SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Eğitim İnançları Ölçeği nin Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
KURAM VE UYGULAMADA EDYTYM BYLYMLERY
, cilt.11, sa.1, ss.335-350, 2011 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Madde Tepki Kuramına Dayalı Gerçek Puan Eşitleme Yöntemlerinin Farklı Koşullar Altında İncelenmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.55, sa.1, ss.1-36, 2022 (Hakemli Dergi)
A Testopia during COVID-19: Qualitative Study about Higher Education Institutions Examination.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.114, sa.4, ss.498-523, 2021 (Hakemli Dergi)
Üniversite Tercih Nedenlerinin İkili Karşılaştırma ve Sıralama Yargıları Yöntemleri ile Ölçeklenmesi.
Manas Journal of Social Studies
, cilt.10, sa.3, ss.1580-1591, 2021 (Hakemli Dergi)
Akademik Ortamlarda Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeğinin Geliştirilmesi.
Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.5, ss.302-318, 2020 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarında Araştırma Özyeterliliğinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi ve Yordayıcılarının Belirlenmesi
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.137-147, 2018 (Hakemli Dergi)
ULUSLARARASI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME PROGRAMI (PISA-2012) OKURYAZARLIK TESTLERİNİN ÖLÇME DEĞİŞMEZLİĞİNİN İNCELENMESİ
İlköğretim Online
, cilt.17, sa.2, ss.1096-1115, 2018 (Hakemli Dergi)
TUTUM-BAŞARI PARADOKSUNDA TEPKİ STİLLERİNİNROLÜ: DOKUZ ÜLKENİN KARŞILAŞTIRILMASI.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi EğitimFakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.932-952, 2018 (Hakemli Dergi)
Araştırma Görevlilerinin Araştırma Problemleri Belirlerken İzledikleri Yol ve Karşılaştıkları Güçlükler: Nitel Bir Çalışma
Current Research in Education
, cilt.4, sa.2, ss.48-61, 2018 (Hakemli Dergi)
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Matematik Alt Testi Asıl Sınav ve Mazeret Sınavlarının Madde Tepki Kuramına Göre Eşitlenmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.4, ss.1900-1915, 2017 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin Sınav Kavramına Yönelik Metaforlarının İncelenmesi.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, cilt.18, sa.3, ss.415-434, 2017 (Hakemli Dergi)
ÖĞRENCİLERİN SINAV KAVRAMINA YÖNELİK METAFORLARININ İNCELENMESİ
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, cilt.18, sa.3, ss.415-434, 2017 (Hakemli Dergi)
Analyzing the Impacts of Alternated Number of Iterations in Multiple Imputation Method on Explanatory Factor Analysis
Journal of Educational Sciences Research
, cilt.7, sa.2, ss.95-11, 2017 (Hakemli Dergi)
Çoklu Atama Yönteminde Değişimlenen Atama Sayısının Açımlayıcı Faktör Analizindeki Etkilerinin İncelenmesi.
Journal of Educational Sciences Research-JESR
, cilt.7, sa.2, ss.113-131, 2017 (Hakemli Dergi)
The Effect Of Missing Data Tecniques On Model Fit And Item Model Fit
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.8, sa.2, ss.200-223, 2017 (ESCI)
Effect of Q Matrix Misspecification on Parameter Estimation in Differing Sample Sizes and Test Length for DINA.
Journal of Educational Sciences Research (JESR)
, cilt.7, sa.1, ss.91-108, 2017 (Hakemli Dergi)
Likert Tipi Ölçeklerde Madde Düzeni ve Derecelendirme Farklılıklarının Psikometrik Özellikler ve Yanıtlayıcı Tutumları Açısından İncelenmesi
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.9, sa.3, ss.400-425, 2016 (Hakemli Dergi)
Faktör Sayısının Belirlenmesinde MAP Testi Paralel Analiz K1 ve Yamaç Birikinti Grafiği Yöntemlerinin Karşılaştırılması
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty)
, cilt.13, sa.I, ss.330-359, 2016 (Hakemli Dergi)
Açımlayıcı faktör analizinde tekrar edilebilirlik Kavram ve Uygulama
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.2, ss.659-675, 2016 (Hakemli Dergi)
Views about the Use of Open Ended Items in Large Scale Assessment in Turkey A Phenomenological Approach
Journal of Educational Sciences Research
, cilt.6, sa.1, ss.117-133, 2016 (Hakemli Dergi)
Öğretmen şiddeti ölçeğinin geliştirilmesi ve doğrulanması
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research
, cilt.56, sa.3, ss.1-24, 2014 (Scopus)
The development and validation of The Teacher Violence Scale İndeks Bilgileri
Eurasian Journal of Educational Research.
