Eğitim Bilgileri
2004 - 2008
2004 - 2008Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr), Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Effects of 5E learning cycle model on understanding of state of matter and solubility concepts
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Genel Biyoloji Anabilim Dalı, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2016 - 2021
2016 - 2021Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2010 - 2016
2010 - 2016Yrd. Doç. Dr.
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2010
2009 - 2010Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2000 - 2008
2000 - 2008Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1999 - 2000
1999 - 2000Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2022
2020 - 2022Dekan Yardımcısı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (4)
2024
20241. İnhale kortikosteroid kullanımı, COVID-19 pnömoni ağırlığı ve mortalitesinde etkili midir? Is using inhaled corticosteroid effective against COVID-19 pneumonia severity and mortality?
KILIÇ H., ARGÜDER E., Civak M., Gemcioğlu E., KAYA KALEM A., HASANOĞLU İ., et al.
Tuberkuloz ve toraks
, cilt.72, sa.3, ss.219-228, 2024 (Scopus, TRDizin)
2020
20202. SES Related Differential Factors in Turkey’s PISA 2015 Science Literacy Data
YILDIRIM H. H., CEYLAN E.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.53, sa.3, ss.931-952, 2020 (TRDizin)
2020
20203. The Effects of Extrinsic and Intrinsic Factors on Teachers' Job Satisfaction in TALIS 2018
CEYLAN E., ÖZDOĞAN ÖZBAL E.
International Online Journal of Primary Education , cilt.9, sa.2, ss.244-259, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Schools’ Emphasis on Academic Success in TIMSS 2015 across Finland, Singapore, and Turkey
CEYLAN E., SEVER M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.7, sa.4, ss.203-212, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Science Teachers' Self-efficacy in Instruction and Self-efficacy in Student Engagement across Estonia, Japan, and Turkey
CEYLAN E.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, sa.18, ss.29-41, 2020 (ESCI, TRDizin)
2015
20156. Designing Science Instruction based on Creative Drama The Effect on 6th Grade Students Understanding and Elimination of Misconceptions
CEYLAN E., Polat R. K., Akpınar M., Ulusal E., Kalender S.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.7, sa.4, ss.1-10, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20157. Fen Öğrenimine Yönelim Ölçeğinin Tu rkçe ye Uyarlanması
M İkbal Y., CEYLAN E.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.14, sa.2, ss.657-670, 2015 (Scopus)
2015
20158. The adaptation of students’ adaptive learning engagement in science scale into Turkish Fen Öğrenimine yönelim Ölçeğinin türkçe’ ye uyarlanması
YETİŞİR M. İ., CEYLAN E.
Elementary Education Online
, cilt.14, sa.2, ss.657-670, 2015 (Scopus)
2014
20149. Comparing the Low- and High-Performing Schools based on the TIMSS in the United States
CEYLAN E., Akerson V.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.173, ss.299-309, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201410. Examining Item Difficulties with respect to Science Teachers' Backgrounds and their Views on Science Instruction
Ceylan E.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.172, ss.138-149, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201311. Differences of science classroom practices in low- and high- performing schools
CEYLAN E., Akerson V. L.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.10, sa.2, ss.3-16, 2013 (Scopus)
2013
201312. Investigating Science Content and Cognitive Domain Scores with regard to Low and High Performing Schools in Turkey
CEYLAN E.
Journal of Education and Future , sa.4, ss.35-50, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201013. Promoting Conceptual Change in Chemical Reactions and Energy Concepts through the Conceptual Change Oriented Instruction
Ceylan E., Geban O.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.35, sa.157, ss.46-54, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200914. PISA 2006 Sonuçlarına göre Türkiye de Fen Okuryazarlığında Düşük ve Yüksek Performans Gösteren Okullar Arasındaki Farklar
CEYLAN E.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.55-75, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200915. FACILITATING CONCEPTUAL CHANGE IN UNDERSTANDING STATE OF MATTER AND SOLUBILITY CONCEPTS BY USING 5E LEARNING CYCLE MODEL
Ceylan E., Geban O.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.36, ss.41-50, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2007
200716. Factors related with students' science achievement: A modeling study
Ceylan E., Berberoglu G.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.32, sa.144, ss.36-48, 2007 (SSCI, TRDizin)
Kitaplar
2022
20221. Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları
ÖĞÜLMÜŞ S., KARAMAN N., CEYLAN E., YALÇIN S., ÖZDOĞAN ÖZBAL E.
Ankara Üniversitesi Basımevi, 2022
2021
20212. Akademik Başarının İzinde: TIMSS 2019 Türkiye.
YILDIRIM H. H., YILDIRIM S., CEYLAN E.
Ankara Eğitim Platformu, Ankara, 2021
2020
20203. Türkiye’deki Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri, Öğretim Koşulları: TALIS 2018 Öğretmen ve Okul Yöneticileri Yanıtları Analizi
CEYLAN E., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., SEVER M., BOYACI A.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2020
2017
20174. Türkiye Perspektifinden TIMSS 2015 Sonuçları
YILDIRIM H. H., YILDIRIM S., CEYLAN E.
Türk Eğitim Derneği (TED), Ankara, 2017
2013
20135. PISA 2012 Ulusal Ön Raporu
YILDIRIM H. H., YILDIRIM S., YETİŞİR M. İ., CEYLAN E.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Ankara, 2013
2013
20136. Türkiye Perspektifinden TIMSS 2011 Sonuçları
YILDIRIM H. H., YILDIRIM S., CEYLAN E., YETİŞİR M. İ.
Türk Eğitim Derneği TEDMEM, Ankara, 2013
Sanatsal Etkinlik