Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.30, sa.1, ss.55-69, 2010 (Hakemli Dergi)
Türkiye\'deki beden eğitimi ve spor eğitimi veren bu kurumlarda öğrenim gören öğrencilerin memnuniyet derecelerinin saptanması ile bu kurumların yeterliliklerinin tespiti bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışma grubunu; tesadüfî örneklem metodu ile seçilen toplam 10 yüksek öğretim kurumunda okuyan 141 birinci ve 126 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Uygulamada Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanmış “Öğrenci Memnuniyeti Anketi” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aralık değer, ortalama değer, standart sapma değerlendirilmiştir. Sonuçta; Öğrenciler daha çok tesis ve ders-araç gereç konusunda sıkıntı yaşadıklarını, okul idaresi ve öğretim elemanları ile yeterince diyalog kuramadıklarını, okulda yeterince sosyal-kültürel ve sportif faaliyet yapılmadığını vurgulamışlardır.