Hukuk-ahlâk ilişkisi hukuki pozitivistler ve doğal hukukçular arasındakien tartışmalı konulardan biridir. Bununla birlikte Lon Luvois Fuller bu ikiakımdan da farklı olarak, hukuk ve ahlâk arasında alışılmışın dışında birbağlantı kurmaktadır. Fullerın kurduğu bağlantının alışılmışın dışındaolmasının nedeni, hukuk kurallarının içeriğinin ahlâki niteliğinden bağımsızolarak, hukukun kendine özgü bir ahlâkı olduğunu iddia etmesidir. Fullersekiz ilke ileri sürer ve bu ilkelerin hukukun iç ahlâkını oluşturduğunu iddiaeder. Bu sekiz ilke ise kanun koyucunun kuralları yaparken uyması gerekenilkeleridir: Hukuk kuralları genel, kamusal, geleceğe yönelik, açık, mantıksalolarak tutarlı, uygulanabilir, zaman içinde tutarlı olmalı ve yayımlanankurallar ile onların fiili uygulaması arasında uyum olmadır. Dolayısıyla sekizilke hukuk kurallarının içeriğine yönelik ilkeler değildir, örneğin eşitlikilkesi gibi. Bu noktada da tartışılması gereken soru, hukuk kurallarınıniçeriğinden bağımsız olarak hukukun bir iç ahlâka sahip olup olmadığıdır.Diğer bir ifadeyle, bu çalışmanın hedefindeki soru, hukuk kavramının kendisinin içinde kalarak, hukuk kavramının dışına çıkmayarak bir hukuk- ahlâk ilişkisinin kurulup kurulamayacağıdır.
The relationship between law and morality is one of the mostcontroversial topics between legal positivists and natural lawyers. HoweverLon Luvois Fuller makes an unfamiliar connection between law andmorality that is different from both legal positivism and natural law theory.And this because Fuller argues that, without reference to the moral quality ofthe content of rules, law has its own internal morality. Fuller offers eightprinciples and argues that these principles constitute the inner morality oflaw. These eight principles are the principles that legislators must obey whencreating rules. Rules should be general, published, non-retroactive, clear,non-contradictory, must not require the impossible, be constant through time,and there must be congruence between official action and declared rules.Therefore, the eight principles are not devoted to the content of rules, like,for example, the principle of equality. This article looks at the questionwhether law has its own morality unrelated to the content of rules. In otherwords, the main question of this work is whether a connection can be madebetween law and morality while being inside law, or else, without exiting law