Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu,Uygar Kanlı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.763-782, 2019
Bu bölümde, sanat eğitimi alanlarından biri olan yaratıcı dramanın bilim merkezlerinde bilim okuryazarlığı bağlamında kullanılması ele alınacaktır. Bu amaç doğrultusunda yaratıcı dramanın, sanat eğitimi alanı olarak düşünme faaliyetine hizmet ettiği ve odağında her zaman insan unsurunun olduğu unutulmamalıdır. Bilim okuryazarlığının boyutlarının yaratıcı drama ile -bu bakış açısı ile- birleştiği bu bölümde, gerek öğretmenlerin gerekse bilim merkezlerinde görev yapan eğitmenlerin yararlanabileceği örneklere yer verilmiştir. Fen eğitimcileri ve bilim iletişimcileri adına tiyatro ve yaratıcı drama sebebiyle teknik sayılabilecek kısımların olduğu bölümün bilim okuryazarlığı yönüyle de herhangi bir yaratıcı drama eğitmeni tarafından teknik bulunacağını belirtmek isteriz- bu, alan uzmanlarının bir araya geldiği disiplinler arası çalışmalara olan ihtiyacımızı göstermektedir. Daha fazla zaman ve kaynak gerektirmekle birlikte yaratıcı drama ve bilim okuryazarlığının bilim merkezleri odağında birleştirildiği çalışmalar sunduğu zenginlik açısından cezbedicidir. Bölümün, bu zenginliği kısa da olsa sunabilmiş olmasını ve bilim merkezlerinin daha etkili bir şekilde kullanılabilmesi adına farklı alan uzmanlarının bir araya gelerek işbirliği yapması noktasında teşvik edici olmasını dileriz.