, cilt.56, sa.56, ss.69-88, 2014 (Scopus)
Yükseköğretimde Öğrenci Başarılarının Sınıflandırılmasında Yapay Sinir Ağları ve Lojistik Regresyon Yöntemlerinin Kullanılması
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.71-79, 2013 (Hakemli Dergi)
Angoff 1 0 Nedelsky ve Sınır Değerleri Saptama Yöntemleri ile Bir Testin Sınıflama Doğruluklarının İncelenmesi
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.241-261, 2013 (Hakemli Dergi)
Nitel bir görüşme yöntemi Odak grup görüşmesi
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.4, sa.1, 2011 (Hakemli Dergi)
Analyzing Factor Structure of the Scales by Hierarchical Clustering Analysis An Alternative approach 4 12 6397 6403
Australian Journal of Basic and Applied Sciences
, cilt.4, sa.12, ss.6397-6403, 2010 (Hakemli Dergi)
Level determination exam SBS 2008 the determination of the validity and reliability of 7th grade mathematics sub test
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.5292-5298, 2010 (Hakemli Dergi)
Using multinomial logistic regression analysis in artificial neural network An Application
Ozean Journal of Applied Science
, cilt.3, sa.2, ss.259-268, 2010 (Hakemli Dergi)
Fen Edebiyat Fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeyleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.1-9, 2010 (Hakemli Dergi)
Teaching critical thinking skills by using introduction to statistics course content material to social sciences undergraduates in Turkey
World Applied Sciences Journal
, cilt.6, sa.12, ss.1644-1649, 2009 (Hakemli Dergi)
İlköğretim okulu öğretmenlerinin yeterlik inançları
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.2, ss.143-167, 2008 (Hakemli Dergi)
Organizational citizenship behaviors and organizational commitment in Turkish primary schools I
World Applied Sciences Journal
, cilt.3, sa.5, ss.775-780, 2008 (Hakemli Dergi)
İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.54, ss.211-233, 2008 (Hakemli Dergi)
Üniversite öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.2, ss.179-204, 2007 (Hakemli Dergi)
Fakülte Yaşamının Niteliği Ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.201-210, 2006 (Hakemli Dergi)
Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünmeye yönelik tutumları ile araştırma kaygıları arasındaki ilişki
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.41, ss.47-67, 2005 (Hakemli Dergi)
Engelliler okullarında görev yapan yöneticilerde ve öğretmenlerde tükenmişlik
Özel Eğitim Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.35-47, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Madde Ön Bilgisine Dayalı Test Hilesinin Klasik Test Kuramına Dayalı Gözlenen Puan Eşitlemeye Etkisinin İncelenmesi.
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2022
Dina ve Rdina modellerinde uyum iyiliğinin farklı koşullarda karşılaştırılması.
14. International Conference Of Strategıc Research On Scientific Studies and Education., Antalya, Türkiye, 16 - 18 Aralık 2021, ss.234-240
COVİD-19 SALGINI SÜRECİNDE YÜKSEKÖĞRETİMDE SANAT VE SANAT EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ - PROBLEMS AND SOLUTIONS OF ART AND ART EDUCATION IN HIGHER EDUCATION DURING THE COVID-19 PANDEMIC
IARTSYMP I. ULUSLARARASI SANAT SEMPOZYUMU/ IARTSYMP 1st INTERNATIONAL ART SYMPOSIUM, Kocaeli, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2021
Madde Tepki Kuramına Dayalı Test Eşitleme Yöntemlerinden Kestirilen Eşitleme Yöntemlerinin Eşitleme Hatalarının Çeşitli Faktörlere Göre Karşılaştırılması
V th International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
Ölçme Araçlarının Öğrenmeye Etkisinin Araştırılması: Çoktan Seçmeli Test Örneği
Vth International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
Grup Çalışmasına Katkı Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması
EPOK, 2017, 26 Ekim 2017
Bir-iki ve üç parametreli lojistik madde tepki kuramı modellerinde örneklem büyüklüğünün model veri uyumuna etkisi.
II.INES Internatıonal Academıc Research Congress, 18 - 21 Ekim 2017
Bir-İki ve Üç Parametreli Lojistik Madde Tepki Kuramı Modellerinde Örneklem Büyüklüğünün Model Veri Uyumuna Etkisi
II. International Academic Research Congress, 18 - 21 Ekim 2017
Kayıp Veriyle Baş Etme Yöntemlerinin Madde Tepki Kuramı Bir Parametreli LojistikModelinde Madde Parametres Kestiriminin Standart Hatasına Etkisi.
IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1207-1208
The Effect Of Methods For Handling Outliers In Different Sample Sizes On The Evidence Of Score’xxs Validity And Reliability.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017
Analysing The Effects Of Alternated Iteration Count In Multiple Imputation Method On Explanatory Factor Analysis.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017
Sınav Kaygısı Envanterinin Aşamalı Tepki Modeli İle İncelenmesi
International Conference on New Horizons, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015
DeterminThe perceptions of teachers and school principals related to school violence
XI. National Psychological Counseling and Guidance Congress, İzmir, Türkiye, 11 Ekim 2010 - 13 Ekim 2011
Determining school violence among high school students
XI. National Psychological Counseling and Guidance Congress, İzmir, Türkiye, 11 - 06 Ekim 2011
Liselerde Öğrenciler Arasındaki Şiddetin Saptanması
XI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2011
Öğretmenlerin ve Okul Yöneticilerinin Okul Şiddetine İlişkin Görüşleri
XI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2011
Öğretmen Şiddetini Belirleme Ölçeğinin Geliştirilmesi
X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Adana, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009
Akran Şiddetini Belirleme Ölçeğinin Geliştirilmesi - Lise Formu
X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Adana, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009
The development of teacher s violence scale
X. National Psychological Counseling and Guidance Congress, Adana, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2009
The development of peer violence scale
X. National Psychological Counseling and Guidance Congress, Adana, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2009
The View of Society on Tick Bites Cases
IVth Mediterranean Academy of Forensic Sciences Meeting, Antalya, Türkiye, 14 - 18 Ekim 2009, ss.126
Kitap & Kitap Bölümleri
Covid 19 Salgını Sürecinde Yükseköğretimde Sanat ve Sanat Eğitiminin Sorunları ve Çözüm Önerileri
Salgın Sürecinde Çevrimiçi Sanat ve Sanat Eğitimi, Ödül Işıtman, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ MÜDÜRLÜĞÜ, Ankara, ss.80-173, 2023
Ölçme Aracı Uyarlama El Kitabı
Pegem Akademi, Ankara, 2022
COVID-19’un Güzel Sanatlar Eğitimine Yansımaları
Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları, Prof. Dr. Selahiddin ÖĞÜLMÜŞ Prof. Dr. Neslihan KARAMAN Prof. Dr. Eren CEYLAN Doç. Dr. Seher YALÇIN Doç. Dr. Ece ÖZDOĞAN ÖZBAL, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Ankara, ss.137-144, 2022
COVID-19'un Güzel Sanatlar Eğitimine Yansımaları
Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19'un Eğitime Yansımaları, Selahiddin Öğülmüş, Neslihan Karaman, Eren Ceylan, Seher Yalçın, Ece Özdoğan Özbal, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.137-144, 2022
Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları
PEGEM Akademi, Ankara, 2018
Karma Yöntemler Araştırması Nedir?
KARMA YÖNTEMLER ARAŞTIRMASI - Alana Yönelik Bir Kılavuz / MIXED METHODS RESEARCH - A Guide to the Field, Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editör, NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.55-77, 2018
Bölüm 2: Karma Yöntemler Araştırma Uygulamasının Özü Nedir? Karma Yöntemler Araştırma Sürecine Giriş.
Karma Yöntemler Araştırması: Alana Yönelik Bir Kılavuz., Ömay ÇOKLUK BÖKEOĞLU, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.31-50, 2018
Bölüm 11: Karma Yöntemler Araştırmaları Nereye Gidiyor? Karma Yöntemler Araştırma Uygulamalarınızın Alanda Kullanımı.
Karma Yöntemler Araştırması: Alana Yönelik Bir Kılavuz, Ömay ÇOKLUK BÖKEOĞLU, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.273-317, 2018
Araştırma Önerisi Nasıl Yazılır?
Araştırma Yöntemleri Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi 3 Baskıdan Çeviri, Ömay ÇOKLUK, Editör, Edge Akademi, Ankara, ss.233-256, 2015
Sözlük
Araştırma Yöntemleri Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi 3 Baskıdan Çeviri, Ömay Çokluk, Editör, Edge Akademi, Ankara, ss.413-440, 2015
Veri Toplamada Etik Sorunlar Üzerinde Düşünmek
Araştırma Yöntemleri Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi 3 Baskıdan Çeviri, Ömay Çokluk, Editör, Edge Akademi, Ankara, ss.259-268, 2015
Ek: Bir Araştırma Önerisi Geliştirme
Araştırma Yöntemleri Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi 3 Baskıdan Çeviri, Ömay Çokluk, Editör, Edge Akademi, Ankara, ss.387-411, 2015
Verilerin Sunumu.
Araştırma Yöntemleri Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi 3 Baskıdan Çeviri, Ömay Çokluk, Editör, Edge Akademi, Ankara, ss.315-335, 2015
Araştırma Yöntembilimi ve Uygulamanın Değerlendirilmesi.
Araştırma Yöntemleri Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi 3 Baskıdan Çeviri, Ömay Çokluk, Editör, Edge Akademi, Ankara, ss.351-386, 2015
Araştırma Raporunun Yazılması.
Araştırma Yöntemleri Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi 3 Baskıdan Çeviri, Ömay Çokluk, Editör, Edge Akademi, Ankara, ss.339-349, 2015
Kapitalist Sistemde Öğrenme ve Pazar İlişkisi: Metalaştırma, Ölçme, Standartlaştırma
Kamusal Eğitim: Eleştirel Yazılar, Kurul, Nejla Öztürk, Tuğba Metinnam, İhsan, Editör, Siyasal Kitabevi, Ankara, ss.57-93, 2013