- Bu çalışmada lise 9. sınıf öğrencilerinin FATİH Projesi kapsamında kullanılan tablet PC'lere yönelik tutumları incelenmiştir. Tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada 220 kişilik çalışma grubu kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Beeland (2002) tarafından geliştirilen ve Sünkür, Şanlı ve Arabacı (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan "Akıllı Tahta Tutum Ölçeği"nin yeniden düzenlenmiş hali kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ortalama hesabı ile birlikte öğrencilerin tablet PC kullanımına yönelik tutumlarının cinsiyet, okul türü, bilgisayarı olup olmama değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre tablet PC öğrencilerin ilgisini çekmekte ve onlara eğlenceli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Öğrenciler tablet PC kullanmaktan keyif almakta ve bu teknolojinin gelecekte iyi bir iş sahibi olmalarında etkisi olacağını düşünmektedirler. Öğrencilerin tablet PC'ye karşı tutumları cinsiyet açısından farklılık göstermezken, kendine ait bilgisayarı olan öğrenciler olmayan öğrencilere göre tablet PC'lere karşı daha olumlu bir tutum içerisindedirler
― In this study, 9th grade students’ attitudes about usage of tablet PCs in FATIH Project were examined. The research method was survey and a convenience sample consisting of 220 students was used. The data were gathered via a revised form of “Tablet PC Attitude Scale” developed by Beeland (2002) and adapted to Turkish by Sünkür, Şanlı ve Arabacı (2011). Frequency, percentage and mean statistics were used to analyze the data. Additionally independentsamples t-test and one-way ANOVA statistics were used to determine whether attitudes towards tablet PC usage differ from in terms of gender, kind of school and having a PC. According to findings tablet PC appeals to students and presents an enjoyable learning environment for them. Students like to use tablet PC and consider that it will affect to have a good job in future. Students' attitudes towards the tablet PC do not differ in terms of gender and students’ attitudes who have their own PC are more positive than others