Sağlık sorunlarını bireysel iradede tanımlayan yaklaşımların aksine,toplumsal bir varlık olan insanın “sağlığın sosyal belirleyicileri”ve “insanı çevreleyen ekoloji” ekseninde bütüncül olarak ele alınmasınısavunan halk sağlığı bakış açısı, halk sağlığı sorunlarındanetkilenenler ile daha sağlıklı ortamlar yaratabilecek karar vericilerarasında güç açığına odaklanmakta, bu açığın giderilebilmesiiçin sağlık iletişimi yöntemlerinin kullanılmasını ve medyada halksağlığı savunuculuğu yapılmasını önermektedir. Bu derlemede,“Savunuculuk Kampanyası Bileşenleri” ve “Medyada SavunuculukEylem Planı Geliştirmek” için gerekli adımlar açıklanmıştır. Dijitaliletişimi etkili kullanmak ve doğru kişilere ulaşmak için farklı sosyalkanallar iyi tanınmalı; günümüz koşullarında güç açığını kapatabilmek,duyulmayan seslere destek olabilmek için etkili stratejilergeliştirilmelidir.
Contrary to approaches that define health problems in individual level, the public health perspective, which advocates the holistic handling of human being as a social entity on the axis of “the social determinants of health” and “the ecology surrounding human beings”, focuses on the power gap between communities that suffer most from public health problems and those who can create healthier environments and recommends the use of health communication methods and public health advocacy to eliminate this deficit. In this review, the necessary steps for “Advocacy Campaign Components” and “Developing an Advocacy Action Plan in the Media” are explained. Different social channels should be well known in order to use digital communication effectively and reach targeted people; effective strategies should be developed to eliminate the power gap in recent conditions and to support the communities raise their voices.