 - 2021
2020 - 2021Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Dini Danışmanlık ve RehberlikYeterlikleri (Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Projesi)
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Çapcıoğlu F., Çapcıoğlu İ. (Yürütücü), Uğurlu H. S. (Yürütücü), Çetin R., Zengin H. K., Ege R., et al.
2014 - 2018
2014 - 2018Religiöse Bildung und interkulturelles Lernen (RBIKL)
Erasmus Projesi
(Proje Özeti)
Çapcıoğlu F., Tosun C. (Yürütücü), Kızılabdullah Y., Kızılabdullah Ş.
2014 - 2017
2014 - 2017Ortak Değerlerin Avrupa Barışına Etkileri
Erasmus Projesi
(Proje Özeti)
Çapcıoğlu F., Gül A.(Yürütücü), Çapcıoğlu İ.
2015 - 2016
2015 - 2016